Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Sv: Hviket forsikringsselskap velger jeg for min TMS

Startet av Signature #280, tirsdag 13. august 2013, klokken 23:55

« forrige - neste »

Roger (NO)

Jeg har brun selv, og kun fått positive tilbakemeldinger på denne fargen!
Du kommer nok ikke til å angre skal du se...

eclipse


Sitat fra: arnkl på lørdag 31. august 2013, klokken 12:34
Sitat fra: JohanH på lørdag 31. august 2013, klokken 12:25
Uff... Kunne du ikke bare betalt 0 kr på stedet? Eller er det toll på disse bilene? Kanskje et fast gebyr. Kjenner jeg må sjekke og dobbeltsjekke før min levering neste onsdag. Fortollet? Lader virker? UMC virker? EU baklys på bilen? Transportskadet? Sikkert en del annet som andre hatt problem med...

Vrakpanten (2400kr) må innbetalast før den kan bli registrert.

Vrakpanten blir betalt når du betaler for bilen, dette er nok en tastefeil hos Tollvesenet eller noe
Stavanger Tesla Model S

Levert September 2013

luffe

Sitat fra: eclipse på mandag 02. september 2013, klokken 10:07

Sitat fra: arnkl på lørdag 31. august 2013, klokken 12:34
Sitat fra: JohanH på lørdag 31. august 2013, klokken 12:25
Uff... Kunne du ikke bare betalt 0 kr på stedet? Eller er det toll på disse bilene? Kanskje et fast gebyr. Kjenner jeg må sjekke og dobbeltsjekke før min levering neste onsdag. Fortollet? Lader virker? UMC virker? EU baklys på bilen? Transportskadet? Sikkert en del annet som andre hatt problem med...

Vrakpanten (2400kr) må innbetalast før den kan bli registrert.

Vrakpanten blir betalt når du betaler for bilen, dette er nok en tastefeil hos Tollvesenet eller noe

Vrakpanten er forøvrig på 2.000,- ikke 2.400.
Stolt eier av S85 Dolphin Grey :)

Brede

Står ganske klart på tollvesentes sider at vrakpantavgiften er kr 2400.

Er denne avgiften medregnet i prisen som min bil er oppgitt med inne på "My Tesla", eller kommer denne i tillegg på sluttfakturaen?

luffe

Sitat fra: Brede på mandag 02. september 2013, klokken 11:22
Står ganske klart på tollvesentes sider at vrakpantavgiften er kr 2400.

Er denne avgiften medregnet i prisen som min bil er oppgitt med inne på "My Tesla", eller kommer denne i tillegg på sluttfakturaen?

I så fall har Tesla gjort feil, på min sluttfaktura står det 2.000 i vrakpant (tillegg).
Stolt eier av S85 Dolphin Grey :)

Cato76

Trodde tråden handlet om "Mine første timer i min egen Model S!" og ikke vrakpant... ???

Vær så snill folkens, hold dere til tema  ;)
:+1: Tesla Model S P85 (2015) - Kjøpt Oktober 2017
8) Tesla Model S P85D - Kjøpt feb. 2016 (førstegang registrert feb 2015. Solgt februar 2017)
:'( Tesla Model S P85 (13. September 2013) -Solgt feb. 2016 med 71.000km på telleren

eclipse


Sitat fra: luffe på mandag 02. september 2013, klokken 12:00
Sitat fra: Brede på mandag 02. september 2013, klokken 11:22
Står ganske klart på tollvesentes sider at vrakpantavgiften er kr 2400.

Er denne avgiften medregnet i prisen som min bil er oppgitt med inne på "My Tesla", eller kommer denne i tillegg på sluttfakturaen?

I så fall har Tesla gjort feil, på min sluttfaktura står det 2.000 i vrakpant (tillegg).

Vrakpanten står ikke på My Tesla, den kommer som et tillegg på sluttfaktura.

Sånn, nå kan disse innleggene flyttes til OT tråden :-)
Stavanger Tesla Model S

Levert September 2013

P85D+

Opplever en del Bug, har startet en ny tråd om dette!

P85+
Var skeptisk til mitt P85+ valg. Fryktet for stv bil med mye støy

Erfaring så langt er kun positivt. Er mindre stiv en min Passat m. Sport understell
Fartsdumper er 0 problem

Finnes ikke sporingsproblemer

Konklusjon: IKKE NOE Å " frykte"  :)

Velger vel likevel 19" på vinterhjul. Vurderer Hakka 8 pigg - hentes i Sverige
P85D og 85D

Nuvolari

Sitat fra: TeslaSignature på tirsdag 03. september 2013, klokken 21:22
Opplever en del Bug, har startet en ny tråd om dette!

P85+
Var skeptisk til mitt P85+ valg. Fryktet for stv bil med mye støy

Erfaring så langt er kun positivt. Er mindre stiv en min Passat m. Sport understell
Fartsdumper er 0 problem

Finnes ikke sporingsproblemer

Konklusjon: IKKE NOE Å " frykte"  :)

Velger vel likevel 19" på vinterhjul. Vurderer Hakka 8 pigg - hentes i Sverige

Godt å høre!

19" vinterhjul blir perfekt.
Nordstrand, Oslo
Tesla P85+ mottatt 21.11.13
eGolf
Porsche Mission E reservert

Desdi

Less talky, more pictures please.. Vil ikke de nye eierne vise frem bilen sin? :)
Eller rettere, hører gjerne om opplevelser med bilen akkompagnert med bilder ;)

Yagi

Sitat fra: Desdi på onsdag 04. september 2013, klokken 08:18
Less talky, more pictures please.. Vil ikke de nye eierne vise frem bilen sin? :)
Eller rettere, hører gjerne om opplevelser med bilen akkompagnert med bilder ;)

Bilen er en drøm!

Var det ikke 185 registrerte TMS i august? Iallefall ser jeg bilen overalt hvor jeg nå ferdes her i Osloområdet (men nå er kanskje jeg over gjennomsnittet obs på denne bilen ;) ). Møtte en kar i et kryss i går. Begge med et stort glis mens vi hilser mer eller mindre behersket når vi passerer hverandre. I Bærum kjørte jeg forbi en kar som hadde stoppet på en utkjørsel og satt med nesa i skjermen. Vinket og hilste, men han var helt oppslukt stakkar. Ved Vigelandsparken traff jeg et par i en identisk bil til min egen. Stor stas!

Ny Tesla Model S kan sidestilles med anskaffelse av hundehvalp. Ikke måte på hvor mange folk som vil snakke med deg. Og ikke prøv å parkere i nærheten av en bilforhandler - når du kommer tilbake fra et kort ærend, er bilen din omringet av bilmekanikere, selgere, og kunder som egentlig var der for å kjøpe seg ny fossilbil.

I går tyvtittet jeg på en jogger som bråstoppet i oppkjørselen min. Han fikk en plutselig trang til å strekke ut og tøye og bøye mens han kastet lange blikk. Han sirklet bilen i minst 20 minutter før han luntet videre. Syntest nesten synd på han der bilen forstyrret halve treningsøkten hans. Hadde det ikke vært for at jeg var opptatt, skulle jeg gått ut og slått av en prat.

På jobben har jeg kjørt demoturer og hatt omvisning flere ganger. Til og med fått klage på at jeg har forårsaket nakkeslengskader pga heftig akselerasjon  ::) Og i ettermiddag har naboen booket seg prøvetur.

Jeg sparer småpirket til andre tråder. For det er alltids ting å sette fingeren på når pulsen har roet seg noen hakk. Men i den store sammenhengen er det for detaljer å regne (touch-wood). Følelsen av denne bilen er utrolig!

Da jeg kom til Alnabru for å hente den, stod den der i all sin prakt:


Og vel hjemme viste det seg at den faktisk fikk plass i den alt for lille garasjen! o-lykke  ;D


Bilen er dessuten vakker fra alle kanter (selv om fotografen ikke er like stø med mobilkameraet..):






Th!nk City, 2000 (avgått ved døden)
Th!nk City, 2008 (solgt)
Tesla Model S P85+, 2013 (solgt)
Tesla Model X 100D

JohanH

På vei in til Oslo nå på toget... Merkelig nok så jeg min første S "i det vilde" i motsatt retning på vei over Holmenbrua i Drammen. Svart, og helt uten skilter (både foran og bak). Gleder meg noe sykt!

Woods

Sitat fra: Mc_Herreington på lørdag 31. august 2013, klokken 23:07
Sitat fra: Muffinman på lørdag 31. august 2013, klokken 16:50
Akkurat nå føles det godt å ha valgt grå/grå/grå combo uten panotak. Nice :)

Akkurat som min, med grått tak. Angrer ingenting på at jeg ikke tok pano. Masse alcantara i taket og bilen ser litt mer "sporty" ut.

I dag var det veldig regn i Trondheim og glatt asfalt, burde absolutt være en mulighet for å redusere effekten på bilen. Rumpa stakk mange ganger i dag på litt mye pådrag ut av svinger ;) Tenker da spesielt når bilen blir brukt av andre som ikke kjenner den.
( Lånte ut bilen litt i dag også ).
Litt spent på hvordan det blir i vinter :)


Ang sladd. Hvordan opplever du "ESP"en på denne bilen? Er den like bra som type BMW og Mercedes leverer? Har vært gjennom noen generasjonen ESP, og merker stor forskjell på tidlig 2000 og nyere modeller. Er litt spent hvordan Teslaen med sine to tonn...

Maartensommer

Sitat fra: Yagi på onsdag 04. september 2013, klokken 10:41
I går tyvtittet jeg på en jogger som bråstoppet i oppkjørselen min. Han fikk en plutselig trang til å strekke ut og tøye og bøye mens han kastet lange blikk. Han sirklet bilen i minst 20 minutter før han luntet videre. Syntest nesten synd på han der bilen forstyrret halve treningsøkten hans. Hadde det ikke vært for at jeg var opptatt, skulle jeg gått ut og slått av en prat.

Skulle brukt app'en og tuta noen ganger  ;D

petersv

Fikk min brune bil i dag. Alt ok, noen småbemærkninger som de fleste, adaptere etc.

Ladinga funka ikke på første forsøk, alt så ok ut, men forlot aldri statusen "starting charging". Dette så jeg først når jeg kom tilbake til bilen, så den hadde ikke tatt noe lading.

Når jeg dro ut kabelen fikk jeg feilmelding og beskjed om å dra på service. Ignorerte den, og tok med kona på første prøvetur for hennes del. Hun likte den, for å si det mildt.

Etter endt tur plugga jeg inn, og da funka det på første forsøk.

Skal legge ut bilder når jeg får tid, mest sannsynlig ikke før neste uke, beklager.

PS:  Jeg har ikke lyspakka, men har sølepyttlys. Skal sjekke hvilke andre lys jeg har fått og legge ut sammen med bildene.

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA