Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Sv: Hviket forsikringsselskap velger jeg for min TMS

Startet av Signature #280, tirsdag 13. august 2013, klokken 23:55

« forrige - neste »

Hyperstress

e-tron 50 2020
e-golf FL 2017
Tidligere VW e-Up! 2013, TMS85 2014, TMS85 2015

Øyvind.h

Jaja, da var de første to timene i egen Tesla unnagjort....not  ;D
Klokken åtte i dag morges ringte en leveringsspesialist for å fortelle at bilen ikke lot seg registrere pga tull med toll. Kanskje litt sent å sjekke om bilen lar seg registrere 60 minutter før kunden står på døra, men jeg tar det med fatning :)

Fikk i det minste se bilen og teste noen funksjoner inne i hallen, men de hadde ikke lyst til å la meg kjøre avgårde med den når tollvesenet mente den ikke var fortollet.

Så da får den kose seg på Alnabru ut uken mens jeg er på ferie, og de lovde å ha den klar mandag 9. september. Tesla er Tesla   ;D
Mercedes EQC AMG 2020
Model Y Performance bestilt
x Tesla Model X90D 2016
x Kia eNiro 2019
x Tesla Model S 90D 2016
x Nissan Leaf mars 2012
x Model S aug 2013

JohanH


Sitat fra: Øyvind.h på lørdag 31. august 2013, klokken 10:49
Jaja, da var de første to timene i egen Tesla unnagjort....not  ;D
Klokken åtte i dag morges ringte en leveringsspesialist for å fortelle at bilen ikke lot seg registrere pga tull med toll. Kanskje litt sent å sjekke om bilen lar seg registrere 60 minutter før kunden står på døra, men jeg tar det med fatning :)

Fikk i det minste se bilen og teste noen funksjoner inne i hallen, men de hadde ikke lyst til å la meg kjøre avgårde med den når tollvesenet mente den ikke var fortollet.

Så da får den kose seg på Alnabru ut uken mens jeg er på ferie, og de lovde å ha den klar mandag 9. september. Tesla er Tesla   ;D

Uff... Kunne du ikke bare betalt 0 kr på stedet? Eller er det toll på disse bilene? Kanskje et fast gebyr. Kjenner jeg må sjekke og dobbeltsjekke før min levering neste onsdag. Fortollet? Lader virker? UMC virker? EU baklys på bilen? Transportskadet? Sikkert en del annet som andre hatt problem med...

Øyvind.h

Sitat fra: JohanH på lørdag 31. august 2013, klokken 12:25
Uff... Kunne du ikke bare betalt 0 kr på stedet? Eller er det toll på disse bilene? Kanskje et fast gebyr. Kjenner jeg må sjekke og dobbeltsjekke før min levering neste onsdag. Fortollet? Lader virker? UMC virker? EU baklys på bilen? Transportskadet? Sikkert en del annet som andre hatt problem med...
Fikk ikke inntrykk av at dette var et vanlig problem, og hadde jeg hentet på en hverdag hadde det sikkert gått bedre. Nå er jo alt stengt. Men når det er en tastefeil et eller annet sted i datasystemet så stopper hele prosessen opp. Når de skulle registrere bilen hos biltilsynet stod det at den ikke var fortollet, noe som ikke stemmer ettersom den har vært gjennom tollen allerede. Så noen har trykket feil, og da kan de ikke levere den ut. (kanskje ikke engang Tesla sin skyld :) ? )

On the bright side fikk jeg møte min DS, Kristina. Veldig hyggelig! De jobber virkelig for harde livet hos Tesla for tiden!



Mercedes EQC AMG 2020
Model Y Performance bestilt
x Tesla Model X90D 2016
x Kia eNiro 2019
x Tesla Model S 90D 2016
x Nissan Leaf mars 2012
x Model S aug 2013

arnkl

Sitat fra: JohanH på lørdag 31. august 2013, klokken 12:25
Uff... Kunne du ikke bare betalt 0 kr på stedet? Eller er det toll på disse bilene? Kanskje et fast gebyr. Kjenner jeg må sjekke og dobbeltsjekke før min levering neste onsdag. Fortollet? Lader virker? UMC virker? EU baklys på bilen? Transportskadet? Sikkert en del annet som andre hatt problem med...

Vrakpanten (2400kr) må innbetalast før den kan bli registrert.
S85 (blå, med det meste, VIN# *20295)
VW e-Up! (2014, kjøpt brukt)

glaserud

Selv om det ikke er toll på den, må den like vel fortolles. D.v.s. at Noen(tm) skal ha registrert VIN i riktig system. Om da noen har pølsefingret, får man denne situasjonen:

P85+, Pearl white, 21" Grey, Black leather. Alt unntatt barneseter.
Innlegg kan ikke gjengis utenfor forumet elbilforum.no uten eksplisitt godkjennelse.

FruTesla

Vet at bilen er momfri -  men er den tollfri da? Laget utenfor EØS/EU og da trodde jeg det var toll på import til Norge?
Mercedes E 220 CDI
Model S 85 perlehvit - hentet des. 2013 (solgt)
Model S 90D - hentes 21. juni 2017

FruTesla

Mercedes E 220 CDI
Model S 85 perlehvit - hentet des. 2013 (solgt)
Model S 90D - hentes 21. juni 2017

glaserud

Sitat fra: FruTesla på lørdag 31. august 2013, klokken 13:11
Vet at bilen er momfri -  men er den tollfri da? Laget utenfor EØS/EU og da trodde jeg det var toll på import til Norge?

Ikke mva. Ikke toll.
P85+, Pearl white, 21" Grey, Black leather. Alt unntatt barneseter.
Innlegg kan ikke gjengis utenfor forumet elbilforum.no uten eksplisitt godkjennelse.

stianrod

P3349 Model S, rød, tan, gloss, pano, alt minus barneseter til Trondheim
20. des kl. 10.00 = Julaften! ;) 
18. des EL 29597                                        10.juli "Sourcing Parts..."
16. des "henting og levering..."                    13.mai Paperwork Complete
18. nov telefonen fra DS                             09.mai Finalize
5. nov "In transit..."                                      09.april P3349/Faktura701
1.nov "In production..."                                 02.april RN927488
27.aug VIN 21249                                        01.april Verifiserer konto

andyco


Sitat fra: Mc_Herreington på lørdag 31. august 2013, klokken 00:02
Sitat fra: RoadRunner på fredag 30. august 2013, klokken 23:34
Og et bilde

Møtte deg ved Rosenborg Park i dag :) Fikk utlevert bil rett etter deg, er vel den første grå i Trondheim :) Fantastisk service av Tesla Trondheim og Carpoint i dag som sto på som noen helter for å få istand bilen til meg :)

Om bilen: En kompis som satt på i dag og aldri har kjørt el bil før oppsummerte bra:
" Det her e det sykeste æ har vært med på, helt seriøst ".

Ingen feil som jeg kan se, homelink koblet seg opp på første forsøk, har dog ikke prøvd den på porten hjemme, men fant og koblet mot fjernkontrollen.



Vin: 14150
P85 med alt eksl. barneseter og soltak.
Heisann

Vil anbefale deg å programmere åpneren på nytt når du er hjemme. Still bilen foran garasjen og programmer den der. Da vil du oppleve at homelink i menyen popper ned når du nærmer deg garasjen så får du litt ekstra hjelp. Fet funksjon :)


Sent from my iPad using Tapatalk - now Free
Model S Performance, Dolphin Grey, 21", All in
Delivery 30.08.2013 :)
Finalized 11.4.2013
Invoice #189
Order 5.6.2011

andyco

Model S - En F A N T A S T I S K bil! Hentet ut bilen min i går etter super service med tett og god dialog med Alnabru. Bilen er super-tight. Får kommentarer fra alle som setter seg inn om at de er imponert over finish og kvalitet gitt at modellen er helt ny. Det eneste jeg har klart finne som bærer preg av litt første-generasjon er et litt løst deksel i bagasjerommet der ladekontakten sitter.
Veldig imponert over produktet. Kan ikke fatte at noen nå gidde kjøpe seg en fossilbil i denne klassen :)

Ps, til dere som har fått litt angst rundt grå-gargen etter den ble disset på elbil.no; Det er en utrolig flott og sexy farge! Var innom en av Norges fremste detailere i helgen og han var soleklar på at det var den feteste fargen. Selv synes jeg alle fargene til Tesla funker bra, så det er smak og behag. Bilen samler masse blikk og oppmerksomhet.

Dere som venter: gled dere!


Sent from my iPad using Tapatalk - now Free
Model S Performance, Dolphin Grey, 21", All in
Delivery 30.08.2013 :)
Finalized 11.4.2013
Invoice #189
Order 5.6.2011

el-fanboy

Sitat fra: andyco på lørdag 31. august 2013, klokken 13:52
Model S - En F A N T A S T I S K bil! Hentet ut bilen min i går etter super service med tett og god dialog med Alnabru. Bilen er super-tight. Får kommentarer fra alle som setter seg inn om at de er imponert over finish og kvalitet gitt at modellen er helt ny. Det eneste jeg har klart finne som bærer preg av litt første-generasjon er et litt løst deksel i bagasjerommet der ladekontakten sitter.
Veldig imponert over produktet. Kan ikke fatte at noen nå gidde kjøpe seg en fossilbil i denne klassen :)

Ps, til dere som har fått litt angst rundt grå-gargen etter den ble disset på elbil.no; Det er en utrolig flott og sexy farge! Var innom en av Norges fremste detailere i helgen og han var soleklar på at det var den feteste fargen. Selv synes jeg alle fargene til Tesla funker bra, så det er smak og behag. Bilen samler masse blikk og oppmerksomhet.

Dere som venter: gled dere!


Sent from my iPad using Tapatalk - now Free
Gratulerer og takk for super pep-talk! :D Har selv bestilt grå/grå/grå og er veldig spent på å se hvordan den ser ut i virkeligheten. Detailing, er det rett og slett vask, voks og polering, gjort på profesjonelt vis? Kan jeg spørre hvor du gjorde det?
Oslo. BH Emotion 29er, LEAF 2012 & TMS P #1964 VIN#16788, LEVERT september 2013 :D

RoadRunner

Sitat fra: Zneip på lørdag 31. august 2013, klokken 00:31

Sitat fra: RoadRunner på fredag 30. august 2013, klokken 23:32
Sitter i bilen og skriver nå. Fikk levert trondheims første brune, første med ordinært tak og laveste VIN i tretiden i dag.
Gratulerer med bilen :) Hvordan opplever du plassen over hodet uten pano? Føles det mye trangere enn med pano?
Nei, synes det er god plass i baksetet. DS nevte på at det føltes lysere og mindre støy enn med pano.
Og, ja - har lyspakke.

Akkurat ferdig med jomfrutur TRD - Tautra - TRD.
190 km på 38.3 kWh, dvs 2 kWh per mil. Godt fornøyd og dette lover godt for langkjøring!
Trondheim
MetroBuddy 2010
Tesla Model S Aug-2013 https://elbilforum.no/index.php?topic=8666.315
Buddy 2009 - "Vesla B13"
Buddy Des-2008. Pensjonist "RoadRunner". http://www.evalbum.com/2364 
Think 2sZebra Mai-Aug 2011 https://elbilforum.no/index.php?topic=3964.msg34349#msg34349
Kewet5 - juniors! Nå pensjonist. https://elbilforum.no/index.php?topic=2885.0

Muffinman

Akkurat nå føles det godt å ha valgt grå/grå/grå combo uten panotak. Nice :)

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA