Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Sv: Hviket forsikringsselskap velger jeg for min TMS

Startet av Signature #280, tirsdag 13. august 2013, klokken 23:55

« forrige - neste »

P85D+

Sitat fra: mrjalle på søndag 01. september 2013, klokken 15:07
Sitat fra: Zneip på søndag 01. september 2013, klokken 14:34
Et spørsmål til dere som nå har fått bilen: er det ikke superfrustrerende å ikke ha fått med adaptere for 7,4/11kW lading? Jeg regner med at mange vil ha demo og at dere har lyst til å kjøre og kjøre hele tiden? :) Føler dere at schukolading er begrensende i forhold til den mengden dere skulle ønske dere kunne kjørt?
Både ja og nei.
Ja fordi jeg vet jeg egentlig kunne ladet fortere, og nei fordi jeg fortsatt ikke har vært lenger nede enn 190 km rated range - jeg har altså ikke parkert bilen fordi det har vært lite strøm.

Ja!
Hvis adaptere ikke kommer snart må jeg benytte annen bil til planlagt ferie.
P85D og 85D

JohanH

#376
Idag har det blitt en del Tesla time, måtte ta prøveturer med to kollegaer, møtte en kompis på Meny så den kjappe handleturen ble ganske lang... Igår var jeg ute med to kompiser og kjørte litt. Tror jeg solgt to eller tre S eller X bare disse to dagene...

Sjekket momentet på hjulmuttrene idag med en bra momentnøkkel. Det var nesten spot on 175 Nm på alle, noen måtte dras til bitte lite. Den jeg måtte dra mest var kanskje 1/8 varv, ikke mer.

Skiftet også pærer over nummerskiltet bak til LED. Se egen post: http://elbilforum.no/forum/index.php/topic,7764.msg116738.html#msg116738

teslaz

Sitat fra: JohanH på torsdag 05. september 2013, klokken 23:15
Idag har det blitt en del Tesla time, måtte ta prøveturer med to kollegaer, møtte en kompis på Meny så den kjappe handleturen ble ganske lang... Igår var jeg ute med to kompiser og kjørte litt. Tror jeg solgt to eller tre S eller X bare disse to dagene...

Sjekket momentet på hjulmuttrene idag med en bra momentnøkkel. Det var nesten spot on 175 Nm på alle, noen måtte dras til bitte lite. Den jeg måtte dra mest var kanskje 1/8 varv, ikke mer.

Skiftet også pærer over nummerskiltet bak til LED. Se egen post: http://elbilforum.no/forum/index.php/topic,7764.msg116738.html#msg116738
Hei, hvor fikk du tak i disse........
P85, Lys Blå, meget fornøyd....
ELiza levert 28/11/13
Model X 13?5

P85D+

Sitat fra: JohanH på torsdag 05. september 2013, klokken 23:15
Idag har det blitt en del Tesla time, måtte ta prøveturer med to kollegaer, møtte en kompis på Meny så den kjappe handleturen ble ganske lang... Igår var jeg ute med to kompiser og kjørte litt. Tror jeg solgt to eller tre S eller X bare disse to dagene...

Sjekket momentet på hjulmuttrene idag med en bra momentnøkkel. Det var nesten spot on 175 Nm på alle, noen måtte dras til bitte lite. Den jeg måtte dra mest var kanskje 1/8 varv, ikke mer.

Skiftet også pærer over nummerskiltet bak til LED. Se egen post: http://elbilforum.no/forum/index.php/topic,7764.msg116738.html#msg116738

Eller her?

http://www.maritim.no/elektrisk/interiorlys/lyspare-og-tilbehor/lyspare-led-9-hvit-12v-festoon-2pk
P85D og 85D

Desdi

Sitat fra: Yagi på onsdag 04. september 2013, klokken 10:41
Sitat fra: Desdi på onsdag 04. september 2013, klokken 08:18
Less talky, more pictures please.. Vil ikke de nye eierne vise frem bilen sin? :)
Eller rettere, hører gjerne om opplevelser med bilen akkompagnert med bilder ;)

Bilen er en drøm!

*flotte bilder og fin beskrivelse snippet*


Takk Yagi, for at du er blant de som skriver innlegg i tråd med emnet her
Vi tar gjerne imot flere slike :)

hhartes

Hentet bilen min i formiddag. Tror jeg har vært rimelig heldig i forhold til sekvensnummeret mitt og klager ikke på det:-) Bilen er helt fantastisk å kjøre og jeg kommer nok til å være litt støl i kjeven i morgen. Har ikke mye erfaring med dyre biler, så skal vel ikke så mye til for å glede meg antar jeg. Fikk bare et par timer bak rattet før jeg leverte den på spa. Var ikke en enkel beslutning å skulle være hele helgen uten bil, men spennende å se hvordan den blir etterpå. Han som tok jobben hadde definitivt både pasjon og kunnskap i orden (Swiss-sertifisert), så er rimelig trygg på resultatet. Han mente da også at perlehvit var et godt valg med tanke på renhold senere, og at den med den fargen kom til å bli sinnsykt shiny når han var ferdig. Takk til Oreo som anbefalte denne karen!

Fjetret er kanskje beste beskrivelsen av min tilstand da jeg overtok bilen. I hvert fall var jeg såpass fraværende at jeg ikke oppdaget at spoileren manglet før første kjøreturen var over. Tar det på den positive måten: Da får jeg studert bilen både med og uten, og kan bestemme hva jeg syns er finest.

Var ikke så mye å sette fingern på ellers. Var litt software-trøbbel med bilen, så må nedom i neste uke for å få en re-installasjon eller fix. Er kun media, kart og litt slike ting som er påvirket, så går helt fint nå i starten. Lader 2 blir installert senere. Var også en liten rose i lakken på høyre forskjerm. Må helt inntil for å oppdage den - kan ha vært en urenhet før lakkering (silikon?). Skal ta det opp med Tesla så får vi se hva de sier - må sikre meg i tilfelle det blir flassing etter hvert.

Fikk forresten med rød adapter. Visst nok første i Trondheim som fikk denne (flaks igjen:-)
Trondheim - P85+, P.Hvit / svart int, 21" grå, alt utenom barneseter, sikkerhet og vinter - levert 6/9

pnq

Gratulerer Hhartes. Du skal ikke klage på leveringstiden iallefall. Jeg har P916 og har enda 13 dager igjen :-((

Kan du komme med input fra Spa behandlingen i etterkant (resultat/pris)?
P85, Pearl, panorama, 19", black leather, carbon, tech, park, sec, zubzero, sound, light, child --- Totally satisfied owner :-)

glaserud

Hentet min i dag. Kort og intens dag.

Først: Alt for mye plukk med lakk. Skade forskjerm samt under dør p.side. Dårlig lakkering et par plasser (frunk og fremre, øvre kant bakfanger)

Så er laderen gåen. Får ny på mandag. Bra oppfølging av Tesla her, selv om det jo er litt kjedelig å se på den bare stående i garasjen.

DAB-radioen fungerte fint, selv om den kutter noe tidligere enn i Forden.

Men. Bilen. Fytti heeeelv*te så morsom å kjøre. Jeg er stiv i ansiktet etter all smilinga. :) Det overskygger det andre plunderet glatt.
P85+, Pearl white, 21" Grey, Black leather. Alt unntatt barneseter.
Innlegg kan ikke gjengis utenfor forumet elbilforum.no uten eksplisitt godkjennelse.

Zneip

Hhartes: Ja - la oss høre hvordan det gikk med spaet over helga - spennende :) Skal selv hente en perlehvit skjønnhet i Trondheim i løpet av året - og trenger tips :)


P3273, S85, Perlehvit, 19", Tech, Luft, Lyd, Lys, Park, Antifrysepakke, Hatteholder. VIN: *13877
Nord Trøndelag | X90D

Milzit

#384
Jeg fikk også min P85+ Pearl White i dag på Albrabru. Utrolig mye folk der i dag.. Bilen var ganske møkkete og ladeporten åpnet seg ikke. Men de fikk ordnet begge deler der med en gang, så det er bra. Jeg sjekket trekantvinduet bak (ref tidligere post fra Ferdinand takk) og det var samme problem med for mye lim. Først ble det sagt at han som hadde overleveringen ikke hadde ikke noe sted å skrive dette, men han snakket med sjefen for Tesla i Europa som ordnet dette.

Måtte rett på middag etterpå så har bare fått kjørt hjem som tok 20 min , men utrolig bra å kjøre. Det er over 400 km på batteriet så må få kjørt ned litt i morgen så det ikke står for lenge med så mye strøm. Skal heldigvis kjøre noen gjester til Gardemoen i morgen:-) Fikk også med nett til frunken pga problemene med ladeporten, de sa dette kun var for Signature (høres
Merkelig ut)

På iPhone appen får jeg enda no vechicle linked.

Blir tur til Kristisansand på søndag skal teste supercharger da.

Tåkelys er kun for sig, men det kommer mulighet for reyteofitt senere.

Dette blir gøy, heftig fraspark!!

Det siste han som hadde overlevering var spurte om var om jeg hadde flere spørsmål som han ikke kunne svare på :) For mye forumlesing med andre ord.


RoadRunner

#385
Langtur nr 2 ble meget positiv opplevelse. 18 mil fra Heimdal i Trondheim via Hemnekjølen og Kirksæterøra til Tustna ble gjennomført på normal tid med snitt på 1.70 kWh per mil ;D
Riktignok med optimale forhold, tørr vei og 15c ute, 20c inne og varme i begge seter foran på 1. Snill kjøring, kun 1 forbikjøring. To voksne, en hund og "nyttelast" på ca 100 kg.

Er ikke helt fornøyd med cruicecontrollen, synes den er for "rask" i endringer og uøkonomisk i bruk. Fungerer ok på flat vei, men det er jo mest bakker... Kunne også ønsket meg å kunne kjøre uten regen, tror jeg kunne få teslan til å gå lenger da.
Startet med 90% fulladet og ca 45 mil på displayet, sluttet med 20 mil i gjensående og underkant av halv tank.
Kjøreopplevelsen er upåklagelig, spesielt etter å ha kjørt litt buddy på jobb innimellom :-)
Trondheim
MetroBuddy 2010
Tesla Model S Aug-2013 https://elbilforum.no/index.php?topic=8666.315
Buddy 2009 - "Vesla B13"
Buddy Des-2008. Pensjonist "RoadRunner". http://www.evalbum.com/2364 
Think 2sZebra Mai-Aug 2011 https://elbilforum.no/index.php?topic=3964.msg34349#msg34349
Kewet5 - juniors! Nå pensjonist. https://elbilforum.no/index.php?topic=2885.0

Amper

ønsket ditt om og ikke bruke regen vil bare føre til kortere rekkevidde enten du vil eller ikke.. skal du trille får du heller holde pedalen i nullstilling... :)
P85D :o)

RoadRunner

Tungt å holde pedalen i midtstilling på lengre turer. Jeg er ikke i tvil om at de har gjort en god jobb med regen, men det må da være tap i ladesystemet kontra å bruke energien direkte til bevegelse.
Synes faktisk at Buddyen fungerer godt med regen på brems istedet. Uansett skal det bli interessant å erfare hvordan regen fungerer på vinterstid med islagte vestlandsveier og piggfrie dekk. På buddyen fungerer dette ikke i det hele tatt  :o. Der skulle det absolutt vært mulig å slå av regen på vinter. Men nå er jeg off-topic!
Trondheim
MetroBuddy 2010
Tesla Model S Aug-2013 https://elbilforum.no/index.php?topic=8666.315
Buddy 2009 - "Vesla B13"
Buddy Des-2008. Pensjonist "RoadRunner". http://www.evalbum.com/2364 
Think 2sZebra Mai-Aug 2011 https://elbilforum.no/index.php?topic=3964.msg34349#msg34349
Kewet5 - juniors! Nå pensjonist. https://elbilforum.no/index.php?topic=2885.0

shb

Sitat fra: Milzit på lørdag 07. september 2013, klokken 00:12
Jeg fikk også min P85+ Pearl White i dag på Albrabru. Utrolig mye folk der i dag.. Bilen var ganske møkkete og ladeporten åpnet seg ikke. Men de fikk ordnet begge deler der med en gang, så det er bra. Jeg sjekket trekantvinduet bak (ref tidligere post fra Ferdinand takk) og det var samme problem med for mye lim. Først ble det sagt at han som hadde overleveringen ikke hadde ikke noe sted å skrive dette, men han snakket med sjefen for Tesla i Europa som ordnet dette.
U
Måtte rett på middag etterpå så har bare fått kjørt hjem som tok 20 min , men utrolig bra å kjøre. Det er over 400 km på batteriet så må få kjørt ned litt i morgen så det ikke står for lenge med så mye strøm. Skal heldigvis kjøre noen gjester til Gardemoen i morgen:-) Fikk også med nett til frunken pga problemene med ladeporten, de sa dette kun var for Signature (høres
Merkelig ut)

På iPhone appen får jeg enda no vechicle linked.

Blir tur til Kristisansand på søndag skal teste supercharger da.

Tåkelys er kun for sig, men det kommer mulighet for reyteofitt senere.

Dette blir gøy, heftig fraspark!!

Det siste han som hadde overlevering var spurte om var om jeg hadde flere spørsmål som han ikke kunne svare på :) For mye forumlesing med andre ord.

Har du LED lys som lyser ut til siden når du svinger? Der har jeg på min  Signatur men ikke noen tåkelys nei. Hadde bare alle andre  biler hatt like nøyaktig speedometer også.
Tesla Model S Signatur P85 og Leaf Tekna 2014, blir byttet i en e-Golf med VP.

noto

Sitat fra: RoadRunner på lørdag 07. september 2013, klokken 01:50
Tungt å holde pedalen i midtstilling på lengre turer. Jeg er ikke i tvil om at de har gjort en god jobb med regen, men det må da være tap i ladesystemet kontra å bruke energien direkte til bevegelse.

Skal være mulig å coaste. Noen som har erfaring med det?

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA