Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Sv: Hviket forsikringsselskap velger jeg for min TMS

Startet av Signature #280, tirsdag 13. august 2013, klokken 23:55

« forrige - neste »

JohanH

Flott fortelling takktakk!

Sitat fra: takktakk på søndag 15. september 2013, klokken 22:03
Når jeg har ringt noen, eller for den del mottar en telefon, hvordan i all verden legger jeg på? Jeg vet at jeg kan gå inn i telefon menyen på storskjermen og gjøre det, men det virker tullete at alt kan gjøres med knappene på rattet, unntatt å legge på. Er det bare meg, eller er det sånn? I så fall en løsning som må sies å være 75 prosent. Derfor tror jeg det er meg... Innspill mottas :)

Du trykker på knappen over scrollhjulet på ve side av ratten, da får du opp en meny hvor første valg (under en pågående samtale) er "end call". Tok tid før jeg fant ut den.

Sitat fra: takktakk på søndag 15. september 2013, klokken 22:03
Kjørelys: Det er lys i led lysene foran hele tiden, men bak er det kun lys dersom bilen oppfatter det å være så mørkt at den drar til også med nærlys. Er det rett og i henhold til loven? Jeg trodde det alltid skulle være lys bak også, men det holder kanskje med refleksene der?

Ja, sån er det. Det er lovlig. Jeg syns kjedelig og håper det kommer en update hvor man kan slå på at baklys skal være "always on". Bilen ser kjedelig ut bakfra uten lys. Men som påpekt i andre tråder, bremselysene fremtrer tydeligere da du går fra ingenting til sterkt rødt sammenlignet med "litt rødt" til "mer rødt".

Sitat fra: takktakk på søndag 15. september 2013, klokken 22:03
DAB - her kan jeg bare bekrefte det andre har skrevet før meg: Den er virkelig ikke god. Jeg har en bil i firmaet med DAB og kona har nettopp tatt ut en Audi med DAB. Begge de to leverer på et helt annet nivå, så her må dere bare skjerpe dere og oppdatere og/eller oppgradere Tesla. Ikke godkjent. Punktum.

Et lyspunkt er app'en fra TuneIn som gir internett radio fra både lokale, nasjonale og globale tilbydere. I lys av den kan jeg slå fast at jeg nok ikke kommer til å bruke DAB så mye, da jeg synes TuneIn er helt overlegen. Sånn sett er det greit, men har jeg kjøpt en bil med DAB, og betalt for en bil med DAB - ja da vil jeg gjerne ha DAB rett og slett... Helst i fungerende form.

Enig. DAB suger. TuneIn er bra.


OddB

Sitat fra: JohanH på søndag 15. september 2013, klokken 22:27
Flott fortelling takktakk!

Sitat fra: takktakk på søndag 15. september 2013, klokken 22:03
Når jeg har ringt noen, eller for den del mottar en telefon, hvordan i all verden legger jeg på? Jeg vet at jeg kan gå inn i telefon menyen på storskjermen og gjøre det, men det virker tullete at alt kan gjøres med knappene på rattet, unntatt å legge på. Er det bare meg, eller er det sånn? I så fall en løsning som må sies å være 75 prosent. Derfor tror jeg det er meg... Innspill mottas :)

Du trykker på knappen over scrollhjulet på ve side av ratten, da får du opp en meny hvor første valg (under en pågående samtale) er "end call". Tok tid før jeg fant ut den.

Sitat fra: takktakk på søndag 15. september 2013, klokken 22:03
Kjørelys: Det er lys i led lysene foran hele tiden, men bak er det kun lys dersom bilen oppfatter det å være så mørkt at den drar til også med nærlys. Er det rett og i henhold til loven? Jeg trodde det alltid skulle være lys bak også, men det holder kanskje med refleksene der?

Ja, sån er det. Det er lovlig. Jeg syns kjedelig og håper det kommer en update hvor man kan slå på at baklys skal være "always on". Bilen ser kjedelig ut bakfra uten lys. Men som påpekt i andre tråder, bremselysene fremtrer tydeligere da du går fra ingenting til sterkt rødt sammenlignet med "litt rødt" til "mer rødt".

Sitat fra: takktakk på søndag 15. september 2013, klokken 22:03
DAB - her kan jeg bare bekrefte det andre har skrevet før meg: Den er virkelig ikke god. Jeg har en bil i firmaet med DAB og kona har nettopp tatt ut en Audi med DAB. Begge de to leverer på et helt annet nivå, så her må dere bare skjerpe dere og oppdatere og/eller oppgradere Tesla. Ikke godkjent. Punktum.

Et lyspunkt er app'en fra TuneIn som gir internett radio fra både lokale, nasjonale og globale tilbydere. I lys av den kan jeg slå fast at jeg nok ikke kommer til å bruke DAB så mye, da jeg synes TuneIn er helt overlegen. Sånn sett er det greit, men har jeg kjøpt en bil med DAB, og betalt for en bil med DAB - ja da vil jeg gjerne ha DAB rett og slett... Helst i fungerende form.

Enig. DAB suger. TuneIn er bra.
Håper dere melder KRAFTIG tilbake om DAB kvaliteten !  Sånn skal det ikke være og dere er de første i verden som tester dette i praksis. En ting er teori på et kontoret i California noe annet er praksis på Norske veier.  Det kan være så banalt at de ikke har fått med seg at DAB sendes med vertikal polarisering.
Roxy -(rød S85) mottatt 19. mars 2014 kl 18:00
Styremedlem i Tesla Owners Club Norway

Havebigfun

Sitat fra: JohanH på søndag 15. september 2013, klokken 22:27
Sitat fra: takktakk på søndag 15. september 2013, klokken 22:03
Et lyspunkt er app'en fra TuneIn som gir internett radio fra både lokale, nasjonale og globale tilbydere. I lys av den kan jeg slå fast at jeg nok ikke kommer til å bruke DAB så mye, da jeg synes TuneIn er helt overlegen. Sånn sett er det greit, men har jeg kjøpt en bil med DAB, og betalt for en bil med DAB - ja da vil jeg gjerne ha DAB rett og slett... Helst i fungerende form.

Enig. DAB suger. TuneIn er bra.
DAB suger og Tuneln fungerer selvfølgelig bare der hvor det er bra 3G dekning- jeg har kjørt gjennom en del 3G-hull- blir en del FM i fremtiden :o

Havebigfun

Sitat fra: OddB på søndag 15. september 2013, klokken 22:39
Håper dere melder KRAFTIG tilbake om DAB kvaliteten !  Sånn skal det ikke være og dere er de første i verden som tester dette i praksis. En ting er teori på et kontoret i California noe annet er praksis på Norske veier.  Det kan være så banalt at de ikke har fått med seg at DAB sendes med vertikal polarisering.
Jeg har oppfattet det dithen at ansvarlige i Tesla følger med her- jeg regner med de er klare over utfordringene- hittil har de prøvd å løse de av oss påpekte svakheter- vi får gi dem litt tid.
De ansatte vi møter får bare høyt blodtrykk  av kraftige tilbakemeldinger uten å kunne utrette så mye... De er presset allerede :o

takktakk

Sitat fra: JohanH på søndag 15. september 2013, klokken 22:27

Flott fortelling takktakk!

Du trykker på knappen over scrollhjulet på ve side av ratten, da får du opp en meny hvor første valg (under en pågående samtale) er "end call". Tok tid før jeg fant ut den.

Ja, sån er det. Det er lovlig. Jeg syns kjedelig og håper det kommer en update hvor man kan slå på at baklys skal være "always on". Bilen ser kjedelig ut bakfra uten lys. Men som påpekt i andre tråder, bremselysene fremtrer tydeligere da du går fra ingenting til sterkt rødt sammenlignet med "litt rødt" til "mer rødt".


Takk for svar og tilbakemelding JohanH!
P85+ Levert i uke 37 2013 - Solgt
90D Levert høsten 2015

OddB

Sitat fra: Havebigfun på søndag 15. september 2013, klokken 22:46
Sitat fra: OddB på søndag 15. september 2013, klokken 22:39
Håper dere melder KRAFTIG tilbake om DAB kvaliteten !  Sånn skal det ikke være og dere er de første i verden som tester dette i praksis. En ting er teori på et kontoret i California noe annet er praksis på Norske veier.  Det kan være så banalt at de ikke har fått med seg at DAB sendes med vertikal polarisering.
Jeg har oppfattet det dithen at ansvarlige i Tesla følger med her- jeg regner med de er klare over utfordringene- hittil har de prøvd å løse de av oss påpekte svakheter- vi får gi dem litt tid.
De ansatte vi møter får bare høyt blodtrykk  av kraftige tilbakemeldinger uten å kunne utrette så mye... De er presset allerede :o
Tviler ikke :) MEN dette er tydeligvis en systemfeil som MÅ rapporteres opp i systemet, det gavner hverken Tesla sentralt eller de overarbeidete "gutta på gølvet" å ha et så sentralt problem hengende i lufta. Dere som har opplevd problemet kunne kanskje melde feilen direkte til Tesla i USA i tillegg... sånn for sikkerhetsskyld ?? Husk at de som har konstruert dette i USA ikke har et DAB-nett å teste det i..
Roxy -(rød S85) mottatt 19. mars 2014 kl 18:00
Styremedlem i Tesla Owners Club Norway

teslaslaven

Ny oppdatering fra moi:

Bilen er knapt dårligere enn sex!

Nydelig å se på. Sitter som limt på veien. Gir luksusfølelse. Kjenner jeg sitter med Teslagliset hele tiden mens jeg kjører den. Gled dere alle som venter.

flux

#532
Sitat fra: Havebigfun på søndag 15. september 2013, klokken 22:40
Sitat fra: JohanH på søndag 15. september 2013, klokken 22:27
Sitat fra: takktakk på søndag 15. september 2013, klokken 22:03
Et lyspunkt er app'en fra TuneIn som gir internett radio fra både lokale, nasjonale og globale tilbydere. I lys av den kan jeg slå fast at jeg nok ikke kommer til å bruke DAB så mye, da jeg synes TuneIn er helt overlegen. Sånn sett er det greit, men har jeg kjøpt en bil med DAB, og betalt for en bil med DAB - ja da vil jeg gjerne ha DAB rett og slett... Helst i fungerende form.

Enig. DAB suger. TuneIn er bra.
DAB suger og Tuneln fungerer selvfølgelig bare der hvor det er bra 3G dekning- jeg har kjørt gjennom en del 3G-hull- blir en del FM i fremtiden :o

TuneIn funker også med kun Edge. Velg en lavbit strøm og maks buffer, feks 32 kbps eller 96kbps. Nrk sine kanaler er tilgjengelig i 32,96 og 196. Min erfaring er at det langs veier er bedre GSM Edge dekning enn det er FM dekning.

Roger (NO)

Sitat fra: flux på mandag 16. september 2013, klokken 01:05
Sitat fra: Havebigfun på søndag 15. september 2013, klokken 22:40
Sitat fra: JohanH på søndag 15. september 2013, klokken 22:27
Sitat fra: takktakk på søndag 15. september 2013, klokken 22:03
Et lyspunkt er app'en fra TuneIn som gir internett radio fra både lokale, nasjonale og globale tilbydere. I lys av den kan jeg slå fast at jeg nok ikke kommer til å bruke DAB så mye, da jeg synes TuneIn er helt overlegen. Sånn sett er det greit, men har jeg kjøpt en bil med DAB, og betalt for en bil med DAB - ja da vil jeg gjerne ha DAB rett og slett... Helst i fungerende form.

Enig. DAB suger. TuneIn er bra.
DAB suger og Tuneln fungerer selvfølgelig bare der hvor det er bra 3G dekning- jeg har kjørt gjennom en del 3G-hull- blir en del FM i fremtiden :o

TuneIn funker også med kun Edge. Velg en lavbit strøm og maks buffer, feks 32 kbps eller 96kbps. Nrk sine kanaler er tilgjengelig i 32,96 og 196. Min erfaring er at det langs veier er bedre GSM Edge dekning enn det er FM dekning.
Hvordan kan du styre bit-strømmen da?

larsleik

Sitat fra: takktakk på søndag 15. september 2013, klokken 22:03
Hei alle.

Til slutt må jeg si litt om farge. Jeg, og jeg tror mange med meg, vred meg en gang eller to i stolen da en kar på elbil.no kunne slå fast at alle som hadde kjøpt grå hadde gått på en kjempesmell. Med respekt og melde for hans smak, så er han jo helt på bærtur. Bilen er rå, og bare på de få dagene jeg har hatt den har nettopp farge blitt kommentert med positivt fortegn en haug av ganger. Så den selv ved siden av en sort en i Oslo, og er ikke i tvil om at jeg har valgt riktig. De grå felgene som bare er tonearter annerledes er prikken over i'en, og bilen er en akkurat passelig blanding av sint og elegant. Inni har jeg valgt sort skinn og karbon. Var lenge på lyst skinn, til kona og en kompis slo seg sammen og fikk meg fra det. Takk til dem - jeg er superfornøyd.



Har bestilt samme som deg, unntatt + pakke men med barneseter. Kidza kommer til å elske dem. Gleder meg sinnsykt! Kjørte ved siden av og bak en P85 fra Lysaker til Holmen i dag og jeg er helt enig i forhold til fargevelg. Helt rå! Grattis!

Sent from my iPad using Tapatalk HD
Grå metallic P85 19" m/luft, pano, tech, lyd, lys, dobbeltlader, barneseter. Matter og utendørstrekk levert fra USA og lengter etter bilen!

flux

Sitat fra: Roger (NO) på mandag 16. september 2013, klokken 08:15
Sitat fra: flux på mandag 16. september 2013, klokken 01:05
Sitat fra: Havebigfun på søndag 15. september 2013, klokken 22:40
Sitat fra: JohanH på søndag 15. september 2013, klokken 22:27
Sitat fra: takktakk på søndag 15. september 2013, klokken 22:03
Et lyspunkt er app'en fra TuneIn som gir internett radio fra både lokale, nasjonale og globale tilbydere. I lys av den kan jeg slå fast at jeg nok ikke kommer til å bruke DAB så mye, da jeg synes TuneIn er helt overlegen. Sånn sett er det greit, men har jeg kjøpt en bil med DAB, og betalt for en bil med DAB - ja da vil jeg gjerne ha DAB rett og slett... Helst i fungerende form.

Enig. DAB suger. TuneIn er bra.
DAB suger og Tuneln fungerer selvfølgelig bare der hvor det er bra 3G dekning- jeg har kjørt gjennom en del 3G-hull- blir en del FM i fremtiden :o

TuneIn funker også med kun Edge. Velg en lavbit strøm og maks buffer, feks 32 kbps eller 96kbps. Nrk sine kanaler er tilgjengelig i 32,96 og 196. Min erfaring er at det langs veier er bedre GSM Edge dekning enn det er FM dekning.
Hvordan kan du styre bit-strømmen da?
Jeg har bare brukt appen via iphone eller Android, og der finnes det innstillinger pr kanal for valg av bitrate.

gjerten

TakkTakk: Gratulerer med en flott bil! Jeg har bestilt levering av min i mars 2014. Ser at du nevner dette med vinterdekk....er det slik at vinterdekk leveres senere (på felg)? Er vinterdekk inkludert i opprinnelig kjøpesum, eller kommer det en ny faktura fra Tesla på disse? Har ikke fått full klarhet i dette...

Når det gjelder Performance Plus: Jeg håper ikke bilen oppleves som ekstremt stiv og "banekjøringsrigget".
Jeg har selv gått for Plus-pakken, og har lurt veldig på dette. Men utifra det du skriver har jeg vel ingenting å frykte :-) Eller?

Roger (NO)

Sitat fra: flux på mandag 16. september 2013, klokken 18:46
Sitat fra: Roger (NO) på mandag 16. september 2013, klokken 08:15
Sitat fra: flux på mandag 16. september 2013, klokken 01:05
Sitat fra: Havebigfun på søndag 15. september 2013, klokken 22:40
Sitat fra: JohanH på søndag 15. september 2013, klokken 22:27
Sitat fra: takktakk på søndag 15. september 2013, klokken 22:03
Et lyspunkt er app'en fra TuneIn som gir internett radio fra både lokale, nasjonale og globale tilbydere. I lys av den kan jeg slå fast at jeg nok ikke kommer til å bruke DAB så mye, da jeg synes TuneIn er helt overlegen. Sånn sett er det greit, men har jeg kjøpt en bil med DAB, og betalt for en bil med DAB - ja da vil jeg gjerne ha DAB rett og slett... Helst i fungerende form.

Enig. DAB suger. TuneIn er bra.
DAB suger og Tuneln fungerer selvfølgelig bare der hvor det er bra 3G dekning- jeg har kjørt gjennom en del 3G-hull- blir en del FM i fremtiden :o

TuneIn funker også med kun Edge. Velg en lavbit strøm og maks buffer, feks 32 kbps eller 96kbps. Nrk sine kanaler er tilgjengelig i 32,96 og 196. Min erfaring er at det langs veier er bedre GSM Edge dekning enn det er FM dekning.
Hvordan kan du styre bit-strømmen da?
Jeg har bare brukt appen via iphone eller Android, og der finnes det innstillinger pr kanal for valg av bitrate.
Dette kan nok ikke endres i bilens mediaspiller...

Øyvind.h

Sitat fra: larsleik på mandag 16. september 2013, klokken 17:48
Sitat fra: takktakk på søndag 15. september 2013, klokken 22:03
Til slutt må jeg si litt om farge. Jeg, og jeg tror mange med meg, vred meg en gang eller to i stolen da en kar på elbil.no kunne slå fast at alle som hadde kjøpt grå hadde gått på en kjempesmell. Med respekt og melde for hans smak, så er han jo helt på bærtur. Bilen er rå, og bare på de få dagene jeg har hatt den har nettopp farge blitt kommentert med positivt fortegn en haug av ganger.
Gleder meg sinnsykt! Kjørte ved siden av og bak en P85 fra Lysaker til Holmen i dag og jeg er helt enig i forhold til fargevelg. Helt rå! Grattis!

OK, Aston Martin ligger etter mitt syn hakket foran på design. Men når jeg ser den grå bilen i skumringen/mørket er assosiasjonene sterke til denne bilen!:

Mercedes EQC AMG 2020
Model Y Performance bestilt
x Tesla Model X90D 2016
x Kia eNiro 2019
x Tesla Model S 90D 2016
x Nissan Leaf mars 2012
x Model S aug 2013

Lille Lance

X75D med alt utstyr
TOCN medlem
Model S P85 mottatt februar 2014
Model X reservasjon 12. sept 2014 (kanselert)
Model 3 reservasjon 31. mars 2016 (kanselert)
Model S P85 solgt oktober 2018
Model X75D mottatt november 2018

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA