Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Sv: Hviket forsikringsselskap velger jeg for min TMS

Startet av Signature #280, tirsdag 13. august 2013, klokken 23:55

« forrige - neste »

executive

Fantastisk fin farge.  :D  Og dessverre fantastisk dårlige pasninger og monteringstoleranser. Kan du legge ut bilder i en eller annen kvalitetstråd og videreformidle hvordan Tesla ordner opp i dette? Fatter ikke helt at de slipper igjennom biler som har sånne feil.

kimlillebo

Kanskje et dumt spørsmål, men til dere som har hentet bilen. Omregistrerings avg på ca 20.000,- er den inkl i faktura summen eller kommer dette i tillegg?

K.
Sitering av kimlillebo sine poster utenfor elbilforum.no tillates ikke uten samtykke.

Model S Performance #1697, VIN 15313
Mottok bilen 16.09.2013, strålende fornøyd. Blå, sort skinn, morbær int., pano, dobbel lader, tech, park sensor, lys, sikkerhet, 21" grå
Ikke P+ og barne seter bak

larsleik

Grå metallic P85 19" m/luft, pano, tech, lyd, lys, dobbeltlader, barneseter. Matter og utendørstrekk levert fra USA og lengter etter bilen!

kimlillebo


Sitat fra: larsleik på fredag 13. september 2013, klokken 22:49
Er ikke omreg på ny bil! Bare reg. Avg.
For pressisere litt da :-)
Er reg avg inkludert?
K.
Sitering av kimlillebo sine poster utenfor elbilforum.no tillates ikke uten samtykke.

Model S Performance #1697, VIN 15313
Mottok bilen 16.09.2013, strålende fornøyd. Blå, sort skinn, morbær int., pano, dobbel lader, tech, park sensor, lys, sikkerhet, 21" grå
Ikke P+ og barne seter bak

Cato76

Har hatt bilen i 11 timer nå. Rundet 400 km på telleren. Rute: Oslo-Kongsberg-Langesund-Broklandsheia-Langesund. Kommer rapport etter hvert, men er sliten... Her er uansett et bilde fra hurtigladingen på Broklandsheia  8)

:+1: Tesla Model S P85 (2015) - Kjøpt Oktober 2017
8) Tesla Model S P85D - Kjøpt feb. 2016 (førstegang registrert feb 2015. Solgt februar 2017)
:'( Tesla Model S P85 (13. September 2013) -Solgt feb. 2016 med 71.000km på telleren

turbolurbo

Gratulerer!

Grå TMS med grå felger har etterhvert blitt en av favorittene!
2019 TM3P

jkirkebo

Sitat fra: kimlillebo på fredag 13. september 2013, klokken 22:56

Sitat fra: larsleik på fredag 13. september 2013, klokken 22:49
Er ikke omreg på ny bil! Bare reg. Avg.
For pressisere litt da :-)
Er reg avg inkludert?

Reg.avgiften er 0,- men du må ut med vrakpant på 2000,-.
Forhandler av ladestasjoner og ladekabler, se www.ladespesialisten.no
Kjører Tesla X75D fra mars 2017 og Model 3 SR+ fra oktober 2019.

tjobben

Sitat fra: executive på fredag 13. september 2013, klokken 22:44
Fantastisk fin farge.  :D  Og dessverre fantastisk dårlige pasninger og monteringstoleranser. Kan du legge ut bilder i en eller annen kvalitetstråd og videreformidle hvordan Tesla ordner opp i dette? Fatter ikke helt at de slipper igjennom biler som har sånne feil.

Tror det er litt typisk på en del amerikanske bilprodusenter at det er litt så som så med sammenføyninger og tilpasninger.
Ikke av egen erfaring, har aldri hatt biler derfra, men fra en venn som har hatt, og har, mange.
Men nei, ikke akseptabelt for min del.

Sorry for off topic.
Spikkestad
P2859 Vin18509 Fakturanr 901 Reservert februar, signert mai, utlevert 22. november.
Standard 85kWh sort, sort, alt utstyr unntatt barneseter - solgt 20.1.2014.
Ny reservasjon 22.1.2104, S85, brun, sort interiør, dobbeltlader, tech-pakke, parkeringsensor, tåkelys, vinterpakke. P34600, utlevert 26.5.2014 - solgt 14.6.2014
Ny reservasjon 24.6.2014, S85, brun, sort interiør, dobbeltlader, vinterpakke. P52136, utlevert 18.11.2014

Kallagtunet

Sitat fra: Havebigfun på fredag 13. september 2013, klokken 21:15
Sålangt er gjennomsnitt 220 Wh/km med en del ufornuftig kjøring- det lover bra!

Gratulerer med ny bil!

Hva var reaksjonene/kommentarene hos DS kyttet til den noe "amerikanske" finishen på montering (jeg hadde selv fått grise fnatt og tviler på om jeg hadde overtatt bilen hvis det hadde vært min men her er vi heldigvis forskjellige) og har de en plan mhp å justere det hele??

Havebigfun

Sitat fra: Kallagtunet på fredag 13. september 2013, klokken 23:05
Sitat fra: Havebigfun på fredag 13. september 2013, klokken 21:15
Sålangt er gjennomsnitt 220 Wh/km med en del ufornuftig kjøring- det lover bra!
Hva var reaksjonene/kommentarene hos DS kyttet til den noe "amerikanske" finishen på montering (jeg hadde selv fått grise fnatt og tviler på om jeg hadde overtatt bilen hvis det hadde vært min men her er vi heldigvis forskjellige) og har de en plan mhp å justere det hele??
DS hadde en stedfortreder som hadde vært der i to uker. Han prøvde å neglisjere men ga seg etterhvert på den vesentligste feilen etter å ha konferert med en mellomleder- Bilen skal senere til Drammen for rettelse mens den 2. laderen monteres i Oslo...
Utfordringen for oss som ikke er Detailing-spesialister er jo å finne feilene og å bestemme oss for hva som er viktig nok til at det er verdt å krangle.
Min DS spesifiserte at jeg skulle se godt på lakk/ eksteriør hjul og dekk før jeg signerte at alt var ok- de tror tydeligvis at de kan redusere reklamasjonene på den måten. Ellers var det en del støv på bilen som hadde stått ute en time- ikke en optimal forutsetning for å finne feil på Jimpec-nivå ???
Jeg er ikke sikker at det er en god løsning å pille av alle lister for å få satt de på igjen med risken for ytterlige feil og for at reparaturen har dårligere holdbarhet enn originalen.

Ellers fikk jeg appen til å virke ikveld -tøfft 8)
Jeg kjenner kjærligheten bare vokser- men det er en annen tråd :-*

teslaslaven

Sitat fra: Maartensommer på fredag 13. september 2013, klokken 17:37
Sitat fra: hybridslaven på fredag 13. september 2013, klokken 14:03
Lader nå, mer kjøring i ettermiddag.

:D Høres ut som sønnen min da han fikk fjernstyrt bil på julaften   :D

Er vel nærmeste jeg har vært 6 år på leeeenge dette ja :-)

Havebigfun

Lufttrykket på mine dekk skal være 38 PSI fremme og 40 PSI bak- ved testing idag la de mellom 32 og 36 PSI- det var muligens varmt da de fyllte på i Palo Alto :o
sjekk luttrykket når dere får bilene 8)

Goggen

Da er det endelig overstått. Hatt bilen i fire timer, og alt er en drøm. Folk snur seg, biler kjører opp på siden og gir tommelen opp. Vel verdt å vente på!
85P, pearl, 19" med det meste av utstyr. Levert!

pnq

Hatt bilen i tre dager og alt har vært helt perfekt. Jeg har ventet i 1 år og 4 måneder og høye forventninger ble overgått.

Ett bilde sier mer enn tusen ord. Takk til Tesla gjengen på Alnabru som gjør så godt de kan og litt til. Og til Kjell Arne som uansett hvor travel han måte være alltid har hatt tid til å innvolvere seg.

P85, Pearl, panorama, 19", black leather, carbon, tech, park, sec, zubzero, sound, light, child --- Totally satisfied owner :-)

pnq

P85, Pearl, panorama, 19", black leather, carbon, tech, park, sec, zubzero, sound, light, child --- Totally satisfied owner :-)

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA