Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Sv: Hviket forsikringsselskap velger jeg for min TMS

Startet av Signature #280, tirsdag 13. august 2013, klokken 23:55

« forrige - neste »

OddB

Så vidt jeg forstår sitter antennene i toppen av glasset i bakluka. Er det noen som kan ta noen bilder av dem ? DAB sender på dobbelt (og 14-dobbel ) frekvens av FM og krever egne antenner. Hvis ikke Tesla har gjort ett eller annet genialt med antennene så bør DAB-antennene skille seg visuelt ut fra  antennene i US-modellene...
Roxy -(rød S85) mottatt 19. mars 2014 kl 18:00
Styremedlem i Tesla Owners Club Norway

flux

Hvorfor bruker dere ikke TuneIn internet radio appen som er med?

Fm/Dab er utdøende.

BmwTesla

Noen her på forumet som har fått bilen og er fornøyd med radio``n?
Jeg hentet bilen i Bergen i helga og kjørte nordover til Sunnmøre.....
Både FM og Dab+ fungerte SVÆRT dårlig!
Lurer på om dette er at antenne/signal frekvens ikke er optimal for Norge / Europa?
Noen som har tatt opp dette med Tesla, jeg har problemer med å få kontakt med dei.....

(Det skal nevnes at internett - radio virket periodevis i "starten" med så forsvant den sammens med "live google navi".
To sist nevnte fungerer vel via simkort til Tesla. Signal styrken til simkortet viste moderat bra styrke hele veien, men er overbevist at denne "indikatoren" ikke stemmer med virkeligheten)

På vei nordover, etter timer med nytelse (Tesla``n  ;) ) gav jeg opp radio funksjonene men streamet isteden musikken ifra Iphone``n og Spotify, funket konge!

OleJA

#423
Sitat fra: flux på mandag 09. september 2013, klokken 12:14
Hvorfor bruker dere ikke TuneIn internet radio appen som er med?

Fm/Dab er utdøende.

Jeg hater slike kommentarer: Når Tesla sier at de støtter en feature, og en tom. har betalt ekstra for denne, så forventer jeg at den virker minst like bra som på en bil til halve prisen. Det er ikke Tesla som skal bestemme hva vi trenger/liker. Det neste blir vel:

Kunde: Jeg bestilte jo hvit bil, denne her er jo sort!
Tesla: Ja, men du kommer til å bli mye mer fornøyd med sort. Hvit er på vei ut, og om et par år er det ingen som vil kjøpe din hvite bil.

Nei, la oss selv bestemme hva vi trenger / liker.

Perlehvit P85, VIN P15981
Reservert 2 x Model Y

sindrej

Så enig så enig. DAB var en stor del av grunnen til at jeg valgte lydpakke. Spent på om min blir like dårlig.

Øyvind.h

#425
Da kom endelig dagen da jeg fikk min  ;D Det var fortsatt noe tull med tollen i dag morges, men de ordnet prøveskilter og sendte en ranger ut nå i ettermiddag for ettermontering av korrekte skilt.

Første timen bak rattet klarte jeg ikke slutte å smile og le, og tenkte at jeg faktisk syntes oppriktig synd på alle jeg møtte på veien som hadde kjøpt seg A4, A6, A7, 5- serie ++. De aner ikke hva de går glipp av! Ville bare kjøre og kjøre, og hoppet stadig over avkjørslene jeg egentlig skulle ta bare for å kjøre litt lenger. Tror det har blitt rundt 10 mil så langt i dag, men håper å få lagt inn noen mil i kveld.

Veldig fornøyd med konfigurasjonen jeg har valgt. Har du valgt standard, men er bekymret for om perf er mye bedre? GLEM DET! Standard har vanvittig med krefter, og jeg savner definitivt ikke det ekstra man får i perf. Hadde jeg testet dem side om side nå hadde jeg sikkert kjent forskjellen, men standard virker for meg nesten like rå som perf (selv om tallene tyder på at perf er vesentlig råere). For meg er ikke perf verd 70K ekstra nå som jeg har testet standard, og 245 brede bakhjul slipper på tørr asfalt når jeg akselererer (kom på i dette øyeblikk at jeg har lest at dekkene bør "kjøres inn de første 4-500km", ups... :)  )

Har du valgt grå, men er bekymret etter ELbil.no artikkelen? GLEM DET! Fargen er dritlekker og passer bilen veldig godt!

Bilen ser virkelig rå ut, og ut av stuevinduet kan jeg beundre den skrått bakfra. 19" passer bilen bra, selv om 21" hadde vært hakket råere utseendemessig. Prisdiffen på nesten 7000,- per felg synes jeg ikke er verd forskjellen i utseende, så jeg får slå meg til ro med at faren for skader er vesentlig mindre (og jeg hadde ikke orket å kjøre rundt med oppskrapede felger).

Men alt er ikke bare bra i paradis :) Det ene takstativ-lokket hadde knukket når jeg fikk bilen. Bilen var heller ikke ferdig fortollet når jeg kom for å hente, men det skapte ikke nevneverdig problemer denne gangen. En tetningslist ved høyre bakdør var løs, og det er et lite hakk i den børstede aluminiumslisten på høyre fordør.

Ser forresten at enkelte klager på DAB. Kan ikke si jeg merker noe spesielt? Dekningen fungerer fint og lyden er stabil i hele Oslo. Lagret 4-5 kanaler jeg hører på, og streaming fra spotify fungerer meget bra!

Om noe skuffer (som jeg allerede var klar over) er det den horribelt elendige browseren. Ikke det at jeg kommer til å surfe i bilen ofte, men den er så ulidelig tregt at det ikke akkurat er en funksjon jeg stolt viser frem.....
Mercedes EQC AMG 2020
Model Y Performance bestilt
x Tesla Model X90D 2016
x Kia eNiro 2019
x Tesla Model S 90D 2016
x Nissan Leaf mars 2012
x Model S aug 2013

Lille Lance

Sitat fra: OddB på lørdag 07. september 2013, klokken 23:19
Så vidt jeg forstår sitter antennene i toppen av glasset i bakluka. Er det noen som kan ta noen bilder av dem ? DAB sender på dobbelt (og 14-dobbel ) frekvens av FM og krever egne antenner. Hvis ikke Tesla har gjort ett eller annet genialt med antennene så bør DAB-antennene skille seg visuelt ut fra  antennene i US-modellene...

FM er 88-107 MHz og DAB ca rundt 220 - 230MHz, ikke sant?
X75D med alt utstyr
TOCN medlem
Model S P85 mottatt februar 2014
Model X reservasjon 12. sept 2014 (kanselert)
Model 3 reservasjon 31. mars 2016 (kanselert)
Model S P85 solgt oktober 2018
Model X75D mottatt november 2018

tjobben

Sitat fra: Øyvind.h på mandag 09. september 2013, klokken 17:56
Da kom endelig dagen da jeg fikk min  ;D Det var fortsatt noe tull med tollen i dag morges, men de ordnet prøveskilter og sendte en ranger ut nå i ettermiddag for ettermontering av korrekte skilt.

Første timen bak rattet klarte jeg ikke slutte å smile og le, og tenkte at jeg faktisk syntes oppriktig synd på alle jeg møtte på veien som hadde kjøpt seg A4, A6, A7, 5- serie ++. De aner ikke hva de går glipp av! Ville bare kjøre og kjøre, og hoppet stadig over avkjørslene jeg egentlig skulle ta bare for å kjøre litt lenger. Tror det har blitt rundt 10 mil så langt i dag, men håper å få lagt inn noen mil i kveld.

Veldig fornøyd med konfigurasjonen jeg har valgt. Har du valgt standard, men er bekymret for om perf er mye bedre? GLEM DET! Standard har vanvittig med krefter, og jeg savner definitivt ikke det ekstra man får i perf. Hadde jeg testet dem side om side nå hadde jeg sikkert kjent forskjellen, men standard virker for meg nesten like rå som perf (selv om tallene tyder på at perf er vesentlig råere). For meg er ikke perf verd 70K ekstra nå som jeg har testet standard, og 245 brede bakhjul slipper på tørr asfalt når jeg akselererer (kom på i dette øyeblikk at jeg har lest at dekkene bør "kjøres inn de første 4-500km", ups... :)  )

Har du valgt grå, men er bekymret etter ELbil.no artikkelen? GLEM DET! Fargen er dritlekker og passer bilen veldig godt!

Bilen ser virkelig rå ut, og ut av stuevinduet kan jeg beundre den skrått bakfra. 19" passer bilen bra, selv om 21" hadde vært hakket råere

Grattis! Deilig å høre litt om standard og 19". Gleder meg sinnsykt, og synes det er grusomt lenge til november.
Spikkestad
P2859 Vin18509 Fakturanr 901 Reservert februar, signert mai, utlevert 22. november.
Standard 85kWh sort, sort, alt utstyr unntatt barneseter - solgt 20.1.2014.
Ny reservasjon 22.1.2104, S85, brun, sort interiør, dobbeltlader, tech-pakke, parkeringsensor, tåkelys, vinterpakke. P34600, utlevert 26.5.2014 - solgt 14.6.2014
Ny reservasjon 24.6.2014, S85, brun, sort interiør, dobbeltlader, vinterpakke. P52136, utlevert 18.11.2014

Zneip

Ja til fremskynding av årets November!!!  Og gratulerer så mye Øyvind - hvor er bildene? ;)


P3273, S85, Perlehvit, 19", Tech, Luft, Lyd, Lys, Park, Antifrysepakke, Hatteholder. VIN: *13877
Nord Trøndelag | X90D

TS

Sitat fra: tjobben på mandag 09. september 2013, klokken 18:07
Sitat fra: Øyvind.h på mandag 09. september 2013, klokken 17:56
Da kom endelig dagen da jeg fikk min  ;D Det var fortsatt noe tull med tollen i dag morges, men de ordnet prøveskilter og sendte en ranger ut nå i ettermiddag for ettermontering av korrekte skilt.

Første timen bak rattet klarte jeg ikke slutte å smile og le, og tenkte at jeg faktisk syntes oppriktig synd på alle jeg møtte på veien som hadde kjøpt seg A4, A6, A7, 5- serie ++. De aner ikke hva de går glipp av! Ville bare kjøre og kjøre, og hoppet stadig over avkjørslene jeg egentlig skulle ta bare for å kjøre litt lenger. Tror det har blitt rundt 10 mil så langt i dag, men håper å få lagt inn noen mil i kveld.

Veldig fornøyd med konfigurasjonen jeg har valgt. Har du valgt standard, men er bekymret for om perf er mye bedre? GLEM DET! Standard har vanvittig med krefter, og jeg savner definitivt ikke det ekstra man får i perf. Hadde jeg testet dem side om side nå hadde jeg sikkert kjent forskjellen, men standard virker for meg nesten like rå som perf (selv om tallene tyder på at perf er vesentlig råere). For meg er ikke perf verd 70K ekstra nå som jeg har testet standard, og 245 brede bakhjul slipper på tørr asfalt når jeg akselererer (kom på i dette øyeblikk at jeg har lest at dekkene bør "kjøres inn de første 4-500km", ups... :)  )

Har du valgt grå, men er bekymret etter ELbil.no artikkelen? GLEM DET! Fargen er dritlekker og passer bilen veldig godt!

Bilen ser virkelig rå ut, og ut av stuevinduet kan jeg beundre den skrått bakfra. 19" passer bilen bra, selv om 21" hadde vært hakket råere

Grattis! Deilig å høre litt om standard og 19". Gleder meg sinnsykt, og synes det er grusomt lenge til november.
Gratulerer !

Takk for beroligene innlegg .. Da slipper jeg å ha angst for mine valg.. Og venter i V.,..
rEVolusjonen startet 15. oktober 2013
Des 14 SOLGT med sorg:
Model S85 - Dolphin Grey (foliert) , sort skinn, 3.rad barneseter og Morbær tre (love it...)
Sikkerhetspakke, lyspakke, Techpakke, luft , p-sens, ..
VIN 186XX

Des 14: Bestilt 2015 model S85D - Juni 15: Solgt

Des 14: Kjører Leaf 2012 med moderat rekkeviddeangst
Konebil
Juli 2015:
Kjøpt ny 15`Outlander PHIEV Instyle+ som midlertidig bil til ny 2016 Tesla ankommer... 
(I en eller annen versjon..)

Oktober 2016: venter S90D med alt, håper på FaceLift ..

Sitering av TS sine poster utenfor elbilforum.no tillates ikke uten samtykk

Øyvind.h


Sitat fra: Zneip på mandag 09. september 2013, klokken 18:14
Ja til fremskynding av årets November!!!  Og gratulerer så mye Øyvind - hvor er bildene? ;)


P3273, S85, Perlehvit, 19", Tech, Luft, Lyd, Lys, Park, Antifrysepakke, Hatteholder. VIN: *13877




Mercedes EQC AMG 2020
Model Y Performance bestilt
x Tesla Model X90D 2016
x Kia eNiro 2019
x Tesla Model S 90D 2016
x Nissan Leaf mars 2012
x Model S aug 2013

Også_Øyvind_H

Sitat fra: Øyvind.h på mandag 09. september 2013, klokken 18:26

Sitat fra: Zneip på mandag 09. september 2013, klokken 18:14
Ja til fremskynding av årets November!!!  Og gratulerer så mye Øyvind - hvor er bildene? ;)


P3273, S85, Perlehvit, 19", Tech, Luft, Lyd, Lys, Park, Antifrysepakke, Hatteholder. VIN: *13877





Grattis! Grått ser fortsatt flott ut... jeg har også valgt standard 85 og er overbevist om at det er plenty.

Ps! Oppgradering av footer påkrevd - du har skifta status  ;D
10.2013 TMS 85  - solgt
06.2015 TMS 85D - solgt
07.2018 TMS 100D

Jærbuen

Sitat fra: Øyvind.h på mandag 09. september 2013, klokken 17:56
Da kom endelig dagen da jeg fikk min  ;D Det var fortsatt noe tull med tollen i dag morges, men de ordnet prøveskilter og sendte en ranger ut nå i ettermiddag for ettermontering av korrekte skilt.

Første timen bak rattet klarte jeg ikke slutte å smile og le, og tenkte at jeg faktisk syntes oppriktig synd på alle jeg møtte på veien som hadde kjøpt seg A4, A6, A7, 5- serie ++. De aner ikke hva de går glipp av! Ville bare kjøre og kjøre, og hoppet stadig over avkjørslene jeg egentlig skulle ta bare for å kjøre litt lenger. Tror det har blitt rundt 10 mil så langt i dag, men håper å få lagt inn noen mil i kveld.

Veldig fornøyd med konfigurasjonen jeg har valgt. Har du valgt standard, men er bekymret for om perf er mye bedre? GLEM DET! Standard har vanvittig med krefter, og jeg savner definitivt ikke det ekstra man får i perf. Hadde jeg testet dem side om side nå hadde jeg sikkert kjent forskjellen, men standard virker for meg nesten like rå som perf (selv om tallene tyder på at perf er vesentlig råere). For meg er ikke perf verd 70K ekstra nå som jeg har testet standard, og 245 brede bakhjul slipper på tørr asfalt når jeg akselererer (kom på i dette øyeblikk at jeg har lest at dekkene bør "kjøres inn de første 4-500km", ups... :)  )

Har du valgt grå, men er bekymret etter ELbil.no artikkelen? GLEM DET! Fargen er dritlekker og passer bilen veldig godt!

Bilen ser virkelig rå ut, og ut av stuevinduet kan jeg beundre den skrått bakfra. 19" passer bilen bra, selv om 21" hadde vært hakket råere utseendemessig. Prisdiffen på nesten 7000,- per felg synes jeg ikke er verd forskjellen i utseende, så jeg får slå meg til ro med at faren for skader er vesentlig mindre (og jeg hadde ikke orket å kjøre rundt med oppskrapede felger).

Men alt er ikke bare bra i paradis :) Det ene takstativ-lokket hadde knukket når jeg fikk bilen. Bilen var heller ikke ferdig fortollet når jeg kom for å hente, men det skapte ikke nevneverdig problemer denne gangen. En tetningslist ved høyre bakdør var løs, og det er et lite hakk i den børstede aluminiumslisten på høyre fordør.

Ser forresten at enkelte klager på DAB. Kan ikke si jeg merker noe spesielt? Dekningen fungerer fint og lyden er stabil i hele Oslo. Lagret 4-5 kanaler jeg hører på, og streaming fra spotify fungerer meget bra!

Om noe skuffer (som jeg allerede var klar over) er det den horribelt elendige browseren. Ikke det at jeg kommer til å surfe i bilen ofte, men den er så ulidelig tregt at det ikke akkurat er en funksjon jeg stolt viser frem.....

Har du standard fjæring, eller luft?
Hvit 2012 Leaf  solgt
2014 TMS 85, sort med pano, 22" , techpakke, lydpakke, sort skinn ,twin-lader, lyspakke og luftfjæring. Solgt med 130' km :)
2015 Zoe 210 solgt
X75D solgt
Hvit 2019 TM3 Long Range AWD

larsleik

Sitat fra: Øyvind.h på mandag 09. september 2013, klokken 17:56
Da kom endelig dagen da jeg fikk min  ;D Det var fortsatt noe tull med tollen i dag morges, men de ordnet prøveskilter og sendte en ranger ut nå i ettermiddag for ettermontering av korrekte skilt.

Første timen bak rattet klarte jeg ikke slutte å smile og le, og tenkte at jeg faktisk syntes oppriktig synd på alle jeg møtte på veien som hadde kjøpt seg A4, A6, A7, 5- serie ++. De aner ikke hva de går glipp av! Ville bare kjøre og kjøre, og hoppet stadig over avkjørslenpe jeg egentlig skulle ta bare for å kjøre litt lenger. Tror det har blitt rundt 10 mil så langt i dag, men håper å få lagt inn noen mil i kveld.

Veldig fornøyd med konfigurasjonen jeg har valgt. Har du valgt standard, men er bekymret for om perf er mye bedre? GLEM DET! Standard har vanvittig med krefter, og jeg savner definitivt ikke det ekstra man får i perf. Hadde jeg testet dem side om side nå hadde jeg sikkert kjent forskjellen, men standard virker for meg nesten like rå som perf (selv om tallene tyder på at perf er vesentlig råere). For meg er ikke perf verd 70K ekstra nå som jeg har testet standard, og 245 brede bakhjul slipper på tørr asfalt når jeg akselererer (kom på i dette øyeblikk at jeg har lest at dekkene bør "kjøres inn de første 4-500km", ups... :)  )

Har du valgt grå, men er bekymret etter ELbil.no artikkelen? GLEM DET! Fargen er dritlekker og passer bilen veldig godt!

Bilen ser virkelig rå ut, og ut av stuevinduet kan jeg beundre den skrått bakfra. 19" passer bilen bra, selv om 21" hadde vært hakket råere utseendemessig. Prisdiffen på nesten 7000,- per felg synes jeg ikke er verd forskjellen i utseende, så jeg får slå meg til ro med at faren for skader er vesentlig mindre (og jeg hadde ikke orket å kjøre rundt med oppskrapede felger).

Men alt er ikke bare bra i paradis :) Det ene takstativ-lokket hadde knukket når jeg fikk bilen. Bilen var heller ikke ferdig fortollet når jeg kom for å hente, men det skapte ikke nevneverdig problemer denne gangen. En tetningslist ved høyre bakdør var løs, og det er et lite hakk i den børstede aluminiumslisten på høyre fordør.

Ser forresten at enkelte klager på DAB. Kan ikke si jeg merker noe spesielt? Dekningen fungerer fint og lyden er stabil i hele Oslo. Lagret 4-5 kanaler jeg hører på, og streaming fra spotify fungerer meget bra!

Om noe skuffer (som jeg allerede var klar over) er det den horribelt elendige browseren. Ikke det at jeg kommer til å surfe i bilen ofte, men den er så ulidelig tregt at det ikke akkurat er en funksjon jeg stolt viser frem.....

Gratulerer! Etter 1600 innlegg på forumet så kom den! Har samme farge i bestilling siden mai i år så jeg håper den kommer i november.
Grå metallic P85 19" m/luft, pano, tech, lyd, lys, dobbeltlader, barneseter. Matter og utendørstrekk levert fra USA og lengter etter bilen!

pekle

Sitat fra: Øyvind.h på mandag 09. september 2013, klokken 17:56
Ser forresten at enkelte klager på DAB. Kan ikke si jeg merker noe spesielt? Dekningen fungerer fint og lyden er stabil i hele Oslo.
"Hele Oslo" tel ikkje så mykje ;) For min del vil eg gjerne høyre på radio på langtur og. Har hatt litt same problem med to Lexus - radiomottaket (FM) er heilt fint i sentrale strok men den slit ein del med meir marginale signal. SAABen til brorsan har mykje betre mottak på same plass (men den har ei slik monsterantenne som kjem opp frå bagasjen, kan sikkert ta inn seismisk aktivitet i Japan...)

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA