Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Sv: Hviket forsikringsselskap velger jeg for min TMS

Startet av Signature #280, tirsdag 13. august 2013, klokken 23:55

« forrige - neste »

PaalT

En liten oppsummering av turen hjem i Tesla BTR (Ja, kommer tilbake til BTR) etter overleveringen i dag.

For dere som vurderer å kjøpe, her er kort versjonen.  Kjøp, ikke nøl!

Dro fra Alnabru med 290 km på tanken og traff køen igjennom Oslo, retning Drammen.. Who cares!! Ga meg masse tid til å studere og kose meg. Plukket opp en venn på Fornebu og fortsatte kø kjøringen. Den er utrolig egnet til køkjøring. Regen gjør det til en lek. Bortsett fra et par pådrag, så kjørte jeg pent (186Kw/km i gjennomsnitt). Brukte kun 4km mer range en det jeg kjørte.

Oppsummering:
Bilen overgår alle forventninger. Jeg finner ikke riktige ord... Men kanskje Daft Punk sangen "beyond" sier det best

"The perfect song is framed with silence"

Ja... Og så kommer man til BTR saken. Når min kone så bilen, sa hun at den er stor som en BTR - bronyetransportyor (armored transport).  I det øyeblikket visste vi at navnet ble ikke betzy, Nelly, Tessy etc.. Det ble BTR  :o

Det er min kone som skal kjøre BTR daglig..  :'(
Blir vanskelig å klatre inn i diesel dyret etter å ha kjørt Tesla.

Eneste negative jeg kan nevne er dugg på front lyktene.
Mvh Paal

Model S85, Sort/Sort, 19", VIN 191xx
Model P85 Multirød/Sort, 19", Vin 553xx - Solgt  2015
Audi A3 e-tron
Model 3 Perf Sort/Sort,

TW838

Har hatt min TMS i nesten en uke nå og er veldig fornøyd! Stormen Hilde satt dessverre en stopp på den planlagte fjellturen i helgen, så da ble det heller noen turer i byen og langs fjorden. God plass til alle barn med en veldig fornøyd passasjer på 3. rad. :)

I dag har endelig snøen lavet ned i Trondheim slik at jeg fikk min første tur på vinterføre. Kjørte opp til Skistua i kveld og var veldig spent på bakhjulsdriften som jeg aldri har kjørt med på snøføre før. Gikk glimrende, så jeg gleder meg til vinterturene! Skulle bare fått meg skistativ så fort som mulig (Whispbar er bestilt), for det blir alt for trangt med pulk og ski inne i bilen...

Trondheim
Tesla Model S - nov 2013

Cecilie

Sitat fra: PaalT på tirsdag 19. november 2013, klokken 22:11
Cecilie: Jeg hadde en avtale med DS angående vinterdekk før overlevering. Avtalen gjaldt at Tesla skulle vrenge av sommerdekkene og montere vinterdekk på 19" std felger (jeg kjøpte ikke 21", selv om de er penere). Senere skulle jeg få nye felger (håper det blir cyclone, men det lovet de ikke  :-[ ) som sommerdekkene skulle remonteres på.

Når det er sagt, så fikk de inn et massivt parti med nokian R2 dekk i dag. Det var stablet r2 dekk i "Alkoven" der kundetoalettet er.  Jeg var nok litt heldig. Men jeg var også beinhard at jeg tar ikke imot bilen uten påmontert vinterdekk.. De prøvde seg på at dekkene er godkjent for bla bla, men til syvende og sist er det piloten som er ansvarlig.. Det var kjempe glatt i Drammen når jeg kom hjem. Dekkene oppførte seg bra på isen.
Skulle ønske jeg hadde klart å få tak i DSen min når levering nærmet seg. Han svarte aldri på mine forespørsler om de kunne love at bilen ville komme på vinterdekk. Ikke et knyst. Var umulig å få tak i. Og deretter ble bilen levert ut av en annen DS enn han som hadde kontaktet meg i første omgang. Og han påstod bare at de ikke hadde dekk, så da var det jo håpløst å kreve noe som helst når jeg først satt der... Men hvis de har dekk nå (og ikke allerede har levert dem ut ...), så får jeg bare dra og mase (i fossilbilen min, for jeg tør ikke kjøre en bil uten vinterdekk på vinterdager :( )
Tesla Model S #2370 levert 18/11, herlig rød skjønnhet :)

kthomas

#828
Godt plassert i min ny Tesla forlater jeg parkeringsplassen på Alnabru i ca. 5km pr time og holder nok denne farten en liten stund og merker at det er noe uvant. Jeg stopper etter ca. et pr kilometer ved ESSO på Alnabru. Må ta en pause, er litt nervøs. Fikk det samme følelse jeg fikk når jeg var 16 og fikk lappen (i Canada) og skulle kjøre alene for første gang. Siden har jeg kjørt i 29år og vel over 1 million kilometer men følelsen å være 16 igjen kom tilbake  :) :) :)

Ringte fjellinjen og ordnet brikken, tok bilde av bilen og oppdatert FB. Nå var jeg klar igjen. Vel tilbake på jobb på Lysaker kommer kolleger og gratulerte og noen av dem måtte ha en liten tur. Det var 3 karer godt inn i 40 årene som trodde de var tenåringer igjen Yahoo   8) ;D :P

Barna skulle hentes fra kvelds aktivitetene og kone ville sitte på en liten tur også. Alle er fornøyd og synes bilen er dødskul  :) :) :) Etter 180km er bilen i garasjen og lades på 10amp (8km pr time) og det går tregt... :( Elektrikeren er forventet å komme ila uken men inntil videre er det 10amp som gjelder.

Kl 06:45 er det inn til byen igjen. Bilen sier den fikk 70km til kjøring i løpet av natten :o og det er minus 3 grader ute... Kjøringen går som en lek og med kollektivfeltet er jeg framme litt over 07:30. Dessverre er det ikke lade muligheter på jobben så jeg stopper på en Fortrum el-parkering og der går ikke kontakten i støpslet gitt... Tenker at kanskje jeg kunne ta 30 minutter på hurtiglader på Statoil Fornebu men der er det ikke støtte for Tesla gitt... Jeg kjører tilbake på jobb og parkerer i garasjen uten lading i dag. Bilen har 125km igjen og jeg må over den psykiske barrièren at jeg har mer en nok strøm til å komme hjem igjen og lade til 8km/h...

Men så fikk jeg telefon, elektrikeren er på vei for å installere 32AMP, 3fas i garasjen  8)       
     

Zneip

Sitat fra: kthomas på onsdag 20. november 2013, klokken 10:39
Godt plassert i min ny Tesla forlater jeg parkeringsplassen på Alnabru i ca. 5km pr time og holder nok denne farten en liten stund og merker at det er noe uvant. Jeg stopper etter ca. et pr kilometer ved ESSO på Alnabru. Må ta en pause, er litt nervøs. Fikk det samme følelse jeg fikk når jeg var 16 og fikk lappen (i Canada) og skulle kjøre alene for første gang. Siden har jeg kjørt i 29år og vel over 1 million kilometer men følelsen å være 16 igjen kom tilbake  :) :) :)

Ringte fjellinjen og ordnet brikken, tok bilde av bilen og oppdatert FB. Nå var jeg klar igjen. Vel tilbake på jobb på Lysaker kommer kolleger og gratulerte og noen av dem måtte ha en liten tur. Det var 3 karer godt inn i 40 årene som trodde de var tenåringer igjen Yahoo   8) ;D :P

Barna skulle hentes fra kvelds aktivitetene og kone ville sitte på en liten tur også. Alle er fornøyd og synes bilen er dødskul  :) :) :) Etter 180km er bilen i garasjen og lades på 10amp (8km pr time) og det går tregt... :( Elektrikeren er forventet å komme ila uken men inntil videre er det 10amp som gjelder.

Kl 06:45 er det inn til byen igjen. Bilen sier den fikk 70km til kjøring i løpet av natten :o og det er minus 3 grader ute... Kjøringen går som en lek og med kollektivfeltet er jeg framme litt over 07:30. Dessverre er det ikke lade muligheter på jobben så jeg stopper på en Fortrum el-parkering og der går ikke kontakten i støpslet gitt... Tenker at kanskje jeg kunne ta 30 minutter på hurtiglader på Statoil Fornebu men der er det ikke støtte for Tesla gitt... Jeg kjører tilbake på jobb og parkerer i garasjen uten lading i dag. Bilen har 125km igjen og jeg må over den psykiske barrièren at jeg har mer en nok strøm til å komme hjem igjen og lade til 8km/h...

Men så fikk jeg telefon, elektrikeren er på vei for å installere 32AMP, 3fas i garasjen  8)       
   

Grattis - lekker bil i vintersol  8)

Er det Saltoboks du skal få installert? Jeg fikk min montert i dag - nå mangler jeg bare bilen. Men jeg kjenner jeg er fornøyd med å ha denne klar i tide. Lading med 13A holder ikke de første ukene når "alle" vil ha en prøvetur  ;D
Nord Trøndelag | X90D

jalias

Sitat fra: Zneip på onsdag 20. november 2013, klokken 12:33
Sitat fra: kthomas på onsdag 20. november 2013, klokken 10:39
Godt plassert i min ny Tesla forlater jeg parkeringsplassen på Alnabru i ca. 5km pr time og holder nok denne farten en liten stund og merker at det er noe uvant. Jeg stopper etter ca. et pr kilometer ved ESSO på Alnabru. Må ta en pause, er litt nervøs. Fikk det samme følelse jeg fikk når jeg var 16 og fikk lappen (i Canada) og skulle kjøre alene for første gang. Siden har jeg kjørt i 29år og vel over 1 million kilometer men følelsen å være 16 igjen kom tilbake  :) :) :)

Ringte fjellinjen og ordnet brikken, tok bilde av bilen og oppdatert FB. Nå var jeg klar igjen. Vel tilbake på jobb på Lysaker kommer kolleger og gratulerte og noen av dem måtte ha en liten tur. Det var 3 karer godt inn i 40 årene som trodde de var tenåringer igjen Yahoo   8) ;D :P

Barna skulle hentes fra kvelds aktivitetene og kone ville sitte på en liten tur også. Alle er fornøyd og synes bilen er dødskul  :) :) :) Etter 180km er bilen i garasjen og lades på 10amp (8km pr time) og det går tregt... :( Elektrikeren er forventet å komme ila uken men inntil videre er det 10amp som gjelder.

Kl 06:45 er det inn til byen igjen. Bilen sier den fikk 70km til kjøring i løpet av natten :o og det er minus 3 grader ute... Kjøringen går som en lek og med kollektivfeltet er jeg framme litt over 07:30. Dessverre er det ikke lade muligheter på jobben så jeg stopper på en Fortrum el-parkering og der går ikke kontakten i støpslet gitt... Tenker at kanskje jeg kunne ta 30 minutter på hurtiglader på Statoil Fornebu men der er det ikke støtte for Tesla gitt... Jeg kjører tilbake på jobb og parkerer i garasjen uten lading i dag. Bilen har 125km igjen og jeg må over den psykiske barrièren at jeg har mer en nok strøm til å komme hjem igjen og lade til 8km/h...

Men så fikk jeg telefon, elektrikeren er på vei for å installere 32AMP, 3fas i garasjen  8)       
   

Grattis - lekker bil i vintersol  8)

Er det Saltoboks du skal få installert? Jeg fikk min montert i dag - nå mangler jeg bare bilen. Men jeg kjenner jeg er fornøyd med å ha denne klar i tide. Lading med 13A holder ikke de første ukene når "alle" vil ha en prøvetur  ;D

Zneip :
Er det på grunn av mangel på adaptere som gjør at du bruker så mange lapper på zalto lader hjemme? Eller er det flere fordeler jeg ikke har fått med meg?

Zneip

Sitat fra: jalias på onsdag 20. november 2013, klokken 13:02
Sitat fra: Zneip på onsdag 20. november 2013, klokken 12:33
Sitat fra: kthomas på onsdag 20. november 2013, klokken 10:39
Godt plassert i min ny Tesla forlater jeg parkeringsplassen på Alnabru i ca. 5km pr time og holder nok denne farten en liten stund og merker at det er noe uvant. Jeg stopper etter ca. et pr kilometer ved ESSO på Alnabru. Må ta en pause, er litt nervøs. Fikk det samme følelse jeg fikk når jeg var 16 og fikk lappen (i Canada) og skulle kjøre alene for første gang. Siden har jeg kjørt i 29år og vel over 1 million kilometer men følelsen å være 16 igjen kom tilbake  :) :) :)

Ringte fjellinjen og ordnet brikken, tok bilde av bilen og oppdatert FB. Nå var jeg klar igjen. Vel tilbake på jobb på Lysaker kommer kolleger og gratulerte og noen av dem måtte ha en liten tur. Det var 3 karer godt inn i 40 årene som trodde de var tenåringer igjen Yahoo   8) ;D :P

Barna skulle hentes fra kvelds aktivitetene og kone ville sitte på en liten tur også. Alle er fornøyd og synes bilen er dødskul  :) :) :) Etter 180km er bilen i garasjen og lades på 10amp (8km pr time) og det går tregt... :( Elektrikeren er forventet å komme ila uken men inntil videre er det 10amp som gjelder.

Kl 06:45 er det inn til byen igjen. Bilen sier den fikk 70km til kjøring i løpet av natten :o og det er minus 3 grader ute... Kjøringen går som en lek og med kollektivfeltet er jeg framme litt over 07:30. Dessverre er det ikke lade muligheter på jobben så jeg stopper på en Fortrum el-parkering og der går ikke kontakten i støpslet gitt... Tenker at kanskje jeg kunne ta 30 minutter på hurtiglader på Statoil Fornebu men der er det ikke støtte for Tesla gitt... Jeg kjører tilbake på jobb og parkerer i garasjen uten lading i dag. Bilen har 125km igjen og jeg må over den psykiske barrièren at jeg har mer en nok strøm til å komme hjem igjen og lade til 8km/h...

Men så fikk jeg telefon, elektrikeren er på vei for å installere 32AMP, 3fas i garasjen  8)       
   

Grattis - lekker bil i vintersol  8)

Er det Saltoboks du skal få installert? Jeg fikk min montert i dag - nå mangler jeg bare bilen. Men jeg kjenner jeg er fornøyd med å ha denne klar i tide. Lading med 13A holder ikke de første ukene når "alle" vil ha en prøvetur  ;D

Zneip :
Er det på grunn av mangel på adaptere som gjør at du bruker så mange lapper på zalto lader hjemme? Eller er det flere fordeler jeg ikke har fått med meg?

Flere årsaker, men manglende adapter er hovedårsaken ja. Regner med mye kjøring den første tiden, og orker ikke tanken på å stå i garasjen å fittle med en lader som ikke vil starte, oppdage at lading har stoppet en halv time etter at jeg har plugget inn, snu schuko sov osv. Lading skal være enkelt! Plugg inn og gå. Det er også min mening at UMC'n er for ustabil generelt sett. Mange har måttet få ny. Liker tanken på å ha en fast, stødig ladestasjon som funker! så kan UMC'n bare ligge i bilen :) Og dessuten - saltoboksen koster jo bare 1% av det bilen koster.....
Nord Trøndelag | X90D

peskareta



-17C med setevarme og 21grader varme.
Dekksensorer maser når det blir kaldt... Må nok justere litt oftere trykk på vinter.


Sent from my iPhone using Tapatalk
Eier av S85 siden nov 2013.solgt. Nå S85D til lading.

D.O

Sitat fra: peskareta på torsdag 21. november 2013, klokken 09:23


-17C med setevarme og 21grader varme.
Dekksensorer maser når det blir kaldt... Må nok justere litt oftere trykk på vinter.


Sent from my iPhone using Tapatalk
oi... Det der var ikke lange rekkevidden. Blir spennende å komme seg hjem fra Trondheim med nybil ser jeg.
Nå:Model S85P , BMW M5, Fox Mustang og el sykkel
Bestilt:
Model 3 reservert
Før:
Model X-reservert (Ble dessverre kansellert til fordel for P85D)
Model P85D(solgt, ble ikke fornøyd)


Sitering av D.O sine poster utenfor elbilforum.no tillates ikke uten samtykke.

peskareta

Mitt poeng var at jeg syntes dette var innenfor hva jeg forventet. 267Wh/km med masse varme på og 17minus ute. Husk dette var bare 120km, bilen var ladet til nesten 80% og jeg hadde fortsatt 100+km da jeg var framme.


Sent from my iPhone using Tapatalk
Eier av S85 siden nov 2013.solgt. Nå S85D til lading.

D.O

Med fullt batteri så er rekkevidden ca 31 mil, i følge totalforbruket ditt. Da blir det i grense land for meg å kjøre 40mil 20desember. Noen som har kjapp lade mulighet i Steinskjer området?
Nå:Model S85P , BMW M5, Fox Mustang og el sykkel
Bestilt:
Model 3 reservert
Før:
Model X-reservert (Ble dessverre kansellert til fordel for P85D)
Model P85D(solgt, ble ikke fornøyd)


Sitering av D.O sine poster utenfor elbilforum.no tillates ikke uten samtykke.

TTLied

#836
EV Power skal ha en hurtigladestasjon i Fjordgata i Steinkjer, men det er sikkert en Chademo som krever overgang...
P85 VIN229xx
Ferdig 01.11.13
Levert 12.12.13

Leif1

Det står en Chademo-lader nede ved Steinkjer Bil.
Men de får vi vel kanskje ikke til å bruke enda, uten adapter?

Konvertitt fra S til X

D.O

Sitat fra: Leif1 på torsdag 21. november 2013, klokken 12:42
Det står en Chademo-lader nede ved Steinkjer Bil.
Men de får vi vel kanskje ikke til å bruke enda, uten adapter?
Nei, det går ikke uten adapter.
Nå:Model S85P , BMW M5, Fox Mustang og el sykkel
Bestilt:
Model 3 reservert
Før:
Model X-reservert (Ble dessverre kansellert til fordel for P85D)
Model P85D(solgt, ble ikke fornøyd)


Sitering av D.O sine poster utenfor elbilforum.no tillates ikke uten samtykke.

Leif1

For oss som kjører litt rundt om kring på bygda ser det ut til å bli nødvendig med adaptere av både det ene og andre slaget.
Med god hjelp av dette eksellente forumet har jeg begynt å danne meg et bilde av hva som skal ligge i frunken.   :)
Konvertitt fra S til X

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA