Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Sv: Hviket forsikringsselskap velger jeg for min TMS

Startet av Signature #280, tirsdag 13. august 2013, klokken 23:55

« forrige - neste »

Brede

Sitat fra: Roger Kolbu på lørdag 07. desember 2013, klokken 12:33
Er det bare jeg som har problemer med å se side 61 i denne tråden?
Fungerer ikke på noen enheter eller i noen som helst nettleser.

Samme her!

satheesh.net

Sitat fra: Brede på lørdag 07. desember 2013, klokken 12:38

Samme her!

+1

Den eneste måten å faktisk se innholdet på er å skrive et svar. Så får man sett teksten. Sikkert en bug eller.no ???

CFM

Pussig.. Du kan se side 61 hvis du logger av eller åpner den i et inkognito-/privat vindu.  ;)
2013 S85
2017 S90D (ap2 fsdc)

Lars C. Krogenæs

Det er tydeligvis noe topp hemmelig som har skjedd på s.61.

Jeg vet ikke hvorfor dette har skjedd, og hvordan det skal løses.

Lars
Forum admin
Jobber med hjemmelading hos Circle K.

Den elektriske automobil vil seire
Mars 2017: Leaf 30 kwt
2013-2016: Mitsubishi imiev
2007-2012: Citroen Saxo el
2007: Kewet med NiCd batterier
1996-1998: Utleie av Pivco, Statoil Fornebu

EvenSteven

Mine første erfaringer med bilen:

Nydelig å kjøre... Det vet jo alle!

Tung bil i forhold til det jeg er vant til, men fortsatt relativt lettkjørt!
Lang og bred.. Oh yes!
Har drevet flere timer i dag med omøblering av garasjen for å få plass til dette droget. Savner virkelig innfellbare speil, da jeg nå må felle inn et speil for å komme inn i garasjen. Håper på mulighet for at dette kan ettermonteres.

Barnesete i bilen, litt vrient da isofix rammen er bred så det blir meget trangt der setebeltet skal klikkes inn. Forlenger er herved bestilt fra ebay.

Har hatt en del ladeproblemer. Feil på kabel, rødt lys ved ladeport, car needs service etc. Etter ca. 20 minutter i går kveld gikk det endelig i orden.
Restet bilen, åpnet ladeport via skjermen lot døren stå åpen og vips startet ladingen.
I dag hadde ladeluken fryst, så ble litt knoting for å få denne opp.
Vasket bilen i dag, så litt selvforskyldt men trodde porten skulle være bedre isolert mht vann.

I mangel på blått adapter lades det nå på 10a kontakt = 8-10 km/t
Ønsker feedback fra folk her på forumet vedrørende dette, da bilen gir meg mulighet til å velge opp til 13a fra denne kursen selv om sikringen kun er 10a.
Det står altså på bilen at kursen er 13a, sikringen er 10a når jeg sjekker skapet.
Kan jeg trekke det bilen opplyser( 13a) eller er dette farlig over tid?

Har kjørt på 12/13 en halvtimes tid uten problemer eller varm/røket sikring.

Føler typical range på bilen er noe lav, ca 26 mil ved lading til øverste strek daily. Som tilsvarer 87,5% av total kapasitet?
Savner på bilen en visning for faktisk restkapasitet i kW, Evt. Et Prosent tall.

Forbruk average ligger hittil på 234wh/km - men har fiklet mye med bilen og brukt klima, setevarme + forvarmet kupe via app før kjøring.

Veldig fornøyd med utseende på svart bil, men er som mange nevner håpløst å holde ren. En tur på motorveien og bilen er hvitflekket av salt og skitt!
Lakken riper seg skuffende lett, var borte i bilen i går med olabukse da det var litt trangt i garasjen. Vips flere små overflate riper.
Poleres bort i morgen, men sjelden opplevd skjørere lakk på en bil!
Pytt, pytt... Flere unnskyldninger for alene tid i garasjen!  ;D

Alt i alt meget fornøyd med bilen så langt, selv om det har vært noen praktiske utfordringer og småproblemer!
PS! Får ikke vekket bilen med appen..tips?

Tesla S P85+ sølv

Cowboystrekk

Fin gjennomgang. Hva synes du om ytelsene EvenSteven?
Tesla Model S 2013 - SOLGT
Tesla Model 3 SR+ 2020 - >

bb

EvenSteven:
Hvis du har problemer med lading, prøv følgende:
1. Ta ut ladekabel og lukk ladeporten.
2. Trykk inn bremsen. Da slettes alle feilmeldingene.
3. Sett bilen i park og snu kontakten i veggen og prøv lading igjen.

Bilen vet bare at du bruker Schuko, men den vet ikke hvor mange ampere sikringen din er på. Du må derfor stille den ned til 10 A. Hvis du kjører høyere strøm vil sikringen din gå eller at du får varmgang i ledningene. Står det i sikringsskapet at du har 1,5 kvadrat på kursen? Bilen lagrer strømstyrke og GPS-posisjon. Så hvis du lader et sted ute på 13 A så vil den fortsatt stille ned til 10 A hjemme hos deg. Veldig kjekt.

Øverste strek daily betyr 90 %.

Bilen kan være vanskelig å vekke med appen. Du kan bruke VisibleTesla for å vekke den opp.
#2700 P85 rød med alt på unntatt barn og alarm - bestilt 30.12.2012, levert 22.11.2013
Bjørns videoer

EvenSteven

Takk for godt svar!
Kjører nå på 9a og det funker fint, sikringen er lunken men ikke varm.

Visible Tesla får jeg dessverre ikke til å funke. Får en Java fx feilmelding, så har lagt det på is så lenge. Jeg vil kjøre ikke knote med IT etc.

Ytelsen på S60 er det ingen ting å si på, merkelig men merker ikke noen stor forskjell vs S85 faktisk.
Mulig jeg er noe inhabil, men 60'n holder i bøtter og spann hva gjelder ytelse!
Noe usikker så langt hva gjelder forbruk og rekkevidde men regner med at det jevner seg ut så snart jeg går tilbake til "normal" kjøring!
26 mil typical range på 90% lading er muligens hva man kan forvente vinterstid!
Vil typical range endre seg etter mitt average eller er dette en fast faktor?
Tesla S P85+ sølv

Cowboystrekk

Jeg trodde typical var ut ifra de forbruksmønster? Kommer kw brukt til forvarming opp på gjennomsnittlig forbruk eller gjelder forbruket bare når du fysisk bruker bilen? Ang ytelser har jo S60 over 100 kg mindre å drasse på og samme dreiemoment som 85, så det er vell logisk at forskjellen er liten :) for meg som aldri fikk testa max aks på prøvekjøringa pga trafikksituasjon Så får jeg meg vell en overraskelse!
Tesla Model S 2013 - SOLGT
Tesla Model 3 SR+ 2020 - >

Roger Kolbu

For meg kan det ofte ta 3-8 minutter å vekke bilen med appen. Men den kommer alltid! :-)
P#3451 VIN 22190 – TMS P85+ Grå Metallic, Panoramatak, Karbonfiber Spoiler/Dekor, 21" Grå, Sort Performance skinninteriør, Tech-/Lyd-/Lys-/Vinter-/Sikkerhets-pakke, Luftfjæring, Hattehylle, Dobbeltlader, Parkeringsassistent.
(Kortversjon: Full pakke uten barneseter)
In prod. 11.10.13. Prod. complete 18.10.13. Delivered: 30.11.13.
Bil #2: Volvo S80 T6 (321hk)
TOCN: Signature member

jsu224

Jeg savner en ting på bien min som jeg hadde på en prøvebil og det er disse strekene og fargene (ryggesensorer?). Jeg får kun opp kamera. Er det noe jeg ikke klare å innstille eller kommer det ikke på alle varianter? Jeg har en P85 med Tech.

Rasmus.B

Sitat fra: jsu224 på søndag 08. desember 2013, klokken 17:03
Jeg savner en ting på bien min som jeg hadde på en prøvebil og det er disse strekene og fargene (ryggesensorer?). Jeg får kun opp kamera. Er det noe jeg ikke klare å innstille eller kommer det ikke på alle varianter? Jeg har en P85 med Tech.
Parkeringsensorer er tilleggsutstyr.

Sent from my GT-I9505 using Tapatalk

Lørenskog

Blå Nissan Leaf levert 01 februar 2012
Tesla P85 Levert 08 november 2013

Hyperstress

Det må da være noe du har stilt inn feil? Ellers er det stor tabbe da, å bestille den bilen, men å utelate parksensorer til 2000kr! :/
e-tron 50 2020
e-golf FL 2017
Tidligere VW e-Up! 2013, TMS85 2014, TMS85 2015

jsu224

Sitat fra: Hyperstress på søndag 08. desember 2013, klokken 18:09

Det må da være noe du har stilt inn feil? Ellers er det stor tabbe da, å bestille den bilen, men å utelate parksensorer til 2000kr! :/

Ja så absolutt. Rett og slett oversett en option i farta. Trudde det bare var lyspakka og barneseter jeg hadde valgt bort...hm..

Håper det kan ordnes i ettertid...

M.SKEIDE

Sitat fra: jsu224 på søndag 08. desember 2013, klokken 20:59
Sitat fra: Hyperstress på søndag 08. desember 2013, klokken 18:09

du har jo tech pakka så skulle gå, men kan bli dyrt :S

Ja så absolutt. Rett og slett oversett en option i farta. Trudde det bare var lyspakka og barneseter jeg hadde valgt bort...hm..

Håper det kan ordnes i ettertid...
Tesla Model S 85kWh (P23809)  tech, park, pano, lyd, lys, luft og barneseter (blå og svart) :D LEVERT 19.DES 2013

Kone bil 2013 Leaf SV

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA