Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Sv: Hviket forsikringsselskap velger jeg for min TMS

Startet av Signature #280, tirsdag 13. august 2013, klokken 23:55

« forrige - neste »

arnehelge

Nei, ingen sikkerhetspakke. Det var bilens horn som: tut-tut-tut- osv. Stoppet når døren ble lukket :-)
Model S, P85, brun med tech, pano, park, lyd, luft, 19".  Bestilte august 2011, fikk bilen 10.sept.2013.

Tarpoon

Kapteinen må være den siste som forlater skuta!
Think City 2011. Zebra. 2-seter. Sort.
Brun Tesla Model S85.

AreLib

himmel.....sier du at bilen kommer til og fløyte hver gang jeg skal levere ungen i bhg? såifall er utkobling av horn det første jeg skal gjøre når jeg får min
Bestilt blå TM3Lr RWD
Kjører Blå TMX75D
Svart TMS85(solgt)
Hvit MB B ED(solgt)

VigdisA


Sitat fra: arnehelge på onsdag 11. september 2013, klokken 13:02
En annen ting jeg lurer litt på er: Når sjåføren går ut av bilen (med eller uten nøkkel) blir alt "svart", også radioen slår seg av. Dersom passasjeren da prøver å gå ut av bilen går alarmen! Skal det være slik?

Jeg fikk også låne en rød 400V adapter til bruk på langtur i Sverige fra i morgen. BRA Tesla :-)
Ikke opplevd noe tilsvarende på vår bil, men vi har med sikkerhetspakke. Må nesten gå å dobbeltsjekke..
Tesla Model S Signature P85+ :)
Nestleder i Tesla Owners Club Norway

Øyvind.h

#454
Straks 30 mil passert i bilen nå, og i går kveld var det endelig på tide å plugge den i laderen :) (har testet ladekabelen rett etter levering som man kan se på bildet jeg la ut, men da var den plugget i noen få minutter). Rekkevidden var falt ned mot 15 mil, så den fortjente et påfyll. Venter diverse familiegjester i ettermiddag ettersom jeg fyller 30 i dag, så da må det være plenty med strøm til prøvekjøringer.

Må si jeg er imponert over rekkevidden så langt. Har ikke kjørt pent, men selv med denne typen kjøring kommer jeg tydeigvis 40 mil +! Min erfaring med Leaf er at denne kjørestilen barberer rekkevidden kraftig, men det virker ikke å være tilfellet i Model S.

Når jeg dro på jobb i dag morges hadde jeg ikke mer enn litt over 30 mil rekkevidde (og den vil uansett stoppe på ca 35 mil da jeg har begrenset den til litt under 80%, så lading går ikke kjapt :)
Mercedes EQC AMG 2020
Model Y Performance bestilt
x Tesla Model X90D 2016
x Kia eNiro 2019
x Tesla Model S 90D 2016
x Nissan Leaf mars 2012
x Model S aug 2013

larsleik


[/quote]
Takker. Ja tror elbilsalget de nærmeste månedene kommer til å skyte skikkelig fart!

Har fått kjørt litt i kveld også. Solide kraftressurser, og det som er morsomt er at de ikke dabber av når man kommer opp i fart! Nesten motsatt faktisk? Ble totalt ca 15 mil i dag :)
[/quote]

Sett er par grå TMS'er i Asker og Bærum den siste tiden. Lengselen blir større for hver dag som går nå og det blir en laang høst for min del. Grå Metallic er en helt rå farge synes nå jeg.

I mellomtiden har jeg ordnet komplett mattesett, utendørstrekk (har garasje men trekket var tøft) og Hakka 7 i fet dimensjon.  Mangler bare bilen!
Grå metallic P85 19" m/luft, pano, tech, lyd, lys, dobbeltlader, barneseter. Matter og utendørstrekk levert fra USA og lengter etter bilen!

Cato76

Sitat fra: Øyvind.h på torsdag 12. september 2013, klokken 08:20
...jeg fyller 30 i dag.

Gratulerer med ny bil og 30-årsdagen Øyvind!!!

Jeg kan gratulere meg selv med ny bil om 23 timer   8)
:+1: Tesla Model S P85 (2015) - Kjøpt Oktober 2017
8) Tesla Model S P85D - Kjøpt feb. 2016 (førstegang registrert feb 2015. Solgt februar 2017)
:'( Tesla Model S P85 (13. September 2013) -Solgt feb. 2016 med 71.000km på telleren

RunarBT

Sitat fra: VigdisA på onsdag 11. september 2013, klokken 18:07

Sitat fra: arnehelge på onsdag 11. september 2013, klokken 13:02
En annen ting jeg lurer litt på er: Når sjåføren går ut av bilen (med eller uten nøkkel) blir alt "svart", også radioen slår seg av. Dersom passasjeren da prøver å gå ut av bilen går alarmen! Skal det være slik?

Jeg fikk også låne en rød 400V adapter til bruk på langtur i Sverige fra i morgen. BRA Tesla :-)
Ikke opplevd noe tilsvarende på vår bil, men vi har med sikkerhetspakke. Må nesten gå å dobbeltsjekke..

Eg har ei sinna kone som fekk erfare dette og, så ja.. er nok slik det er.

Runar

petersv

Sitat fra: RunarBT på torsdag 12. september 2013, klokken 11:28
Sitat fra: VigdisA på onsdag 11. september 2013, klokken 18:07

Sitat fra: arnehelge på onsdag 11. september 2013, klokken 13:02
En annen ting jeg lurer litt på er: Når sjåføren går ut av bilen (med eller uten nøkkel) blir alt "svart", også radioen slår seg av. Dersom passasjeren da prøver å gå ut av bilen går alarmen! Skal det være slik?

Jeg fikk også låne en rød 400V adapter til bruk på langtur i Sverige fra i morgen. BRA Tesla :-)
Ikke opplevd noe tilsvarende på vår bil, men vi har med sikkerhetspakke. Må nesten gå å dobbeltsjekke..

Eg har ei sinna kone som fekk erfare dette og, så ja.. er nok slik det er.

Runar

Har enda ikke opplevd det, har sikkerhetspakke.

VigdisA

#459
Sitat fra: larsleik på torsdag 12. september 2013, klokken 08:39

Sett er par grå TMS'er i Asker og Bærum den siste tiden. Lengselen blir større for hver dag som går nå og det blir en laang høst for min del. Grå Metallic er en helt rå farge synes nå jeg.

I mellomtiden har jeg ordnet komplett mattesett, utendørstrekk (har garasje men trekket var tøft) og Hakka 7 i fet dimensjon.  Mangler bare bilen!
Handlet i USA eller? Nettbutikken her har vel ikke trekket enda?
Tesla Model S Signature P85+ :)
Nestleder i Tesla Owners Club Norway

eclipse

Sitat fra: VigdisA på torsdag 12. september 2013, klokken 12:51
Sitat fra: larsleik på torsdag 12. september 2013, klokken 08:39

Sett er par grå TMS'er i Asker og Bærum den siste tiden. Lengselen blir større for hver dag som går nå og det blir en laang høst for min del. Grå Metallic er en helt rå farge synes nå jeg.

I mellomtiden har jeg ordnet komplett mattesett, utendørstrekk (har garasje men trekket var tøft) og Hakka 7 i fet dimensjon.  Mangler bare bilen!
Handlet i USA eller? Nettbutikken her har vel ikke trekket enda?

Jeg handlet mattesett i USA med Jetcarrier konto. Prisen for mattesettet var 170 USD + 30 USD USA frakt, i tillegg kommer MVA og frakt på tilsammen 700kr så prisen på dette settet ble 1900 for min del. Jeg drøyer videre kjøp på Tesla Shop USA til jeg ser prisene på Tesla shop i Norge
Stavanger Tesla Model S

Levert September 2013

tjobben

Sitat fra: Øyvind.h på torsdag 12. september 2013, klokken 08:20
Straks 30 mil passert i bilen nå, og i går kveld var det endelig på tide å plugge den i laderen :) (har testet ladekabelen rett etter levering som man kan se på bildet jeg la ut, men da var den plugget i noen få minutter). Rekkevidden var falt ned mot 15 mil, så den fortjente et påfyll. Venter diverse familiegjester i ettermiddag ettersom jeg fyller 30 i dag, så da må det være plenty med strøm til prøvekjøringer.

Må si jeg er imponert over rekkevidden så langt. Har ikke kjørt pent, men selv med denne typen kjøring kommer jeg tydeigvis 40 mil +! Min erfaring med Leaf er at denne kjørestilen barberer rekkevidden kraftig, men det virker ikke å være tilfellet i Model S.

Når jeg dro på jobb i dag morges hadde jeg ikke mer enn litt over 30 mil rekkevidde (og den vil uansett stoppe på ca 35 mil da jeg har begrenset den til litt under 80%, så lading går ikke kjapt :)

Gratulerer så masse med 30 års dagen  :)
Spikkestad
P2859 Vin18509 Fakturanr 901 Reservert februar, signert mai, utlevert 22. november.
Standard 85kWh sort, sort, alt utstyr unntatt barneseter - solgt 20.1.2014.
Ny reservasjon 22.1.2104, S85, brun, sort interiør, dobbeltlader, tech-pakke, parkeringsensor, tåkelys, vinterpakke. P34600, utlevert 26.5.2014 - solgt 14.6.2014
Ny reservasjon 24.6.2014, S85, brun, sort interiør, dobbeltlader, vinterpakke. P52136, utlevert 18.11.2014

larsleik

Sitat fra: VigdisA på torsdag 12. september 2013, klokken 12:51
Sitat fra: larsleik på torsdag 12. september 2013, klokken 08:39

Sett er par grå TMS'er i Asker og Bærum den siste tiden. Lengselen blir større for hver dag som går nå og det blir en laang høst for min del. Grå Metallic er en helt rå farge synes nå jeg.

I mellomtiden har jeg ordnet komplett mattesett, utendørstrekk (har garasje men trekket var tøft) og Hakka 7 i fet dimensjon.  Mangler bare bilen!
Handlet i USA eller? Nettbutikken her har vel ikke trekket enda?

Ja, shipper med JetCarrier.
Kan ikke vente på at de skal åpne nettbutikk lokalt.  Det burde ha fulgt med mattesett i det minste!
Grå metallic P85 19" m/luft, pano, tech, lyd, lys, dobbeltlader, barneseter. Matter og utendørstrekk levert fra USA og lengter etter bilen!

kimnaess

Ref 21" og Performance Plus så har jeg dette, og jeg har kjørt hjem til vestlandet, helt til Florø. Over Hemsedalsfjellet er det periodevis meget humpete, og på flere andre deler av veiene

Min mening er at luftfjæringen helt fint korrigerer for det litt stivere oppsettet Plus gir, samt at det er mindre gummi med 21".

PS: Det er satt 22" på Tesla Model S, og det er sikkert plass til 23" også for de som virkelig elsker felg -

Velg 21", god komfort og ser mye bedre ut på bilen!
Masse morsomme fossilbiler
Tesla Roadster 2012
Tesla Model S P85+ 2013
Tesla Model S P85D 2015
Tesla Model S 70D 2015
Tesla Model X 60D 2016
Tesla Model S 60D 2016
Tesla Model X 90D 2017
Tesla Model X 100D 2018
Tesla Model 3 LR 2019

Epleskreller

Sitat fra: kimnaess på torsdag 12. september 2013, klokken 15:00
Ref 21" og Performance Plus så har jeg dette, og jeg har kjørt hjem til vestlandet, helt til Florø. Over Hemsedalsfjellet er det periodevis meget humpete, og på flere andre deler av veiene

Fyllte du batteriet helt opp på Gol og kjørte via Skei?

Hvor mye hadde du igjen da du kom fram? Skal kjøre Gol-Stryn om 3 uker..
Den elektriske bilrevolusjonen har startet!

Elektrisk siden sept 13
Model X 100D og Leaf :)
(tidligere Model S 85, 85D, 70D, P85DL,  Leaf og Model X P90DL)

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA