Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Sv: Hviket forsikringsselskap velger jeg for min TMS

Startet av Signature #280, tirsdag 13. august 2013, klokken 23:55

« forrige - neste »

OleJA

Er det noen av dere som har fått bil som har testet om 'HomeLink' funker? Hørte noen rykter om at Tesla muligens hadde bommet på at HomeLink benyttet forskjellige frekvenser i US og Europa.
Perlehvit P85, VIN P15981
Reservert 2 x Model Y

laumb

Tror det er humbug.
Hadde Homelink på Audien jeg importerte fra Texas i 2008. Funka fjell på alle porter her.

Amper

hvordan er det fotoboksvarsler i Teslan.. ligger de inne eller må det triskses til ? 
P85D :o)

Øyvind.h

1. Homelink - det jeg har lest er utfordringen med Homelink i Europa/Norge er at frekvensene Homelink bruker i USA ikke er tillatt å bruke i Norge. Dvs homelink vil funke fint her om du skaffer deg en garasjeåpner som støtter Homelink, men det er egentlig ikke lov å bruke (og hvem finner ut av det?)

2. Spotify - tror ikke man får musikk ut av nettleseren over i anlegget ettersom nettleseren virker å være svært begrenset mtp avspilling av media. Har ikke testet, og har selv tenkt at jeg skal teste ved anledning. Men jeg tror altså ikke det vil komme noe lyd fra avspilling i nettleseren ut på anlegget.
Mercedes EQC AMG 2020
Model Y Performance bestilt
x Tesla Model X90D 2016
x Kia eNiro 2019
x Tesla Model S 90D 2016
x Nissan Leaf mars 2012
x Model S aug 2013

VigdisA

Sitat fra: Amper på fredag 16. august 2013, klokken 15:01
hvordan er det fotoboksvarsler i Teslan.. ligger de inne eller må det triskses til ?
Hei!
Det ligger ingen fotoboksvarsler eller indikasjoner på fotoboks inne på kartet dessverre.
Hilsen Vigdis
Tesla Model S Signature P85+ :)
Nestleder i Tesla Owners Club Norway

VigdisA

Sitat fra: Øyvind.h på fredag 16. august 2013, klokken 15:04

2. Spotify - tror ikke man får musikk ut av nettleseren over i anlegget ettersom nettleseren virker å være svært begrenset mtp avspilling av media. Har ikke testet, og har selv tenkt at jeg skal teste ved anledning. Men jeg tror altså ikke det vil komme noe lyd fra avspilling i nettleseren ut på anlegget.

Testet nå, og jeg får logget meg inn på spotify vha webbrowseren, men når jeg forsøker å velge et album for å spille av musikk, får jeg opp en feilmelding om at jeg må laste ned den nyeste adobe flashplayeren..
Tesla Model S Signature P85+ :)
Nestleder i Tesla Owners Club Norway

Andrewas

Sitat fra: VigdisA på lørdag 17. august 2013, klokken 01:31
Sitat fra: Øyvind.h på fredag 16. august 2013, klokken 15:04

2. Spotify - tror ikke man får musikk ut av nettleseren over i anlegget ettersom nettleseren virker å være svært begrenset mtp avspilling av media. Har ikke testet, og har selv tenkt at jeg skal teste ved anledning. Men jeg tror altså ikke det vil komme noe lyd fra avspilling i nettleseren ut på anlegget.

Testet nå, og jeg får logget meg inn på spotify vha webbrowseren, men når jeg forsøker å velge et album for å spille av musikk, får jeg opp en feilmelding om at jeg må laste ned den nyeste adobe flashplayeren..
Vi får vente til egen spotifyklient kommer. Fikk inntrykk (fra min DS) at det ville komme, men som vanlig ingen tidfesting.
Sig 174 P85+ Pearl White m alt uten ekstra barneseter. Veldig fornøyd m bilen.

takktakk

Sitat fra: Andrewas på lørdag 17. august 2013, klokken 02:40
Sitat fra: VigdisA på lørdag 17. august 2013, klokken 01:31
Sitat fra: Øyvind.h på fredag 16. august 2013, klokken 15:04

2. Spotify - tror ikke man får musikk ut av nettleseren over i anlegget ettersom nettleseren virker å være svært begrenset mtp avspilling av media. Har ikke testet, og har selv tenkt at jeg skal teste ved anledning. Men jeg tror altså ikke det vil komme noe lyd fra avspilling i nettleseren ut på anlegget.

Testet nå, og jeg får logget meg inn på spotify vha webbrowseren, men når jeg forsøker å velge et album for å spille av musikk, får jeg opp en feilmelding om at jeg må laste ned den nyeste adobe flashplayeren..
Vi får vente til egen spotifyklient kommer. Fikk inntrykk (fra min DS) at det ville komme, men som vanlig ingen tidfesting.

I mellomtiden er set Jo bare å streame Spotify fra telefon til bil via Bluetooth. Det fungerer fint (har gjort dette selv på demobil).
P85+ Levert i uke 37 2013 - Solgt
90D Levert høsten 2015

ebbrey

Streaming via bluetooth.. Lest en del klager om slacker i US og streaming via bluetooth. Codec'en som brukes ødelegger vist kvaliteten på musikken. Flere håper at de "en dag" vil få samme kvalitet som ogg vorbis som tydeligvis Spotify tilbyr. Noen som tror det blir god kvalitet på spotify hvis vi en dag får det?
11/2013 - S85KW Sort/Sort 19" med alt u/barneseter

Callaway

Har noen av dere som har mottatt bilene fått info om når iOS/ android app'en er klar for Norge?

ishfaq


teslaz

P85, Lys Blå, meget fornøyd....
ELiza levert 28/11/13
Model X 13?5

ishfaq


tjobben

Hei,
Ref tidligere innlegg på forumet om erfaringer fra USA-brukere med vann i frunk'n og vann i lykter.
I helgen samt forrige uke regnet det en god del.
Hvordan har det gått for dere som har fått bil?
Har det blitt vått på steder det ikke skal være vått?
Spikkestad
P2859 Vin18509 Fakturanr 901 Reservert februar, signert mai, utlevert 22. november.
Standard 85kWh sort, sort, alt utstyr unntatt barneseter - solgt 20.1.2014.
Ny reservasjon 22.1.2104, S85, brun, sort interiør, dobbeltlader, tech-pakke, parkeringsensor, tåkelys, vinterpakke. P34600, utlevert 26.5.2014 - solgt 14.6.2014
Ny reservasjon 24.6.2014, S85, brun, sort interiør, dobbeltlader, vinterpakke. P52136, utlevert 18.11.2014

Øyvind.h

Sitat fra: tjobben på mandag 19. august 2013, klokken 14:08
Hei,
Ref tidligere innlegg på forumet om erfaringer fra USA-brukere med vann i frunk'n og vann i lykter.
I helgen samt forrige uke regnet det en god del.
Hvordan har det gått for dere som har fått bil?
Har det blitt vått på steder det ikke skal være vått?
Frunken er ikke vanntett bare så det er sagt! Dreneringskanaler under teppet i bunn av frunken.
Mercedes EQC AMG 2020
Model Y Performance bestilt
x Tesla Model X90D 2016
x Kia eNiro 2019
x Tesla Model S 90D 2016
x Nissan Leaf mars 2012
x Model S aug 2013

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA