Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Sv: Hviket forsikringsselskap velger jeg for min TMS

Startet av Signature #280, tirsdag 13. august 2013, klokken 23:55

« forrige - neste »

D.O

Sitat fra: TerjeV på fredag 29. november 2013, klokken 13:17
Årets klimaks ble på Forus tirsdag denne uken kl 13.00. Min hyggelige DS i Stavanger (Martin) ble avlastet av en like hyggelig utlånt DS fra Trondhjem (Thomas). Den Sorte Dame sto klar fulladet ved annkomst. Skinnende blank og bare ventet på meg! Bilen var ferdig skoddd med mine Michelin Xi3 som jeg hadde levert inn før helgen. Fikk tidlig beskjed fra DS at dekk og felger var en usikkerhet, og at om jeg ville kjøpe dette selv så var det det tryggeste. Fikk derfor tilsendt vinterdekk og sensorer hjem på døra fra Tire Rack ila en uke. Aldeles knirkefri løsning i sterk kontrast til alle sytepavene som selv kreerer problemer ved å ikke høre på anbefalingene og fortsatt "krever" at vinterrdekk skal fremskaffes av Tesla... jaja, de om det!
Jeg ordnet også dekk og felger selv. Men akkurat samme Thomas som leverte ut din bil er min DS og informerte om at de hverken kunne montere mine dekk(hakk8) eller komplette hjul, slik at jeg må kjøre på glatta en mil for å få skiftet hjul... Dette pga at de ikke solgte hakka 8, noe de heller ikke gjør med dine xi3
Nå:Model S85P , BMW M5, Fox Mustang og el sykkel
Bestilt:
Model 3 reservert
Før:
Model X-reservert (Ble dessverre kansellert til fordel for P85D)
Model P85D(solgt, ble ikke fornøyd)

Sitering av D.O sine poster utenfor elbilforum.no tillates ikke uten samtykke.

TerjeV

Jeg ordnet også dekk og felger selv. Men akkurat samme Thomas som leverte ut din bil er min DS og informerte om at de hverken kunne montere mine dekk(hakk8) eller komplette hjul, slik at jeg må kjøre på glatta en mil for å få skiftet hjul... Dette pga at de ikke solgte hakka 8, noe de heller ikke gjør med dine xi3
[/quote]
D.O, Merkelig at de forskjellige stedene skal ha ulik praksis.... PS! Det var Stavanger DS som ordnet omlegging.
Karmøy -
TMS 85 Levert 26.11.2013 - solgt 28.05.2016
Mercedes B 250 Electric 2017 Siden August 2016
E-tron fra Juni 2019

Brede

Samme her D.O.. Må rulle ut fra Tesla Trondheim på 21" sommerdekk den 19.desember da jeg har skaffet vinterhjul selv. De kunne ikke engang stille med verktøy eller tillate meg å benytte deres lokale til hjulskift. Jeg kunne få bilen levert med vinterhjul fra dem, men da kunne de ikke si hvilke felger jeg fikk (stor sansynlighet for Aero..). Jeg liker å vite hva jeg betaler for..

Li-Ion

Sitat fra: Brede på fredag 29. november 2013, klokken 17:47
Samme her D.O.. Må rulle ut fra Tesla Trondheim på 21" sommerdekk den 19.desember da jeg har skaffet vinterhjul selv. De kunne ikke engang stille med verktøy eller tillate meg å benytte deres lokale til hjulskift. Jeg kunne få bilen levert med vinterhjul fra dem, men da kunne de ikke si hvilke felger jeg fikk (stor sansynlighet for Aero..). Jeg liker å vite hva jeg betaler for..
Samme her. Men min dekk-leverandør har tilbud seg å møte opp på Tesla Trondheim med egen jekk og skifte nede i parkeringskjelleren på Lade Arena. Flott service av Tempe Dekkservice :)
Be afraid...

Kilroy

Samme her også D.O og Brede. Jeg har skaffet Hakka8 selv, og må ut på glatta for å legge om på de felgene (19"). Hadde det vært Hakka7 så hadde det gått bra, de kan visstnok kun legge om til de dekk som er godkjent av Tesla. De er jo selv produsent, hadde de vært forhandler, så hadde det nok ikke vært noe problem. Dette er hva jeg har blitt fortalt av Tesla  :)
Sorry for OT  ;)
Trondheim, Model X75D; Vin: 147XX, Black Obsidian, 6 seter, hvite seter, hengerfeste. Mottatt 28.9.2016

D.O

Joda Tempe dekk sa det samme til meg, så de ordner opp  :) topp service hos Tempe. Men finner det rart at samme person hos Tesla leverer ut bil med andre dekk enn som er tillatt ett annet sted i landet.
Nå:Model S85P , BMW M5, Fox Mustang og el sykkel
Bestilt:
Model 3 reservert
Før:
Model X-reservert (Ble dessverre kansellert til fordel for P85D)
Model P85D(solgt, ble ikke fornøyd)

Sitering av D.O sine poster utenfor elbilforum.no tillates ikke uten samtykke.

Adrian

Sitat fra: TerjeV på fredag 29. november 2013, klokken 13:17
Årets klimaks ble på Forus tirsdag denne uken kl 13.00. Min hyggelige DS i Stavanger (Martin) ble avlastet av en like hyggelig utlånt DS fra Trondhjem (Thomas). Den Sorte Dame sto klar fulladet ved annkomst. Skinnende blank og bare ventet på meg! Bilen var ferdig skoddd med mine Michelin Xi3 som jeg hadde levert inn før helgen. Fikk tidlig beskjed fra DS at dekk og felger var en usikkerhet, og at om jeg ville kjøpe dette selv så var det det tryggeste. Fikk derfor tilsendt vinterdekk og sensorer hjem på døra fra Tire Rack ila en uke. Aldeles knirkefri løsning i sterk kontrast til alle sytepavene som selv kreerer problemer ved å ikke høre på anbefalingene og fortsatt "krever" at vinterrdekk skal fremskaffes av Tesla... jaja, de om det!
Bilen ble gjennomgått av Thomas og meg + at en meget hjelpsom senior her på forumet tilbød seg å bli med for å kvalitetssikre! Dette er jo en av det gode synergiene en får ved å bruke forumet her! Tusen takk :) De eneste bemerkningene vi kunne finne var "hologrammer" etter en sikkert tidspresset klargjøring samt at det ene dekselet over takbøyle festet manglet. Disse to tingene ble ordnet ved at DS tilbød å ta regningen for ny detailing  :D og at det lille dekselet skulle bli tilsendt meg. Trodde jeg fant en ting til å bemerke, og det var at de hadde glemt å legge "sommerdekkene" inn i bilen ::) - DS: Du skal da ikke behøve å drasse rundt på dekk i bilen på jomfruturen.... - de skal vi få sendt hjem til deg! - Hva gir dere??  :D
Har nå kjørt rundt med Teslaglis i 500 km og har ett snitt forbruk på 197 Wh/km. Dette er et forbruk som jeg er meget fornøyd med da jeg har hatt både småkjøring og 2,5 dagpendlinger inkl flere undersjøiske tuneller med 160 km /dag. (500 km for under 100 lappen  :P)
Michelin dekkene er helt topp å kjøre på med 45 psi... har ikke hatt kuldegrader ennå, men er meget fornøyd så langt...
Den Sorte Dame har infridd så det holder.... ALT er bare velstand, finnish, ytelse, komfort, -jeg er strålende fornøyd og kan bare ønske alle dere som fortsatt venter: Gled dere... det blir ikke forgjeves!

Gratulerer Terje! Min bli nok ikke ferdig før neste uke, så få ikke tatt Tesla hilsen med deg før da ;-)
Bil endelig levert 04.12.13. Lykkelig eier av Model S.

Jærbuen

Sitat fra: TerjeV på fredag 29. november 2013, klokken 13:58

D.O, Merkelig at de forskjellige stedene skal ha ulik praksis.... PS! Det var Stavanger DS som ordnet omlegging.
[/quote]

Glad jeg får bilen levert i Stavanger :)
Hvit 2012 Leaf  solgt
2014 TMS 85, sort med pano, 22" , techpakke, lydpakke, sort skinn ,twin-lader, lyspakke og luftfjæring. Solgt med 130' km :)
2015 Zoe 210 solgt
X75D solgt
Hvit 2019 TM3 Long Range AWD

Tobo65

Hentet min Elvira - "Mistress of the Dark" - torsdag formidag  :)

Min frue og jeg ankom Tesla Motors på Alna drøyt 30 minutter tidlig og jeg lokaliserte raskt "Elvira" på sitt nummerskilt inne i lokalet. Vi ble spurt om vi skulle hente bil og bekreftet dette og at vi hadde avtale med Kristina kl 11. Jeg sa at vi kunne jo sjekke ut bilen mens vi ventet og det var helt i orden. Etter bare et par minutter kom en annen DS og sa at han skulle stå for leveringen slik at vi slapp å vente :D Min kone hadde aldri sett en Tesla på nært hold og har mildt sagt ikke vært interessert i bilen i det hele tatt. Så jeg var glad for at hun ville fly til Oslo for å være med på overleveringen. Jeg lærte ikke noe nytt under gjennomgangen, men den var fin å få med seg for min kone. DS'n visste forøvrig ikke at Tesla Appen var kommet i norsk App Store ??? Det er ikke bare kundene som ikke får informasjon!

Bilen var flott i lakken, litt støvete. De kunne jo godt hatt ett cover over den mellom klargjøring og overlevering. Fant ingen synlige feil, glipper, skjevheter eller annet bortsett fra ei ødelagt luke over ett av festepunktene til takstativet.  Bilen var også fulladet (slik jeg hadde bedt om)

Eneste "skuffelsen" var dagen før når jeg sjekket registreringsnummeret på Vegvesen.no. På tross av at Kristina i en epost et par dager tidligere hadde lovet at hun skulle gjøre alt hun kunne for å finne et bra regnummer endte vi opp med ei helt tilfeldig rekke av nummer. Ingen like nummer, ingen tallserier, kort sagt et kjedelig nummer. I steden for å gi falske forhåpninger kunne hun heller ha svart at hun ikke hadde noen mulighet for å velge nummer.

Jeg hadde aldri kjørt Model S, bare satt på en liten tur i USA og kjørt Roadsteren i 40 minutter. Det var en fantastisk følelse å kjøre nesten lydløst avgårde. Måtte jo også prøve å trø inn kraftpedalen litt hardt noen ganger og fikk antydning til litt hjulspinn hver gang - kona likte ikke det  ::) Nydelig vær, tørr asfalt og standard 19" helårsdekk. Vi kjørte litt hit og dit og fikk gjort et par ærend i Oslo, fikk også parkert gratis på offentlig parkeringsplass (kona var overrasket over at det er gratis) Parkeringssensorene virker fint, men varsler stopp når det fortsatt er nesten 30 cm avstand til hinderet. På ettermiddagen kjørte jeg henne til OSL og hun prøvde bilen litt før hun reiste hjem til Tromsø. Jeg kjørte tilbake til Oslo og fikk lagt Hakka 8 på standardfelgene, (hadde bestilt hos Dekkonline.com) og deretter til Drammen. Her har mine foreldre leilighet og ingen ladeplass! I dag har bilen vært noen timer hos Scandinano og fått solfilm på vinduene (det stod en TMS der som har fått sort sateng folie på hele bilen også på all krom, samt solfilm på vinduene. Tøfft, men ikke helt min stil) De gjorde forøvrig en flott jobb på begge bilene  8)
Kjørte ikke så mye i dag da jeg begynte å få litt lite strøm igjen. Tilslutt kjørte jeg inn i Blichs parkeringshus i Drammen for å lade over natten. 4 elbilplasser i U3 og alle var opptatt, tre trillinger og en Leaf.  Det er gratis å stå på elbilplassene der og kun én av bilene var koblet til strøm. Det er halvetasjer der så jeg rygget inn på en vanlig p-plass en halv etasje opp. Dermed kunne jeg enkelt legge kabelen (med 2,5" forgreningskontakt fra Clas Ohlson) opp til Elvira. Parkerte med 50 km "typical range" igjen  ??? Hun lader nå med 14 km/t, 234v, 13A, det koster forøvrig kun kr 90,- å stå på en vanlig P-plass i ett døgn.
I morgen skal jeg montere ett BlackVue DR500GW Hd kamera i frontruta. Og søndag går turen til J. Kr. Kirkebø i Fredrikstad for å hente adaptersett og skjøteledning.
Mandag kveld starter turen nordover. Først innom OSL hvor jeg henter vår datter og første stopp blir allerede Lillehammer. Tirsdag innom superladeren på Dombås før jeg kjører min datter til Værnes (hvor hun flyr hjem til Tromsø)
Så blir det overnatting i Trondheim og innom Tesla for å få ny luke til takstativfestet før jeg sansynligvis kjører ombord på Hurtigruten til Tromsø.

Beklager at dette ble litt langt  :)
"Elvira"  P85, sort, sort, karbon, 19" og alt utenom pluss og barneseter. #P2476  VIN P17715. (Tromsø) Solgt høsten 2017

«Elinor» X100D, midnight black, sort standard interiør, 7 seter. Juli 2018

Mottatt 28.11.2013!

Tai

Sitat fra: Tobo65 på lørdag 30. november 2013, klokken 02:01
Beklager at dette ble litt langt  :)

Men i all verden?!?

Vi vil at det skal være langt. Fortell oss så mye som mulig,m et hjelper oss som ikke har fått gilen enda ;D

Tai
Tesla Model S, grønn 85 Kwh,
Bestilt - 06/09-13
Finalized - 14/09-13
Bygget- 15/01-14
Transitt- 21/01-14
Klargjort- 28/02-14
Utlevering - 11/03 2014 kl 15:30!
Solgt - 25/08-17

-->Model X 75D, Midnight silver, 5 seter, premium, krem interiør, Oppgradert auto.
Bestilt 11/08-17
Kaos i Mytesla 02/09-17....
Ankommet Bergen  27/10-17
Utlevert 10/11-17

----------------------------------------------------------
"Ever notice that anyone going slower than you is an idiot, but anyone going faster is a maniac?" - George Carlin

Tobo65

Tai,
OK! Skal etterhvert skrive om turen nordover og ikke minst vinterkjøring i Tromsøs bakker   :)
"Elvira"  P85, sort, sort, karbon, 19" og alt utenom pluss og barneseter. #P2476  VIN P17715. (Tromsø) Solgt høsten 2017

«Elinor» X100D, midnight black, sort standard interiør, 7 seter. Juli 2018

Mottatt 28.11.2013!

Tai

Høres veldig bra ut Tobo. For min egen del letter det liksom litt på trykket å høre om andre som har fått bilen og deres inntrykk. Selv om det er negativt! Så vær så snill å fortsett, fortell om alle aspekter angående det å være Tesla Eier.

Du må aldri tro at vi blir lei!!! Tvert imot, det letter savnet litt.  Setter pris på at dere tar dere tid :D

Tai

Tesla Model S, grønn 85 Kwh,
Bestilt - 06/09-13
Finalized - 14/09-13
Bygget- 15/01-14
Transitt- 21/01-14
Klargjort- 28/02-14
Utlevering - 11/03 2014 kl 15:30!
Solgt - 25/08-17

-->Model X 75D, Midnight silver, 5 seter, premium, krem interiør, Oppgradert auto.
Bestilt 11/08-17
Kaos i Mytesla 02/09-17....
Ankommet Bergen  27/10-17
Utlevert 10/11-17

----------------------------------------------------------
"Ever notice that anyone going slower than you is an idiot, but anyone going faster is a maniac?" - George Carlin

Øggen

Sitat fra: Kilroy på fredag 29. november 2013, klokken 18:00
Samme her også D.O og Brede. Jeg har skaffet Hakka8 selv, og må ut på glatta for å legge om på de felgene (19").

Kilroy: kan du gi meg info om hvordan hakka 8 er å kjøre? Føles de greie eller for lefsete?
Støy er vel mindre en vanlig?

Kilroy

Kan dessverre ikke svare deg før mot jul når jeg får bilen  :D
Men det er tidligere skrevet her på forumet om at støyen ikke er veldig fremtredende. Tror også det var en som fikk pigg (Hakka 7) ved en feiltakelse, men merket det ikke før etter en stund  :) (men det kan jo også ha med X-faktoren til Tesla, spesielt når en har akkurat fått den)  8)
Sitat fra: Øggen på lørdag 30. november 2013, klokken 10:38
Sitat fra: Kilroy på fredag 29. november 2013, klokken 18:00
Samme her også D.O og Brede. Jeg har skaffet Hakka8 selv, og må ut på glatta for å legge om på de felgene (19").

Kilroy: kan du gi meg info om hvordan hakka 8 er å kjøre? Føles de greie eller for lefsete?
Støy er vel mindre en vanlig?
Trondheim, Model X75D; Vin: 147XX, Black Obsidian, 6 seter, hvite seter, hengerfeste. Mottatt 28.9.2016

Arzkikkr

P85 Sølv m/alt utenom sikkerhetspakke. Grå 21".

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA