Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Sv: Hviket forsikringsselskap velger jeg for min TMS

Startet av Signature #280, tirsdag 13. august 2013, klokken 23:55

« forrige - neste »

Jærbuen

Har TMS programmerbar forvarming og mulighet til å styre denne via en App, slik Leaf har?
Hvit 2012 Leaf  solgt
2014 TMS 85, sort med pano, 22" , techpakke, lydpakke, sort skinn ,twin-lader, lyspakke og luftfjæring. Solgt med 130' km :)
2015 Zoe 210 solgt
X75D solgt
Hvit 2019 TM3 Long Range AWD

Cowboystrekk

#571
Sitat fra: Anew på mandag 16. september 2013, klokken 23:30
Sitat fra: Elektriske_Jan på mandag 16. september 2013, klokken 22:56
Har ingen erfaringer enda, men begynner å få mange signaler på at "verdens beste bil" slettes ikke er så bra alikevel. Tenker på alle promovideoene fra Tesla med smilende arbeidere med hvite hansker som gjennomgår bilen nøye før levering.... HELT SIKKERT !!! 
Dette er nok en konsekvens av at det er en amerikansk bil, med amerikanske forhold på fabrikken. Leste litt her i går: http://www.indeed.com/cmp/Tesla-Motors/reviews

70-timers arbedsuke og null stillingsvern er en oppskrift på dårlig kvalitet.  :-X
Det skal vell sies at med arbeidsløsheten i USA og at Tesla såvidt meg bekjent gir de ansatte brukbar lønn samt at Norge er i særstilling (med få andre) i verden når det gjelder arbeidstid, overtidsordninger, stillingsvern etc så er det nok ikke så ille for den jevne amerikaner.

For å være litt konspiratorisk: Det kan godt hende at mange har en drittjobb på fabrikken, men jeg mistenker og at en og annen review kan være fabrikert av andre bilprodusenter\forhandlere at flere er forbanna på Tesla ift at de hopper over forhandlernettverket og utkokurrerer endel andre modeller.
Tesla Model S 2013 - SOLGT
Tesla Model 3 SR+ 2020 - >

larsr

Jeg hentet min S85 (m/ 19 tommere) i Tronheim i går. Skulle kjøre helt til Brønnøysund, en distanse på nesten 37 mil. Da jeg møtte opp, var det første jeg avklarte at bilen ble ladet opp til 100 %. Det ble den innen den ble kjørt ut.

Gjennomgangen med  DS var god (Mathias har egen Tesla). En serviceminded nyansatt fulgte hele overleveringen rent opplæringsmessig. Totalt sett en god erfaring.

Med lademuligheter underveis på kun 13A hele veien, siktet jeg for å kjøre uten ladestopp. Kjørte derfor pent og holdt meg akkurat på fartsgrensene. Brukte mye cruisecontrol. Unntaksvis noen (råe )forbikjøringer. Ved Gartland (nord for Grong) tok jeg av E6, og da viste rekkevidde 9 mil mer enn min kjøredistanse. Fra da av brukte jeg ikke cruise control og hadde en mer vanlig kjørestil.

Vel framme i Brønnøysund viste tripteller 366 km, snitt på 182 W/km og range på 58km. Altså kunne jeg kjørt opp mot 43 mil. Det syns jeg er veldig gode tall. Vektmessig hadde jeg noe baggasje og alle 4 vinterdekk på felg med.

Som alle andre skriver her, bilen er fantastisk. Synes ikke standard står noe tilbake i forhold til Performance. Moro å erfare at alle andre "spreke" biler ville ligge bak meg. Et par trailere var tydelig ivrig på å blinke meg forbi, underforstått, hvor raskt jeg kunne kjøre forbi. Jeg lot meg ikke be to ganger..

Vel hjemme måtte jeg ta en liten prøvetur med ungene. to av de i barnesetene. De elsker bilen. Var litt stas å bli kjørt til skolen i dag.

Forøvrig. Bilen er blå med absolutt alt utstyr.


Øyvind.h

Sitat fra: larsr på torsdag 19. september 2013, klokken 11:51
....
Gratulerer med ny bil! Hvordan var temperaturen på vei oppover, og hvordan er fartsgrensene på strekningen?
Mercedes EQC AMG 2020
Model Y Performance bestilt
x Tesla Model X90D 2016
x Kia eNiro 2019
x Tesla Model S 90D 2016
x Nissan Leaf mars 2012
x Model S aug 2013

larsr

Takk for det Øyvind.h

Jeg fulgte ikke alltid med på temperaturen, men det jeg husker var i området 10-14 grader. Det er en del høydeforskjeller på distansen. Fartsgrensene utenfor bebyggelse ligger på 70-80 km/h, motorvei med 90 fra Trondheim til Stjørdal og noen 90 strekninger langs E6. I tillegg en del veiarbeid med noen stopp. En god del svingete veier etter E6.
Så ja. God grunn til å være fornøyd med rekkevidden.

sindrej

Sitat fra: larsr på torsdag 19. september 2013, klokken 11:51
...
Gratulerer ja, jeg hentet og min i Trh. i går.  Var der kl 12, du fikk kanskje din etter min siden det stod igjen en med trekk når min ble avduka ?  Har også standard.  Hadde med bikkja, så ble ikke plass til mine dekk, de blir ettersendt.  Mathias som hadde min overlevering og, samt at Trond (?) var med for opplæring ja.  Min bil var også lada smekkfull, til og med uten at jeg hadde bedt om det :)

larsr

Gratulerer med ny bil Sindrej.
Det var visstnok en rolig dag hos Tesla Trondheim i går. Kun 3 utleveringer. Jeg var først ute. Husker det kom en kar og spurte etter Mathias litt før jeg dro. Min sto inne helt til litt før jeg dro. Mener det stod 2 hvite utenfor med trekk over. Den ene var vel din.  :)

sindrej

Jepp, den til høyre var min.  Jeg kom inn døren rundt 11:45 eller deromkring og spurte etter Mathias ihvertfall :)  En liten skjeggete jævel ... jeg altså, ikke Mathias  ;D

Gusse

Sitat fra: larsr på torsdag 19. september 2013, klokken 11:51
Jeg hentet min S85 (m/ 19 tommere) i Tronheim i går. Skulle kjøre helt til Brønnøysund, en distanse på nesten 37 mil. Da jeg møtte opp, var det første jeg avklarte at bilen ble ladet opp til 100 %. Det ble den innen den ble kjørt ut.

Gjennomgangen med  DS var god (Mathias har egen Tesla). En serviceminded nyansatt fulgte hele overleveringen rent opplæringsmessig. Totalt sett en god erfaring.

Med lademuligheter underveis på kun 13A hele veien, siktet jeg for å kjøre uten ladestopp. Kjørte derfor pent og holdt meg akkurat på fartsgrensene. Brukte mye cruisecontrol. Unntaksvis noen (råe )forbikjøringer. Ved Gartland (nord for Grong) tok jeg av E6, og da viste rekkevidde 9 mil mer enn min kjøredistanse. Fra da av brukte jeg ikke cruise control og hadde en mer vanlig kjørestil.

Vel framme i Brønnøysund viste tripteller 366 km, snitt på 182 W/km og range på 58km. Altså kunne jeg kjørt opp mot 43 mil. Det syns jeg er veldig gode tall. Vektmessig hadde jeg noe baggasje og alle 4 vinterdekk på felg med.

Som alle andre skriver her, bilen er fantastisk. Synes ikke standard står noe tilbake i forhold til Performance. Moro å erfare at alle andre "spreke" biler ville ligge bak meg. Et par trailere var tydelig ivrig på å blinke meg forbi, underforstått, hvor raskt jeg kunne kjøre forbi. Jeg lot meg ikke be to ganger..

Vel hjemme måtte jeg ta en liten prøvetur med ungene. to av de i barnesetene. De elsker bilen. Var litt stas å bli kjørt til skolen i dag.

Forøvrig. Bilen er blå med absolutt alt utstyr.

Gratulerer med ny bil! Det var dumt jeg ikke sto å glante når du passerte Høylandet da:)

larsr

Haha Gusse.
Tenkte faktisk på det idet jeg passerte.Lurte nesten på om du satt i en Skoda som lå tett bak meg noen mil fra Høylandet. :) Beklager . Litt Off topic for oss som bor i grissgrente strøk.

Gusse

Sitat fra: larsr på torsdag 19. september 2013, klokken 13:24
Haha Gusse.
Tenkte faktisk på det idet jeg passerte.Lurte nesten på om du satt i en Skoda som lå tett bak meg noen mil fra Høylandet. :) Beklager . Litt Off topic for oss som bor i grissgrente strøk.

Hehe, nei det var nok ikke meg...."sikkle, sikkle" :D

Dr.Ling

Nyttig info larsr! Og gratulerer!
Dette styrker planen min om å komme meg til Mosjøen (383km fra Trondheim) før jeg må finne meg strøm, selv med november-rekkevidde.
P85, P2206 (bestilt 05.12.12), INVOICE 0428 (07.05.13), VIN 16899. I produksjon 20.09.13, ferdig 27.09.13. fikk bilen 06.11.13 :)

daggad

Hvor effektivt er varmeapparatet i TMS synes dere ?
Tenker ikke forbruk og redusert rekkevidde, mer på hvor fort det blir varmt og slikt.
Ålesund
TM3 LR AWD 2020
Leaf 24kW 2011

OddB

#583
Sitat fra: Dr.Ling på torsdag 19. september 2013, klokken 18:24
Nyttig info larsr! Og gratulerer!
Dette styrker planen min om å komme meg til Mosjøen (383km fra Trondheim) før jeg må finne meg strøm, selv med november-rekkevidde.
Har du en plan for hvor du kan lade i Mosjøen ? 
(Har begynt å planlegge ruta nordover til sommeren :D)
Roxy -(rød S85) mottatt 19. mars 2014 kl 18:00
Styremedlem i Tesla Owners Club Norway

Cowboystrekk

Gjør som Hauge, tyvlån industrikontakten å legg igjen noen kroner ;)
Tesla Model S 2013 - SOLGT
Tesla Model 3 SR+ 2020 - >

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA