Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Sv: Hviket forsikringsselskap velger jeg for min TMS

Startet av Signature #280, tirsdag 13. august 2013, klokken 23:55

« forrige - neste »

cairnz

Muffinman har ikke vinterpakken, derfor sprededysene. Disse er ikke av den typen som oppvarmes. De som har vinterpakke får fortsatt dysene med 4 stråler.
Elbilist

fonberg

Sitat fra: cairnz på fredag 04. desember 2015, klokken 09:40
Muffinman har ikke vinterpakken, derfor sprededysene. Disse er ikke av den typen som oppvarmes. De som har vinterpakke får fortsatt dysene med 4 stråler.

Seriøst? Hvis man velger vinterpakke får man altså dårligere vindusspylere på kjøpet?
-2018 i3 FC
-2017 S90D
-2012 Leaf
---
Model Y bestilt.
-TOCN-signaturmedlem.

cairnz

Om de er dårligere eller ei skal jeg ikke svare på - men dysene som sprer har ikke oppvarming, så de er ikke for biler med vinterpakke. Om du hører med Tesla så kan de sikkert bytte om - men da mister man jo "featuren" man forsåvidt aldri bruker uansett :D
Elbilist

Muffinman

Litt på siden av topic, men merker meg lavere takhøyde i baksetet på nybilen. Her er det akkurat nok på sidene, mens det er litt å gå på på gammelbilen (ikke pano på noen). Mulig setet er høyere.

MrBacardi

Til dere som har fått ut bil i slutten av nov, begynnelsen av desember: noen av dere som har fått bil med LTE / 4G? Dette har jo vært standard lenge på de amerikanske bilene, håper at de europeiske snart får dette på plass.
Test mine Android-apps: Bilsamler / Ladestasjon
Jeg koblet Teslaen til slack

2020 VW ID.3 1ST - Kø-nr 75
2017 Leaf 30 kWh - Utlevert april 2017
2016 Model S 70D - Utlevert feb 2016

Fraberg1

70D levert 4.12.15 - bekreftet 20.8.15

nie

Skjøteledning

Hentet ut min første elbil Model S 70D i Drammen 19. Nov.
Har nå hatt bilen i 4 uker og kjørt 3.500 km.
Bestilte bilen i aug. og var innom dette forumet daglig for å lese meg opp på alt fra lading til detailing. Ble ganske bekymret og lettere nervøs for at jeg hadde gjort noe riktig dumt når jeg leste igjennom tråden med alle feil og mangler.
Med all den negative infoen var det med skrekkblandet fryd hentet bilen. Hadde tanker i hodet om alle feilmeldinger som ville dukke opp på vei hjem, ville bilen ta i mot lading etc.

Kunne ikke tatt mer feil, hvis fremtidig bruk og glede av bilen blir basert på mine subjektive opplevelser har vært så langt er fremtiden lys.

Bilen har slukt alt av lading som den har blitt foret med. Har 400V, 16amp/3fas med rød industristikk hjemme. Lader med 55 km. i timen. Har UMC permanent hengende i garasje(kjøpt ekstra). På jobb tar den gladelig 16amp 1fas fra gamle motorvarmerstikk med schuko. Ca. 13 km. i timen. Prøvd superlader på Lier på vei hjem fra jobb når kaffe og dobesøk er påkrevd, 100-150 km. på ca. 15 min.
Jeg pendler 180 km hver vei til jobb, mesteparten på 4 felts motorvei med 100/110 sone, bruker setevarme, god varme i kupe, anlegg på full guffe og har et forbruk på ca. 200 w/km. Veldig fornøyd med det.
Bruker ned mot 160 w/km på 80-90 km/t.

Autopilot som tross alt er en betaversjon virker over all forventing. Kjører fra Sandefjord til Gardermoen med den koblet inn 80-90% av tiden. Utrolig hvor bra den virker. Er selv pilot med 25 års erfaring med autopilotbruk og tro meg automatikken i i fly er heller ikke feilfri.

Støynivå er behagelig selv i 110 med panotak. Har luftunderstell og er fornøyd med det. På 70D som jeg prøvekjørte var det vanlig stålfjærer og de virket kanskje mer sportslig, men det er praktisk å kunne heve bilen i parkeringshus med bratte ramper, ferger, snøskavler étc. Noe jeg allerede har brukt flere ganger, anbefales.

Har nextgenseter og for meg som er smal over rumpa fungerer de veldig bra.
Sitter ca. 2 timer hver vei til/ fra jobb og føler meg like bra i rygg/ bein som jeg gjorde i XC90 med komfortseter. Liker at de kan tiltes mye og har bra korsryggstøtte. Ser at sidevangen på setet har fått et par rynker men det hadde de også på XC90 så det er ikke noe som plager meg.

Alt i alt strålende fornøyd så langt.

vnm

Sitat fra: Skjøteledning på mandag 14. desember 2015, klokken 09:37
Kunne ikke tatt mer feil, hvis fremtidig bruk og glede av bilen blir basert på mine subjektive opplevelser har vært så langt er fremtiden lys.

...Alt i alt strålende fornøyd så langt.
Super lesing! Tror velding mange (meg inkludert) deler dine opplevelser og erfaringer om bilen som helhet.

Problemet for flere av oss på forumet (meg inkludert) er at vi har fått levert biler med feil fra dag én. Gjerne problemer som er mer av kosmetisk karakter (visuelle defekter, ulyder i bilen) eller som kun har en mindre effekt på bruk av bilen (vibrasjon, dårlig spyling/pussing av vinduer, problemer med klimaanlegg +++). Ting som ikke er til hinder for bruk av bilen - men som likevel er plagsomt og uakseptabelt for en ny og dyr bil. Høres ut som du har sluppet unna slike ting! Gratulerer :)
2017 P100D med alt utenom FSD, Midnight Silver, 21" grå, sort/sort/karbonfiber.

For salg: 2016 P90DL med alt, Titatium, 21" grå, sort tak, sort NG og karbonfiber.
Solgt: S90D (okt 2015)

Muffinman

Gledelig å høre at noen får utlevert bil uten feil :)

Dessverre var ikke jeg like heldig. En rekke punkter som må utbedres, og som er meldt inn pr. mail med ønske om rask utbedring. Etter en uke står mailen dessverre ubesvart. Så nå har jeg en helt ny bil med flere feil, samt en to år gammel med enda flere (hvorav noen påført på verksted) og som jeg har kjørt med 6-11 måneder.

Bilene er herlige, men kunne ønske at når man først gjør tabben å levere ut biler med feil (evt påføre feil på verkstedet) kunne rette det raskt istedet for å møte kunden med taushet eventuelt skyve dem bakerst i en flere måneder lang kø.

Salvesen

Sitat fra: Muffinman på mandag 14. desember 2015, klokken 10:26

Dessverre var ikke jeg like heldig. En rekke punkter som må utbedres, og som er meldt inn pr. mail med ønske om rask utbedring. Etter en uke står mailen dessverre ubesvart. Så nå har jeg en helt ny bil med flere feil, samt en to år gammel med enda flere (hvorav noen påført på verksted) og som jeg har kjørt med 6-11 måneder.

Bilene er herlige, men kunne ønske at når man først gjør tabben å levere ut biler med feil (evt påføre feil på verkstedet) kunne rette det raskt istedet for å møte kunden med taushet eventuelt skyve dem bakerst i en flere måneder lang kø.

Leste en tråd på facebook om at tesla hadde opplevd svakheter med exchange serverene sine slik at mailer ble liggende ulest. Ville ring og førhørt meg om at mailene er mottatt og under bahandling var jeg deg :)
Svart S75D 2016(AP2.0)
Solgt: Svart S70D 2015

vnm

Sitat fra: Salvesen på mandag 14. desember 2015, klokken 10:32

Leste en tråd på facebook om at tesla hadde opplevd svakheter med exchange serverene sine slik at mailer ble liggende ulest. Ville ring og førhørt meg om at mailene er mottatt og under bahandling var jeg deg :)
Jeg har hele tiden fått raske og hyggelige tilbakemeldinger fra min SA (Oslo Nord), så jeg ville prøvd meg på en telefon for å høre om de har fått mailen din.
2017 P100D med alt utenom FSD, Midnight Silver, 21" grå, sort/sort/karbonfiber.

For salg: 2016 P90DL med alt, Titatium, 21" grå, sort tak, sort NG og karbonfiber.
Solgt: S90D (okt 2015)

Muffinman

Jo da, kommer nok til å gjøre det. Dette servicesenteret har hatt utfordringer med å besvare mail tidligere, men jobbet med å forbedre. De har nok hatt et vanvittig kjør, håper virkelig de booker romslig slik at de nyansatte får tid til å gjøre en god jobb i en hverdag som det går an å leve med over tid. For ordens skyld, gammelbilen har en firedagers avtale i januar. Krysser fingrene for at den endelig blir ferdig reparert da  :)

(Som entusiasten jeg er kunne jeg nesten tenkt meg å være med på jobben, men det er nok mange årsaker til at det ikke lar seg gjøre  :P )

Powerflux

Du er adskillig mer tålmodig enn jeg noensinne vil komme til å bli! 24 timer uten positivt svar på en slik henvendelse og jeg tar turen til dem og slamrer med dørene. Det funker hver gang.
Det skal mye  til å shine off en misfornøyd kunde som med all tydelighet ikke aksepterer BS!!
Japan Leaf, levert juni 2013.
137000 km. 1 bar forsvunnet.
Tesla S70D Facelift, levert juni 2016.
52000 km.
Hyundai Kona Electric, levert mars 2019
13000 km.

lunitiks

2015 Tesla Model S 70D
2014 Nissan Leaf 6,6 kW

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA