Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Sv: Hviket forsikringsselskap velger jeg for min TMS

Startet av Signature #280, tirsdag 13. august 2013, klokken 23:55

« forrige - neste »

Batteritralla

Hehe - Håper ikke kona di er innpå her og leser siste setning :-)

Bra å høre du er fornøyd!
Jeg forbeholder meg retten til å ha positive og negative meninger om Model S, selv om jeg har solgt min :-)

D.O

Da var jeg kommet hjem etter en 43mil lang tur fra Trondheim. Kjørte 10 siste milene i 65km/t med minimalt varme. Føret varierte mellom 3 og -3 , snø og  delvis kjettingspor. Skjermen og navigasjon i instrument panel låste seg ved 40km kapasitet på batteri. Hadde 0 km i range ca 1 mil før jeg kom hjem.  Bilen hadde typical 380km ved levering og ladet litt hos Charlie på turen (16KWt?) og takk for at jeg kunne det, ellers har det blitt umulig å komme seg hjem. 

Så etter en mil med charge now ble bilen satt rett på lading med Tesla kladden.... Car need service, charging will start momentantly, 12v low og hele regla. Tok lading etter x antall forsøk med å trå på brems, avbryte lading og starte på nytt igjen. Det er noe fundamentalt feil ved Tesla sin ladekladd, og der bør de snart forstå.

Sånn ellers gikk overlevering helt fint, noen skittne vann flekker/dråper og fingermerker på lakken, men bilen har stått der en uke, så det var ikke noe å utsette på. Chademo ligger på vent enda, og også de andre adapterne. Kjøpte frunk nett og matte til bunn bak. Ds fikk en flaske vin som trøst for all mas og sin ork til å svare på mail kl 0200 søndagnatt. De gjør nok så godt de kan med restriksjoner hengende over seg fra USA.  :)

Litt blandet følelser, like syk aks som jeg husket fra tidligere. Men veldig uoversiktelig bil å kjøre. Hakka 8 funker veldig bra, ingen problem  :D satt mye bedre enn forventet. Kjørte på både is og nullføre. Mye sne bak og i hjulbuer.. Hadde håpet på bedre rekkevidde, men inser at over 30mil vinterstid er umulig uten å ta masse hensyn. Tempe dekk anbefales!

Skal legge ut bilde av bilen med vinterhjula, hvis ikke Tempe dekk blir før meg. Ble meget bra med brun bil og mørke felger..

Fikk plass til ett dekk i frunk, og 3 bak. Fyllte opp på ikea og hadde med 1 passasjer + fulllastet bil.  Så dag 1 konklusjon; Imponert over aks og  lastekapasitet i volum! Hater Umc til Tesla  og litt skuffet over forbruk.  Dog ble det lavt de siste mila som følge av lav hastighet.
Nå:Model S85P , BMW M5, Fox Mustang og el sykkel
Bestilt:
Model 3 reservert
Før:
Model X-reservert (Ble dessverre kansellert til fordel for P85D)
Model P85D(solgt, ble ikke fornøyd)


Sitering av D.O sine poster utenfor elbilforum.no tillates ikke uten samtykke.

hhe

Er nettopp kommet til Loen etter en flott dag. Bra med trykk på Alna i dag, så noe forsinket før avreise kl 18:30. Etter 20km kjøring, kom det opp "tire pressure failure" .. dette var bare å kalibrere på nytt, alt ok. Deretter fortsatte turen til Lillehammer og etter en god 30min pause var tanken full. Deretter videre til Otta og mot fagre Stryn :) Fikk en liten bekymring når jeg skulle koble min "home link" til garasjeporten, men etter 3-4 forsøk var alt ok. Deretter plugget jeg strøm til bilen og fikk opp røde lys for lading.. etter å ha koblet fra og til igjen, alt ok. Sov godt og god natt!
S85kW vin: 23383 pano, tech, luft, audio, sensor, barneseter, mellombrunt skinn -overlevert 14.12.13 :)
Nissan Leaf 2011mod

krister461

Sitat fra: D.O på lørdag 14. desember 2013, klokken 23:48
Kjøpte frunk nett og matte til bunn bak.
Beklager OT, men er det mulig å bare kjøpe matte til bunnen bak?

D.O

Nå:Model S85P , BMW M5, Fox Mustang og el sykkel
Bestilt:
Model 3 reservert
Før:
Model X-reservert (Ble dessverre kansellert til fordel for P85D)
Model P85D(solgt, ble ikke fornøyd)


Sitering av D.O sine poster utenfor elbilforum.no tillates ikke uten samtykke.

ephan

Sitat fra: krister461 på søndag 15. desember 2013, klokken 07:18
Sitat fra: D.O på lørdag 14. desember 2013, klokken 23:48
Kjøpte frunk nett og matte til bunn bak.
Beklager OT, men er det mulig å bare kjøpe matte til bunnen bak?

delenummer 1019291-00-A FLR MAT, TRUNK,LRN SET - MLDS. kjøper du på servicesenter og inneholder begge gummimattene bak, stor  og den lille som skal ned i brønnen.  Koster 1.567,80 +MVA
S85 Perlehvit , 21" siden desember 2013

krister461

Ja, det var det jeg mente. Du må kjøpe både den store og den lille...

D.O

Sitat fra: krister461 på søndag 15. desember 2013, klokken 12:55
Ja, det var det jeg mente. Du må kjøpe både den store og den lille...
jeg gjorde ikke det. Kun den lille
Nå:Model S85P , BMW M5, Fox Mustang og el sykkel
Bestilt:
Model 3 reservert
Før:
Model X-reservert (Ble dessverre kansellert til fordel for P85D)
Model P85D(solgt, ble ikke fornøyd)


Sitering av D.O sine poster utenfor elbilforum.no tillates ikke uten samtykke.

jkirkebo

Sitat fra: D.O på søndag 15. desember 2013, klokken 14:50
Sitat fra: krister461 på søndag 15. desember 2013, klokken 12:55
Ja, det var det jeg mente. Du må kjøpe både den store og den lille...
jeg gjorde ikke det. Kun den lille

Stemmer nok det. Det er eget varenummer for kun den lille, men kjøper du den store følger den lille så vidt jeg vet alltid med.
Forhandler av ladestasjoner og ladekabler, se www.ladespesialisten.no
Kjører Tesla X75D fra mars 2017 og Model 3 SR+ fra oktober 2019.

Zneip

Sitat fra: Cowboystrekk på fredag 13. desember 2013, klokken 18:51
Bare stikk innom en dag zneip. Kunne kanskje tenkt meg å kikka litt på saltoladeren din og ;)

Sender deg en PM ;)
Nord Trøndelag | X90D

krister461

Sitat fra: D.O på søndag 15. desember 2013, klokken 14:50
Sitat fra: krister461 på søndag 15. desember 2013, klokken 12:55
Ja, det var det jeg mente. Du må kjøpe både den store og den lille...
jeg gjorde ikke det. Kun den lille
I see. Hva er prisen for bare den lille? :-)

Tarpoon

Nesten uvirkelig at dagen var kommet da vi møtte opp på Alnabru på lørdag.
Bilen kom fra detailing-jobben på andre siden av veien i regnværet, og kjørt inn i lokalet.
DS ble nødt til å tørke av bilen før vi startet gjennomgangen, og jeg kunne se at klargjøringen så veldig bra ut.

Jeg kan vel egentlig det meste om bilen nå, men vi tok en full gjennomgang allikevel så kona kunne stille noen spørsmål. Det jeg ville teste før vi dro avgårde var om tilhørende UMC fungerte, samt en av de andre laderene de har hengende. Problemfritt.

Ble ikke så mye kjøring i slush-føret på lørdag, bortsett fra en tur til Biltema for å kjøpe noen gummimatter inntil vi får de orginale fra Skøyen. Ellers var det absolutt ingen utfordringer med å kjøre på et slikt føre.

I dag kjørte vi til Lillehammer fra Holter i Nannestad. Veiene var mye bedre, men våte, så det ble ikke mange aks-tester. Hadde riktignok en ut på E6'en som fremkalte høylytt latter hos kona, og meg selv :)

Ellers gikk turen rolig, stort sett i fartsgrensen. Sjekket forbruket på Statoil på Lillehammer; 186! Det var jeg meget fornøyd med. Brukte varme i setet, og rundt 19 grader i kupeen. Liker ikke å kjøre med for varm bil.



Ladet uten problem på Lillehammer mens vi spiste middag og kjørte hjem igjen.

Hjemme i garasjen sjekket jeg også forbruket; 190 denne veien. Synes det var meget bra for en tur i 0-2 grader.

Fornøyd? Jepp!  ;D

Noe minus? En anelse dugg inne i lyktene, og setebeltet på passasjersiden har en tendens til å låse seg. Småting som lett lar seg fikse.
Think City 2011. Zebra. 2-seter. Sort.
Brun Tesla Model S85.

turbolurbo

#972
Så kom dagen jeg tvilte på at jeg skulle oppleve i år. Jeg reiser på en to ukers jobbreise i morgen, og er således ikke tilbake før etter nyttår. Opprinnelig leveringsdato var satt til 20.12. Dette ville betydd at bilen hadde blitt stående.

Derfor har håpet gått fra lavt til høyt med alle varianter i mellom.

Men etter tett dialog med Tesla Trondheim, så fikk jeg i dag telefon om jeg kunne tenke meg å hente en perlehvit Tesla. Det var ikke vanskelig å takke ja til det tilbudet! Møtte på Lade til avtalt tid, eller rettere sagt leveringen ble flyttet en time tidligere, og der sto det en knall fin hvit, strøken Model S P85+ :D

Det viste seg at det var gjort en feil fra Teslafabrikken: De hadde montert sorte dørsider med et lyst felt inn mot resten av det kølsvarte interiøret. Jeg har fått tilbud om å bytte til svarte dørsider, men vurderer å beholde bilen som den er. Det lyser opp interiøret litt, og sammen med ambientbelysningen i dørene ser det faktisk meget bra ut.
Dette gjør bilen litt unik! Blir nesten som en Tesla Model S "Individual" :D

Bilen ble forøvrig levert på Cyclonefelger med Pirellidekk. Disse overrasker meg positivt Sitter som forventet bra på våt og tørr asfalt. Har fått prøvd litt på snø og is, og de fungerer overraskende bra der også. Det blir nok i tillegg et sett med mørke felger og Michelin Xi3 over nyttår. Har vært i dialog med Sindre på Tempe dekkservice.

Har fått kjørt en god del mil i dag. Det er rett og slett bare en ting å si: For en bil!

Takk til Thomas og resten av Tesla Trondheim for en meget bra oppfølging under hele prosessen!
2019 TM3P

Dvergen196

Grattis med nydelig bil, holder ikke med et bilde slik som dette......bare å pumpe på med bilder slik at vi som venter har noe å se på :D
Model X 90D AP2 Levering 18/3-17
P85D 2015 Solgt
P85 2013 Solgt

cairnz

Dørene var faktisk kule, selv om det er "feil".. :)


Sent from my iPhone using Tapatalk
Elbilist

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA