Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Sv: Hviket forsikringsselskap velger jeg for min TMS

Startet av Signature #280, tirsdag 13. august 2013, klokken 23:55

« forrige - neste »

TS

#555
Sitat fra: Anew på mandag 16. september 2013, klokken 23:30
Sitat fra: Elektriske_Jan på mandag 16. september 2013, klokken 22:56
Har ingen erfaringer enda, men begynner å få mange signaler på at "verdens beste bil" slettes ikke er så bra alikevel. Tenker på alle promovideoene fra Tesla med smilende arbeidere med hvite hansker som gjennomgår bilen nøye før levering.... HELT SIKKERT !!! 
Dette er nok en konsekvens av at det er en amerikansk bil, med amerikanske forhold på fabrikken. Leste litt her i går: http://www.indeed.com/cmp/Tesla-Motors/reviews

70-timers arbedsuke og null stillingsvern er en oppskrift på dårlig kvalitet.  :-X

Det er kanskje ikke bare pga transportkostnader de vil åpne fabrikker i Europa og Asia etterhvert  ;)

Har sett noen forbipasserende med litt slappe holdninger der under intervju med Elon ..   :-[
Men, behandler man de ansatte bra og gir bonus ved lite feil og klager å hjelper det.. Det kunne de ha gjort.

Problemet er vel at de må øke bemanningen i rekordfart og at det ikke finnes andre bilprodusenter i område å rekruttere fra .. Sikkert ingen erfaring eller yrkesstolthet..

Merker jeg grugleder meg litt ..
rEVolusjonen startet 15. oktober 2013
Des 14 SOLGT med sorg:
Model S85 - Dolphin Grey (foliert) , sort skinn, 3.rad barneseter og Morbær tre (love it...)
Sikkerhetspakke, lyspakke, Techpakke, luft , p-sens, ..
VIN 186XX

Des 14: Bestilt 2015 model S85D - Juni 15: Solgt

Des 14: Kjører Leaf 2012 med moderat rekkeviddeangst
Konebil
Juli 2015:
Kjøpt ny 15`Outlander PHIEV Instyle+ som midlertidig bil til ny 2016 Tesla ankommer... 
(I en eller annen versjon..)

Oktober 2016: venter S90D med alt, håper på FaceLift ..

Sitering av TS sine poster utenfor elbilforum.no tillates ikke uten samtykk

TS

Sitat fra: kimlillebo på mandag 16. september 2013, klokken 23:11


PS: Dama mente det var en batmobil og broren min refererte til sin gamle GSX-R når han opplevde akselerasjonen. Alt i alt en fin dag.

God natt alle sammen, her er en som gleder seg til å stå opp i morgen!

K.

Gratulerer med skikkelig bil  : )

Ha ha, Batmobil . Du får pimpe den opp slik, så blir den litt hennes også:
http://www.teslamotorsclub.com/showthread.php/15512-What-the-Pink-Vinyl-Wrapped-Model-S




rEVolusjonen startet 15. oktober 2013
Des 14 SOLGT med sorg:
Model S85 - Dolphin Grey (foliert) , sort skinn, 3.rad barneseter og Morbær tre (love it...)
Sikkerhetspakke, lyspakke, Techpakke, luft , p-sens, ..
VIN 186XX

Des 14: Bestilt 2015 model S85D - Juni 15: Solgt

Des 14: Kjører Leaf 2012 med moderat rekkeviddeangst
Konebil
Juli 2015:
Kjøpt ny 15`Outlander PHIEV Instyle+ som midlertidig bil til ny 2016 Tesla ankommer... 
(I en eller annen versjon..)

Oktober 2016: venter S90D med alt, håper på FaceLift ..

Sitering av TS sine poster utenfor elbilforum.no tillates ikke uten samtykk

tSla

Sitat fra: kimlillebo på mandag 16. september 2013, klokken 23:11
Bil hentet kl 14.00 i Bergen med 40km på telleren.
370km tilgjengelig juice ved typical range. (Typical range er veldig bra i forhold til opplevd rekkevidde på dagens tur).

Kjørte innom Aurland for å teste SC noe som funket veldig fint. En vanvittig ladehastighet. Konsumerte en middag og kjørte videre mot Brandal (Sunnmøre).
Køyrte via Sogndal og Nordfjordeid.
Det er en strekning med mye fjelloverganger og tempen låg mye mellom 4-6 grader.


God natt alle sammen, her er en som gleder seg til å stå opp i morgen!

K.

Nydelig bil Kim! Om ikke lenge kommer det en tilsvarende blå doning ikke langt sør for hvor du bor ;) Kan hende jeg blir nødt å runde Kvitneset en dag, bare for å snike litt :) Godt å høre at strekningen Bergen - Hareidlandet gikk fint. Jeg kommer til å be om fulladet batteri når bilen endelig er klar til levering!
Tesla Model S P85+

TesLars

Må man ha dobbel-laderen for å lade med 230v blå 32a?
Oslo
Black Model S

tSla

#559
Sitat fra: TesLars på tirsdag 17. september 2013, klokken 12:27
Må man ha dobbel-laderen for å lade med 230v blå 32a?

Nei.

Edit: Med 230V 32A får du ladet med ca. 7,3kW, og en enkeltlader vil være tilstrekkelig i dette tilfellet.
Tesla Model S P85+

kimlillebo


Sitat fra: tSla på tirsdag 17. september 2013, klokken 02:21
Sitat fra: kimlillebo på mandag 16. september 2013, klokken 23:11


Nydelig bil Kim! Om ikke lenge kommer det en tilsvarende blå doning ikke langt sør for hvor du bor ;) Kan hende jeg blir nødt å runde Kvitneset en dag, bare for å snike litt :) Godt å høre at strekningen Bergen - Hareidlandet gikk fint. Jeg kommer til å be om fulladet batteri når bilen endelig er klar til levering!
Takk for det :-)
Bor i "sentrum" så du ser den nok om du kjører forbi. Bare å stikke innom dersom du er nyskjerrig :-)
Sitering av kimlillebo sine poster utenfor elbilforum.no tillates ikke uten samtykke.

Model S Performance #1697, VIN 15313
Mottok bilen 16.09.2013, strålende fornøyd. Blå, sort skinn, morbær int., pano, dobbel lader, tech, park sensor, lys, sikkerhet, 21" grå
Ikke P+ og barne seter bak

kimlillebo

Er det noen som har fått vite når Tesla kommer med adapterne? Beklager dersom dette har blitt nevnt en annen plass, men jeg fannt ikke det.
K.
Sitering av kimlillebo sine poster utenfor elbilforum.no tillates ikke uten samtykke.

Model S Performance #1697, VIN 15313
Mottok bilen 16.09.2013, strålende fornøyd. Blå, sort skinn, morbær int., pano, dobbel lader, tech, park sensor, lys, sikkerhet, 21" grå
Ikke P+ og barne seter bak

RSandven


Sitat fra: kimlillebo på tirsdag 17. september 2013, klokken 16:07
Er det noen som har fått vite når Tesla kommer med adapterne? Beklager dersom dette har blitt nevnt en annen plass, men jeg fannt ikke det.
K.

Jeg fikk svar at de kom i leveranser fra oktober. Fikk svar på mail for noen uker siden
Produksjon start: 8. okt
Produksjon ferdig: 18. okt
Levering 23. nov

Andrewas

Sitat fra: TS på mandag 16. september 2013, klokken 23:41
Sitat fra: Anew på mandag 16. september 2013, klokken 23:30
Sitat fra: Elektriske_Jan på mandag 16. september 2013, klokken 22:56
Har ingen erfaringer enda, men begynner å få mange signaler på at "verdens beste bil" slettes ikke er så bra alikevel. Tenker på alle promovideoene fra Tesla med smilende arbeidere med hvite hansker som gjennomgår bilen nøye før levering.... HELT SIKKERT !!! 
Dette er nok en konsekvens av at det er en amerikansk bil, med amerikanske forhold på fabrikken. Leste litt her i går: http://www.indeed.com/cmp/Tesla-Motors/reviews

70-timers arbedsuke og null stillingsvern er en oppskrift på dårlig kvalitet.  :-X

Det er kanskje ikke bare pga transportkostnader de vil åpne fabrikker i Europa og Asia etterhvert  ;)

Har sett noen forbipasserende med litt slappe holdninger der under intervju med Elon ..   :-[
Men, behandler man de ansatte bra og gir bonus ved lite feil og klager å hjelper det.. Det kunne de ha gjort.

Problemet er vel at de må øke bemanningen i rekordfart og at det ikke finnes andre bilprodusenter i område å rekruttere fra .. Sikkert ingen erfaring eller yrkesstolthet..

Merker jeg grugleder meg litt ..
Det VAR bilproduksjon i samme lokaler tidligere. Noen av de ansatte er folk med erfaring fra den gang (Toyota+GM).
Sig 174 P85+ Pearl White m alt uten ekstra barneseter. Veldig fornøyd m bilen.

El-boy

Sitat fra: kimlillebo på mandag 16. september 2013, klokken 23:11

Kom hjem med 8 mil igjen på telleren

Heisann
Hvor mye ladet du på Aurland? Altså Rated Range da du kjørte videre?
Skal kjøre samme rute som deg 10.oktober. (tar til venstre rett før kommunegrensa til Hareid, så da vet du hvor jeg bor... he he).
Det skal være 255km fra Aurland og hjem iflg. gps'en. Jeg skal ha en S60 slik at Range Anxiety melder seg når du hadde så lite som 80km igjen med en 85kWh ,om den da var full-ladet fra Aurland ????

c",)

kimlillebo


Sitat fra: El-boy på tirsdag 17. september 2013, klokken 23:09
Sitat fra: kimlillebo på mandag 16. september 2013, klokken 23:11

Kom hjem med 8 mil igjen på telleren

Heisann
Hvor mye ladet du på Aurland? Altså Rated Range da du kjørte videre?
Skal kjøre samme rute som deg 10.oktober. (tar til venstre rett før kommunegrensa til Hareid, så da vet du hvor jeg bor... he he).
Det skal være 255km fra Aurland og hjem iflg. gps'en. Jeg skal ha en S60 slik at Range Anxiety melder seg når du hadde så lite som 80km igjen med en 85kWh ,om den da var full-ladet fra Aurland ????

c",)
Hei

Jeg hadde ca 360km 'typical range' når jeg forlot Aurland.
Jeg ville ha 100km som sikkerhet :-)

Gratulerer med bil (snart). Blir gøy med flere på øya :-)

K.
Sitering av kimlillebo sine poster utenfor elbilforum.no tillates ikke uten samtykke.

Model S Performance #1697, VIN 15313
Mottok bilen 16.09.2013, strålende fornøyd. Blå, sort skinn, morbær int., pano, dobbel lader, tech, park sensor, lys, sikkerhet, 21" grå
Ikke P+ og barne seter bak

kjølholdt

Skal kjøre bergen - gursken. 35 mil  i desember. kjenner at jeg har litt rekkevidde angst men synes det blir for langt å kjøre til aurland. Kommer til å ta risken på å komme frem til gursken ifølge jurassich test skal det la seg gjøre;-)
Model s med alt unntatt hattehylle og sikkerhetspakke. En drøm å kjøre pluss El sykkel med 1000 watt !

OddB

Sitat fra: kjølholdt på onsdag 18. september 2013, klokken 08:28
Skal kjøre bergen - gursken. 35 mil  i desember. kjenner at jeg har litt rekkevidde angst men synes det blir for langt å kjøre til aurland. Kommer til å ta risken på å komme frem til gursken ifølge jurassich test skal det la seg gjøre;-)
Med bittelitt klattlading på en 22kW ladestasjon på en kafe underveis hadde du sluppet angst....
Roxy -(rød S85) mottatt 19. mars 2014 kl 18:00
Styremedlem i Tesla Owners Club Norway

HenningH

Hentet min i går, P85, herregud for en bil ;D Kjørte innom et par stykker i Oslo, før Oslo-Tønsberg i et til tider vannvittig regnvær i "vanlig" E18 venstrefelt fart. Snittforbruk på 228W/km. Tut og kjør!!
P85 Doplhin grey

kimlillebo

#569
Sitat fra: kjølholdt på onsdag 18. september 2013, klokken 08:28
Skal kjøre bergen - gursken. 35 mil  i desember. kjenner at jeg har litt rekkevidde angst men synes det blir for langt å kjøre til aurland. Kommer til å ta risken på å komme frem til gursken ifølge jurassich test skal det la seg gjøre;-)
Det burde gå greit, men det som virkelig trakk mest batteri (foruten sporadiske aks tester) er høydemeter. Kjører du E39 ytre så burde det gå greit, men jeg hadde nok selv valgt å tatt en liten pause i Førde og ladet, dersom du har mulighet til det. Da slipper du å sitte å bekymre deg :-)

Jeg trodde først at 22kw var klar i Førde, men etter et godt tips i innboksen så måtte jeg redigere innlegget mitt. De er fortsatt under planlegging, og dermed er det kun vanlig 16A som er tilgjengelig i Førde p.t.

God tur!
Sitering av kimlillebo sine poster utenfor elbilforum.no tillates ikke uten samtykke.

Model S Performance #1697, VIN 15313
Mottok bilen 16.09.2013, strålende fornøyd. Blå, sort skinn, morbær int., pano, dobbel lader, tech, park sensor, lys, sikkerhet, 21" grå
Ikke P+ og barne seter bak

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA