Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Sv: Hviket forsikringsselskap velger jeg for min TMS

Startet av Signature #280, tirsdag 13. august 2013, klokken 23:55

« forrige - neste »

olehelge

Da var bilen trygt plassert i garasjen - turen fra Trondheim til Molde gikk som en drøm (var ikke akkurat uheldig med kjøreforholdene, mellom +4 og +14 i slutten av des. er uvanlig). Hektisk hos Tesla på Lade, men kjempeservice :).
Har gammelt IT nett i garasjen, og med støpsel som er slik plassert at orginalkablen bare kan settes inn en vei. var skeptisk, og hadde kjøpt SALTO kabel på forhånd for "permanent" bruk i garasjen. Sjekka først med originalen - tok ikke lading. Bytta til SALTO - suksess, står nå og lader ;D
Ole Helge  - Molde
P85  -black - black - black - tech -pano
Reservert 25.06.13, Levert Lade 19.12.13

Tai

Tesla Model S, grønn 85 Kwh,
Bestilt - 06/09-13
Finalized - 14/09-13
Bygget- 15/01-14
Transitt- 21/01-14
Klargjort- 28/02-14
Utlevering - 11/03 2014 kl 15:30!
Solgt - 25/08-17

-->Model X 75D, Midnight silver, 5 seter, premium, krem interiør, Oppgradert auto.
Bestilt 11/08-17
Kaos i Mytesla 02/09-17....
Ankommet Bergen  27/10-17
Utlevert 10/11-17

----------------------------------------------------------
"Ever notice that anyone going slower than you is an idiot, but anyone going faster is a maniac?" - George Carlin

valvolainen

Lader ca. 8-9km/t.
Holder ikke til tur / retur jobb, så jeg må også lade på jobb.
Vi har noen reservert-for elbil parkeringer der - og midt blant leafer og trillinger som nesten aldri lader står vår og lader og lader og lader.
Martin Nystrand
Råde, Østfold.

Viking

Endelig var det min tur!! Hentet bilen på Alnabru kl 13:00. De holdt da på med siste finish.

Grei gjennomgang av bilen. Det var en stand-in DS som ikke viste noe særlig mer enn meg.

Ikke noe blått adapter. Q1 var svaret på når det kommer. Hørte heller ikke noe om kompensasjon.

En ting jeg lurte på var mht tåkelys. Noen andre som bestilte i juni som mener det da var inkludert? Jeg har noen lys som svinger når bilen svinger. Ikke installert noe ut over det.

En feilmelding med "call Tesla" kom etter 15 minutters kjøring. Det handlet om tire pressure. Snakket med Tesla som anbefalte å er-sette tire pressure og deretter kjøre minst 10 minutter på motorvei. Problem løst og feilmelding borte.

For en bil! Jeg har smilt hele dagen. Hentet datteren på skolen og kona på jobb. Har prøvekjørt litt. Måtte også ut en tur i kveld med et par kompiser. Måtte gi meg nå. I morgen blir det langtur til Sverige (35 mil). Ikke noe super charging på veien, så nå må den stå 13 timer på vanlig stikk for å fylle helt opp før avreise.

Opplever at bilen ganger en del ved fullt pådrag. Nesten ubehagelig. Muligens pga myke vinterdekk.
Fikk bilen 19.12. Verdt å vente på!

MrDriveby

Sitat fra: Viking på torsdag 19. desember 2013, klokken 22:38
Endelig var det min tur!! Hentet bilen på Alnabru kl 13:00. De holdt da på med siste finish.

Grei gjennomgang av bilen. Det var en stand-in DS som ikke viste noe særlig mer enn meg.

Ikke noe blått adapter. Q1 var svaret på når det kommer. Hørte heller ikke noe om kompensasjon.

En ting jeg lurte på var mht tåkelys. Noen andre som bestilte i juni som mener det da var inkludert? Jeg har noen lys som svinger når bilen svinger. Ikke installert noe ut over det.

En feilmelding med "call Tesla" kom etter 15 minutters kjøring. Det handlet om tire pressure. Snakket med Tesla som anbefalte å er-sette tire pressure og deretter kjøre minst 10 minutter på motorvei. Problem løst og feilmelding borte.

For en bil! Jeg har smilt hele dagen. Hentet datteren på skolen og kona på jobb. Har prøvekjørt litt. Måtte også ut en tur i kveld med et par kompiser. Måtte gi meg nå. I morgen blir det langtur til Sverige (35 mil). Ikke noe super charging på veien, så nå må den stå 13 timer på vanlig stikk for å fylle helt opp før avreise.

Opplever at bilen ganger en del ved fullt pådrag. Nesten ubehagelig. Muligens pga myke vinterdekk.

Sjekk dekktrykk ;) prøvekjørte bil md Nokian R2 med 48 psi fra Tesla Stavanger. På "banen" her i Stavanger lå den fint på veien i 120, og ble positivt overrasket med tanke på at disse er MYKE!

Bittelitt var det, men ikke at det plaget meg noe spesielt.
TMS P85
Multi-rød m/alt utstyr foruten alarmpakken og barneseter
21" Grå Tesla + 19" Polar gun-metall

Cowboystrekk

Dekktrykk er lurt å sjekke ja, det skal være 45 psi + 10% (sier nokian selv) på KALDE dekk. På varme dekk kan du fint fylle maksen på 51 psi om du vil, men det er nok ikke allverden å hente kontra 48 psi. Fra dekk1 kjørte jeg ut med det som viste seg å være 33 psi og det var en ubehagelig opplevelse! Det ble noe annet da jeg smekka inn 50 psi for å si det sånn!
Tesla Model S 2013 - SOLGT
Tesla Model 3 SR+ 2020 - >

Dvergen196

Jeg hadde 42psi i Nokian R2 dekkene mine etter at Dekk 1 hadde lagt de på, det føltes ut som om jeg kjørete en flytemadrass under pådrag. Har nå fylt opp til 45psi det hjalp men jeg må nok prøve meg på 48 tror jeg, har ikke lyst å miste egenskapene på is heller med for mye luft :)
Model X 90D AP2 Levering 18/3-17
P85D 2015 Solgt
P85 2013 Solgt

Cowboystrekk

Du trenger ikke bekymre deg for det. Nokian sier du bør fylle i 10% ekstra for å få bedre kjøreegenskaper på is og snø :)
Tesla Model S 2013 - SOLGT
Tesla Model 3 SR+ 2020 - >

AndersinOslo

Ble vekket 11.00 i dag av mobilen, "står utenfor med Teslaen din". Fin måte å våkne på. Smykke av en bil i brun metallic med det meste av utstyr, gått 152 km da jeg overtok den. Hadde såvidt sittet i en, men aldri kjørt. Passer meg som hånd i hanske, passe komfort vs sport. Er vant med like stor bil, men den er virkelig brei.

Resten av dagen har jeg kjørt, og kjørt, for en aks selv med den lille motoren... Forsøkt å hurtiglade på Vulkan (gikk ikke), sittet og bladd i skjermbilder. Dypt imponert over hvor lekkert alt er!

Nå står den utenfor og fylles sakte fra husveggen med 13A, mens jeg iherdig har prøvd å google hvordan jeg kobler bilen til My Tesla og appen. Men nå gir jeg opp, og legger meg, med et smil rundt munnen.
Renault Kangoo electrique 2002-06
Tesla model s 2013-

Viking

Sitat fra: AndersinOslo på mandag 23. desember 2013, klokken 03:04
Nå står den utenfor og fylles sakte fra husveggen med 13A, mens jeg iherdig har prøvd å google hvordan jeg kobler bilen til My Tesla og appen. Men nå gir jeg opp, og legger meg, med et smil rundt munnen.
Appen fungerte utmerket. Min DS sa det kan ta opp til 24 timer etter levering før den er aktiv. Du må sette en utstilling i bilen som gjør at telefonen kan få kontakt.
Fikk bilen 19.12. Verdt å vente på!

Arntiv

Bilen ble levert i Trondheim lørdag 21.12, og mine første timer skulle bli langtur til Bodø med overnatting i Mosjøen. Måtte først en tur til Heimdal for å vise frem bilen til foreldrene mine. Fikk ladet den til 480km rated range før jeg tok fatt på de ca 40 milene til Mosjøen.

Kjørte meget passivt hele veien, ladet kun noen få km på 230V/13A i Steinkjer (ca 30 min). Mellom Steinkjer og Mosjøen var veien stort sett dekt med is med vann og sørpe oppå. Temperaturen lå på rundt 0 grader. Fant etterhvert ut at map i bilen oppgir distanse i luftlinje, og fikk akkutt rekkeviddeangst. Ankom Mosjøen med kun 2 km rated range igjen  :o Snittet for turen lå på 189Wh/km. Hadde avtalt med Cabo AS at jeg kunne få lade på deres 400V32A i Mosjøen. Takk til Dr.Ling for lån av nødvendige adaptere og overganger.

Etter ca ni timer på Mosjøen Camping, og fulladet bil, gikk turen videre til Bodø (ca 32 mil). Det var frosset på over natten slik at underlaget var fastere. Bestemte meg for å ikke tenke på rekkevidde, og kjørte ganske normalt (etter forholdene) hjem til Bodø. Ankom med 60 km rated range igjen. Ikke noe problem.

Bilen er nydelig å kjøre. Sitter utrolig godt på holkete føre. Alt fungerer bra, er kun misfornøyd med vindusspylerne. De kunne vært litt kraftigere. Og er det meg, eller blir bilen bare utrolig fort skitten?  ;)
Bekreftet 27.07.13. Levert 21.12.13, Svart S85 med pano, lyd, luft og hattehylle. 19" Polar Wheels med Hakka 8.

toppi

Friskt å debutere i TMS med en tur på 40 mil vinterstid  :)
Og veldig gøy å se at dette faktisk er mulig på nullføre.

Tipper det er mange som klarer 50 mil til sommeren (om man må)
Oslo
Model S - Levert 09.09.13
Model X - #2395

Tuxedo

Sitat fra: Arntiv på søndag 29. desember 2013, klokken 12:06

Bilen er nydelig å kjøre. Sitter utrolig godt på holkete føre. Alt fungerer bra, er kun misfornøyd med vindusspylerne. De kunne vært litt kraftigere. Og er det meg, eller blir bilen bare utrolig fort skitten?  ;)

Det er hverken deg eller bilen, det er fargen  ;D  Svart, stilig som den er, er også en av de fargene som raskest virker skitten uansett bil.
P85, Sølv.
Mottatt 25.11.13

Cowboystrekk

Svart er en veldig fin farge når det er noe luftfuktighet, ingen nedbør eller vind og ikke noe sand\støv som kan sveve opp ;)
Tesla Model S 2013 - SOLGT
Tesla Model 3 SR+ 2020 - >

BMW850

Sitat fra: Cowboystrekk på søndag 29. desember 2013, klokken 22:22
Svart er en veldig fin farge når det er noe luftfuktighet, ingen nedbør eller vind og ikke noe sand\støv som kan sveve opp ;)

Og helst nyvasket og overskya  :-\
P85 delfin-grå, sort performance-interiør, grå 21", dobbeltlader.

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA