Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Sv: Hviket forsikringsselskap velger jeg for min TMS

Startet av Signature #280, tirsdag 13. august 2013, klokken 23:55

« forrige - neste »

ToWalkOrDrive

Sitat fra: Asarin på torsdag 26. juni 2014, klokken 09:21
Sitat fra: tjomswrx på torsdag 26. juni 2014, klokken 09:13
Grattis med bil! Har du lydpakken? Veldig spent på hvordan det låter:)

Jeg har prøvd TMS både med og uten lydpakken, da jeg var veldig usikker på om jeg skulle bestille den selv. Kort sagt, trenger man DAB+ må man velge lydpakken. Det er også vesentlig mer bass i lydpakken, siden den har sub i bagasjen. :)

Personlig endte jeg opp med å droppe pakken, da jeg synes lyden var mer enn bra nok for mitt eget bruk.

Ja, en får bra med bass med den vanlige pakken. PS: Viktig å gå inn på equiliseren, hvor en kan stille på bass, mellomtone og diskant. Min diskant sto på maks....
Tesla Model 3 Performance 2019-
Tesla Model S 85               2014-2018

tjomswrx

S85

jkirkebo

Sitat fra: ew på torsdag 26. juni 2014, klokken 08:18
Lydanlegget er VELDIG bra, kan ikke si det samme om lydkvaliteten til de fleste av Internett-kildene.

Husk å gå inn og juster kvaliteten til maks på Rdio ellers er det ikke noe særlig nei. Ligger under "apps".
Forhandler av ladestasjoner og ladekabler, se www.ladespesialisten.no
Kjører Tesla X75D fra mars 2017 og Model 3 SR+ fra oktober 2019.

tjomswrx

S85

ew

Det er dårlig lydkvalitet på mange av stasjonene i TuneIn. Regner med at noen av dem skalerer ned fordi man hører på over 3G, mens andre nekter å sende på 3G i det hele tatt.  (Note to self: Teste Rdio...)
Model 3 LR AWD - 25. mars 2019
Model S 85 - 24. juni 2014 [Solgt]

tessy

Endelig var dagen kommet, og jeg må si jeg gledet meg stort....

Jeg kom til Tesla litt før tiden, men DS var opptatt, så 10min etter oppsatt tid fikk jeg en annen til å levere bilen istedet, jeg hadde dårlig tid da jeg skulle tilbake på jobb etterpå, så fikk en kjapp gjennomgang av bilen, før det bar ut på veien...

Bilen er veldig bra å kjøre, og jeg merker att det er nok av futt i en S85 for min del, men ser det er litt tilvenning for å finne frem i meny systemet i begynnelsen...

Internett virket ikke i bilen, så måtte ringe til Tesla når jeg kom hjem, men de svarte på første ring så etter 10-15min var internett back in business..

Syns det var veldig uvant med blinklys hendelen, att denne står nedover og ikke ligger horisontalt, når den står i ubrukt posisjon.. Ellers er jeg også vant med cruise control på rattet på BMW som jeg syns er en bedre funksjon.. Samt også burde det stått hvilken fart cruise setter seg på, på BMW viser den fx att bilen holder 88, men gir gass for å komme oppi 90..

I mine to andre biler har jeg også DAB+, grunnen til dette er att der jeg bor utenfor alfarvei, er det bare radio norge som virker på FM, men med DAB+ har jeg alle kanaler krystall klart. derfor bestilte jeg dette på Teslaen også, på begge mine andre DAB biler kommer kanalene opp som liste over de kanalene som hele tiden kommer inn, her må man søke og velge om man skal ha 11/12/13 abcd... i tillegg så var det ikke spor av DAB signal selv om jeg bare brukte bilen midt i Bergen igår, fm signalet var også veldig skurrete, slik att den var nesten ubrukelig, heldigvis virket internett radioen, så denne ble veldig godt mottat av meg og fruen, siden dab og fm ikke virket.

Forbruket endte vel på ca 220 etter en dag med testing og mye småkjøring, og med 21" som ikke er så gale første dagen antar jeg.

Ellers savner jeg litt å kunne hatt midtarmlenet lenger fremover, er jo litt vant med å lene hånden på girspak/håndbrekk e.l men her er det bare ett stort hull der...

men alt i alt, er jeg veldig fornøyd med bil 2.0, da det vel sikkert alltid er noe man savner ønsker forandringer på alle biler, savner veldig head up displayet mitt blant annet:-)

Angående dekk støy så tenkte jeg faktisk ikke over dette på min kjøre tur igår, det kan ha med att jeg uansett alltid har radio/musikk på i alle biler mens jeg kjører.

Syns bilen var fin å kjøre og merket ikke noe sporing e.l selv med store dekk:-)

Nå står bilen parkert noen dager, mens jeg er på jobb offshore, så gleder meg til å komme hjem, og få teste den på langtur til Sverige:-)

KaiRK

Bekreftet 8.4, fikk bilen utlvert 28.6! :)

28.6 møtte jeg opp i Drammen til avtalt tid, så bilen min i utstilling å gikk rett bort før jeg snakket med noen. Jeg klarte sefølgelig ikke og la være å klå på den (hadde jo tross alt betalt for den alt). Da det fort kom en vennelig stemme "Unskyld, denne bilen skal leveres til kunde i dag, venligst ikke rør" Den er MIN!  8)

Kjørte rett fra Drammen til Vinje, for å teste Supercharger. Kjørte mye utenom E134, fantastisk kjøremaskin!
Etter 40 000km i en Nissan Leaf, med sikkert 140 hurtigladinger var Superchargeren en drøm i forhold. Rakk så vidt å svelge ned burgern på Esson før bilen var klar for returen til Larkollen..

Klarte å så vidt å vente til neste dag før vi tok bilen ned til Cinderalla for å teste en "supercharging" der. Flott tur, med min første hysteriske latterkrampe da en Mercedes på død og liv skulle presse seg inn forbi med på akslerasjonsfeltet (bye bye MB).

Veldig fornøyd med kombinasjonen av brun metallic, sort tak og brunt nappaskinn med alcatera tak. Hadde aldri sett denne kombinasjonen før jeg fikk se "gliset mitt".

Litt nedtur og allerede ha bestilt service på bilen, det er dugg i en baklykt og en liten lekasje på 3 kant vinduet på førersiden. Riktignok fremprovosert med en vannslange, men såpass skal det tåle!

Time for detailing og soting hos Brynildsen Autospa er under plan. Gjenstår kun å finne en dato det passer både for meg og detailer....
Larkollen
2012 Leaf Sølv
2014 TMS 85 Brun
2015 Cannondale Tramount 1

satheesh.net

Synes fortsatt det er moro å lese disse innleggene. Grattis til alle nye eiere. ;)

Bushy

Kairk. Lag gjerne en bildeserie å få lagt ut:D trenger noen bilder av brun..
S75D sept. 17

KaiRK

Sitat fra: Bushy på onsdag 02. juli 2014, klokken 11:36
Kairk. Lag gjerne en bildeserie å få lagt ut:D trenger noen bilder av brun..

Skal se hva jeg får gjort :) Vurderer du å bestille brun?
Larkollen
2012 Leaf Sølv
2014 TMS 85 Brun

Bushy

Har bestilt. Men fortsatt litt mo i knærne..ikke den som har hatt biler som har vært så spennende i fargen før.... Grå.grå.grå.grå :-P
S75D sept. 17

sn0le

Må vel skrive noen ord her jeg og.
Fikk utlevert babyen min 23/6. Kunne fått den en uke tidligere, men var på ferie.
Har kjørt bilen ca 900km siden da, og jeg gliser hele tida.

I helga som var fikk jeg foliert bilen, og det ble riktig så fint. Skal legge ut bilder av det senere i folieringstråden.
I dag fikk jeg montert en blå industrikontakt i garasjen, dog står den på en 16A kurs, men det gir meg mere trygghet
i forhold til brannfare, samt at jeg får ladet ca 23% kjappere.
Alt i alt så er jeg en meeeeeget happy camper. Hehe.

Til dere som ikke har fått bilen enda, gled dere!!!
Grå S85 med mye stæsj.
Finalized: 25/2-2014. VIN tildelt: 21/3-2014.
I produksjon 28/4-2014. In transit 1/5-2014.
Levert 23/6-2014.
P39066

erikg

Min tur.
Jeg kom inn i dette litt sånn fra sidelinjen, siden jeg aldri kom helt i gang med konfigurering og bestilling. Var egentlig fortsatt i tenkeboksen da vårt gamle dieseldyr begynte å leke med feilmeldingslistene sine. Litt snoking på Finn.no resulterte i at jeg fikk overta en leveringsklar bil!
Alle andre i tråden har beskrevet mer enn godt nok alle de gode opplevelsene rundt overtakelse, de første turene og alt det der.  Jepp. Jeg også.
Ser det er noen som ikke er helt tilfreds med DAB. Ikke noe problem her, for den virker ikke i det hele tatt - snakket med Tesla på tlf, og de fant ut at det må være noe med brudd i antennetilkoblingen. - får fikse det når det passer. Kjennes ikke så viktig ut nå, i alle fall. Elektriker har skrudd opp ladekontakt på husveggen 16A enfase - inntaket vårt greier ikke bedre, men han nektet plent å skru opp blåstikk, så det er shuko (enn så lenge...)
Som dere skjønner: nok en fornøyd eier.
Har vel egentlig bare en bekymring: Siden bilen står parkert like ved inngangsdøra, våkner den hver gang jeg går ut. "Nei, ikke nå. Vi skal ikke kjøre før litt senere i dag..." Er det helt nomalt å snakke slik til en bil?
TMS85 grey met, pano, luft

KaiRK

Sitat fra: Bushy på onsdag 02. juli 2014, klokken 15:59
Har bestilt. Men fortsatt litt mo i knærne..ikke den som har hatt biler som har vært så spennende i fargen før.... Grå.grå.grå.grå :-P

Ble litt dårlig med bilder denne uken. Fikk streng beskjed av detailer om å ikke vaske den før han fikk ta en runde på den. Bilder av møkkete bil er jo sefølgelig ikke akutuelt :) Regner med at krystallalget er herdet til tirsdag, da blir det nok fotoshoot!  8)

Ellers må jeg fortsatt si at jeg er ekstremt fornøyd med lyst/brunt skinn til brun bil. Må riktignok jobbe litt for å holde det pent, men det er det verdt! ::)
Larkollen
2012 Leaf Sølv
2014 TMS 85 Brun

TRM

Sitat fra: erikg på søndag 06. juli 2014, klokken 08:54
Min tur.
Jeg kom inn i dette litt sånn fra sidelinjen, siden jeg aldri kom helt i gang med konfigurering og bestilling. Var egentlig fortsatt i tenkeboksen da vårt gamle dieseldyr begynte å leke med feilmeldingslistene sine. Litt snoking på Finn.no resulterte i at jeg fikk overta en leveringsklar bil!
Alle andre i tråden har beskrevet mer enn godt nok alle de gode opplevelsene rundt overtakelse, de første turene og alt det der.  Jepp. Jeg også.
Ser det er noen som ikke er helt tilfreds med DAB. Ikke noe problem her, for den virker ikke i det hele tatt - snakket med Tesla på tlf, og de fant ut at det må være noe med brudd i antennetilkoblingen. - får fikse det når det passer. Kjennes ikke så viktig ut nå, i alle fall. Elektriker har skrudd opp ladekontakt på husveggen 16A enfase - inntaket vårt greier ikke bedre, men han nektet plent å skru opp blåstikk, så det er shuko (enn så lenge...)
Som dere skjønner: nok en fornøyd eier.
Har vel egentlig bare en bekymring: Siden bilen står parkert like ved inngangsdøra, våkner den hver gang jeg går ut. "Nei, ikke nå. Vi skal ikke kjøre før litt senere i dag..." Er det helt nomalt å snakke slik til en bil?
Helt normalt! Og husk at bilen er mer intelligent enn Herbie, så den stiller visse krav til samtaleemne... Men hvis du vil at bilen skal fortsette skjønnhetssøvnen sin - så kan du deaktivere funksjonen hvor dørhåndtakene kommer automatisk ut når du nærmer deg.
- Å bestille Tesla er som å spille "Joker Nord" -

TMX100D MY18
TM3P        MY19 - solgt
Leaf           MY15 - solgt
TMS85D   MY15 - solgt
TMS85      MY14 - solgt

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA