Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Sv: Hviket forsikringsselskap velger jeg for min TMS

Startet av Signature #280, tirsdag 13. august 2013, klokken 23:55

« forrige - neste »

shb

En kan jo velge ulike menyer for knapper og hjul på rattet. Hva med regen av på og styrke.  Som ny hurtig meny?Er ikke lett å holde tilnærmet konstant fart på vestlandet. Slipper en gassen litt langt opp bremser bilen. Bruke crusecontrol er ofte ikke enkelt på helt ukjente svingete veier. Når en slår den av går bilen rett i regen, om en ikke holder gassen i rett posisjon. Men det er jo ikke det som føles rett før en sving en er litt skeptisk til vel? Eller hva
Tesla Model S Signatur P85 og Leaf Tekna 2014, blir byttet i en e-Golf med VP.

JohanH


Sitat fra: shb på lørdag 07. september 2013, klokken 09:47
En kan jo velge ulike menyer for knapper og hjul på rattet. Hva med regen av på og styrke.  Som ny hurtig meny?Er ikke lett å holde tilnærmet konstant fart på vestlandet. Slipper en gassen litt langt opp bremser bilen. Bruke crusecontrol er ofte ikke enkelt på helt ukjente svingete veier. Når en slår den av går bilen rett i regen, om en ikke holder gassen i rett posisjon. Men det er jo ikke det som føles rett før en sving en er litt skeptisk til vel? Eller hva

Helt enig. Har ikke hatt behovet ennå men ser at den tid kommer (vinter, cruising på svingete veier med f. eks. våte blader, evt. banekjøring). Syns det bør være 3 valg på regen: standard, low og OFF. Regner med at det kommer. Vi bør melde inn ønske.

Lynet

Hvis ikke regen er koblet sammen med ABS systemet kan dette bli vel spennende på glatt føre til vinteren!
60kW brems på bakhjulene på våt blankis  ::)
Bør absolutt bli en mulighet til å slå regen helt av.
Trondheim:
Tesla X100D 2019 modell.

shb

Eller som Leafen dytte girvelger til D flere ganger? Det er vel det enkleste. Bare en programmering og endre farge på D symbolet foreksempel.
Tesla Model S Signatur P85 og Leaf Tekna 2014, blir byttet i en e-Golf med VP.

OddB

Sitat fra: Lynet på lørdag 07. september 2013, klokken 10:06
Hvis ikke regen er koblet sammen med ABS systemet kan dette bli vel spennende på glatt føre til vinteren!
60kW brems på bakhjulene på våt blankis  ::)
Bør absolutt bli en mulighet til å slå regen helt av.
"Regen-brekksladd" en ferdighet ??
Roxy -(rød S85) mottatt 19. mars 2014 kl 18:00
Styremedlem i Tesla Owners Club Norway

PAS

Første langtur til Bergen. Fulladet hjemmefra. En del kjøring og så SC på Gol. Fantastisk å se at det strømmer energi tilsv 4-500 km/t inn i batterier . En bit på "JAFS" og en liten joggetur og ca 400km i disbplay skulle rekke fint de 290 km til bergen. Frisk kjøring i lange motbakker og akselerasjon forbi langsomme biler. RV7  Cruising i 100-110. 190 km ved start måbødalen økte til over 200 i EIdifjord. Men pluteslig begynte estimated rate å gå raskt ned. Tenker energi og høydemeter. Alternativet Voss bedre enn langs Hfjorden slik at man unngår Kvamskogen. På Voss (10 mil fra bergen) 120km i igjen, Kjører penere og penere, men på slutten synker predicted rang mye raskere enn forventet. Vaksdal og 3 km i rest engergi. Frem med Lade appen og fant en ladeboks på Vaksdal stasjon, 11 km/time går uendelig langsomt. Lot den stå 30 min og listet meg videre. Gamleveien til ve i indre arna går i 60 og mindre stigning så den ble valgti stedet for Åsane,  ZERO range et par km før Nesttun. CHARGE NOW. Tok sjansen på å fortsette og fant en ladeplasse på Bybanestasjonen på Nesttun . Når den er kjørt under 0 ( det er åpenbart noen km ??4-5?? reserver range under 0) virker det som om den først lader en god stund før den kryper over 0 igjen ( secret reserve) og man begynner å få km i range. Kom meg tilslutt frem i god behold til bestemmelsestedet og lading over natten.
Moral: tenk range når man kjører langtur, ikke la seg friste til å test ut alle kraftressursene i bilen om man ikke vet at man får ladet snart. Lad når du kan alltid ved stopp.  Det er en liten reserve ved 0. bruk den til å komme til nærmeste stikk kontakt. Tilbake til Østlandet blir det stopp på både SC i Aurland (tunnellen er åpnet igjen) og Gol
Signaturrød 85P+,  Levert 23/8-13 VIN 14940
EL 22932

Li-Ion

Nervepirrende. Kastet litt bensin på "rekkeviddefrykt bålet" igjen nå gitt ;-)
Be afraid...

Øyvind.h

Øvelse gjør mester :) PS: ut fra de erfaringene jeg har lest er skjult rekkevidde 1-2 mil utover 0km.
Mercedes EQC AMG 2020
Model Y Performance bestilt
x Tesla Model X90D 2016
x Kia eNiro 2019
x Tesla Model S 90D 2016
x Nissan Leaf mars 2012
x Model S aug 2013

shb

Jeg skulle prøve å laste opp bilde av min Sig røde på Gol på torsdag, men fikk ikke det til. Kom til Gol med 65 km igjen. Men vi holdt oss stort sett til 80-90 da. Med hadde også 8 ledige ladere å velge blandt.. Det samme på returen, med det var tørre veier. Våte veier stjeler også strøm.
Tesla Model S Signatur P85 og Leaf Tekna 2014, blir byttet i en e-Golf med VP.

atta

Sitat fra: shb på lørdag 07. september 2013, klokken 09:47
En kan jo velge ulike menyer for knapper og hjul på rattet. Hva med regen av på og styrke.  Som ny hurtig meny?Er ikke lett å holde tilnærmet konstant fart på vestlandet. Slipper en gassen litt langt opp bremser bilen. Bruke crusecontrol er ofte ikke enkelt på helt ukjente svingete veier. Når en slår den av går bilen rett i regen, om en ikke holder gassen i rett posisjon. Men det er jo ikke det som føles rett før en sving en er litt skeptisk til vel? Eller hva

På en del andre biler, f.eks, BMW, kan man fremdeles bruke brems (og gass) selv om man er i cruise control. Så går den tilbake til satt hastighet ganske sømløst når man slipper bremsen. Fungerer det ikke slik her? Altså at man kan ha cruise control på, men bremse litt ned i svinger manuelt/i tillegg?

atta

Sitat fra: Milzit på lørdag 07. september 2013, klokken 00:12Fikk også med nett til frunken pga problemene med ladeporten, de sa dette kun var for Signature (høres merkelig ut)

Gratulerer med ny bil! At nettet i frunk ikke følger med ut over Sig tror jeg stemmer bra. Dette er et tillegg som selges i nettbutikken, og følger ikke med i USA i hvert fall..

TS

Sitat fra: atta på lørdag 07. september 2013, klokken 11:31
Sitat fra: shb på lørdag 07. september 2013, klokken 09:47
En kan jo velge ulike menyer for knapper og hjul på rattet. Hva med regen av på og styrke.  Som ny hurtig meny?Er ikke lett å holde tilnærmet konstant fart på vestlandet. Slipper en gassen litt langt opp bremser bilen. Bruke crusecontrol er ofte ikke enkelt på helt ukjente svingete veier. Når en slår den av går bilen rett i regen, om en ikke holder gassen i rett posisjon. Men det er jo ikke det som føles rett før en sving en er litt skeptisk til vel? Eller hva

På en del andre biler, f.eks, BMW, kan man fremdeles bruke brems (og gass) selv om man er i cruise control. Så går den tilbake til satt hastighet ganske sømløst når man slipper bremsen. Fungerer det ikke slik her? Altså at man kan ha cruise control på, men bremse litt ned i svinger manuelt/i tillegg?

Med kraftig regen, burde det ikke være nødvendig å bremse (eiere som kan bekrefte?)
rEVolusjonen startet 15. oktober 2013
Des 14 SOLGT med sorg:
Model S85 - Dolphin Grey (foliert) , sort skinn, 3.rad barneseter og Morbær tre (love it...)
Sikkerhetspakke, lyspakke, Techpakke, luft , p-sens, ..
VIN 186XX

Des 14: Bestilt 2015 model S85D - Juni 15: Solgt

Des 14: Kjører Leaf 2012 med moderat rekkeviddeangst
Konebil
Juli 2015:
Kjøpt ny 15`Outlander PHIEV Instyle+ som midlertidig bil til ny 2016 Tesla ankommer... 
(I en eller annen versjon..)

Oktober 2016: venter S90D med alt, håper på FaceLift ..

Sitering av TS sine poster utenfor elbilforum.no tillates ikke uten samtykk

andyco


Sitat fra: atta på lørdag 07. september 2013, klokken 11:37
Sitat fra: Milzit på lørdag 07. september 2013, klokken 00:12Fikk også med nett til frunken pga problemene med ladeporten, de sa dette kun var for Signature (høres merkelig ut)

Gratulerer med ny bil! At nettet i frunk ikke følger med ut over Sig tror jeg stemmer bra. Dette er et tillegg som selges i nettbutikken, og følger ikke med i USA i hvert fall..
Jeg har ikke signature men fikk med nett ved utlevering 28.8 :)
Model S Performance, Dolphin Grey, 21", All in
Delivery 30.08.2013 :)
Finalized 11.4.2013
Invoice #189
Order 5.6.2011

jkirkebo

Sitat fra: PAS på lørdag 07. september 2013, klokken 11:00
Moral: tenk range når man kjører langtur, ikke la seg friste til å test ut alle kraftressursene i bilen om man ikke vet at man får ladet snart. Lad når du kan alltid ved stopp.  Det er en liten reserve ved 0. bruk den til å komme til nærmeste stikk kontakt. Tilbake til Østlandet blir det stopp på både SC i Aurland (tunnellen er åpnet igjen) og Gol

Det er en stor reserve etter 0. Bilen viser 0 ved 76kWh brukt, du har ca. 81,1kWh utnyttbart. Ca. 5kWh i reserve altså, nok til minst 30km om du kjører pent. I USA har folk rapportert å ha kjørt over 20 miles etter 0.
Forhandler av ladestasjoner og ladekabler, se www.ladespesialisten.no
Kjører Tesla X75D fra mars 2017 og Model 3 SR+ fra oktober 2019.

jkirkebo

Sitat fra: atta på lørdag 07. september 2013, klokken 11:31
På en del andre biler, f.eks, BMW, kan man fremdeles bruke brems (og gass) selv om man er i cruise control. Så går den tilbake til satt hastighet ganske sømløst når man slipper bremsen.

Det har jeg aldri opplevd på noen biler. Bruk av brems=kansellert cruise control. Er ganske sikker på at min forrige BMW også var slik ('96 328i Touring). Bruk av gass er derimot ikke noe problem på noen biler, da går den bare tilbake til innstilt hastighet.
Forhandler av ladestasjoner og ladekabler, se www.ladespesialisten.no
Kjører Tesla X75D fra mars 2017 og Model 3 SR+ fra oktober 2019.

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA