Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Sv: Hviket forsikringsselskap velger jeg for min TMS

Startet av Signature #280, tirsdag 13. august 2013, klokken 23:55

« forrige - neste »

Camilla

Sort matt folie var stilig. Helt Batmobile.


Sent from my iPad using Tapatalk - now Free

Epleskreller

Sitat fra: Camilla på søndag 01. desember 2013, klokken 09:59
Sort matt folie var stilig. Helt Batmobile.


Sent from my iPadd=1]now Free[/URL]

Skulle kanskje foliert nosecone også
Den elektriske bilrevolusjonen har startet!

Elektrisk siden sept 13
Model X 100D og Leaf :)
(tidligere Model S 85, 85D, 70D, P85DL,  Leaf og Model X P90DL)

RSandven

Da har jeg endelig fått bilen min. Hentet den lørdag for 8 dager siden. Blei ikke møtt av min DS, men en annen hyggelig kar på Alna! Han gikk grundig gjennom hele bilen, og det syns jeg var greit. Hjernen av innstilt på å nøye sjekke alt av tilpasninger og hologrammer, men tok bare en kjapp sjekk. Det så veldig bra ut (så i etterkant at det var noen hologrammer som kom frem i solen, men de tar jeg knekken på innen et par uker)

Det var en fryd å kjøre denne bilen aleine, og nyte aksen og all celebritet som følger med et slikt smykke!
Jeg parkerte på en offentlig parkering med 2 schuko-utganger som jeg åpnet med den medfølgende nøkkelen til skapet. Schuko-adapteret var selvfølgelig altfor stort til å kunne låses inni skapet, så jeg droppet det. Turen til Notodden gikk veldig bra. Mor og barn koste seg :)

Den første "detailingjobben" jeg gjorde var å polere frontruta med Nanolex Glass Ultra. Meget å anbefale, mye bedre sikt og vannet preller av i 50kmt+. Gjorde dette senere på hele glasstaket!

Som oftest må jeg stappe inn ladekontakten to ganger før det funker, men ikke noe stress. 344km på 85%.

R2-dekkene er veldig bløte, men det blir man vant til.

Kunne tenkt meg at hattehylla kunne brettes hvertfall en gang sammen, nå er det bare 90º rett opp, litt håpløst.

Men bare å varme bilen om morgenen og cruise til jobb, en fryd å kjøre :D
Produksjon start: 8. okt
Produksjon ferdig: 18. okt
Levering 23. nov

petersv

Sitat fra: RSandven på søndag 01. desember 2013, klokken 13:02

Kunne tenkt meg at hattehylla kunne brettes hvertfall en gang sammen, nå er det bare 90º rett opp, litt håpløst.


Hmm.. Min kan det mener jeg. Kanskje den kommer seg etterhvert med litt bretting?

Havebigfun

Sitat fra: petersv på søndag 01. desember 2013, klokken 13:52
Sitat fra: RSandven på søndag 01. desember 2013, klokken 13:02

Kunne tenkt meg at hattehylla kunne brettes hvertfall en gang sammen, nå er det bare 90º rett opp, litt håpløst.


Hmm.. Min kan det mener jeg. Kanskje den kommer seg etterhvert med litt bretting?
Ikke min- har du knekt hardt for å få det til? Min er nokså gjenstridig ved forsøk på knekk over ca 100 grader :o

TerjeV

Min første søndagstur.....
Den bilen er ikke sann.... -en klarer rett og slett ikke sette den fra seg! Har idag kjørt 349 km og forbrukt 63 kWh. Det blir vel en 50lapp det ;-))) 181 Wh/km synest jeg er ganske bra. Problemet nå er rekkeviddeangsten når jobbpendlingen imorgen er 160 km! -da går det uendelig tregt m 13A
Karmøy -
TMS 85 Levert 26.11.2013 - solgt 28.05.2016
Mercedes B 250 Electric 2017 Siden August 2016
E-tron fra Juni 2019

jkirkebo

Sitat fra: TerjeV på søndag 01. desember 2013, klokken 21:33
Min første søndagstur.....
Den bilen er ikke sann.... -en klarer rett og slett ikke sette den fra seg! Har idag kjørt 349 km og forbrukt 63 kWh. Det blir vel en 50lapp det ;-)))

Den slår jeg med god margin :)
Har kjørt 1736km i november og brukt 58kWh til lading hjemme. Det blir vel omtrent 2,5 øre/km ;)
Forhandler av ladestasjoner og ladekabler, se www.ladespesialisten.no
Kjører Tesla X75D fra mars 2017 og Model 3 SR+ fra oktober 2019.

Øyvind.h

Sitat fra: jkirkebo på søndag 01. desember 2013, klokken 21:46
Sitat fra: TerjeV på søndag 01. desember 2013, klokken 21:33
Min første søndagstur.....
Den bilen er ikke sann.... -en klarer rett og slett ikke sette den fra seg! Har idag kjørt 349 km og forbrukt 63 kWh. Det blir vel en 50lapp det ;-)))

Den slår jeg med god margin :)
Har kjørt 1736km i november og brukt 58kWh til lading hjemme. Det blir vel omtrent 2,5 øre/km ;)
Model S er bilen som gjør at jeg skulle ønske jeg ikke hadde kontorjobb :)
Mercedes EQC AMG 2020
Model Y Performance bestilt
x Tesla Model X90D 2016
x Kia eNiro 2019
x Tesla Model S 90D 2016
x Nissan Leaf mars 2012
x Model S aug 2013

TerjeV

Sitat fra: jkirkebo på søndag 01. desember 2013, klokken 21:46
Sitat fra: TerjeV på søndag 01. desember 2013, klokken 21:33
Min første søndagstur.....
Den bilen er ikke sann.... -en klarer rett og slett ikke sette den fra seg! Har idag kjørt 349 km og forbrukt 63 kWh. Det blir vel en 50lapp det ;-)))

Den slår jeg med god margin :)
Har kjørt 1736km i november og brukt 58kWh til lading hjemme. Det blir vel omtrent 2,5 øre/km ;)

Hehe, joda det er en god sport å lade mest mulig utenfor hjemmet ;-) Uansett har vi all grunn til å være fornøyd med drivstofføkonomien :-) - økonomisk kjøring blir min hobby etter at første testuka er over :-))
Karmøy -
TMS 85 Levert 26.11.2013 - solgt 28.05.2016
Mercedes B 250 Electric 2017 Siden August 2016
E-tron fra Juni 2019

Cowboystrekk

Den "matte" utgaven var lekker! Det er nok omtrent bare i svart at matt tar seg så bra ut!

Ble skikkelig lurt i sommer da jeg var i Hellas og kom over det som viste seg å være en ekstremt custom hyundai coupe med karbonpanser og ellers matt svart, den ligna faktisk en hel del på en TMS (så med en gang at det ikke var det), fikk litt flashback til den.
Tesla Model S 2013 - SOLGT
Tesla Model 3 SR+ 2020 - >

schweitzeren

Tittel her er vel "min første lange uke med Model S"

1350km og 2x på hytten med stor fornøyelse... denne helg var jeg utrolig glad for pigg dekk.... 5km/t det siste stykke... var bare et tykt lag med is på grusveien samt ca.10cm løs snø... så grusen 5-6cm under isen??? Mye action fra ESP og tractioncontrol.... på toppen la jeg på kjettinger.... lidt seint og neste gang legger jeg på FØR jeg svinger opp!
Fikk også en park brake failure på siste turen opp... var en del snø som pakket sig under og bak på bilen.... kom aldri tilbake.... veit om flere som har fått denne?
Har også hatt et par gange hvor bilen ikke startet å lade... inn/ut med kontakt og den er i gang igjen
App fungerer fantastisk.... elsker at starte klima med den....

Så til en liten tanke... skal opp og levere noen materialer og ned igjen samme kveld snart..... men tar jeg sjansen????

Ifølge Google er turen til hytten 164km lang og skal ta ca.2:30 at kjøre med Est. drivstoffkostnad: kr216,28
Ifølge meg er denne tur i Tesla like lang men kun 2:15 i tid (samme for vanlig bil) med snitt på 245w/km og med estimert kostnad på ca.45kw (inkl lidt varme) på vinterføre = ca.40,- :-)

MEN... hvis jeg nu skal tur/retur samme dag vil jeg nok slite lidt.... buker noe mindre strøm hjem... meeen lidt risky.... kanskje et lite stop på 1-2 timer hos svigers for lidt juice kan gjøre susen... for håpe jeg snart for adapter... skal bruke den blå hos de og den røde på hytten og hjemme.

Eller finnes der noen med adapter på min rute (bliver nok fredag d.13?)som kan lage en kop the på veien ned  :D

Mvh
Jesper
TMS 90D levert d.19.03.2016
TMS P85 Levert d.22.11.13 og innbyttet d.19.03.16 på 55.300km
Think 2009 med nytt Lithium batt. 21.500km
Think 2010 2+2 Lithium batt. 39.500km

Roger Kolbu

Hentet bilen på lørdag kl. 13:00. Hyggelig var det at Ronny Bjerke fra Fredrikstad og jeg ble kjørt innover til Alna av Bjørn Lien i hans Tesla Model S. Kjente ingen av dem fra før. Snakker om samhold!  :D

DES og en kollega av ham startet gjennomgangen kl. 12:42 og endte den ca. 13:30. Veldig rolig og god presentasjon.
Deretter ble det litt småpludring med DES fordi vi måtte jeg vente litt på skiltene som kom med bud fra Gardermoen. De var sendt med fly fra Stavanger. De gikk nemlig tom for skiltserien de hadde på Alna, og måtte ta i bruk Stavanger-serien. Litt morsomt er det at Ronny hadde fått det siste nummeret i Oslo-serien, mens jeg fikk det første i Stavanger-serien.

Jeg ba om minimal eller ingen detailing da jeg på forhånd hadde bestilt time hos Brynhildsen for full detailing.

Bilen ble likevel presentert utrolig ren og pen, blank i lakken og alt totalt feilfritt. Ingen form for riper.
DES sa at de bare hadde kjørt en vask og minimalt med detailing (bare litt for å presentere lakken ren). Lekkert var det - rett og slett!

Så langt oppfører bilen seg totalt feilfritt. Ingenting som "lurker". Alle funksjoner virker. Det står til og med "P85+" i displayet i dashbordet.  :D

Jeg synes Alna-gjengen har gjort en fremragende jobb her!


Større bilde (2880x1800): http://www.kringlyd.no/images/Tesla/Shiny-8EB4233-Retina.jpg
P#3451 VIN 22190 – TMS P85+ Grå Metallic, Panoramatak, Karbonfiber Spoiler/Dekor, 21" Grå, Sort Performance skinninteriør, Tech-/Lyd-/Lys-/Vinter-/Sikkerhets-pakke, Luftfjæring, Hattehylle, Dobbeltlader, Parkeringsassistent.
(Kortversjon: Full pakke uten barneseter)
In prod. 11.10.13. Prod. complete 18.10.13. Delivered: 30.11.13.
Bil #2: Volvo S80 T6 (321hk)
TOCN: Signature member

RSandven


Sitat fra: petersv på søndag 01. desember 2013, klokken 13:52
Sitat fra: RSandven på søndag 01. desember 2013, klokken 13:02

Kunne tenkt meg at hattehylla kunne brettes hvertfall en gang sammen, nå er det bare 90º rett opp, litt håpløst.


Hmm.. Min kan det mener jeg. Kanskje den kommer seg etterhvert med litt bretting?

Den går nok mer enn 100 grader, men tror ikke den er konstruert for det ;P
Men får se hva jeg får til...
Produksjon start: 8. okt
Produksjon ferdig: 18. okt
Levering 23. nov

Paul

Vi har endelig fått bilen vårt.  Den er helt fantastisk og rå å kjøre! Hentet Svart P85 (P#2577)  på Onsdag, den 27 Nov.

Alt fungerer bra fra første gang, fikk bilen med fult batteri, med Pirelli vinterdekk på (Cyclone felger!).

Jeg aldri har eid bil med bakhjulstrekk, men nå må jeg innrømme at jeg Elsker det, spesielt når bilens «rumpa» hiver seg litt ut under pådrag :) samtidig jeg var litt bekymret hvordan blir det å kjøre TMS når skikkelig vinter kommer (selv om det skjer sjelden i Stavanger område).   Var utålmodig å prøve det, så kjørte vi til Sirdal på lørdag.

Det var ikke isete vei, men pakket snø/små på veiene – bilen fungerer utmerket! Alt er kontrollert, ser ikke noen behov for myke Nokian dekk. Kanskje det kunne vare fordel med piggdekk hvis det er mye kjøring på vått is...?

Bilen har blitt virtuell lydløs når den kjøres på pakket snø! (i forhold til vått asfalt). Bilen føles stabil på vått/tør asfalt med 19'' og Pirelli, så det blir sikkert spennende å kjøre på 21'' hjul til våren.

Ellers er jeg veldig fornøyd med interiør, eksteriør, funksjoner og mengder av oppmerksomhet fra andre (akkurat oppmerksomhet kunne vare litt mindre).
Model S P85D - CPO (2015), kjøpt Juni.2019
Model X 75D - bestilt Aug2017, levert Des.2017
KIA Soul EV - (solgt)
Model S P85 bestilt: Jan.2013,  levert Nov.2013 (Solgt)

Kallagtunet

Bil levert! Har kun fått kjørt den ca 700 km så langt meget godt fornøyd! De som har forventet en lang liste med feil og mangler fra meg må jeg herved skuffe!!! :D

Rimelig perfekt bil ved overlevering (bra karosseri pasninger (om en ikke helt VAG klasse så godt innenfor akseptabelt).
Lakk og klargjøring bra uten swirls eller riper.
Manglet vinterdekk ved levering men fikk disse montert hjemme hos oss når de fikk inn felger (!) (God service fra Tesla Stavanger). Pirelli på Cyklone (jippi).
DAB radio fungerer overraskende bra, hatt ett par ganger der den har skiftet kanal av seg selv men bra mottaksforhold også ute i periferien.

Av småting så opplever jeg at ladeluken ikke alltid går opp når en trykker på UMC nappen (får «åpne» lyden men luken går ikke opp med en gang 50% av gangene), men åpner seg etter 5 til 10 sekunder.
Ett vindu bakdør som «henger»litt i crome listen over vinduet.
Hatt ETT tilfelle av feilmedingen «car needs Service» etter at bilen sto 10 minutt med dør ikke helt igjen (mulig at 12V batteriet fikk seg en liten dipp) for at ikke alarm skulle gå med passasjer i bilen.

Så langt MEGET godt fornøyd med bilen, går som ett skudd, skjermen funker gullfint, den ligger som klistret til veien, eneste ankepunktet er og det er ikke stort er at jeg synes den har mer hjulstøy enn jeg hadde forventet (litt bedre på vinterhul (pirelli) enn sommer 21 tommer) men det er nok det jeg må betale for å bestille med perf pluss understellet (dvs min egen feil :D).

Har hatt en lengre tur på 30 mil i +4 og regvær 4 passasjerer, kupert løype og endte på 214W/km i snitt for tiden, hadde håpet på litt bedre rekkevidde da hastigheten var lovlig, men får få frem ett egg å legge under pedalen :D

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA