Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Sv: Hviket forsikringsselskap velger jeg for min TMS

Startet av Signature #280, tirsdag 13. august 2013, klokken 23:55

« forrige - neste »

Dr.Ling

Til de jeg ikke har svart:
- Mtp skitten bil men rene frontlykter så vasket jeg ikke frontlyktene underveis. Etter masse kjøring igår og idag, også i snøbyger, er frontlyktene ganske skitne. Savner definitivt lyktespylere.
- Mtp dekktrykk så anbefalte ikke han hos Tempe dekk noe høyere trykk enn rundt 40 PSI hvis jeg skulle kjøre på snø/is, mtp veigrepet, men ved tørre veier kunne jeg gjerne øke trykket sa han. Det var nok med 40 PSI (2,75 bar) jeg fikk varsel om lavt dekktrykk. Etter jeg økte til 42 PSI har jeg ikke fått varselet.
P85, P2206 (bestilt 05.12.12), INVOICE 0428 (07.05.13), VIN 16899. I produksjon 20.09.13, ferdig 27.09.13. fikk bilen 06.11.13 :)

Cowboystrekk

Ok, mulig michelin har annen policy, men nokian sier "På piggfrie vinterdekk, øk lufttrykket med 10%. Da får du bedre grep og mer stabilitet." dvs du bør ha 50 psi :) At forbruket går ned noen prosent er en ytterligere fordel.
Tesla Model S 2013 - SOLGT
Tesla Model 3 SR+ 2020 - >

ebbrey

#812
Da har jeg fått noen timer bak rattet i egen bil. Har fått montert på Xi3 som er fylt til 49 PSI. Ikke fått testet så mye, var ute på våt vei i et par pluss grader, fikk hvertfall ikke noe dårlig intrykk. Har brukt Xi3 på ice'n en mnd tid, selv om det er en lett bil med mindre dimensjon har jeg vært fornøyd med dekkene.

Lydanlegget i bilen (oppgradert lydpakke) må jeg si meg fornøyd med. Så lenge man bruker usb stick med litt god kvalitet. Jeg merker at spotity streaming over bluetooth gir merkbar forskjell i lydkvalitet. Så tror jeg vil slutte å bruke dette til de eventuellt fikser dette om det er mulig. DAB plundrer jeg med og finner ikke kanalene jeg ønsker, men internettradioen har fungert fint hittilg mtp både lydkvalitet og signal. Var også enkel å bruke i forhold til DAB.

Første dagen syns jeg bilen var litt for hissig i pådraget når jeg skulle bykjøre. Ønsket meg en "overdrive" knapp som halverte hk uten at man holdt denne inne for vinterkjøring. Men dette er selvsagt bare tilvenning. Er jo litt rart å gå fra 110 til langt over 300 hk.

Når jeg prøvekjørte bilen så fikk jeg følelsen av at setet kunne justeres lengre tilbake enn jeg kan i min.. Jeg er 196 lang og mins bakre stilling gjorde at jeg nesten ikke nådde pedalene og måtte "litt frem". Jeg har setet helt tilbake nå og i laveste stilling, men kunne godt ha hatt det litt lengre unna. Kunne også tenkt meg å kunne hevet nakkestøtten 2 cm da denne til tider "presser" på skuldrene pga høyden på kroppen. Men ingen ting en hengslengt sittestilling ordner :P Jeg merker ikke noe til at taket er lavt, men er glad jeg gikk for panorama.

Demobilene gav ikke noe særlig god kvalitetsfølelse etter all herjingen fra andre testsjåfører. Det var en høydare for min del å få en helt ny en. Har lagt merke til at jeg skraper kroppen mot "skinnet" i kanten av døra når jeg går ut og inn så her må jeg være litt forsiktig.

11/2013 - S85KW Sort/Sort 19" med alt u/barneseter

Tempe Dekkservice

Sitat fra: Dr.Ling på torsdag 07. november 2013, klokken 22:48
Her er min lille beretning om leveringen i Trondheim og turen hjem til Bodø. Signaturen min skal si litt om kronologien fra reservasjon til idag. Jeg fikk fremskyndet levering jeg også. Hadde avtalt fredag 15.nov for å slippe å ta 2 dager fri fra jobb, men når jeg fikk muligheten å hente den 6.november i stedet klarte jeg ikke vente lenger. Værvarselet var fint, så det var bare å tømme avtaleboka, punge ut kr 1100 for å booke om SAS-billetten, pakke sovepose og rød 32A -> 16A overgangskabel, og sette seg på flyet. 11 mnd + 1 dag etter jeg trykte på "reserve now"-knappen (eller noe sånt, husker ikke hva den knappen het).

Takk for et flott innlegg. Det var magisk å lese om din tur hjem til Bodø etter du hadde vært hos oss for å legge om dekkene, jeg må si jeg var veldig nysgjerrig på hvordan turen din hjem kom til å bli :D

Dr.Ling

P85, P2206 (bestilt 05.12.12), INVOICE 0428 (07.05.13), VIN 16899. I produksjon 20.09.13, ferdig 27.09.13. fikk bilen 06.11.13 :)

peskareta

Hehe - som emnet sier: Jeg var også innom Tempe Dekkservice innen 1 time etter levering. Piggdekka måtte på :-)  Det gikk raskt og greit - sommerdekka ligger nå på dekkhotell og venter på nye sommerfelger. 
Eier av S85 siden nov 2013.solgt. Nå S85D til lading.

Olauten

Fredag ettermiddag klokka 1500 ringer min DES med tidenes dummeste spørsmål - "Vil du ha bilen din i morgen??" Ååååå nei!! En uke før tiden! Jeg sa naturligvis ja.

Lørdag klokken 13.00 stod jeg på Alnabru i flott solskinn og ut triller en fantastisk flott bil, grønnfargen er fantastisk fin og endrer nesten farge avhengig av været, svart på kvelden og spraklende grønn metallic på dagen i solskinn. DES (Kristina, supersøt jente! :)) var veldig informativ og virket stolt over å levere ut bilen - hun gjorde det til en veldig positiv opplevelse.

Alt var på stell, fant ingen feil og jeg bestod til og med den vanskelige ladetesten - dytt inn støpselet i veggen og bilen samt sjekk at den faktisk lader.
Hun skjønte fort at jeg hadde lest en del på elbilforumet (tror jeg har lest alt?!), sett nok av filmer og egentlig at jeg visste det meste, hvertfall om alle mulige feil og problemer folk har hatt rundt om.
Holdt ut i 30min før jeg fikk nøkkelen med beskjed om å ha en super dag på veien.

Jeg er ikke vanskelig å be, så jeg ratter rett ut på E6 på Alnabru retning Drammen, det tar 2min før jeg har en sopp i en sliten BMW på siden av meg som vil kappe - gadd ikke annet enn å riste på hodet så forsvant han heldigvis til slutt. Påmontert vinge, 318i-symbol og trimanlegg er jo kjent for å gå fælt..

Alt var i skjønneste orden, kjørte et lass med mil på lørdag, ladet opp ila. natt til søndag og kjørte enda mer da - bilen går noe helt for jævlig fort og kvalitetsfølelsen er mange hakk over USA-bilen jeg kjørte første gang.

Etter en super kjøredag på søndag og en litt nervøs tur som passasjer så var det tid for å lade litt mer (Schuko). Ut med ladeluka, inn med ladern, grønt blinkende lys og tilsynelatende alt bra, står i to min og forbereder ladingen før jeg får feilmelding som sier noe ala "Unable to charge, unplug and replug charge cable". Kort og enkelt - bilen tok ikke lading men hadde 16mil igjen. Ringte veihjelp, det var ubrukelig (med hyggelig og hjelpsom NAF-fyr riktignok), fikk beskjed om å være på Tesla Skøyen klokka 07-isj for fiksing. De åpnet ikke 08 så det var jo litt spesiellt, men allikevel - døra var åpen så jeg satte meg bare inn i lokalet og ventet på at de fikk i seg første kaffekoppen.
Etter 4-5 timer var intern lader bytta, det var tydeligvis en sånn engangslader som satt der opprinnelig..

Nå funker bilen igjen som den skal, siste softwareoppdatering er på plass og alt er helt konge. Bilen er bedre enn jeg håpte på og jeg er virkelig superfornøyd så langt.

En liten langtur til Tønsberg nå om 30 min, kjører fra Høvik t/r Tøns så det blir en fin liten tur i godt vær :)

To første bilder er fra utlevering, så verkstedbilde fra Skøyen, lå 3 batterier der og som jeg måtte ta bilde av - svære esker.




Bærum/Høvik.
P21375 - Solgt
Levert 18. Nov. 2013

PaalT

Må døpe om tråden til "min første time". Sitter på Tesla Alnabru og skriver innlegget.

Har endelig overtatt bilen etter en utrolig lang ventetid... Ikke fordi jeg måtte vente lengre en andre, men det har bare vært ulidelig å vente på noe så utrolig spennende.

Har kjørt bilen mindre en 100 meter hittil.. Kanskje litt dumt å kommentere hvor godt den ligger i svingen ved 5kmt :)

Alt er perfekt bortsett fra at jeg ikke fikk bilen med påmontert vinterdekk som var lovet.  Bilen ble levert 11 dager tidligere enn først antatt av DS (Iselin) og det kan være en grunn til glippen  Overleveringen var godt utført! de har nå satt himmel og jord i bevegelse for å gi meg vinterdekk.. En ladning med dekk kom inn i dag.  Utrolig service innstilling.. Det må være lov for en ung organisasjon til å gjøre feil.. Hvordan de behandler feilen er avgjørende.. Tesla Alnabru fortjener en KUDOS!!

Skal tilbake i bilen å leke litt mens jeg venter.
Mvh Paal

Model S85, Sort/Sort, 19", VIN 191xx
Model P85 Multirød/Sort, 19", Vin 553xx - Solgt  2015
Audi A3 e-tron
Model 3 Perf Sort/Sort,

Cecilie

Sitat fra: PaalT på tirsdag 19. november 2013, klokken 13:24
de har nå satt himmel og jord i bevegelse for å gi meg vinterdekk.. En ladning med dekk kom inn i dag.  Utrolig service innstilling.. Det må være lov for en ung organisasjon til å gjøre feil.. Hvordan de behandler feilen er avgjørende.. Tesla Alnabru fortjener en KUDOS!!
Hvordan fikk du til dette? Jeg hentet bil i går, og da var det bare "aner ikke når de kommer, du hører fra oss, kos deg på helårsdekk, ha det!"  :o Kaller ikke det service-instilling  :-\
Tesla Model S #2370 levert 18/11, herlig rød skjønnhet :)

Nuvolari

Sitat fra: Cecilie på tirsdag 19. november 2013, klokken 14:00
Sitat fra: PaalT på tirsdag 19. november 2013, klokken 13:24
de har nå satt himmel og jord i bevegelse for å gi meg vinterdekk.. En ladning med dekk kom inn i dag.  Utrolig service innstilling.. Det må være lov for en ung organisasjon til å gjøre feil.. Hvordan de behandler feilen er avgjørende.. Tesla Alnabru fortjener en KUDOS!!
Hvordan fikk du til dette? Jeg hentet bil i går, og da var det bare "aner ikke når de kommer, du hører fra oss, kos deg på helårsdekk, ha det!"  :o Kaller ikke det service-instilling  :-\

Hadde jeg bare hatt helårsdekk :)
Nordstrand, Oslo
Tesla P85+ mottatt 21.11.13
eGolf
Porsche Mission E reservert

Cecilie

Sitat fra: Nuvolari på tirsdag 19. november 2013, klokken 16:24
Sitat fra: Cecilie på tirsdag 19. november 2013, klokken 14:00
Sitat fra: PaalT på tirsdag 19. november 2013, klokken 13:24
de har nå satt himmel og jord i bevegelse for å gi meg vinterdekk.. En ladning med dekk kom inn i dag.  Utrolig service innstilling.. Det må være lov for en ung organisasjon til å gjøre feil.. Hvordan de behandler feilen er avgjørende.. Tesla Alnabru fortjener en KUDOS!!
Hvordan fikk du til dette? Jeg hentet bil i går, og da var det bare "aner ikke når de kommer, du hører fra oss, kos deg på helårsdekk, ha det!"  :o Kaller ikke det service-instilling  :-\

Hadde jeg bare hatt helårsdekk :)
"helårsdekk". Skjer ikke at jeg tar de ut på glatta...
Tesla Model S #2370 levert 18/11, herlig rød skjønnhet :)

Anew

Sitat fra: Olauten på tirsdag 19. november 2013, klokken 09:42
En liten langtur til Tønsberg nå om 30 min, kjører fra Høvik t/r Tøns så det blir en fin liten tur i godt vær :)
Gratulerer med bil! Jeg hadde satt veldig pris på en liten rapport på forbruk fra den turen - spesielt nysgjerrig er jeg på forbruket opp Lierbakkene (presumptivt i 130...)
VIN 23765 finalized 21. august: In transit 4. januar, utlevert 19. februar.
Blå S60, mellombrunt, tech, rygge, pano, lys, lyd, vinter... og pakkehylle. Ikke superlader eller dobbeltlader, og lever veldig bra med det.

Olauten

Siden det ble spurt om det (litt OT): Høvik t/r Tønsberg i normalt venstre-fil-tempo så havnet jeg på omkring 235wh/km i snitt vel, dette inkluderer også en del morsomme mellomakselerasjoner. Sommerdekk 21" P85+.
Akkurat opp lierbakkene vet jeg ikke hva jeg brukte, det gikk i 120 i alle fall med full sprut på varme og stereoanlegg og hva enn som var å skru på, ikke noe range mode for å si det slik.

Startet med ca 70% charge, endte på omkring 35% hvis jeg husker riktig. Kjørt en del etter det også, så nå fikk jeg varsel om at det snart var på tide å lade  ;)

Herlig da å stappe i schukoen å se at det står 23 timer igjen før bilen er på 90% igjen!! Usj..
Bærum/Høvik.
P21375 - Solgt
Levert 18. Nov. 2013

D.O

Skal være fornøyd med feste på de dekka der, selv om det er asfalt er det imponerende at bilen ikke faller ned  :D
Nå:Model S85P , BMW M5, Fox Mustang og el sykkel
Bestilt:
Model 3 reservert
Før:
Model X-reservert (Ble dessverre kansellert til fordel for P85D)
Model P85D(solgt, ble ikke fornøyd)


Sitering av D.O sine poster utenfor elbilforum.no tillates ikke uten samtykke.

PaalT

Sitat fra: Cecilie på tirsdag 19. november 2013, klokken 14:00
Hvordan fikk du til dette? Jeg hentet bil i går, og da var det bare "aner ikke når de kommer, du hører fra oss, kos deg på helårsdekk, ha det!"  :o Kaller ikke det service-instilling  :-\

Cecilie: Jeg hadde en avtale med DS angående vinterdekk før overlevering. Avtalen gjaldt at Tesla skulle vrenge av sommerdekkene og montere vinterdekk på 19" std felger (jeg kjøpte ikke 21", selv om de er penere). Senere skulle jeg få nye felger (håper det blir cyclone, men det lovet de ikke  :-[ ) som sommerdekkene skulle remonteres på.

Når det er sagt, så fikk de inn et massivt parti med nokian R2 dekk i dag. Det var stablet r2 dekk i "Alkoven" der kundetoalettet er.  Jeg var nok litt heldig. Men jeg var også beinhard at jeg tar ikke imot bilen uten påmontert vinterdekk.. De prøvde seg på at dekkene er godkjent for bla bla, men til syvende og sist er det piloten som er ansvarlig.. Det var kjempe glatt i Drammen når jeg kom hjem. Dekkene oppførte seg bra på isen.

Prøver å legge ved bilde av bilen og dekkene.. Dekkbilde er tatt på vei ut fra kundetoalettet

Bare jeg klarer å legge til et bilde opp ned :). Nei, dette er ikke bilde fra tesla i Australia.. Prøver igjen!

Alt ser bra ut før jeg laster opp.. DO: lol
Mvh Paal

Model S85, Sort/Sort, 19", VIN 191xx
Model P85 Multirød/Sort, 19", Vin 553xx - Solgt  2015
Audi A3 e-tron
Model 3 Perf Sort/Sort,

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA