Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Sv: Hviket forsikringsselskap velger jeg for min TMS

Startet av Signature #280, tirsdag 13. august 2013, klokken 23:55

« forrige - neste »

ElViz55

Endelig min tur ;D
Jeg og kona fikk en grei innføring hos Tesla i Drammen. Etterpå nøt jeg å kjøre til jobben. Gleder meg også til å kjøre Asker - Lysaker på mandag morgen ::)


S85 Tech, lyd, park. Ikke pano. og ikke luft.


Morsomme x-er: 60'Fiat 1100, 60'Simca Vedette, 60 og 61 Plymouth (3), 76 Toyota Celica LB, 73 Buick Riviera, 81 Camaro,++
94 Toyota MR2

Bjoris

#1201
Da var det endelig vår tur til å skrive i denne tråden:) Etter 8,5 mnd overtok vi bilen i Bergen forrige torsdag, bilen var perfekt, kun en stripe i plastdekslet i bagasjeromsluka som de ikke brukte lang tid før de konkluderte med at "da bytter vi dekselet", det var ikke noe jeg foreslo så slikt gir tillit, stripen er ikke stor heller, men det skal ikke være striper i nye biler så bra løsning.

Dagen etter skulle vi i konfirmasjon i Horten så tre dager etter at vi overtok bilen har den nå gått 1200 km:) Deilig å få en langtur med en gang og jeg må si at etter å ha lest her på forumet så forventet jeg ikke at bilen skulle være helt feilfri, men pt har jeg ikke oppdaget noe som helst. Bilen er fantastisk på langtur, ladingen er en lek. Setene er bra, men kunne vært bedre, dette visste vi om så ikke noe stor overraskelse, vi syns begge vi ble mindre slitne i kroppen på returen så jeg lurer på om de mykner litt i starten? Spes fruen syns setene var for harde på turen til Horten.

Videre er det fantastisk med en-pedals-kjøring på langtur og med slike krefter kan det nesten ikke bli bedre. Støy har vært mye diskutert og selv om det sikkert finnes mer stillegående biler så syns jeg den er veldig stille og fin, minus på enkelt asfalttyper som ikke nødvendigvis ser så grove ut som gir noe mer støy enn ønskelig, men jeg kjørte med 48 psi, men skal redusere noe nå så får vi se. Leafen vi har støyer merkart mer ved høyt dekktrykk iallefall. Uansett, også dette er over mine forventinger, jeg var redd jeg kom til å bli skuffet på dette puntket både fordi vi har hatt en ganske bra bil fra før og fordi jeg er nøye på støy og lyder, men det er fint lite av begge deler i bilen.

Jeg merket da vi stod i veiarbeidsøk at det er litt dur i bilen, men jeg antar det er klimaanlegget, men skal sjekke med min kollega om hans også er slik.... Jeg antar dette er en feature:) dvs at slik er det, det er langt fra plagsomt og en merker det ikke om steroeanlegget står på f.eks så det er en gansk lav during/brumming.

Ellers til den omdiskuterte Rdio, vi storkoste oss over fjellet med å spille mange gamle sanger:)

Vel, så til dere som venter på bil, høyst sannsynlig vil dere få en opptur av dimensjoner, iallefall om en har lest om alt som kan være feil her på forumet i ventetiden:)
I bestilling: X60D, Midnight Silver, luft/henger/vinter/AP
Solgt: 70D(75) Titanum, levert 2.9, solgt 4.9!
Solgt: S85 Grå med alt, Solgt Nov 2015
2016 Tekna 30, levering 20.1.2016
Solgt: 2011 US Leaf SL

Tønsberg

Da er det endelig min tur til å skrive noen ord i denne posten  :D
Til det som virket som en usedvanlig lang ventetid fikk jeg endelig go'bilen etter 141 dager. Jeg er som regel en tålmodig person, men når fruen blir misunnelig på bilen før den engang var i garasjen, sier litt om hvor fokuset har vært den siste tiden  ::)

Anyway, tirsdag 6. mai var dagen for utlevering og jeg toget fra jobben i Asker til Drammen med store forventninger. Adaptere var kjøp inn og type 2 kabel bestilt. Eneste som manglet var litt sol, for det var dessverre en regntung dag.

Jeg troppet opp hos Tesla hvor min DS stod parat og ventet. Han geleidet med ned til kjelleren hvor han gikk igjennom bilen og alle innstillinger. Jeg var godt forberedt og har hadde lest med opp på forhånd, men jeg ba han ta gjennomgangen som om jeg var helt blank. Alltids greit å få en detaljert innføring. Hadde litt problemer med å følge med hele tiden, for det eneste jeg tenkte på var å få bilen på veien med meg bak rattet  8)

Eneste minuset var at jeg ikke hadde fått med hatthyllen som jeg hadde bedt om før levering (ble ikke bestilt med bilen opprinnelig), men gulvmattene var med. Lot det skli forbi og kjøpte hatthyllen på vei hjem fra jobb samme dag.

Satt meg i bilen og skled lydløst avgårde fra Tesla og kjørte de første meterne rolig for å bli bedre kjent med bilen og for å etablere ett godt vennskap som skal vare i lang tid.
Kom meg ut på E18 og da klart jeg ikke å vente lenger. Noen artige pådrag hvorpå jeg automatisk ble utstyrt med det velkjente «Tesla-gliset». Klarte ikke å kjøre direkte tilbake på jobb og tok en tur innover mot hovedstaden. Fikk da prøvd kollektivfelte i enkelte strekk når trafikken ble for saktegående. Kjøpte ikke bilen først og fremst for å bruke kollektivfelte, men det ga en tilfredsstillende følelse og utnytte muligheten.
Kom meg etterhvert tilbake på jobb, hvor jeg kun gledet meg til å kjøre bilen hjem igjen.

Senere fikk også fruen prøve herligheten og jeg var faktisk overrasket over hvor fort hun ble kjent med bilen. Hun hadde ikke prøvekjørt bilen før vi bestilte – noe jeg hadde gjort – og hun er ikke spesielt teknisk interessert, men håndterte den store bilen uten problemer. Til min store lettelse! Er nå ikke nervøs når hun «låner» bilen  :)

Har nå hatt bilen i snart en uke og har ingenting og klage på. Pendler mellom Tønsberg og Asker hver dag og den fungerer helt perfekt og som forventet. Har vist den frem til venner og familie med prøveturer og omfattende Tesla innføringer. Ser ikke bort ifra at jeg har skaffet noen nye medlemmer til Tesla-familien  ;)

Til alle som vurderer en Model S – LØP OG KJØP. Du vil ikke angre!
Svart TMS 85 - Levert 6. mai 2014
Grå TM3 - Levert 20. mars 2019

jobfra

Jeg må også slenge meg på her ;D

Fløy til Trondheim på lørdag for å hente min "Elvin".
Ble plukket opp på flyplassen av DS og kjørt til Lade. her stod bilen pent parkert med trekk over.
Jeg fikk "pakke ut" bilen og der stod den 8)

Hadde pratet med DS i bilen inn til Lade og fikk gjennomgang av noen praktiske detaljer som var greit å få gjøre selv. Det var ingenting å utsette på bilen.
En god kopp kaffe og noen siste spørsmål ble det tid til mens bilen ble toppladet inne på servicesenteret.

Så var det bare å sette igang, 1143km hjem til Tromsø.

Etter en times kjøring besøkte jeg Zneip aka Roar (Tesla fanboy) på Levanger for å lade litt til.
Et veldig trivelig stopp og noen fine tips for elbiltilværelsen senere var det ut på veien igjen.

Første ordentlig langtur... Levanger-Mosjøen, 32 mil, 60kWh, 191Wh/km.
Hvilken herlig bil å kjøre, ligger veldig godt på veien, massevis av kraft til forbikjøring.
Kjente at "kraftfot" etterhvert ble vant til å trykke riktig og cruise-kontrollen var fin å bruke.
Skulle gjerne hatt adaptiv-cruise kjente jeg, men det kommer vel om ikke lenge ;)

På Mosjøen var det avtalt å lade på "Cabo", 400V 21/32A, rødt industristikk.
Med enkeltlader i bilen ble det 13A og 41km pr time.
Noen timer søvn og bilen var klar for neste stykke.

Mosjøen-Fauske, 27 mil, 55kWh, 204Wh/km. Litt mer fjell på dette strekket.
50km avg forbruk oppe i 275Wh/km og nede i 95Wh/km.
Rema1000 på Fauske hadde tilgang til 400V 16A rødt industristikk og igjen ca 40km pr time lading.
Fikk god tid til å trykke meg rundt i alle deler av systemet.

Fauske-Narvik var neste strekk, 25 mil, kjenner at det bare er deilig å kjøre el-bil ;D
Her fikk jeg også koble til et 400V industristikk på baksiden av et Rema1000.
Veldig hyggelige kjøpmenn nordover ;)

Totalt 20timer med lading... Det skal bli fint med superladere til Nordkapp 8)
Kjente jeg ble litt utålmodig på slutten. Det ble flere timer lading enn kjøring.

Da jeg kom hjem, hadde familien fulgt med på app'n hvor jeg var og kom ut med flagg og ønsket oss velkommen!!
Stas!

Fruen fikk også prøvekjøre litt og det er bare gøy å se hvordan hun intuitivt bruker bilen og mulighetene.
Det tok ikke lang tid før også hun synes dette er "verdens beste bil".

Lykkelig Tesla eier!! :)
Elvin | S85 | hvit 19' | Tech | park | ekstra seter | svart tekstil
Levering 10. mai -14

Mr_i

Endelig var dagen kommet, tror ikke tiden har gått så sakte siden jeg var liten og ventet på julaften.
Tiden fra tidlig november til 8.mai var som et langt svangerskap å regne.

Fikk en hyggelig telefon fra DS på Lade uken før, og fikk valget om å hente bilen 8. eller 9. mai. Som mange av dere andre har skrevet, det var et "dumt" spørsmål.
Jeg booket flybilletter og satte nesen mot Trondheim, må reise rundt store deler av Norge for å komme seg til Trondheim med fly fra Molde. Det er nok ikke den Metropolen som vi tror det er. :)

Alt gikk etter planen og plutselig så satt jeg på flybussen mot Lade Arena. Fint vær og god temperatur, så den lille gåturen de siste meterne var en fryd. Jeg ankom en god time før avtalt, men fikk heldigvis startet overtakelsen med det samme.

Det var en fantastisk følelse endelig å kunne se den med egne øyne og ikke bare et bilde på Mac'en. Jeg hadde vært litt usikker på fargevalget, men det var bare tull. For den er helt rå i sølv. Er rimelig godt fornøyd med at jeg ikke valgte hvit, da jeg tror 50% av alle Tesla i Norge er i den fargen.

Inne i hallen stod den med pano tak og alt annet av utstyr, foruten barneseter. En perfekt S85.
Hadde på forhånd levd inne på dette forumet og andre forum rundt om på verdensveven, så hadde rimelig god oversikt. Men ba likevel om en "Tour" av DS, bare for å utsette den herlige følelsen av å kjøre de første meterne, litt til. Hadde flere spørsmål planlagt på forhånd, det var egentlig bare tull, for de ble kun nedskrevet i glemmeboken. Noe jeg må ta senere pr mail.

Kjøpte en hel del ekstrautstyr, slik at jeg skulle ha det jeg "trengte". Bestilte den med blått adapter, men fant ut at det var et rødt jeg behøvde, så det ble kjøpt på stedet. Sammen med matter, type-2 og diverse.

Turen mot Molde var en fryd. En helt fantastisk bil, eller rettere sagt "skute", som flyter bortover veien.
Men med meg, som det er med alle fra Molde når de er i Trondheim en tur, jeg hadde blitt bedt om å ta en "liten" tur innom Ikea. Den rundturen ble gjennomført på rekordfart, og bra var det.
For jeg hadde ikke helt tenkt gjennom hvordan nøklene fungerte, så jeg tok kun med den ene av de to jeg fikk. Den andre lå igjen i bilen, noe som vil si at den er enkel å åpne. Jeg låste den med nøkkelen når jeg gikk, men det hadde bare vært å trykke inn håndtaket så hadde bilen åpnet seg...
Men det gikk heldigvis bra. :)

Brukte cruise controllen mye på veien hjem, og det fungerte helt supert. Regen var litt uvant i starten, men det er helt fantastisk. At dette ikke finnes på andre vanlige biler, er for meg nå rart. Tror ikke jeg trykket på bremsen en eneste gang, foruten når jeg stoppet på fergen.
Jeg liker og tro at det var meg de flokket seg rundt og tok bilder av når jeg stod parkert på fergen, men det var nok mitt nye "glis".

Resten av turen var fortsatt som en drøm, og jeg er kjempe happy.

Noe har jeg selvsagt å utsette, men det er småting og regne. Noe jeg tipper kan enkelt fikses. Men det jeg har kommet over nå er:

  • DAB radioen er ikke optimal, den bytter kanal for ofte
  • Telefonen bør få en meny med "Favoritter", går for lang tid å lete i listen

Som nevnt, kun småting. Bilen er fantastisk, og jeg er frelst. Kona er i tillegg super happy med bilen, hva mer trenger man da. :)

mecanica vergara

Da var mine første timer med smykket unnagjort. Etter 5 mnd. og to dager siden bekreftet.

Ikke mye å utsette på bilen. Det eneste jeg klarte å finne ved levering var at de hadde glemt å skru på ventil hettene på hjulene. Ellers så fant jeg ut når jeg kom hjem at den ene listen over bakdøren på førersiden var litt løs. En enkel sak å rette senere.

Det er ingen grunn til å fortelle hvor fin bilen er og hvor god den er å kjøre. Det er det så mange av dere andre som har klart å få frem tidligere.

Jeg hadde bestilt rød adapter. Men ble forespurt om jeg ville bytte til en Type 2 lader som skulle være mer anvendelig på tur. Blå adapter som passer til installasjonen hjemme fulgte med. Denne ga på min kontakt 28km i timen som skulle holde helt fint.

Bilde nr. 1 viser hvor mye Tesla hadde kjørt bilen :).
Bilde nr. 2 viser at det ble plass til bilen i garasjen.
Bilde nr. 3 ladehastighet fra 32A en-fas kontakt hjemme. 
Sølv 75D hentet desember 2107
Sort 3SR+

maxmekker

Grattis, håper du kan komme med en liten update på hvordan 60Kw fungerer ( rekkevidde  ) i det daglige og evnt etter en 'ferietur'

smurf

Jeg fikk en telefon fra Tesla i lunchen 16 mai. DS lurte på om jeg ville ha bilen før 17 mai... Selvfølgelig!! Dimmelenka gikk brått fra noen dager til noen få timer  :)
Etter en times gjennomgang var det ut på første kjøretur. Bilen er like god å kjøre som jeg husket fra prøvekjøring. Har stort sett bare kjørt BMW tidligere og Tesla kan absolutt måle seg. Aks'en er helt rå. Og den går på skinner i svingene.

Har kjørt 50 mil på et par dager. Lett å finne unnskyldninger for å kjøre en tur når man har Tesla :) Kjørt den på svingete vei med cruise control på 80+ kmt og den ligger utrolig bra på veien. Satte styring til 'sportslig' og den føltes veldig tight og fin. Og den holder farten oppover og nedover. Så deilig å slippe å bremse i nedoverbakkene.
En ting jeg liker utrolig mye er at man i praksis bare kjører med 'gasspedalen'. En annen ting er 'present door handles' og 'auto lock om walkaway'. Det er jo et hakk videre enn keyless access jeg hadde før. Utrolig behagelig å bare gå fra bilen og så låser den.
Musikkanlegget står også til forventningene. Har en liten USB på 64GB som stikker ut bare 8-9 mm med AIFF musikkfiler (ikke noe tap). Synes lyden er meget bra. Håper at Rdio funksjonaliteten blir bedre i neste oppgradering. Dagens løsning kvalifiserer bare som midlertidig løsning. Savner spillelister og mulighet for nedlasting av musikk ala Spotify offline. Opplever litt lang venting mellom hver sang på Rdio. Greit at den finner neste sang for deg. Oppdaget et par nye sanger jeg likte, men noen ganger vil man jo høre en spilleliste eller et helt album...
Det har vært mye snakk om DAB her. Ja, brukergrensesnittet bør endres! Jeg er lite intr i hvilken block kanalen ligger i. Men lyden var bra og den hopper over til FM i tuneller o.l. og tilbake til DAB når signalet er tilbake. Synes den fungerte bedre enn i gamle bilen (vel, den er bare 2 år så ikke så gammel...)
Programmering av homelink gikk greit og det samme med lading.
Kort oppsummert så har alle forventninger blitt oppfylt, alt fungerer og bilen er bare nydelig å kjøre!
2014 Hvit S85 Tech Panorama Luft HIFI Vinter Alarm P-sensor (solgt 2017)
2017 Hvit X100D 7seat kremfarget, Premium, oppgradert AP: Lev sen Nov -Des 2017. (Endret til sen oktober- november)

OddB

Et lite Teslaøyeblikk fra i dag. Mc Donalds drive-inn :  Bestiller i "intercom'en". Kjører rundt hjørnet til betalingsluka. Personen står med ryggen litt mot oss og tar i mot en ny bestilling.  Plutselig skvetter han "Oi ! Hørte ikke at du kom !"   Smil :-)
Blir vist videre til "venteplass", så kommer en ung gutt ut med bestillingen vår,  ramser opp innholdet i posen mens øynene hans holder på å ramle inn vinduet... kunstpause....." FIN BIL !"
Kan man annet enn å takke og samtykke :-D
Roxy -(rød S85) mottatt 19. mars 2014 kl 18:00
Styremedlem i Tesla Owners Club Norway

Jærbuen

Har fått samme kommentar fra smilende dame i billettluka på ferjekaien i Arsvågen: " FIN BIL !! "
Hvit 2012 Leaf  solgt
2014 TMS 85, sort med pano, 22" , techpakke, lydpakke, sort skinn ,twin-lader, lyspakke og luftfjæring. Solgt med 130' km :)
2015 Zoe 210 solgt
X75D solgt
Hvit 2019 TM3 Long Range AWD

tony@lunatech.no

Da var endelig dagen kommet for å hente romskipet! Drøye 5 måneder venting har kommet til ende. Har kjøpt mange biler i min tid inkludert i dyrere prisklasser, men aldri har vel ventetiden vært så lang som denne gang. Reisen begynte vel tilbake i Mars 2013 da jeg tilfeldigvis gikk forbi et showroom for Tesla i Seattle. Hobby-nerd som jeg er falt jeg umiddelbart for skyhøy gadget faktor og tenkte at «en slik en hadde vært gøy å ha», men det ble med det. I oktober dro jeg innom Tesla Alnabru fordi jeg tilfeldigvis var i området. Var primært interessert i model X, men fikk nok en gang øynene opp for Model S når jeg så de trillet lydløst omkring der.. Det var vel etter dette besøket jeg begynte å titte litt rundt på nett og lese meg opp... mildt sagt... Hadde enda ikke bestilt når prisen gikk opp så dette ble en strek i regningen, men bestemte meg gradvis for bestille.

Etter utallige timer med surring inne på Tesla sine sider med konfigurasjon av bilen kom jeg til slutt til enighet med meg selv. Det som hadde startet på en ganske «fornuftig» pris på godt under 600, endte opp på ca 720.. Ting jeg absolutt mente jeg ikke hadde brukt for slik som Performance, dobbeltlader, vinterpakke, karbon etc. ble til slutt med. Eneste som ble droppet var barnester, utvidet lyspakke, 21 tommer hjul (da jeg ville kjøpe Vossen felger i ettertid), skinn på dashboard og sportsseter. Jeg valgte også bort de røde bremsekalipterene da jeg synes dette passet dårlig på sølv bil. Yatch gulv ble heller ikke med da jeg tenkte meg at mobilen og ymse småting ville flyte rundt i større grad enn med teppe.. I ettertid har jeg vel ikke angret på noe annet enn at jeg på et tidspunt vurderte å bytte til perlehvit. Nå er jeg strålende fornøyd med sølv og den skal uansett kles i folie om ikke lenge. Kunne jeg valgt alt på nytt hadde jeg muligens tatt med sportssetene. Er ingen stor fan av den røde kanten på setet da den blir litt for «hårete» for min smak, men synes det er fint med alkantara detaljene.

20 desember bestilte jeg i butikken på Skøyen. Bilen ble en julegave til kona/familien og lå under juletreet i form av en pent innpakket kontrakt med litt ymse Telsa effekter inkludert en Tesla sparkebukse til knerten. Bestillingen ble låst 1. Januar og før det rakk jeg å vingle masse mellom grå og sølv farge og ymse kombinasjoner før jeg endte på det som er nevnt over.. og med det begynte ventetiden...... som var lang... grunnet noe surr med produksjon/bestilling som jeg enda ikke har fått svar på hva var så tok det lengere tid enn de 4 månedene prioritert levering som ble lovet. Det har i ettertid blitt ryddet opp på veldig fin måte og jeg er godt fornøyd med hvordan Tesla kompenserte for dette. Datoen som først var satt til 5. Juni ble også fremskyndet til i dag 22 mai. 14

Overlevering gikk nesten som forventet. Utrolig deilig å sette seg inn i egen ny bil. Det som var litt kjedelig var at DS påpekte en fraktskade på siden av den ene døren. Det var en liten bulk på den horisontale kanten/knekken ca midt på døren. Ikke store greiene, men stor nok til at man ser den, spesielt fra siden av bilen. Typisk feil om man har åpnet døren og slått den inn i en metallstolpe etc. De sa at det ikke var mulig å rette ut bulken og de måtte derfor bytte hele døren (!!!) Kjente jeg ble litt skeptisk til en ny dør som må lakkeres opp og om det vil være mulig å se fargeforskjell fra resten av bilen. De mente at det ikke skulle være noe problem og jeg fikk time om et par uker til å få jobben gjort. De glemte også å legge inn hattehyllen etter å ha tatt den ut for å få plass til vinterdekk samt at det heller ikke lå med noen nøkkel til ladestasjonene i velkomstpakken fra elbilforeningen. Den frunk matten jeg hadde kjøpt tilbake i mars passet ikke (var for stor), men denne byttet de for meg uten noe spørsmål. De hadde heller ikke rødt ladeadapter inne, men jeg valgte da en type 2 kabel i stedet hvor jeg betalte et mellomlegg (den har gått ned i pris nå hos Tesla!) Litt kjedelig med bulken og ny dør, men alt i alt en helt grei opplevelse med henting og fint at det var de som påpekte det selv.

Når jeg trillet ut fra butikken ble jeg nok en gang minnet på at dette virkelig er bil 2.0.. har aldri hatt elbil før og den magiske stillheten er helt fantstisk.. Er glad i musikk.. gjerne høyt, men har knapt spilt en lyd i anlegget så langt da jeg nyter stillheten! Første jeg gjorde var å kjøre til dekksenteret for å få lagt på de nye Vossen 20 tommer CV4 felgene. Har vinglet mye her også. Vossen har jo bare 20 eller 22 tommer. 22 blir uansett ikke aktuelt for meg da komfort og kjøreegenskaper kommer i første rekke, estetikk i andre.. Synes felgene ble lekre på bilen.. De kunne godt vært en tomme større, helt klart, men kan ikke si jeg merket noe som helst forskjell fra 19 til 20 i komfort. Synes kanskje 20 Vossen med Vredensten var hakket stillere og lå bedre på veien, men dette kan være placebo. Kjøreegenskapene virker uansett knallbra og da får jeg heller ofte en tomme eller to til det.

Har ikke blitt kjørt mye i dag grunnet jobb, familie etc. Kanskje 6-7 mil. Fikk testet saltoladeren som lader på 400V 20A.. Fikk ca 6 mil på tanken i timen og er godt fornøyd med det. Knotet med alt av innstillinger og møtte på litt problemer med Rdio som spurte om brukernavn og passord.. Ringte Tesla service (tror jeg kom til Nederland) og de skjønte ingen ting, men plutselig funket det. Sleit litt med programering av Homelink, men etter batteriskift i fjernkontrollen fungerte det. Nettleseren hakket og surret også en del. Kjørte en reset på skjermen og dette løste problemet. La merke til at det er noe «rart» med mønsteret i karbonen rett under høyre lufteventil. Ser det spesielt godt på skrå når sola skinner inn.. Ser nesten ut som riper, men er ikke det.. Vet ikke om jeg orker å reklamere på dette.. Får vel kanskje være måte på hva man skal pirke på, men får se. Har enda ikke «bånnet» pedalen, men ikke langt i fra.. Merker jeg har stor respekt for kreftene som ligger der og er ekstremt glad i førerkortet mitt. Blir vel noen 0 til 100 de neste dagene :) Alt i alt strålende fornøyd. Tesla gliset har kommet flere ganger i dag og merker at jeg konstant tenker på unnskyldninger for å ta meg en kjøretur. Har også en Volvo XC60 og tanken var å ha Tesla som bil nummer 2.. Allerede nå kan jeg si at dette blir bil nummer 1 og utelukker ikke at Volvoen forsvinner ut porten for godt om ikke alt for mange månedene.. Kanskje med en bestilling på model X i bytte...

I morgen skal den få film på rutene så knerten kan kose seg baki og den blir hakket vassere.

Takk til alle her på forumet som har stilt opp med svar på spørsmål og god informasjon. Kommer nok til å bli her fremover også da jeg er ganske sikker på at entusiasmen ikke dør med det første! :)


Sølv TMS P85 m/ 20" Vossen CV4 og det meste av utstyr. Bekreftet 1. Januar 2014 - Levert 22. Mai 2014

mecanica vergara

Sitat fra: Lunatech på torsdag 22. mai 2014, klokken 23:55
Yatch gulv ble heller ikke med da jeg tenkte meg at mobilen og ymse småting ville flyte rundt i større grad enn med teppe..

samt at det heller ikke lå med noen nøkkel til ladestasjonene i velkomstpakken fra elbilforeningen
Gratulerer med ny bil. Jeg kjenner meg igjen i mye av det du skriver.

Når det gjelder yatch gulvet er jeg helt enig med deg. Det ser fint ut, men er ikke praktisk. Og prisen er stiv.

Når det gjelder nøkkelen til ladestolper trodde også jeg at denne manglet. Men den satt fastlimt i en av heftene som fulgte med i boksen fra elbil foreningen. Kanskje dette kan være tilfelle hos deg også:).
Sølv 75D hentet desember 2107
Sort 3SR+

Cowboystrekk

mecanica vergara: Foruten soltaket så så den bilen mistenkelig lik ut som min ;)
Tesla Model S 2013 - SOLGT
Tesla Model 3 SR+ 2020 - >

mecanica vergara

Sitat fra: Cowboystrekk på fredag 23. mai 2014, klokken 11:44
mecanica vergara: Foruten soltaket så så den bilen mistenkelig lik ut som min ;)
Det kan helt sikkert stemme. Dette er spekken min, i tillegg til superlader som ble lagt til i ettertid.
MS03 Model S Standard 60kW 2014
AD07 AD07 600,00 1 600,00
PMSS Sølv Metallic Lakk
PK01 Parkeringsassistent
PS01 Pakkehylle
QPMB Sort Nappa-skinn interiør
RFPO Panoramatak i helglass
TP01 Tech-pakke
5 års vedlikeholdsplan
Sølv 75D hentet desember 2107
Sort 3SR+

tony@lunatech.no

Sitat fra: mecanica vergara på fredag 23. mai 2014, klokken 06:59
Når det gjelder nøkkelen til ladestolper trodde også jeg at denne manglet. Men den satt fastlimt i en av heftene som fulgte med i boksen fra elbil foreningen. Kanskje dette kan være tilfelle hos deg også:).

*Ler*.. RTFM er ikke min greie skjønner jeg.. Men ja! Der var den ja..  ::)  hehe.. Hva skulle jeg gjort uten dette forumet... :)

Fikk folie på bakrutene i dag forresten. Ble bra! Scandinano i Drammen som gjorde det for 2500. Tok alt bak B stolpe i 20%. Svingte samtidig innom Tesla ang. den noe merkelige strukturen i carbon dekslet på høyre side på dashen.. Lurte jo på om det var jeg som var litt for pirkete, men servicemannen så det med en gang og sa at slik skulle det ikke være så dette bytter vi.. Done deal og god service!
Sølv TMS P85 m/ 20" Vossen CV4 og det meste av utstyr. Bekreftet 1. Januar 2014 - Levert 22. Mai 2014

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA