Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Sv: Hviket forsikringsselskap velger jeg for min TMS

Startet av Signature #280, tirsdag 13. august 2013, klokken 23:55

« forrige - neste »

Øyvind.h

#435
Sitat fra: Jærbuen på mandag 09. september 2013, klokken 18:59
Har du standard fjæring, eller luft?
Luft. Opsjonen var alt for rimelig priset til at jeg kunne si nei, selv om det kan koste litt å holde vedlike.

Sitat fra: larsleik på mandag 09. september 2013, klokken 19:18
Gratulerer! Etter 1600 innlegg på forumet så kom den! Har samme farge i bestilling siden mai i år så jeg håper den kommer i november.
Takker :) Ja jeg husker godt den uken jeg oppdaget Model S. Lette etter elbil med skikkelig rekkevidde, og vips dukket råskinnet Model S opp.

Sitat fra: pekle på mandag 09. september 2013, klokken 20:03
Sitat fra: Øyvind.h på mandag 09. september 2013, klokken 17:56
Ser forresten at enkelte klager på DAB. Kan ikke si jeg merker noe spesielt? Dekningen fungerer fint og lyden er stabil i hele Oslo.
"Hele Oslo" tel ikkje så mykje ;) For min del vil eg gjerne høyre på radio på langtur og.
Ikke uenig! Har bare merket meg at flere klager på DAB-dekningen i byen, mens jeg opplever den som stabil og fin. Langtur har jeg ikke fått testet, men skal melde ifra hvordan det går når jeg får testet! Dog skal det sies at jeg er litt lei av radio på langtur. Å høre de samme nyhetene gang på gang i 5-6 timer har jeg gått lei av, så jeg satser på variasjon med Spotify, nettradio og DAB/FM.
Mercedes EQC AMG 2020
Model Y Performance bestilt
x Tesla Model X90D 2016
x Kia eNiro 2019
x Tesla Model S 90D 2016
x Nissan Leaf mars 2012
x Model S aug 2013

larsleik

Så lenge Kidza kan stream'e alt fra Sabetann til Lady Gaga fra Spotify og Wimp til anlegget så er se Happy og far Happy! Men, kiipt om DAB'en ikke fungerer like godt som i andre biler.
Grå metallic P85 19" m/luft, pano, tech, lyd, lys, dobbeltlader, barneseter. Matter og utendørstrekk levert fra USA og lengter etter bilen!

Elmo

Sitat fra: Øyvind.h på mandag 09. september 2013, klokken 18:26


Gratulerer. Tror det er første skiltet jeg har sett på 25-tallet - enda du er langt over 25 blank.
Bor i Asker. Elbilist siden 2005. Div. Saxo/P106 som vi har kjørt tilsammen ca 165.000 km. Kun en kjørbar nå.
Har også en eUp 2015, gått 82.000 km, Tesla Model3 2019 og Seat Mii 2020.

Øyvind.h

#438
Sitat fra: Elmo på mandag 09. september 2013, klokken 21:52
Gratulerer. Tror det er første skiltet jeg har sett på 25-tallet - enda du er langt over 25 blank.
Takker. Ja tror elbilsalget de nærmeste månedene kommer til å skyte skikkelig fart!

Har fått kjørt litt i kveld også. Solide kraftressurser, og det som er morsomt er at de ikke dabber av når man kommer opp i fart! Nesten motsatt faktisk? Ble totalt ca 15 mil i dag :)
Mercedes EQC AMG 2020
Model Y Performance bestilt
x Tesla Model X90D 2016
x Kia eNiro 2019
x Tesla Model S 90D 2016
x Nissan Leaf mars 2012
x Model S aug 2013

satheesh.net

Sitat fra: Øyvind.h på mandag 09. september 2013, klokken 22:08
Sitat fra: Elmo på mandag 09. september 2013, klokken 21:52
Gratulerer. Tror det er første skiltet jeg har sett på 25-tallet - enda du er langt over 25 blank.
Takker. Ja tror elbilsalget de nærmeste månedene kommer til å skyte skikkelig fart!

Har fått kjørt litt i kveld også. Solide kraftressurser, og det som er morsomt er at de ikke dabber av når man kommer opp i fart! Nesten motsatt faktisk? Ble totalt ca 15 mil i dag :)

Gratulerer! :) Nå kan du trygt redigere signaturen din...  ;)

Hyperstress

Sitat fra: Øyvind.h på mandag 09. september 2013, klokken 22:08
Sitat fra: Elmo på mandag 09. september 2013, klokken 21:52
Gratulerer. Tror det er første skiltet jeg har sett på 25-tallet - enda du er langt over 25 blank.
Takker. Ja tror elbilsalget de nærmeste månedene kommer til å skyte skikkelig fart!

Har fått kjørt litt i kveld også. Solide kraftressurser, og det som er morsomt er at de ikke dabber av når man kommer opp i fart! Nesten motsatt faktisk? Ble totalt ca 15 mil i dag :)

Gratulerer. Fin bil!

Hvilket treverk har du i interiøret?
e-tron 50 2020
e-golf FL 2017
Tidligere VW e-Up! 2013, TMS85 2014, TMS85 2015

toppi

WOW, endelig  ;D
Fikk bilen i dag, og det gikk smertefritt.
Trengte ingen gjennomgang for å si det sånn.

Bilen er helt herlig å kjøre, og selv med Standard 85 er det nok av fres i bøttevis.
Skal jo helst både holde seg på veien og beholde lappen.

Finishen fremstod som mye bedre en testbilen jeg prøvde for lenge siden.
Jeg la heller ikke merke til noe veistøy, men var nok litt i andre tanker.
Kjøregleden er og på høyde med det beste fra Tyskland.

Vært ute og rullet i hele kveld, og fikk jammen en Model S fort opp bakfra, og rakk et aldri så lite råne treff med Øyvind. H. Begge hadde like store Tesla glis  ;D ;D

Oslo
Model S - Levert 09.09.13
Model X - #2395

Øyvind.h

Sitat fra: Hyperstress på mandag 09. september 2013, klokken 22:59
Gratulerer. Fin bil!

Hvilket treverk har du i interiøret?
Takker! Gikk for matt abachi tre. Det er dritlekkert! Avdempet, fin tekstur og en moderne farge (gråbrunish?) Var egentlig innstilt på blankt abachi tre, men veldig fornøyd med valget mitt. Obs obs, smak og behag :)

Sitat fra: toppi på mandag 09. september 2013, klokken 23:36
Vært ute og rullet i hele kveld, og fikk jammen en Model S fort opp bakfra, og rakk et aldri så lite råne treff med Øyvind. H. Begge hadde like store Tesla glis  ;D ;D
Hyggelig å treffes :) Skulle jo egentlig ta av motorveien når jeg så du kom kjørende i påkjøringsfeltet ;D Ble ca 15 mil totalt i går....
Mercedes EQC AMG 2020
Model Y Performance bestilt
x Tesla Model X90D 2016
x Kia eNiro 2019
x Tesla Model S 90D 2016
x Nissan Leaf mars 2012
x Model S aug 2013

mylo

Tipper at det blir noen fornøyde fjes i Stavanger regionen snart. Såg 6 Model S (og 2 leaf) på vei ned til deres nye eiere  8)   Må nok smøre meg med mye tolmodighet før dette blir meg :-/   Grattis folkens!

eledille

Takk for rapport om standard og 19'' - kun få dager igjen nå... :D
Oslo
Think City 2001 siden 2007       :)    Nå med havarert batteri :(
TMS 85 siden september 2013  8)
Nissan Leaf siden februar 2014 :)

Øyvind.h

Ble noen mil i går kveld også. Bikket 25 mil på telleren nå.
Regn er i hvert fall begredelige greier! Bilens potensial kan ikke utnyttes når det ikke er tørr asfalt :)

Får hjulspinn i 50-60kmt, og jeg er virkelig imponert over antispinn/antiskrens! Denne bilen kan trygt kjøres av idioter....

Elsker buene på hver side av panseret. Gir Porsche-assosiasjoner, så målet mitt om å eie en skikkelig Porsche før fylte 30 gikk på sett og vis i orden (fyller 30 i morgen 8)
Mercedes EQC AMG 2020
Model Y Performance bestilt
x Tesla Model X90D 2016
x Kia eNiro 2019
x Tesla Model S 90D 2016
x Nissan Leaf mars 2012
x Model S aug 2013

gjerten

Veldig kjekt å lese så mye faktiske brukererfaringer om Model S!
Min ordre låses om 2 dager, og da har jeg ikke mulighet til å gjøre endringer. Til dere som har kjørt bilene litt nå: Er det meningsfullt å kjøpe Performance + pakken hvis jeg skal bruke bilen hovedsakelig her på vestlandet? Og hva gir egentlig Performance + pakken som man ikke har på en "vanlig" Performance?

sindrej

Mitt tips (ta det med en klype salt, har ikke fått bilen ennå; std85) : Med mindre du "vet" du vil ha P+, så vil jeg tro S85 evt P85 er rett valg.  Personlig mener jeg at 21" på vestlandets kjærreveier er feil, jeg var aldri i tvil om at 19" var rett for meg.  Prisforskjell på S85 og opp til P+ er også _vesentlig_.

arnehelge

Nå har jeg hatt bilen i litt over et døgn :).
Brun P85, 19",luft,pano,tech,vinter,parkering,lyd, hylle og dobbeltlader. Helt fantastisk!
Eneste jeg har merket som ikke er som det skal være er dimming av skjermen inn i tunneler. Der er det en veldig forsinkelse som gjør at den dimmer ned omtrent når jeg kjører ut (2-3min).
En annen ting jeg lurer litt på er: Når sjåføren går ut av bilen (med eller uten nøkkel) blir alt "svart", også radioen slår seg av. Dersom passasjeren da prøver å gå ut av bilen går alarmen! Skal det være slik?

Jeg fikk også låne en rød 400V adapter til bruk på langtur i Sverige fra i morgen. BRA Tesla :-)
Model S, P85, brun med tech, pano, park, lyd, luft, 19".  Bestilte august 2011, fikk bilen 10.sept.2013.

Øyvind.h

Mercedes EQC AMG 2020
Model Y Performance bestilt
x Tesla Model X90D 2016
x Kia eNiro 2019
x Tesla Model S 90D 2016
x Nissan Leaf mars 2012
x Model S aug 2013

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA