Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Sv: Hviket forsikringsselskap velger jeg for min TMS

Startet av Signature #280, tirsdag 13. august 2013, klokken 23:55

« forrige - neste »

Dlikse

@Lunatech

Mulighet for bilder av bilen snart? Spent på hvordan 20" CV4 ser ut i forhold til 22".

tony@lunatech.no

Sitat fra: Dlikse på fredag 23. mai 2014, klokken 16:23
@Lunatech
Mulighet for bilder av bilen snart? Spent på hvordan 20" CV4 ser ut i forhold til 22".

Skal få ta noen skikkelige bilder med speilrefleksen og få lagt ut, men kjenner jeg meg selv rett så tar det sikkert litt tid så jeg slenger med et bilde jeg tok i forbifarten med telefonen.

Opplevelsen så langt er at jeg er knallfornøyd med komfort. Ingen sporing, vibrasjon og over hodet ikke noe plaget med støy. Har kun 19" å sammenligne med samt det jeg har kjørt av demobiler med 21" turbine. Synes dette blir samme som 19" og litt bedre komfort en 21", men ikke mye vitenskap bak den påstanden annet enn hvordan jeg opplever det og at det selvfølgelig er mere "gummi" på en felg som er mindre. Kjørte samme bredde foran og bak. Vet mange kjører bredere bak, men har også hørt dette skaper ekstra støy, vibrasjon og slitasje samt at det kan øke faren for vannplaning.

Når det gjelder utseende ser jeg jo forskjell og skulle gjerne hatt det en tomme større. IMOH blir 22" for stort, men på en måte litt kult også. 21" kler kanskje bilen bedre enn 20", men det er ikke noe valg i Vossen.

På bildet her ser dere også 20% film på bak og sideruter. Ser nok litt mørkere ut i virkligheten da lyset kom rett på siden her når jeg tok bildet.



Sølv TMS P85 m/ 20" Vossen CV4 og det meste av utstyr. Bekreftet 1. Januar 2014 - Levert 22. Mai 2014

Dlikse

Takker. Var spent på hvordan de så ut i 20". Er enig i at de ser noe råere ut i 22", men uten tvil noen pene felger i 20" også. Hvilken dimensjon er det på dekkene?

NilsRo

Beklager OT, men: hvilke dekk har du valgt, og erfaring med rekkevidde?
Tesla Model S P85, sort, 19" vinter, 20" sommer

Alle pakker untatt: +pakke, sikkerhetspakke og ekstra barneseter.

Bekreftet 25/10 2013
I produksjon fra 02/02 2014
I transitt fra 07/02 2014
Levering 29 mars 2014, Drammen
VIN 29805


tony@lunatech.no

Blir jo litt OT, men for flere spørsmål om dekk eller felg så post gjerne noe i dekk og felg tråden. Følger med der også :)

Dekkene er Vredenstein Ultrac Vorti 245/40 både foran og bak. Strålende fornøyd med de! Meget stille, ingen sporing eller vibrasjon. Forbruk er litt tidlig å si da jeg kun har hatt bilen i to dager og det fortsatt er "bånnings" ut av de fleste kryss.. Tror jeg ligger på 250 i snitt de siste 5 milene  ::) Står litt om dekket her: http://www.dekk1.no/dekkutvalg/sommerdekk/vredestein/vredestein-ultrac-vorti her finnes også litt info om testene: http://www.vredestein.no/autobanden/nieuws/265/enestaende-testresultater-for-vredestein-sportrac-5-og-ultrac-vorti


Felgene heter Matt Graphite Machined og er matt mørk grå inni med sølv front. De du linket til over her så nesten litt pianolakk inni. http://www.carid.com/images/vossen/wheels/vossen-vvscv4-matte-graphite-machined-face-ring.jpg
Sølv TMS P85 m/ 20" Vossen CV4 og det meste av utstyr. Bekreftet 1. Januar 2014 - Levert 22. Mai 2014

tjobben

Min Tesla nr 2 fikk jeg levert ut i dag. Hadde ikke noe behov for gjennomgang, og det var en kjapp utlevering av hyggelige og effektive gutter i Drammen.
Men onsdag morgen forrige uke røyk førerkortet på en laserkontroll som jeg rullet inn i på mc :'(
Så om noen går og lurer på en perfekt brun S85 (skikkelig lekker farge forresten), så send meg pm.
Spikkestad
P2859 Vin18509 Fakturanr 901 Reservert februar, signert mai, utlevert 22. november.
Standard 85kWh sort, sort, alt utstyr unntatt barneseter - solgt 20.1.2014.
Ny reservasjon 22.1.2104, S85, brun, sort interiør, dobbeltlader, tech-pakke, parkeringsensor, tåkelys, vinterpakke. P34600, utlevert 26.5.2014 - solgt 14.6.2014
Ny reservasjon 24.6.2014, S85, brun, sort interiør, dobbeltlader, vinterpakke. P52136, utlevert 18.11.2014

Aikon74


tjobben

Spikkestad
P2859 Vin18509 Fakturanr 901 Reservert februar, signert mai, utlevert 22. november.
Standard 85kWh sort, sort, alt utstyr unntatt barneseter - solgt 20.1.2014.
Ny reservasjon 22.1.2104, S85, brun, sort interiør, dobbeltlader, tech-pakke, parkeringsensor, tåkelys, vinterpakke. P34600, utlevert 26.5.2014 - solgt 14.6.2014
Ny reservasjon 24.6.2014, S85, brun, sort interiør, dobbeltlader, vinterpakke. P52136, utlevert 18.11.2014

ViperX35

ENDELIG!

Bestilte min Model S Februar 2013 og etter en ufattelig lang ventetid .. Grunnet leasing på min fosil .. var det endelig min tur til å hente "ELectra " i drammen.

Våknet 19. mai og alt var planlagt for henting av "ELectra" men på telefonen lå en mail fra "Regional Delivery Manager" at de måtte utsette utleveringen grunnet kvalitetssjekk :(

Rundt 0800 ringte Iselin og forklarte dette nærmere og sa at de ikke viste når bilen ville bli klar...
Men bare en time senere ringer hun på nytt, og med et smil i stemmen kan hun fortelle at det blir utlevering i dag .. den 19. mai som planlagt.

HAPPY!!

Etter en ukonsentrert halv arbeidsdag, ble kursen satt mot Drammen.
Papirarbeidet og gjennomgang ble unnagjort i en fei, og før jeg vist ordet av det var jeg på veien i min egen Model S.

Ble lang omvei på turen hjem til Lørenskog.
Vikersund - Hønefoss - Gardermoen - Lørenskog

Nærmer meg nå 3000km.
Ble en langtur over Rondane forrige uke, med første SuperSharger på Lillehammer.
Over 800km på en dag og ikke EN krone i drivstoff :)

Noen bilder:



... hmmmm induksjonslading? :)


Slik bor "ELectra"
Bestilt - Februar 2013
Produksjon - 26. mars 2014
Levering - 19. mai 2014

Tesla Model S P85 - ELelctra
11.000km - 19.08.2014 (3måneder)

hgs

Endelig var det vår tur til å signere denne tråden! 06.06 kl 16 var det magiske tidspunktet. Lite tog på Sørlandsbanen på denne tida,
så det ble fossilbil fra Bø til Notodden og en usannsynlig sneglete Timeekspress(!)- buss derfra til Drammen. 20 min for sen ankomst, men pytt sann.
En hyggelig DS tok i mot oss, viste oss ned i kjelleren, og der stod en nydelig brun S85 og ventet med mitt navn foran :-) Var nokså skeptisk da jeg lot
kona vinne den fargediskusjonen, men som designer skal hun jo ha greie på slikt. Og fin var den. Hadde faktisk ikke sett brun i virkeligheten før. Noen
obligatoriske bilder, en grundig tur rundt bilen for sjekk av lakken før jeg fyrte av en strøm av spørsmål til DS. Stort sett gode svar, men da punktet
"sjekk om tilleggsutstyr er på plass" kom snakket vi plutselig Teslask: Type2-kabelen manglet dessverre. Fikk ikke noe svar på hvorfor. Merkelig at man
ikke skal klare å skaffe en hyllevarekabel som ble bestilt for 5 mnd siden. Siden kona skal til Sverige med bilen i morgen allerede var vi temmelig steile:
Den kabelen MÅ dere bare skaffe. DS gikk, var borte 10 min og kom heldigvis tilbake med en 7,5 m Mennekes. Så det hjelper å være litt sta en gang i blant.
Og prisen var allerede satt ned til 1350 kr da jeg spurte forrige uke. Bravo Tesla!

Så var det endelig ut på veien. Lenge siden det har vært så barnslig fjollete stemning i bilen uten ungene. Vi satt og klødde etter å komme oss ut av Drammen
og finne en lang rett strekning der vi kunne gi på litt. Men fredag før pinse var nok ikke den beste dagen for slike ting. Det gikk i sneglefart nesten hele veien hjem.
De få km vi fikk sjansen til å prøve gasspedalen var i noen bratte oppoverbakker mellom Notodden og Bø. Det gav iallfall svar godt nok på at vi kommer til å
klare oss meget bra uten Performance, og at det er mulig å få Tesla Grin selv om det går bratt oppover  ;D

Vel hjemme var det bare å plugge i så fort som mulig. Et kranglete nettselskap hadde nektet oss 32A 1-fase, men under ferie i mai hadde elektriker
vært innom for å sette inn blått uttak på en 16A kurs i garasjen, slik at vi iallfall skulle få lade trygt med 16A. Plugget adapteret i UMC'en og skulle dytte
den inn i kontakten - som viste seg å være altfor liten  >:( På med lommelyktappen, lyste opp lokket på uttaket der det stod 230V 16A...Dermed var det bare å bytte
til schuko, og heldigvis var UMC'en lang nok til å rekke bort til et gammelt uttak innerst i garasjen. Stablet opp noe gammelt rask til å legge kladden
på, og satte strømmen helt ned til 7A. Gikk inn, på med PC'en og skrive en småsur mail til elektrikeren. Lot det gå en time, ut å kjenne på kontakt og støpsel.
Skrudde opp til 8A, og så 1A opp for hver time til klokka var 1. Ikke tegn til varmgang, så la meg i trygg forvisning om at kontakten godt tålte 13A. 

Vi synes prøveturen ble litt for preget av trafikk, så vi satte ungene i bilen dagen etter og tok en runde i distriktet. Det var roligere på veien nå,
til store glede for storebror på 5 som hvinte av fryd hver gang vi ga på litt. 2 års formaning om at det er farlig å kjøre fort, og at politiet i tillegg
kan ta deg ble antakelig bortkastet på noen få min. Burde jo ha lært at unger gjør det man gjør, og ikke det man sier. Underveis tikket det også inn en mail
fra elektriker som tilbød seg å byttet kontakt allerede søndag kveld. Bra service iallfall! 

En kjapp stopp for en is, og turen gikk videre. Himmelen ble grå, og det kom noen regndråper på ruta. På tide å prøve de etter hvert nokså utskjelte vindus
viskerne. Etter 10 år i Toyota der spaken sitter på høyre side av rattet vippet jeg denne opp av gammel vane. Ingen vindusviskere kom, men bilen
sa stopp. Farten døde langsomt ut, og det var null respons i gasspedalen. Vi skjønte ingenting, men nødblinkknappen var heldigvis fysisk, så den gikk
kjapt å finne. Et mildt sagt pinlig minutt fulgte mens andre biler snek seg forbi og glodde fælt på tullingene som stoppa midt i veien. Roet meg ned,
satte den i D og kjørte videre, uten å ane hva som egentlig hadde skjedd før jeg gjorde samme blunderen på nytt 5 min senere, heldigvis uten noen biler
bak den gangen. Flaut var det uansett å bruke girspaken som vindusvisker, men håper tabbekvoten er brukt opp nå  :-[

Resten av turen var fin, og min bedre halvdel gikk gradvis over fra å kjøre som en gammel mann med hatt til å bli en overivrig 18-årig jypling
på sin første tur alene i bil. Model S er bred, og tar litt lengre tid å bli vant med på smale veier med møtende trafikk enn på motorveiene der vi prøvekjørte.
Og det har vært noen meget langsomme innkjøringer i garasjen de første dagene. De av dere som vurderer å droppe parksensorer bør ha svært god plass der dere kjører til daglig.
Uansett, bilen er helt fantastisk å kjøre. Har lest mye på forumet om klaging på hjulstøy, men med 19" GY Eagle opplevde iallfall vi bilen som stille
og behagelig. Vi er riktignok ikke fryktelig bortskjemte fra før da... Uttrykket "Bil 2.0" er innertier på denne doningen. Skjermen er fantastisk bra og intuitiv, oppkobling av telefon en lek,
og som en skikkelig kartnerd var det nydelig å ha et navigasjonsgrensesnitt som virkelig gir deg mulighet til å få oversikt over området du kjører
i. Vanlige GPS - skjermer blir ofte altfor små etter min smak. Om man ikke har spesiell interesse for lyd vil jeg tro at de fleste oppfatter
standardlyden i TMS som veldig bra. Ang forbruk er ikke det noe vi har lagt vekk på i det hele tatt nå de første dagene. Likevel har vi
ligget godt under 2 kw/mil hele tiden.

I morgen drar kona og veslesøster til Sverige med Teslaen og blir borte i 10 dager. Halvparten av familien er dermed stuck med en 10 år gammel Avensis. Ganskje kjipt, men får se på det som å få bilen for andre gang når de kommer tilbake.

Så er det bare å vente på klunkelyder, korrosjon, slitte dekk, lading som ikke virker, vaskeriper, dårlige viskere, dugg i lykter, flatt 12V batteri
osv osv. Eller kanskje vi er blant de heldige som slipper unna alt..?

Men så langt: Wow!  ;D
Brun S85 19", tech,luft,park,dobbeltlader,hattehylle -Solgt
TM3 LR AWD, 18", AP,  midnight silver metallic
e-Niro reservasjon - blir neppe tatt ut

ToWalkOrDrive

Digg. Skikkelig digg.
Før jeg bestilte bilen prøvekjørte jeg en P85 med 21" sommerdekk i mars/april med kone i passasjersete en fredags ettermiddag. Gjaldt å ikke trykke gassen i bånn, for å unngå å høre kommentaren "Uaktuelt. Vi beholder den vi har", samt ønsket om ikke å vite hvor mye raskere P er i forhold til 85kw S, som vi så på som den eneste aktuelle. Som sagt så gjort. Dealen var i boks. Under prøvekjøringen var jeg skuffet over hjulstøy, og positivt overrasket over hvor lettkjørt den var. Deilige luftfjøringer.
Når den nå ble levert med 19" en varm sommerdag var gleden stor da hjulstøyen var godt innenfor det akseptable. Faktisk veldig bra...og aksen...dritbra...selv om en mangler den deilige rekkesekser-lyden som ville gjort det perfekt...men litt el/turbinaktig-lyd er det jo...som er litt kul.
Har ikke lagt merke til noe gale (utenom en 40cm lang supertynn "ripe" i lakken på panseret som kun vises når sola skinner en spesiell vinkel, som minner om en spindelvev-tråd som reflekterer lyset). Lading gikk helt fint med vanlig kontakt (sjuk-o støpsel).
Må bare sitere Christer og Lene Angelica fra Paradise Hotel: "Shiiiiiit.......Woooaaaaoooooo". Men hva er poenget med de avrundede hjørnene på setet (mangler hjørnene fremme), som gjør at benene har lyst å rulle ut til sidene? Er det for at korte folk skal kunne kromme benene rundt der og nå ned til pedalene? Kunne gjerne vært en klaff i stedet (ref BMW). Egentlig ikke noe problem ettersom jeg kan ta setet så langt bak....faktisk veldig god plass for en svær fyr, selv om en skal ha unger med i baksetet...mye bedre enn ganske ny Avensis...
Tesla Model 3 Performance 2019-
Tesla Model S 85               2014-2018

ew

Utrolig bra!
Fikk utlevert bilen etter litt om og men med registreringen. Kjører nå på andre dagen, med prøveskilter som går ut i ettermiddag... Har ikke merket noen store problemer, var noen småriper i lakken som ble skrevet opp.


Bilen er en drøm å kjøre. Ekstrem oppgradering fra vår tidligere Toyota Prius. Lydanlegget er VELDIG bra, kan ikke si det samme om lydkvaliteten til de fleste av Internett-kildene. Lading hjemme fungerer flott, med rød plugg og trefase 16A. Naboer og medarbeidere er misunnelige uten å ty til sinne eller vold (så de UNNER vel mer enn MISunner?). Nå gleder vi oss til første langtur i helga, en liten Harry-tur til Nordby Shoppingcenter...


De oppgraderingene jeg nå kunne tenke meg er adaptiv cruisekontroll og mobil 4G-støtte med mulighet for trådløst nett inne i bilen.


Dette blir en morsom sommer!  8)
Model 3 LR AWD - 25. mars 2019
Model S 85 - 24. juni 2014 [Solgt]

tjomswrx

Sitat fra: ew på torsdag 26. juni 2014, klokken 08:18
Utrolig bra!
Fikk utlevert bilen etter litt om og men med registreringen. Kjører nå på andre dagen, med prøveskilter som går ut i ettermiddag... Har ikke merket noen store problemer, var noen småriper i lakken som ble skrevet opp.


Bilen er en drøm å kjøre. Ekstrem oppgradering fra vår tidligere Toyota Prius. Lydanlegget er VELDIG bra, kan ikke si det samme om lydkvaliteten til de fleste av Internett-kildene. Lading hjemme fungerer flott, med rød plugg og trefase 16A. Naboer og medarbeidere er misunnelige uten å ty til sinne eller vold (så de UNNER vel mer enn MISunner?). Nå gleder vi oss til første langtur i helga, en liten Harry-tur til Nordby Shoppingcenter...


De oppgraderingene jeg nå kunne tenke meg er adaptiv cruisekontroll og mobil 4G-støtte med mulighet for trådløst nett inne i bilen.


Dette blir en morsom sommer!  8)

Grattis med bil! Har du lydpakken? Veldig spent på hvordan det låter:)
S85

Asarin

Sitat fra: tjomswrx på torsdag 26. juni 2014, klokken 09:13
Grattis med bil! Har du lydpakken? Veldig spent på hvordan det låter:)

Jeg har prøvd TMS både med og uten lydpakken, da jeg var veldig usikker på om jeg skulle bestille den selv. Kort sagt, trenger man DAB+ må man velge lydpakken. Det er også vesentlig mer bass i lydpakken, siden den har sub i bagasjen. :)

Personlig endte jeg opp med å droppe pakken, da jeg synes lyden var mer enn bra nok for mitt eget bruk.
---
Tesla Model 3 - Sort LR AWD - 2019
Tesla Model S - 85kW - 2014-2016

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA