Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Sv: Hviket forsikringsselskap velger jeg for min TMS

Startet av Signature #280, tirsdag 13. august 2013, klokken 23:55

« forrige - neste »

laumb

Sitat fra: Cato76 på fredag 13. september 2013, klokken 13:07
Fy f... for en bil!!! Har ikke tid til å skive mer nå! Må kjøre!!! Updates kommer når batteriet er tomt  8) 8) 8)

teslaslaven

Svært kort rapport fra meg:

Har kjørt 250 km i min så langt. P85+ med "alt". Kjempeopplevelse, elsker å kjøre den, rå ytelse :-) Synes finish er bra, virker veldig godt sammenskrudd. Folk kommer bort og snakker bil når man parkerer. Lader nå, mer kjøring i ettermiddag.

andyco

Hatt bilen i 2 uker. Kjørt 1000km. Opplever den som en fantastisk bil. Veldig, veldig tight og godt sammenskrudd. En nytelse å slippe den "slarken" som er uungåelig på en bil med girkasse, og koblinger i mellom drivverk og hjul. Dette er en ny generasjon innen bil. Aldri mer fossilbil på meg!
Model S Performance, Dolphin Grey, 21", All in
Delivery 30.08.2013 :)
Finalized 11.4.2013
Invoice #189
Order 5.6.2011

Maartensommer

Sitat fra: hybridslaven på fredag 13. september 2013, klokken 14:03
Lader nå, mer kjøring i ettermiddag.

:D Høres ut som sønnen min da han fikk fjernstyrt bil på julaften   :D

larsleik

Sitat fra: laumb på fredag 13. september 2013, klokken 13:19
Sitat fra: Cato76 på fredag 13. september 2013, klokken 13:07
Fy f... for en bil!!! Har ikke tid til å skive mer nå! Må kjøre!!! Updates kommer når batteriet er tomt  8) 8) 8)

Ha ha. Gleder oss!
Grå metallic P85 19" m/luft, pano, tech, lyd, lys, dobbeltlader, barneseter. Matter og utendørstrekk levert fra USA og lengter etter bilen!

RSandven

Sitat fra: Martinique på fredag 13. september 2013, klokken 13:16
Sitat fra: RSandven på fredag 13. september 2013, klokken 07:07
Til dere som har problemer med f.eks. tetningslist på pano, hva er prosessen? Melder dere fra til DS, eller en annen mail/person, og får dere respons om hva dere må gjøre?

Eg må inn å få reesatt GPS uansett så eg tar opp det med tetningslist direkte med De på Tesla Bergen

Okay, håper de fikser slikt på stedet uten for mye demontering.

Forresten, slutt å skriv om deres sinnsyke opplevelser! Orker ikke vente mer...
Produksjon start: 8. okt
Produksjon ferdig: 18. okt
Levering 23. nov

Havebigfun

Etter 8 timer og 80 km i egen bil er det mye positivt å si- bilen ligger som limt på veien, er deilig å kjøre og vekker oppsikt- alt i alt svært positiv opplevelse.
Det er en del dysfunksjonelle ting som er bemerket av andre allerede- automatisk dag/nattmodus lever sitt eget liv.
Når man nærmer seg med nøkkelen i lomma låses bilen stort sett opp (tech-pakke)-men ikke alltid.
Lakken var etter min mening fin men pyntelistene virker litt upresis satt på. Verst er dette ved det hø bakre trekantvindu. Panseret stikker litt frem/opp og bagasjelokket er ikke i flukt ved baklyktene- hverken på hø eller på ve side. 
Mtp radio har jeg benyttet meg av en tysk kanal som jeg hørte i bilen da jeg bodde i Tyskland for 25 år siden- bortsett fra i de dypeste tunellene (ring 3, Oslo) utmerket og konstant mottak. :D Den har også en deilig funksjon ved at lyden reduseres når døren åpnes.

Utfordringen er ikke å ta ut potensialet i bilen- det går stort sett fortere unna enn jeg liker og jeg savner min Tomtom som blinger når det går for fort og jeg savner fotoboksvarsler :o...
De som har vært med meg sålangt var fulle av begeistring og en smule misunnelse 8)

Lading fungerer bra 16km/time, spenning ved 13A er 232V, ved 5A 237 V.
Strømopplegget i huset er fra 07 -16A Sikringsautomat som strømmen går over har 32 Grad C, de andre 22... :o

Sommern ser ut til å ha et opphold fra imorgen av- jeg lurer på om jeg skal kjøpe gummimatter, evt midlertidig. Imorgen blir det en del kjøring/prøvekjøring med fare for vann i bilen :o
Biltema har diverse sett som uansett ikke er dyre- har noen testet ut noen av disse mattene eller skaffet andre matter som passer?

Når jeg kan kjøpe bil til 700K kan min bedre halvdel kjøpe 2 m kirsebærtrær på den første turen- til halv pris ::)

Havebigfun

Sålangt er gjennomsnitt 220 Wh/km med en del ufornuftig kjøring- det lover bra!

Andrewas

Nå har vi hatt vår Sig P85+ i over 1 mnd (hentet den 12/8). Fremdeles er det fryktelig mye wow fra folk. Ble litt Tesla time på jobben i dag. En bilfanatiker der som kan "alle" specs på de fleste biler fikk tur i dag. Han investerte for ikke lenge siden i en av BMWs aller fjongeste modeller. Med Tesla gliset i skjegget innrømmet han at om TMS hadde vært tilgjengelig tidligere er det ikke sikkert at de hadde blitt noen BMW på ham...

Han lurte veldig på om det hadde vært nok skikkelige bilfolk til å sørge for holdbare nok løsninger på alt fra vindusheiser til hjuloppheng. Noen som vet?
Sig 174 P85+ Pearl White m alt uten ekstra barneseter. Veldig fornøyd m bilen.

Andrewas

Ser innlegg over m transport av trær m jordklump. I fare for å erte på meg de mest fanatiske kan jeg melde at lørdag 17 kjørte gamle bildekk og hageavfall til Askers søppelplass (Yggeset) i vår den gang 5 dager gamle glis. Vår trauste Honda CR-V var til SPA behandling på tunet av min bilvaskenazi svoger ;-)

Skrot som skal bort og kun TMS tilgjengelig? Da kjører man TMS...

Klart. Det var litt ekstra kult å skli stille inn porten. Bekrefte til gutta i bommen at joda dette ER en sånn en... Og deretter kjøre inn blandt tilhengerne som lemper buskas, poppe opp forgasjerommet og dra ut sekker m hageavfall.. Det ble noen blikk. Bare å holde maska og være cool - dette gjør jeg da hver dag 8)
Sig 174 P85+ Pearl White m alt uten ekstra barneseter. Veldig fornøyd m bilen.

larsleik

Sitat fra: Andrewas på fredag 13. september 2013, klokken 21:52
Ser innlegg over m transport av trær m jordklump. I fare for å erte på meg de mest fanatiske kan jeg melde at lørdag 17 kjørte gamle bildekk og hageavfall til Askers søppelplass (Yggeset) i vår den gang 5 dager gamle glis. Vår trauste Honda CR-V var til SPA behandling på tunet av min bilvaskenazi svoger ;-)

Skrot som skal bort og kun TMS tilgjengelig? Da kjører man TMS...

Klart. Det var litt ekstra kult å skli stille inn porten. Bekrefte til gutta i bommen at joda dette ER en sånn en... Og deretter kjøre inn blandt tilhengerne som lemper buskas, poppe opp forgasjerommet og dra ut sekker m hageavfall.. Det ble noen blikk. Bare å holde maska og være cool - dette gjør jeg da hver dag 8)
Grå metallic P85 19" m/luft, pano, tech, lyd, lys, dobbeltlader, barneseter. Matter og utendørstrekk levert fra USA og lengter etter bilen!

Også_Øyvind_H

Sitat fra: Havebigfun på fredag 13. september 2013, klokken 21:05

Når jeg kan kjøpe bil til 700K kan min bedre halvdel kjøpe 2 m kirsebærtrær på den første turen- til halv pris ::)

Det var da en lav pris å betale  ;D Bilen ser nydelig ut i sort - jeg er sikkert konservativ, men sort stor bil med sølv felger er flott... Grattis!
10.2013 TMS 85  - solgt
06.2015 TMS 85D - solgt
07.2018 TMS 100D

Havebigfun

Den er mørk blå- bedre lakkkvalitet enn sort med flere lag :o)
Fin farge!

tjobben

Ikke lett å se at den er mørk blå og ikke sort. Men veldig fin :)
Spikkestad
P2859 Vin18509 Fakturanr 901 Reservert februar, signert mai, utlevert 22. november.
Standard 85kWh sort, sort, alt utstyr unntatt barneseter - solgt 20.1.2014.
Ny reservasjon 22.1.2104, S85, brun, sort interiør, dobbeltlader, tech-pakke, parkeringsensor, tåkelys, vinterpakke. P34600, utlevert 26.5.2014 - solgt 14.6.2014
Ny reservasjon 24.6.2014, S85, brun, sort interiør, dobbeltlader, vinterpakke. P52136, utlevert 18.11.2014

Også_Øyvind_H

Haha - tror jeg må skaffe briller 8) Det står jo til og med i signaturen din....

Nydelig farge - så det godt på JohanH's solbilder! Her vestpå er det alt for få biler live, så vil lever på det dere legger ut!
10.2013 TMS 85  - solgt
06.2015 TMS 85D - solgt
07.2018 TMS 100D

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA