Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Sv: Hviket forsikringsselskap velger jeg for min TMS

Startet av Signature #280, tirsdag 13. august 2013, klokken 23:55

« forrige - neste »

OddB

Fatter ikke hva de har tenkt med det brukergrensesnittet !!
Roxy -(rød S85) mottatt 19. mars 2014 kl 18:00
Styremedlem i Tesla Owners Club Norway

tho

Brukergrensesnittet til DAB er dårlig ja. Det trengs en skikkelig oppdatering på den.

Minimum:
* Flere favoritter.
* Automatisk søking.  (Alt må komme i en felles liste, jeg gir jo blanke i om en kanal er på 12D eller 13A)
* Kan ikke fordra "3D knappene".
Blå Model S Performance Levert 14/3-2014 (P23235)
TOCN: Signature medlem

satheesh.net

#1127
Folkens, dette er ikke en tråd om DAB og dens (dårlige) virkemåte. *skjerpings*

----

DAB-radioen - problemer? løsninger?
http://elbilforum.no/forum/index.php/topic,9680.0.html

Knitring i lyden når jeg bruker DAB
http://elbilforum.no/forum/index.php/topic,10720.0.html

Dårlige mottakerforhold på radio/DAB
http://elbilforum.no/forum/index.php/topic,9021.0.html

cairnz

Sitat fra: shb på mandag 17. mars 2014, klokken 06:25
Ved å trykke på DAB søker den. Stasjoner lagres ved å trykke på grått hjerte oppe til venstre. Jeg veksler mellom stasjoner med knappene på venstre side av rattet. Eller med pilene på skjermen. Prøvde internet radioen, er blitt bedre. Men DAB har bedre lyd. Og mange veier jeg kjører sliter jo selv mobilen med dekning på vestlandet.
Du kan også holde inne "plassen" du vil lagre den på, så en av de "Empty"-plassene kan du bare holde inne ett sekund eller to så lagres det du hører på som favoritt på den aktuelle plassen.
Elbilist

Meringdal

Da var det vel min tur da :-)











Hentet bilen på tirsdag, 18 mars!




Jeg og min bror tok flyet fra Vigra til Trondheim, landet klokken 0940 på værnes. Tok buss innover mot Trondheim, og etter en laaaang tur med skifting av buss osv. ankom vi Tesla Store ca. klokken 11. Der ble jeg fortalt av min DES, Thomas - som forøvrig var svært hyggelig, at min bil straks var klar til henting. Han pekte inn mot verkstedet, å sa at min bil stod oppe på bukken å tok 4-hjulskontroll. Vi satt oss ned og fikk oss en kaffe mens vi ventet. Jeg fikk handla meg rødt adapter også.


Etter en liten stund kom Thomas og sa at vi skulle til et annet lokale, hvor bilene ble utlevert. Vi satt oss inn i en bil og var svært spente! Etterhvert når vi kom så var ikke bilen min til stede helt enda. Nå kom en ny kar, litt yngre som skulle guide meg igjennom bilen. Han spurte om vi skulle vente 10 minutter på bilen, eller om han skulle vise meg det viktigste på en annen bil. Jeg tok det siste valget, slik vi fikk litt fortgang i sakene. Jeg kunne vel strengt tatt det meste fra før.


Når vi satt oss inn i bilen, så viste han meg litt knapper og funksjoner osv på skjermen. Jeg fulgte mer med i speilet bakover enn på skjermen, for det kom plutselig en sort bil trillende inn bak oss. Når han spurte om det var greit, så sa svarte jeg ja. Vi gikk ut igjen, og jeg prøvde å hinte til han at det var en bil som hadde kommet inn bak oss. Og etter å ha sjekket VInnr, så var det nok min!


Fantastisk!






Vi kjørte innom Tempe å sikla på noen Vossen-felger før vi dro videre. Ruten ble Trondheim - Dombås - Ålesund.


Det skal sies at jeg kjørte på dekkene som fulgte med S85 - eagle Rs-a2. Været var fint hele veien, men det var veldig kaldt. FOr det meste -10 grader frem til Åndalsnes ca.


Over Dovre var det hard snø, og is noen steder, men jeg kjørte etter forholdene og det gikk helt fint. Så dersom du er i tvil om dekkene skal holde fra A til B, så skal det nok gå greit. På våt snø var det veldig glatt eneste.


Vi stoppet på Dombås og fikk ladet litt. Spiste en rask middag på Jafs. Allerede her hadde Appen begynt å fungere. Vi overvåkte bilen til en hver tid fra Jafs. Kjekt!




Når vi var hjemme hadde vi hatt et forbruk på ca. 224wh totalt. Jeg regnet meg frem til at man skal ha et snitt på 170wh dersom man skal klare 50 mil.


I dette tilfellet så skal man klare ca. 38 mil om jeg ikke tar feil, på full tank. Og det er heller ikke dårlig synes jeg mtp. høydemeter over Dovre, temperaturer på -10, en frostpist av en Bror som absolutt skulle ha 23 grader på hele tiden inne i bilen!




ALT ER HELT PERFEKT! Den lange ventetiden ble bare borte i det fjerne, all negativ omtale på forum, aviser osv. bare forsvant ut vinduet da man trykte gasspedalen i bunn! For en fantastisk kjøremaskin!  8)

Teslaguten

Gratulera, og til lykke Meringdal!
Opplevelsen din er vel identisk med den som dei fleste av oss fekk etter å ha kjørt bilen. Du får legga ut litt bilder frå prepping av lakk etc når du kjem så langt, mange som nok treng litt tips for å halda bilen rein og blank ;)
#19329
Model X #1094
P85D RN6614200

Tai

Gratulerer Meringdal :).

Fikk du innfellbare speil? Regner vel nesten med at alle får det fra nå av.
kos deg med bilen, nå begynner et nytt kapittel innen bilhold!

Tai
Tesla Model S, grønn 85 Kwh,
Bestilt - 06/09-13
Finalized - 14/09-13
Bygget- 15/01-14
Transitt- 21/01-14
Klargjort- 28/02-14
Utlevering - 11/03 2014 kl 15:30!
Solgt - 25/08-17

-->Model X 75D, Midnight silver, 5 seter, premium, krem interiør, Oppgradert auto.
Bestilt 11/08-17
Kaos i Mytesla 02/09-17....
Ankommet Bergen  27/10-17
Utlevert 10/11-17

----------------------------------------------------------
"Ever notice that anyone going slower than you is an idiot, but anyone going faster is a maniac?" - George Carlin

Meringdal

Fantastisk bil..! Ja, jeg fikk med speilene.


Da DES pakket ut nøklene fra posen så spurte jeg: Kan jeg bare få se litt på den? Så låste jeg bilen og fulgte med på speilene. De gikk inn. Jeg åpnet bilene igjen, og de kom ut igjen. Jeg gav nøkkelen tilbake til DES som fortsatte sin runde på bilen. Begge smilte lurt ;)

b0nni

Onsdag var det vår tur etter 6 lange måneder. Bilen er helt fantastisk, men det meste er vel sagt og skrevet.. Dere som allerede har fått sin vet hva jeg snakker om, dere andre kan bare glede dere.  ;D

S85 hvit perlemor med det meste av utstyr

Mr.Hansen

Etter å ha blitt hentet i en Tesla på jernbanen og 1,5t i Drammen, fikk jeg lov til å kjøre ut av lokalet som om jeg hadde stjålet bil og elektroner. Turen gikk først inn til Oslo og så hjem igjen til Stavern, med en liten omvei selvfølgelig. Nå står den i garasjen oppå et Persiske teppe og sover på en Salvo lader.

Bilen var helt perfekt, fant ingen feil og speilene foldet seg inn når man låser bilen, omtrent samme tid som smilet holdt på gå rundt hode, kun stoppet av ørene. Fikk hilse på min DS Lars. Veldig hyggelig fyr, som kunne trenge en ferie nå! Christian presenterte bilen på en profesjonell måte med alle dens finneser. Fikk med blå og rødt adapter.

Bekreftet min mitten av oktober så ventetiden ble 5 mnd. Iht andre så var min 'My Tesla' riktig og min DS Lars besvarte alle mailene mine. Det eneste som ikke stemte var at jeg ble fortalt at den skulle komme i februar, noe som den allså ikke gjorde. Da var min ventetid over og husker ikke frustasjonen av tiden som ikke gikk fort nok, ble borte ved første fulle pådrag i en forbikjøring av en Porshe.

Er det noe jeg ville legge fingeren på så må det være at jeg ikke fikk bestille 19" Cyclone felger, var litt fortidligt ute.
Så hvis noen har lyst å bytte Cyclone 19" mot mine orginale 19" så er det bare ta kontakt.

Så jeg er helt eni med Elon Musk's drøm av en ELbil. Takk Tesla og takk for god service fra Tesla Drammen!!!

My Precious!
"When breaking the Laws of Nature the punishment occurs instantly. The punishment is known in advance and always sentenced unconditionally!"

Tai

Fantastisk Mr Hansen!

Hadde tenkt å ta et tilsvarende bilde under min levering men glemte det helt ;D
Gratulerer med ny bil, vel unnt!!

Tai
Tesla Model S, grønn 85 Kwh,
Bestilt - 06/09-13
Finalized - 14/09-13
Bygget- 15/01-14
Transitt- 21/01-14
Klargjort- 28/02-14
Utlevering - 11/03 2014 kl 15:30!
Solgt - 25/08-17

-->Model X 75D, Midnight silver, 5 seter, premium, krem interiør, Oppgradert auto.
Bestilt 11/08-17
Kaos i Mytesla 02/09-17....
Ankommet Bergen  27/10-17
Utlevert 10/11-17

----------------------------------------------------------
"Ever notice that anyone going slower than you is an idiot, but anyone going faster is a maniac?" - George Carlin

Gbye Gas

#1136
Jeg kjente at jeg kaldsvettet på toget mellom Lysaker og Drammen. Jeg ble hentet på stasjonen i en sort bil, og ble tatt i mot som et familiemedlem. I hallen sto det en haug innpakkede biler, mens én sto klar. Min leveringsspesialist sto klar til å ta imot, og innledet med tilby seg å ta bilder. Jeg hadde tenkt på det, men ville vente til han hadde tatt gjennomgangen. Da ville nok det blitt glemt, så jeg satte pris på omtanken. Gummimatter, vinterhjul og innfellbare speil var på plass, og pulsen sank litt. De er flinke til å porsjonere og dimensjonere informasjonen til kjøperens behov, men det endte med nesten 1,5 time, på tross av intensive forberedelser.

Det var en spesiell følelse å rulle ut i stillhet, for så å bevege seg mot motorveien. Jeg ringte opp dama over bluetoothen, og idet jeg kjørte inn på broa over til nordsiden kunne jeg si; "nå har jeg førti, nå har jeg hundre". Det er et ekstremt pådrag, uten ulyder, skremmende bevegelser, uten opplevelse av fare. Snart kom Tesladraget over meg, gleden over å cruise rolig, med én pedal. Aldri noe stress før rundkjøringer, kryss, eller gamle damer i fotgjengerfeltet. Fred og ro. Og masse kult på stereoen, som jeg pakker ut over tid. Litt justering underveis av sete, styre og lyd. Jeg er veldig begeistret for setene, jeg merker ikke tegn til å bli sliten, som har vært en utfordring tidligere.

Mange på jobben måtte få se, og mange venner har fått en tur. Etter få timer følte jeg at jeg hadde vent meg til det meste. Alt er veldig gjennomtenkt og brukerorientert. Jeg er imponert og fornøyd.

I går møtte jeg mange Teslaer, nå tar vi over.
Sort 85, 19, tech, skinn, pano, piano, lyd, lys, luft, alarmstøtte, vinter, park, hattehylle.
Mottatt 20. mars 2014-kjempefornøyd
Ex Volvo V70 2004 180 hk, Audi A6 2010

odokka

En liten post her også er vel på sin plass, selv om de umiddelbare reaksjonene ble delt i leverings-tråden...

Nå har jeg hatt bilen siden torsdag ettermiddag, en dag som handlet mest om mine tvillingjenters fødselsdag, og litt mindre om bil :) Men har fått kjørt en del småturer i løpet av helgen, tatt med familien på tur, ladet på vanlig 13A i garasjen om natten (som viser seg å holde helt fint til hverdagsbruk, bruker 3-5 timer til å fylle opp til 85% med mitt kjøremønster) For lengre turer blir det superchargers og andre ting langs veien..mulig jeg faktisk ikke trenger å oppgradere til 3fase? Evt 32A?

Jeg har fått grensesnittet inn i fingrene, koblet opp det som skal kobles opp (men sliter litt med Homelink, kanskje pga apart garasjeportåpner eller dårlig batteri i fjernkontroll?), telefon & ipad inkludert. Har fått justert inn lyd, montert takstativ (jeg surfer, må ha det) og testet litt hvilken enorm bagasjekapasitet det er i denne bilen. Ungene (har tre småtasser) trives godt i baksetet, og fruen ser frem til å få sin times instruksjon slik at hun får kjøre romskipet. Dette blir en fantastisk familiebil.

Absolutt ALT er som det skal så langt. Etter å ha lest på forumet her noen uker/måneder før bilen kom, så fikk jeg jo inntrykk av at jeg måtte regne med løse lister, skraper i lakk og på chrome, en bil som knapt fungerte...men slik er det altså ikke. Så langt. Har absoutt ingenting negativt å si :) Jeg har hatt enorme forventninger etter mine første prøvekjøringer i San Fran og hjemme i fjor, og bilen overleverer på alle parametre. Må også nevne service og info fra Tesla - en absolutt positiv opplevelse fra jeg trykket Finalize (eller hva det sto på knappen) til jeg hentet den på Forus på torsdag.

Bilen (TMS 85 med det meste bortsett fra de ekstra setene, og Performance-valgene) er rett og slett helt fantastisk. Nesten for godt til å være sant, rett og slett. Så det bekymrer meg jo litt - hva lurer nede i veien?

Jeg har hatt en god del biler gjennom årene, og flere nye. BMW, Mercedes, Alfa Romeo har stort sett vært mine preferanser...og drømmebilen min har alltid vært 911, som jeg har kjørt ymse generasjoner og modeller av siden 90-tallet. (men aldri kjøpt! :)) Ingenting er i nærheten en så total pakke som Tesla Model S. Det er en stor OG sportslig bil. Praktisk OG innovativ.  Billig i drift OG...ja, fyll inn det som passer. Ok, så kan man pirke i skinnkvalitet og andre detaljer, men i det store bilde oppleves alle andre biler som totalt irrelevante nå. Og det mener jeg. Drømmen er ikke lenger en 911 for å si det slik, jeg kjører i den allerede - og bedre, jeg føler jeg kjører i Bil 2.0, en bil for det 21  århundre, alt annet er bare rør og fanteri.

P.S
Min sønn syntes også bilen er tøff, og forsøker å matche den i coolness i dette bildet :)

Hurra!

O.



sisc1337

#1138
Dette er en dag jeg kommer til å minnes resten av livet!

Fikk bilen med drømmevær (fineste dagen så langt Stavanger 2014)! Det var litt kluss da jeg kom å skulle motta bilen pga. misforstålser igjennom telefon før helgen. Vi avtalte å levere bilen min idag, men min DS trodde det var imorgen (travle dager). Jeg fikk bilen min alikevel og etter 15 min. venting, så startet overleveringen.

Fikk en grei gjennomgang av en litt yngre kar som svarte meg greit på de få spørsmål jeg hadde! Jeg hadde jo prøvd bilen i februar, så jeg visste hva jeg hadde i vente, men fy faen den akselerasjonen kan man ikke venne seg til!:D

Ingen feil å melde på min bil så langt. Kjørte 20 mil idag (199 km for å være eksakt!). Måtte vise frem bilen til hele familien og både min mor, far, søstre og onkelunger var mektig imponert! For å sitere min eldste niese (10år) når jeg akselererte fra 20-70km/t på motorveien: "er dette lov?"

Nå står bilen å lader seg her i Stavanger hjemme hos mine foreldre, og så reiser jeg hjem til Haugesund imorgen! På den litt tekniske siden så fikk jeg med to ting jeg ikke forventet: Elektrisk innfellbare speil og autokanselering på blinklys!

Som sagt, en fantastisk dag jeg kommer til å huske i resten av mit liv!:D

Perlehvit P85, 21" grå turbine, vinterpakke, panoramatak, ultra Hi-Fi lydsystem, smart luftfæring, techpakke, sikkerhetspakke, dobbeltlader, parkeringsassistent, premium interiørbelysning, hattehylle og karbonfiber interiør.

Øggen

""På den litt tekniske siden så fikk jeg med to ting jeg ikke forventet: Elektrisk innfellbare speil og autokanselering på blinklys!""

Hva i huleste er : autokanselering på blinklys????

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA