Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Sv: Hviket forsikringsselskap velger jeg for min TMS

Startet av Signature #280, tirsdag 13. august 2013, klokken 23:55

« forrige - neste »

atta

Sitat fra: jkirkebo på lørdag 07. september 2013, klokken 13:53
Sitat fra: atta på lørdag 07. september 2013, klokken 11:31
På en del andre biler, f.eks, BMW, kan man fremdeles bruke brems (og gass) selv om man er i cruise control. Så går den tilbake til satt hastighet ganske sømløst når man slipper bremsen.

Det har jeg aldri opplevd på noen biler. Bruk av brems=kansellert cruise control. Er ganske sikker på at min forrige BMW også var slik ('96 328i Touring). Bruk av gass er derimot ikke noe problem på noen biler, da går den bare tilbake til innstilt hastighet.

Du har helt rett. Testa, og det fungerer som du sier - kun med gass.

Lanber

Når han reportern fra NY Times prøvde en S så kjørte han den til 0 på displayet.
Tesla viste da grafer hvor det sto lading ble begynt på SOC 7%

JohanH

Lånte bilen en kort stund til min nabos brors kusines mor. Hun forteller at det oppstår en luftlekkasje i pano taket konsekvent da en passerer 160 km/h... Hmm... Dette må jeg få fikset på.

eledille

Jeg noterer meg at jeg aldri skal låne bort bilen til naboens brors fjernere slektninger :P
Oslo
Think City 2001 siden 2007       :)    Nå med havarert batteri :(
TMS 85 siden september 2013  8)
Nissan Leaf siden februar 2014 :)

jkirkebo

Sitat fra: Lanber på lørdag 07. september 2013, klokken 14:57
Når han reportern fra NY Times prøvde en S så kjørte han den til 0 på displayet.
Tesla viste da grafer hvor det sto lading ble begynt på SOC 7%

Stemmer vel ganske bra det. 7% av 81,1kWh er 5,7kWh.
Forhandler av ladestasjoner og ladekabler, se www.ladespesialisten.no
Kjører Tesla X75D fra mars 2017 og Model 3 SR+ fra oktober 2019.

Jærbuen

Sitat fra: PAS på lørdag 07. september 2013, klokken 11:00
Første langtur til Bergen. Fulladet hjemmefra. En del kjøring og så SC på Gol. Fantastisk å se at det strømmer energi tilsv 4-500 km/t inn i batterier . En bit på "JAFS" og en liten joggetur og ca 400km i disbplay skulle rekke fint de 290 km til bergen. Frisk kjøring i lange motbakker og akselerasjon forbi langsomme biler. RV7  Cruising i 100-110. 190 km ved start måbødalen økte til over 200 i EIdifjord. Men pluteslig begynte estimated rate å gå raskt ned. Tenker energi og høydemeter. Alternativet Voss bedre enn langs Hfjorden slik at man unngår Kvamskogen. På Voss (10 mil fra bergen) 120km i igjen, Kjører penere og penere, men på slutten synker predicted rang mye raskere enn forventet. Vaksdal og 3 km i rest engergi. Frem med Lade appen og fant en ladeboks på Vaksdal stasjon, 11 km/time går uendelig langsomt. Lot den stå 30 min og listet meg videre. Gamleveien til ve i indre arna går i 60 og mindre stigning så den ble valgti stedet for Åsane,  ZERO range et par km før Nesttun. CHARGE NOW. Tok sjansen på å fortsette og fant en ladeplasse på Bybanestasjonen på Nesttun . Når den er kjørt under 0 ( det er åpenbart noen km ??4-5?? reserver range under 0) virker det som om den først lader en god stund før den kryper over 0 igjen ( secret reserve) og man begynner å få km i range. Kom meg tilslutt frem i god behold til bestemmelsestedet og lading over natten.
Moral: tenk range når man kjører langtur, ikke la seg friste til å test ut alle kraftressursene i bilen om man ikke vet at man får ladet snart. Lad når du kan alltid ved stopp.  Det er en liten reserve ved 0. bruk den til å komme til nærmeste stikk kontakt. Tilbake til Østlandet blir det stopp på både SC i Aurland (tunnellen er åpnet igjen) og Gol

Hørtes kjent ut, kjørte Randaberg - Aksdal i Leaf i pøsende regn og vind, helt på pottakanten att jeg rakk frem,  da uten varmeapparat :(
Hvit 2012 Leaf  solgt
2014 TMS 85, sort med pano, 22" , techpakke, lydpakke, sort skinn ,twin-lader, lyspakke og luftfjæring. Solgt med 130' km :)
2015 Zoe 210 solgt
X75D solgt
Hvit 2019 TM3 Long Range AWD

Zneip


Sitat fra: JohanH på lørdag 07. september 2013, klokken 15:03
Lånte bilen en kort stund til min nabos brors kusines mor. Hun forteller at det oppstår en luftlekkasje i pano taket konsekvent da en passerer 160 km/h... Hmm... Dette må jeg få fikset på.

Hehe ;) Men huff ja - detta må du få fiksa - kan jo hende du skal låne bort bilen til flere fjerne "bekjente" ;P  Kjenner jeg er fornøyd med min avgjørelse om å kutte ut pano....


P3273, S85, Perlehvit, 19", Tech, Luft, Lyd, Lys, Park, Antifrysepakke, Hatteholder. VIN: *13877
Nord Trøndelag | X90D

Milzit

Sitat fra: shb på lørdag 07. september 2013, klokken 07:35
Sitat fra: Milzit på lørdag 07. september 2013, klokken 00:12
Jeg fikk også min P85+ Pearl White i dag på Albrabru. Utrolig mye folk der i dag.. Bilen var ganske møkkete og ladeporten åpnet seg ikke. Men de fikk ordnet begge deler der med en gang, så det er bra. Jeg sjekket trekantvinduet bak (ref tidligere post fra Ferdinand takk) og det var samme problem med for mye lim. Først ble det sagt at han som hadde overleveringen ikke hadde ikke noe sted å skrive dette, men han snakket med sjefen for Tesla i Europa som ordnet dette.
U
Måtte rett på middag etterpå så har bare fått kjørt hjem som tok 20 min , men utrolig bra å kjøre. Det er over 400 km på batteriet så må få kjørt ned litt i morgen så det ikke står for lenge med så mye strøm. Skal heldigvis kjøre noen gjester til Gardemoen i morgen:-) Fikk også med nett til frunken pga problemene med ladeporten, de sa dette kun var for Signature (høres
Merkelig ut)

På iPhone appen får jeg enda no vechicle linked.

Blir tur til Kristisansand på søndag skal teste supercharger da.

Tåkelys er kun for sig, men det kommer mulighet for reyteofitt senere.

Dette blir gøy, heftig fraspark!!

Det siste han som hadde overlevering var spurte om var om jeg hadde flere spørsmål som han ikke kunne svare på :) For mye forumlesing med andre ord.

Har du LED lys som lyser ut til siden når du svinger? Der har jeg på min  Signatur men ikke noen tåkelys nei. Hadde bare alle andre  biler hatt like nøyaktig speedometer også.
Ja, det har jeg.

Første tur i dag morges til Gardemoen for å levere noen gjester, turen gikk veldig bra.


Milzit

Sitat fra: atta på lørdag 07. september 2013, klokken 11:37
Sitat fra: Milzit på lørdag 07. september 2013, klokken 00:12Fikk også med nett til frunken pga problemene med ladeporten, de sa dette kun var for Signature (høres merkelig ut)

Gratulerer med ny bil! At nettet i frunk ikke følger med ut over Sig tror jeg stemmer bra. Dette er et tillegg som selges i nettbutikken, og følger ikke med i USA i hvert fall..
Takk for det :)
Jeg var sikker på at nettet skulle være med siden andre her hadde skrevet at det manglet... Men nå fikk jeg det som sagt med uansett siden det var problemer med ladeporten.

Pauf

Fikk bilen levert på torsdag. Alt har virket bra, men nå får jeg ingen lyd på radio. Er ikke muted. Ser ikke hva jeg har gjort feil. Skrur volum opp ned. Ingen lyd nå, men igår var alt OK ??
PaulF

Yagi

Sitat fra: Paul Fosland på lørdag 07. september 2013, klokken 21:01
Fikk bilen levert på torsdag. Alt har virket bra, men nå får jeg ingen lyd på radio. Er ikke muted. Ser ikke hva jeg har gjort feil. Skrur volum opp ned. Ingen lyd nå, men igår var alt OK ??
Har også opplevd at radio ikke har lyd (særlig på DAB). Men med litt trykking (les: bytte kanal, skifte mellom DAB,FM,Tunein, etc har det alltid kommet lyd til slutt...)
Th!nk City, 2000 (avgått ved døden)
Th!nk City, 2008 (solgt)
Tesla Model S P85+, 2013 (solgt)
Tesla Model X 100D

Chlangum

Sitat fra: atta på lørdag 07. september 2013, klokken 13:55
Sitat fra: jkirkebo på lørdag 07. september 2013, klokken 13:53
Sitat fra: atta på lørdag 07. september 2013, klokken 11:31
På en del andre biler, f.eks, BMW, kan man fremdeles bruke brems (og gass) selv om man er i cruise control. Så går den tilbake til satt hastighet ganske sømløst når man slipper bremsen.

Det har jeg aldri opplevd på noen biler. Bruk av brems=kansellert cruise control. Er ganske sikker på at min forrige BMW også var slik ('96 328i Touring). Bruk av gass er derimot ikke noe problem på noen biler, da går den bare tilbake til innstilt hastighet.

Du har helt rett. Testa, og det fungerer som du sier - kun med gass.

Til og med på min gamle Chevrolet fra 91 fungerer det slik. Tror det er veldig vanlig i bilverden!
Neste år er garasjen endelig 100% amerikansk igjen. (okey da, 66.67% hvis man regner med sykkelen)

Tesla Model S P85+. Perlemorhvit med mørke felger og full pakke - 416hk 600nm
71 Plymouth Barracuda 340. Lemonyellow med 18" cobra felger - 383 din.hk 542nm (nylig bremset c",)
99 KTM LC4. Svart/orange med svarte 17" supermoto felger - ca 60hk

ohh

Sitat fra: Yagi på lørdag 07. september 2013, klokken 21:21
Sitat fra: Paul Fosland på lørdag 07. september 2013, klokken 21:01
Fikk bilen levert på torsdag. Alt har virket bra, men nå får jeg ingen lyd på radio. Er ikke muted. Ser ikke hva jeg har gjort feil. Skrur volum opp ned. Ingen lyd nå, men igår var alt OK ??
Har også opplevd at radio ikke har lyd (særlig på DAB). Men med litt trykking (les: bytte kanal, skifte mellom DAB,FM,Tunein, etc har det alltid kommet lyd til slutt...)
Jeg har gått helt over til kun å høre på FM, da DAB faller ut hele tiden, og lyden kan bli borte i over en halvtime.
Tesla Model S Sig P85+ (solgt)
Tesla Model S 85D (Solgt)
Tesla Model X P90DL (P100DL)
Reservasjon Model 3

andyco


Sitat fra: ohh på lørdag 07. september 2013, klokken 22:36
Sitat fra: Yagi på lørdag 07. september 2013, klokken 21:21
Sitat fra: Paul Fosland på lørdag 07. september 2013, klokken 21:01
Fikk bilen levert på torsdag. Alt har virket bra, men nå får jeg ingen lyd på radio. Er ikke muted. Ser ikke hva jeg har gjort feil. Skrur volum opp ned. Ingen lyd nå, men igår var alt OK ??
Har også opplevd at radio ikke har lyd (særlig på DAB). Men med litt trykking (les: bytte kanal, skifte mellom DAB,FM,Tunein, etc har det alltid kommet lyd til slutt...)
Jeg har gått helt over til kun å høre på FM, da DAB faller ut hele tiden, og lyden kan bli borte i over en halvtime.
Jeg har samme erfaring. Opplever også at FM antennen er relativ dårlig sammenlignet med andre biler.
Model S Performance, Dolphin Grey, 21", All in
Delivery 30.08.2013 :)
Finalized 11.4.2013
Invoice #189
Order 5.6.2011

Zneip

Huff - dette høres ikke oppløftende ut. Er vant til godt radiomottak og hører mer på radio enn noe annet i bil. Dette håper jeg Tesla jobber med


P3273, S85, Perlehvit, 19", Tech, Luft, Lyd, Lys, Park, Antifrysepakke, Hatteholder. VIN: *13877
Nord Trøndelag | X90D

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA