Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Sv: Hviket forsikringsselskap velger jeg for min TMS

Startet av Signature #280, tirsdag 13. august 2013, klokken 23:55

« forrige - neste »

Aikon74

Kan tenke meg du er i syvende himmel. Gleder meg til å lese. Din tilbakemelding :)

BMW850

P85 delfin-grå, sort performance-interiør, grå 21", dobbeltlader.

KristianM

Sitat fra: BMW850 på onsdag 12. mars 2014, klokken 09:52
Tai......?

Ja nå har vi ventet lenge på din kommentar Tai :-D

Det at du er fraværende lover jo i og for seg bra da du sikkert er i ekstase av sanser og inntrykk ;-)

Fikk du el-speil? :)

Newbee

Sitat fra: KristianM på onsdag 12. mars 2014, klokken 14:41
Sitat fra: BMW850 på onsdag 12. mars 2014, klokken 09:52
Tai......?

Ja nå har vi ventet lenge på din kommentar Tai :-D

Det at du er fraværende lover jo i og for seg bra da du sikkert er i ekstase av sanser og inntrykk ;-)

Fikk du el-speil? :)

Tai bekreftet el.speil på tråden om el.speil :-)
Model S "RAVEN" PERFORMANCE LUDICROUS MODE

Tai

stemmer det! Sitter i bilen i skrivende stund, skal spise litt raskt paa ikea saa er det ut igjen. mer senere ;)
Tesla Model S, grønn 85 Kwh,
Bestilt - 06/09-13
Finalized - 14/09-13
Bygget- 15/01-14
Transitt- 21/01-14
Klargjort- 28/02-14
Utlevering - 11/03 2014 kl 15:30!
Solgt - 25/08-17

-->Model X 75D, Midnight silver, 5 seter, premium, krem interiør, Oppgradert auto.
Bestilt 11/08-17
Kaos i Mytesla 02/09-17....
Ankommet Bergen  27/10-17
Utlevert 10/11-17

----------------------------------------------------------
"Ever notice that anyone going slower than you is an idiot, but anyone going faster is a maniac?" - George Carlin

Hyperstress

Da er mine første 1000km unnagjort etter levering mandag forrige uke.

Jeg er en av dem som bestilte bilen uprøvd, og var veldig spent etter overtakelsen. Jeg er veldig fornøyd med bilen! Lengre småturer som tidligere var kjedelig, er nå bare gøy. Bilen virker god å kjøre langt i, der tiden raser av gårde uten at en blir sliten, og den virker god å kjøre aktivt med! Setene er mye bedre enn hva jeg fryktet (basert på hva jeg leste her på forumet). Ok, de har ikke voldsom sidestøtte, men er minst like komfortable som de jeg har i Audi A6 (2008 mod). Jeg har stålfjærer og har ingenting å utsette på det. Stive og komfortable! R2 dekkene føltes veldig bløte i starten, men er bedre nå som de er innkjørt. Er likevel litt for varmt for dem, så gleder meg til å få på sommerdekka snart, så jeg får prøvd bilen ordentlig. Lei av antispinnlampa..  ;)
Første gang jeg så Tesla MS og (den manglende) midtkonsollen, så var det uvant. Men nå er jeg meget happy med den løsningen. Utrolig digg å ha denne plassen tilgjengelig.
Jeg er setter stor pris på god lyd i bil, uten at jeg er noe proff innen lyd. Jeg synes anlegget er veldig bra! Selv om det har mye trøkk, så virker det ikke til å være så altspisende som det jeg har hatt tidligere. Det virker som at en kan innstille det sykt bra til en sang, mens til en annen sang så «matcher» nødvendigvis ikke innstillingene så godt lenger.
Jeg har for øvrig ikke hatt noen feilmeldinger av noen art, som lading, dekktrykksensorer etc.

Noe småtteri er det å pirke på; det vanlige som trekk fra trekantvinduet, takbøyledeksel som knekker når folk på død og liv må tafse på dem. Bilen vil ikke koble opp på (apple)WIFI etter siste SW update, og jeg oppdaget i dag at det er noe løst inne i bakdøra. Tydligvis noe ifm vindusheisen da denne bare fungerer nå og da.

Bilen er knallgod å kjøre! Og digg å ha godt med aks til forbikjøringer.
e-tron 50 2020
e-golf FL 2017
Tidligere VW e-Up! 2013, TMS85 2014, TMS85 2015

JO

Få vel bidra med ett innlegg her jeg og.
Hentet bilen på Tirsdag 11.03 kl 12.00 så første kjøretur ble ca 600m tilbake til kontoret. Kjørte hjem etter jobb og kjørte ikke noe særlig mer første dagen. Dag 2 derimot skulle jeg avgårde på jobb på Stord(bor utenfor stavanger) så da ble det Tesla. 130km hver vei, 3 undersjøiske tunneller og bomstasjoner og ferger. Perfekt første skikkelige kjøretur med teslaen. Startet dagen kl 0600 hjemme mobil appen var ikke klar enda så jeg fikk ikke forvarmet bilen. Var 0 grader ute. Gikk ut koblet fra ladingen, hadde 390km tilgjengelig rikelig med andre ord. Kunne raskt konstatere at varmeapparatet varmet bilen meget raskt når jeg satte meg inn. så la jeg avgårde.

Første 20min var det begrenset regen pga kulden. Bilen er fin å kjøre rask som bare det. Kommer til første undersjøiske tunnel og finner ut av regen er meget kjekt ned slike. Bruker ikke bremsen en eneste gang, veldig behagelig. Vel ute finner jeg og ut at en slik tunnel spiser ganske lite av rekkevidden. Så jeg koser meg videre. Fremme ved ferja får jeg parret mobilen via blåtann og testet ut handsfree opplegget. Videre er turen ganske rett frem, bilen kjører bra forbikjøringer går som en lek og alt fungerer.

Mitt inntrykk av bilen etter de første 2 dagene er at dette er en bil jeg kan trives med. Bilen er bra å kjøre, noe mer dekkstøy enn jeg er vandt med fra BMW men til gjengjeld ikke motorstøy. Setene er ok, men ikke i nærheten av bmw sportstolene jeg har i den. Ellers virke interiøret godt sammenskrudd og funksjonelt. Jeg liker faktis det store området mellom forsetene hvor jeg kan legge fra meg ting. Når det kommer til "handling" og drivlinje er aksen vanedannende og bilen kjører bra, man merker litt i svingene hvis man kjører aktivt at her er det litt vekt. Men komfort totalt sett er bra.

Så konklusjonen blir at Tesla leverer en flott totalpakke. Bilen er ikke best i alt men god på veldig mange områder. Helt klart en sterk konkurent i sin klasse. Jeg kommer til å trives med Teslaen og det å slippe å tenke på å stikke innom bensinstasjoner gjør godt for både kropp og sjel. Slipper mye junkfood.(Kjører aldri så langt at SC er nødvendig i noen særlig grad).
Svart Model S Levert 11 Mars

Oslo26

Etter å ha ventet mer eller mindre tålmodig siden 15. september 2013 var dagen endelig kommet. Var det verdt nesten et halvt år med venting? Definitivt. Bilen er altså så feeet å kjøre at det er skummelt. Så utrolig mange kule ting med denne bilen som jeg trodde jeg visste etter å ha sett hundrevis av videoer på youtube eller Teslas egne sider. Men å sitte der, kjenne på lukten av ny bil, ja det ble noe helt annet. Etter over en times grundig gjennomgang med DS var det bare å sette kursen hjemover. Dessverre var den bare såvidt ladet opp pga litt ekstra rask levering, super-service, men ulempen var at jeg ikke kunne kjøre altfor langt før jeg måtte sette den på lading. Har fra før av en Nissan Leaf og det første som slår meg er hvor nøyaktig den er (ved moderat kjøring) når det gjelder visning av hvor langt jeg har igjen på batteriet. Leafen er jo bare vill gjetning, men her følte jeg at det faktisk var ganske så reelt. Jeg hadde 30,7 kilometer hjem, med både kraftig oppover- og nedoverbakke, men reell batteribruk av antall kilometer ble 32. Så det må jeg si var skikkelig imponerende. Dette er i tillegg en fantastisk bil å cruise med. Holdt 100 i 100-sone og følte at jeg ikke trengte å stresse eller trengte å kjøre i 120. Bare koste meg med radio og en nydelig svart Tesla Model S. Og til dere som er bekymret for om standard holder kontra Performance. Tro meg; det holder i massevis. Himmel for noen drag det er i den bilen. Har prøvd Performance et par ganger og den aksen er vanvittig sinnsyk. Aksen i standard er sinnsyk. Sinnsyk aks holder i bøtter og spann. SOltaket var langt større enn jeg hadde forestilt meg, og det er som en mini-utgave av cabriolet. 

Eneste ulempen med denne bilen er ladehastighet. Nå står den og trekker 13 A i garasjen og skal være ferdigladet fra 47 kilometer til 85 prosent om 21 timer... Zzzzz. Men dette visste man jo på forhånd og det er jo bare å være litt kreativ i lademåter (blått, rødt). Downloader siste software nå og satser på at det funker greit. Skal være ferdig om 45 minutter.

Beklager denne altfor lange og ikke veldig sammenhengende tråden, men alt har sålangt vært akkurat som håpet. Og de forhåpningene var høye...

Tesla Model S85
Sort, sort skinn, Lyd, pakke, tech, p-sensor.
Tesla Model S 85kw. Bestilt 15.09.13. Confirmed 01.10.13. VIN #250xx.
Kjører Nissan Leaf US

Tai

Gratulerer med fantastisk ny bil Oslo 26.  :)

jeg er helt enig med deg, standard 85 er masse plenty. Jeg er sikker på at 60 også trøkker deg godt bak i stolen, de færreste av oss er vel vant til 0-100 på under 6 sek.

Det går tregt på 16A kurs men med litt tålmodighet så tar det en dag eller to så er det full tank. Må selv dele kurs med en leaf og vi bytter på å lade så her blir det kun 8-10 timer lading for dagen. koser meg for det, får bare vente litt med den langturen ;D

Tai
Tesla Model S, grønn 85 Kwh,
Bestilt - 06/09-13
Finalized - 14/09-13
Bygget- 15/01-14
Transitt- 21/01-14
Klargjort- 28/02-14
Utlevering - 11/03 2014 kl 15:30!
Solgt - 25/08-17

-->Model X 75D, Midnight silver, 5 seter, premium, krem interiør, Oppgradert auto.
Bestilt 11/08-17
Kaos i Mytesla 02/09-17....
Ankommet Bergen  27/10-17
Utlevert 10/11-17

----------------------------------------------------------
"Ever notice that anyone going slower than you is an idiot, but anyone going faster is a maniac?" - George Carlin

Oslo26

Takk, Tai. Gratulerer du også  :)

Prøvde å lade både Tesla og LEaf på samme sikring - samtidig.... Det gikk ikke så bra. Ikke i det hele tatt faktisk. Men da blir det lading av Leafen når Teslaen er mett og fornøyd. Tror neppe Leafen blir kjørt mange metrene i morgen for å si det sånn.... :-)

Puh, for en bil...
Tesla Model S 85kw. Bestilt 15.09.13. Confirmed 01.10.13. VIN #250xx.
Kjører Nissan Leaf US

jkirkebo

Sitat fra: Oslo26 på torsdag 13. mars 2014, klokken 23:03
Prøvde å lade både Tesla og LEaf på samme sikring - samtidig.... Det gikk ikke så bra. Ikke i det hele tatt faktisk. Men da blir det lading av Leafen når Teslaen er mett og fornøyd. Tror neppe Leafen blir kjørt mange metrene i morgen for å si det sånn.... :-)

Hvis du har 10A original-ladekabel til Leafen og har tilgang på en 16A kurs skal det ikke være noe problem å lade Teslaen på 6A samtidig.
Forhandler av ladestasjoner og ladekabler, se www.ladespesialisten.no
Kjører Tesla X75D fra mars 2017 og Model 3 SR+ fra oktober 2019.

Sjøhyene

Sitat fra: Tai på torsdag 13. mars 2014, klokken 22:39

jeg er helt enig med deg, standard 85 er masse plenty. Jeg er sikker på at 60 også trøkker deg godt bak i stolen, de færreste av oss er vel vant til 0-100 på under 6 sek.


Helt klart.
Skyldes helt sikkert vei forholdene men jeg ble virkelig overrasket når jeg satt meg inn S85 for første kjøretur. Gikk faktisk råere enn jeg hadde husket at p85+``en jeg prøvekjørte i høst gjorde.
Tesla model X 90D - 2017 (kjøpt 2019)
Hyundai Ioniq - 2016 (kjøpt 2018)

Tesla model S 85 - 2014 (solgt 2019)

jakobs1

Fikk endelig min på tirsdag. S85 Sølv med sølv 21 turbine. FOR EN BIL!!

Det eneste jeg ikke får til er DAB radio. Hvordan i all verden skal jeg finne noen kanaler her. Trykker på >> knappen og den står bare og ruller og finner ikke en dr...
Noen tips på dette hadde vært gull.


tho

Tesla Model S

Endelig fikk jeg gullet. Etter litt trøbbel med forsikring ordnet Tesla registering på dagen. Spesielt takk til min DS og Forsikringsgent hos Sørlandets Assurance som ordnet opp!

Tok toget fra Kristiansand til Sandnes Sentrum kl. 1204.
Tok taxi fra Stasjonen til svanholmen. Kunne nok ha tatt bussen men gadd ikke. Var framme kvart over tre. 3 kvarter får egentlig levering. Men En svenske med navn Daniel viste meg bilen og gikk igjennom alt. Veldig hyggelig. Eneste jeg klarte å finne av feil var at de hadde satt på vinterdekkene når jeg spesifikt sa at jeg ville ha sommerdekkene på. Dette ble dog fikset i løpet av 10 minutter. Kjøpte også med Mattesett.

Jeg fikk ikke med Elektriske speil men dette var ikke uventet og ikke noe jeg har bruk for. Odometeret sto på 70km. Noe som jeg antar er normalt pga testing. Jeg fikk med Blå adapter. Jeg må ha rød adapter også men denne kommer jeg til å etterbestille. Batteriet var ladet opp til 80%. Etter ganske lang gennomgang. (Var nok min skyld, jeg har det med å spørre en del dumme spørsmål) Kunne jeg sette meg i bilen å kjøre avgårde. Rett inn i trafikkkaoset som er E39! Herregud for en drittvei. Kjørte ganske rolig! Men for en fantastisk opplevelse! Herregud!

Stoppa på superladeren med 140km igjen på tanken. Lada med 550km/t til 90%. Tror forbruket var på 240wh/km til lyngdal i et jævla drittvær. Sto på superladeren i ca 30minutter.

Kom meg hjem til kr.sand uten noen problemer. Klarte greit å parkere nede i grasjeanlegget mitt. Litt trangt med det går greit.

Alt av lading har fungert på første forsøk. Åpneknappen på UMCen vriker litt rart, men mulig det brukerfeil. Vriker som den ikke altid fungerer. Kikka ganske nøye gjennom bilen ute og inne og har ike funnet noen kvalitetsproblemer.

Opplevelesen av levering og bilen var helt fantstisk. Gleden ble litt redusert pga trafikkkaoset som var på E39.
Blå Model S Performance Levert 14/3-2014 (P23235)
TOCN: Signature medlem

ankul

Sitat fra: jakobs1 på lørdag 15. mars 2014, klokken 11:08

Det eneste jeg ikke får til er DAB radio. Hvordan i all verden skal jeg finne noen kanaler her. Trykker på >> knappen og den står bare og ruller og finner ikke en dr...
Noen tips på dette hadde vært gull.

Dette er også noe jeg lurer på.. Noen som kan bistå med litt info?
S85 2014 med alt - solgt
Model 3 - reservert tidlig
Model X75D med det meste - bestilt

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA