Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Sv: Hviket forsikringsselskap velger jeg for min TMS

Startet av Signature #280, tirsdag 13. august 2013, klokken 23:55

« forrige - neste »

Havebigfun

Her er det mange som venter spent på at du kommer med en vurdering av den nye doningen på bakgrunn av erfaringen med den gamle, Muffinman. Jeg gratulerer og håper for deg at det blir mindre frustrasjoner og krøll enn med den første. Med ditt kjøremønster avslører du nok svakhetene raskere enn de fleste av oss.

Muffinman

lunitiks

Har akkurat samme issue med vinduet i bakdøra. Mistenker at dette er gjennomgående for årets modeller
2015 Tesla Model S 70D
2014 Nissan Leaf 6,6 kW

MrBacardi

Sitat fra: Muffinman på fredag 27. november 2015, klokken 19:32
Bilen er svært godt tilpasset karosserimessig med unntak av skjevheter i område lykter/panser/fanger/skjerm. Må justeres for at det skal bli akseptabelt etter min mening. Ikke fryktelig skjemmende, men jeg traff kunden som hentet bil før meg på Tempe litt senere og han hadde ingen problemer med å se det gjennom vinduet på butikken selv om bilen stod i pøsregn.  Han hadde også en litt dårlig tilpasning av lykt+diverse i fronten på sin bil.

Takk for et informativt innlegg! Kan du legge ut noen bilder av disse skjevhetene?
Test mine Android-apps: Bilsamler / Ladestasjon
Jeg koblet Teslaen til slack

2020 VW ID.3 1ST - Kø-nr 75
2017 Leaf 30 kWh - Utlevert april 2017
2016 Model S 70D - Utlevert feb 2016

Muffinman

Det vil være svært vanskelig å vise dette på bilder. Prøvde, men det det ser mye bedre ut på bildene enn i virkeligheten. Den gamle bilen er mye bedre tilpasset i fronten enn den nye. Skal gjøre et forsøk på sammenligningsbilder når jeg har begge bilene her men det blir ikke på noen dager. Samboeren min er på tur med P85``en....

jazzwheel

Ingen DAB? På nettsiden står det som standardutstyr på alle biler.

Havebigfun

Han bestillte bile for ca 1 år siden med annen spek- og annen pris! DAB var ikke std der.

jazzwheel

Er ikke det litt merkelig? Er VIN-nummer gammelt og har bilen stått på lager et år da? Eller har de holdt av gamle deler og satt den sammen nå? Om man kjøper en bil nå med nyere VIN-nummer vil man vel forvente at den har dagens standardutstyr og ikke er et spesialtilfelle eller overligger?

Tuxedo

Sitat fra: jazzwheel på søndag 29. november 2015, klokken 17:54
Eller har de holdt av gamle deler og satt den sammen nå?
Ja, det er vel ikke så usannsynlig.  Alternativet vil vel være å kaste disse delene i søpla, som ikke er god bedriftsøkonomi.
P85, Sølv.
Mottatt 25.11.13

jazzwheel

Sitat fra: Tuxedo på søndag 29. november 2015, klokken 19:21
Sitat fra: jazzwheel på søndag 29. november 2015, klokken 17:54
Eller har de holdt av gamle deler og satt den sammen nå?
Ja, det er vel ikke så usannsynlig.  Alternativet vil vel være å kaste disse delene i søpla, som ikke er god bedriftsøkonomi.

Jeg tenkte bare at poenget med sen levering var å få ny bil til gammel pris. Om man får en overligger så forsvinner mye av poenget.

Havebigfun

Sitat fra: jazzwheel på søndag 29. november 2015, klokken 19:34
Jeg tenkte bare at poenget med sen levering var å få ny bil til gammel pris. Om man får en overligger så forsvinner mye av poenget.
Det er vel en sannhet med modifikasjoner- en del av teknologien er sikkert up to date- mens brukergrensesnittet er i forhold til bestillingens spesifikasjoner- kan f.eks hende at DAB- modulen ligger der men er ikke aktivisert.

Tesla liker ikke at man bestiller lang tid i forveien og de tjener vesentlig mindre enn på de andre bilene som utleveres. Derfor vil de sikkert ikke skape for mange positive effekter for oss som har visst at prisene kom til å stige.

Cookie Monster

Tesla har blitt mer nøye på at man får bilen med det som var standard som var da den ble bestilt så langt det lar seg gjøre.
2015 P85D

Muffinman

Masse diverse som ble med som ikke var standard ved bestilling. Yacht floor og alarmpakke f.eks. Fikk ikke DAB og alcantaratak men det ser ut som alt annet er med.

Jeg er for øvrig veldig glad for at de ikke ble nødt til å slenge på interiørpakka for å få med den elektriske bakluka som var i tech ved bestilling. Det ville medført alcantara på dash``en, og det vil jeg absolutt ikke ha.

LA-Thing

Sitat fra: Muffinman på fredag 27. november 2015, klokken 19:32
Amerikanerene har endelig skjønt at de gamle spyledysene ikke fungerer særlig bra, og bilene kommer nå med en type som dusjer i motsetning til de gamle som leverer en tynn stråle.

Dette var interessant. Etter en ukes bruk i saltsørpevær (antar jeg), synes du de nye fungerer bedre i alle hastigheter? I så fall, siden du har to biler du kan sammenlikne direkte, vil de nye dysene kunne retrof.., ups ettermonteres, på gamle biler uten bruk av vinkelsliper el.l.?
Drammen, Tesla Model S #2510

Muffinman

Har ikke sjekket muligheter for ettermontering, men forventer at det skal være en smal sak. De nye fungerer mye bedre enn de gamle, men er tydeligvis justert for å treffe perfekt når bilen står stille. I (god) fart treffer de litt langt nede, og man får et lite område litt til høyre for midten som ikke blir skikkelig rent. Skal prøve å justere litt på dem når jeg kommer så langt.

© 2025, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA