Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Sv: Hviket forsikringsselskap velger jeg for min TMS

Startet av Signature #280, tirsdag 13. august 2013, klokken 23:55

« forrige - neste »

pnq

ENDELIG står min TMS Performance utenfor det huset den var ment å stå. Etter en flott dag med mye kjøring trenger den sårt litt etterfyll av KW.

Alt var bra og kvaliteten overgår mine allerede altfor store forventninger. Så de som fortsatt venter er det bare å glede seg.

Har to spørsmål til andre nye eiere;
-Hvor langt hadde bilen deres gått når dere tok den over? Min var kjørt 40 km. Testing? Annet?
-Har andre fått en melding på displayet "Warning: Only use Chargeport" ved lading? Finnes det andre porter? Eneste lade mulighet jeg har så langt er 13A i fase så det kan ikke være noe med det iallefall. Aner ikke hva denne meldingen betyr...

Noen med info eller erfaring?
P85, Pearl, panorama, 19", black leather, carbon, tech, park, sec, zubzero, sound, light, child --- Totally satisfied owner :-)

Eivind_Bergen

Min var kjørt 37 km. Ikke fått opp noen melding om "Warning: Only use Chargeport".

pnq

Sitat fra: Eivind_Bergen på torsdag 12. september 2013, klokken 18:19
Min var kjørt 37 km. Ikke fått opp noen melding om "Warning: Only use Chargeport".

Så 40 km er normalt kanskje? Mulig at laderen ble stående i vegg kontakt mellom to ladninger og at det er en melding for å unngå dette?
P85, Pearl, panorama, 19", black leather, carbon, tech, park, sec, zubzero, sound, light, child --- Totally satisfied owner :-)

Lurven

En ettermiddag i ny bil. :)
Bilkjøring har fått en ny dimensjon.
Bilen står til forventningene
Har fått mange lange blikk i løpet av ettermiddagen.
P996, S85, Perlemorhvit,19", alt u/barneseter og sikkerhetspakke,

Patosan

Sitat fra: pnq på torsdag 12. september 2013, klokken 18:04
Har to spørsmål til andre nye eiere;
-Hvor langt hadde bilen deres gått når dere tok den over? Min var kjørt 40 km. Testing? Annet?
-Har andre fått en melding på displayet "Warning: Only use Chargeport" ved lading? Finnes det andre porter? Eneste lade mulighet jeg har så langt er 13A i fase så det kan ikke være noe med det iallefall. Aner ikke hva denne meldingen betyr...

Noen med info eller erfaring?

Min var på 30km när jag fick den

Har också fått lite spännande besked när jag laddar;
-att jag skulle kontakta Tesla för bilen behövde service
-att det var fel på UMC
-att 12V batteri var på väg att gå tomt

Dessa besked har jag bara fått när jag laddar på jobb och aldrig när jag laddar hemma.
Felen verkar också provoceras av att man trycker på alla knappar man finner, så som mina kollegor tycker man ska göra när de får provsitta en ny bil.
Min gissning är att dessa fel kommer av någon form av jordfel.

Samtliga gånger fick jag bort 'felet' genom att koppla från laddaren, gå ut av bilen, låsa, och sedan låsa upp igen.
Ska erkänna att pulsen steg mer än ett par hack...
VIN 15026

LinkedIn

Gladtrd

Sitat fra: pnq på torsdag 12. september 2013, klokken 18:04
ENDELIG står min TMS Performance utenfor det huset den var ment å stå. Etter en flott dag med mye kjøring trenger den sårt litt etterfyll av KW.

Alt var bra og kvaliteten overgår mine allerede altfor store forventninger. Så de som fortsatt venter er det bare å glede seg.

Har to spørsmål til andre nye eiere;
-Hvor langt hadde bilen deres gått når dere tok den over? Min var kjørt 40 km. Testing? Annet?
-Har andre fått en melding på displayet "Warning: Only use Chargeport" ved lading? Finnes det andre porter? Eneste lade mulighet jeg har så langt er 13A i fase så det kan ikke være noe med det iallefall. Aner ikke hva denne meldingen betyr...

Noen med info eller erfaring?

Fikk selv feilmelding første lading på utvendig stikkontakt. Fikk melding om at jeg måtte bytte kabel, men flyttet bilen og tilkoblet den en stikkontakt inne via en skjøteledning, fikk ingen feilmelding lengre da.
Blir helt klart 230V/32A etter hvert.
Tesla Model S P85 - levert 09.09.2013 / innbytte 16.06.2017
Tesla Model X 75D - levert 16.06.2017
Tesla Model III - RN107911798

laumb

Sitat fra: Gladtrd på torsdag 12. september 2013, klokken 21:04
Sitat fra: pnq på torsdag 12. september 2013, klokken 18:04
ENDELIG står min TMS Performance utenfor det huset den var ment å stå. Etter en flott dag med mye kjøring trenger den sårt litt etterfyll av KW.

Alt var bra og kvaliteten overgår mine allerede altfor store forventninger. Så de som fortsatt venter er det bare å glede seg.

Har to spørsmål til andre nye eiere;
-Hvor langt hadde bilen deres gått når dere tok den over? Min var kjørt 40 km. Testing? Annet?
-Har andre fått en melding på displayet "Warning: Only use Chargeport" ved lading? Finnes det andre porter? Eneste lade mulighet jeg har så langt er 13A i fase så det kan ikke være noe med det iallefall. Aner ikke hva denne meldingen betyr...

Noen med info eller erfaring?

Fikk selv feilmelding første lading på utvendig stikkontakt. Fikk melding om at jeg måtte bytte kabel, men flyttet bilen og tilkoblet den en stikkontakt inne via en skjøteledning, fikk ingen feilmelding lengre da.
Blir helt klart 230V/32A etter hvert.

Spurte pent og pyntelig når jeg svarte DES på første henvendelse med info om registrering o.l.
Forklarte og at jeg ikke trenger en full slot for levering, kun papirarbeid og nøkkel, så tar jeg en visuell sjekk av bilen på egenhånd før jeg fiser avgårde. Trenger kun hans tid reservert for eventuelle ting som må noteres.
Satser på å bruke kortest mulig tid ved overleveringen. :)

Har ikke informert flere enn sjefen på jobben (han kjører meg inn og henter meg hjemme den dagen) om tidligere levering (Satser på at du ikke leser her da, Håvard!) så jeg kan casually parkere den ute på plassen.
Flere på jobben har for vane av å gå til vinduet og titte på biler i løpet av dagen, spesielt sine egne. Håper de ser noe "anderledes" på plassen :P

arnehelge

Dag 2 som eier av Model S.
Startet dagen fra Nøtterøy med 501km til rådighet. Ankom Hotelet i Ørebro etter 360 km med kun 54 km igjen på displayet. Jeg var lovet et 400V 16amp uttak på hotellet,(det var jo grunnen til at vi valgte nettopp dette hotellet) men det var det ikke strøm i... :-(  Krise! Har en ferje å rekke tidlig i morgen, og det er fortsatt 22 mil til kaikanten. Da var det rundt å lete etter et fornuftig alternativ. Fant tilslutt en søppelkomprimator bak en ICA Maxi butikk hvor jeg kunne få lov å "låne" strøm etter at butikken stengte kl 22. Etter tilkobling lader bilen med 59 Km/t, så nå ser det ut som det "går veien". Men, litt trist var det jo å forlate bilen blandt søppelet....
Model S, P85, brun med tech, pano, park, lyd, luft, 19".  Bestilte august 2011, fikk bilen 10.sept.2013.

Martinique

Har nå 2 dager med ny bil ;D. Har en p85 og som alle andre er eg meget fornøyd med bilen og spesielt med aksen :P.
Komforten er veldig bra, angrer ikke på at eg ikke tok + pakken for bilen er stiv nok som den er, har alltid hatt senka og avstiva biler, mest BMW. Det er utvilsomt en del støy fra 21" når asfalten er slitt, svært stille på ny asfalt. Men verdt det pga utsende. ;) Ingen sporing.
Ladinga går fint, trur eg skal klare meg greit med en 16A stikk. Fikk feilmelding på kabel en gang, men tok bare pluggen ut og sette den inn igjen funka da fint,

Eller virker DAB noenlunde, men ikke tilfredsstilende. Sammenlignet med vår 2013 5 serie er det stor forskjell.
GPS er fortsatt i USA, må inn å resettes.
Pakkning på midten i front av panotak virker ikke som den er fast, den står iallefall opp og en kan høre vindsus med tak igjen. Panotak i "vent" kan ikke  brukes da den bråker MYE i den possisjon, andre som har det sånn.

Tilslutt, KJEMPE fornøyd med gråfargen!!.

kimnaess

Sitat fra: Epleskreller på torsdag 12. september 2013, klokken 15:03
Sitat fra: kimnaess på torsdag 12. september 2013, klokken 15:00
Ref 21" og Performance Plus så har jeg dette, og jeg har kjørt hjem til vestlandet, helt til Florø. Over Hemsedalsfjellet er det periodevis meget humpete, og på flere andre deler av veiene

Fyllte du batteriet helt opp på Gol og kjørte via Skei?

Hvor mye hadde du igjen da du kom fram? Skal kjøre Gol-Stryn om 3 uker..

Jeg var med på åpningen av Superchargeren på Gol, fikk full tank etter masse prat og mange som var kommet for å se, og ville snakke bil. Kjørte også innom Aurland sin SC bare fordi jeg var nysgjerrig

På vei tilbake startet jeg fra Florø med 490 km, kjørte helt til Gol som normalt, dvs, jeg kjører aktivt og ligger jevnt litt over grensa. Hadde 60 km igjen når jeg kom til Gol. Så du burde ikke ha noen problemer
Masse morsomme fossilbiler
Tesla Roadster 2012
Tesla Model S P85+ 2013
Tesla Model S P85D 2015
Tesla Model S 70D 2015
Tesla Model X 60D 2016
Tesla Model S 60D 2016
Tesla Model X 90D 2017
Tesla Model X 100D 2018
Tesla Model 3 LR 2019

Griffel

Sitat fra: Gladtrd på torsdag 12. september 2013, klokken 21:04
Fikk selv feilmelding første lading på utvendig stikkontakt. Fikk melding om at jeg måtte bytte kabel, men flyttet bilen og tilkoblet den en stikkontakt inne via en skjøteledning, fikk ingen feilmelding lengre da.
Blir helt klart 230V/32A etter hvert.
Håper du benytter en jordet stikkontakt.

Prøvde du først trikset med å snu støpselet i stikkontakten?
Hyundai Ionic.
Tidliger mange år i PSA klasiker.

Gladtrd

Sitat fra: Griffel på fredag 13. september 2013, klokken 00:16
Sitat fra: Gladtrd på torsdag 12. september 2013, klokken 21:04
Fikk selv feilmelding første lading på utvendig stikkontakt. Fikk melding om at jeg måtte bytte kabel, men flyttet bilen og tilkoblet den en stikkontakt inne via en skjøteledning, fikk ingen feilmelding lengre da.
Blir helt klart 230V/32A etter hvert.
Håper du benytter en jordet stikkontakt.

Prøvde du først trikset med å snu støpselet i stikkontakten?

Jordet stikkontakt selvfølgelig, men har en mistanke om at det er dårlig jording på den kursen.

Prøvde trikset med å snu støpselet, men da fikk jeg "RØDE" dioder og kritisk feilmelding. Fryktet en lang til bak på en Viking-bil, men fikset det når jeg fikk bedre kontakt. :)
Tesla Model S P85 - levert 09.09.2013 / innbytte 16.06.2017
Tesla Model X 75D - levert 16.06.2017
Tesla Model III - RN107911798

RSandven

Til dere som har problemer med f.eks. tetningslist på pano, hva er prosessen? Melder dere fra til DS, eller en annen mail/person, og får dere respons om hva dere må gjøre?
Produksjon start: 8. okt
Produksjon ferdig: 18. okt
Levering 23. nov

Cato76

Fy f... for en bil!!! Har ikke tid til å skive mer nå! Må kjøre!!! Updates kommer når batteriet er tomt  8) 8) 8)
:+1: Tesla Model S P85 (2015) - Kjøpt Oktober 2017
8) Tesla Model S P85D - Kjøpt feb. 2016 (førstegang registrert feb 2015. Solgt februar 2017)
:'( Tesla Model S P85 (13. September 2013) -Solgt feb. 2016 med 71.000km på telleren

Martinique

Sitat fra: RSandven på fredag 13. september 2013, klokken 07:07
Til dere som har problemer med f.eks. tetningslist på pano, hva er prosessen? Melder dere fra til DS, eller en annen mail/person, og får dere respons om hva dere må gjøre?

Eg må inn å få reesatt GPS uansett så eg tar opp det med tetningslist direkte med De på Tesla Bergen

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA