Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Sv: Hviket forsikringsselskap velger jeg for min TMS

Startet av Signature #280, tirsdag 13. august 2013, klokken 23:55

« forrige - neste »

RaBalder


sisc1337

Sitat fra: Quintilian på tirsdag 01. april 2014, klokken 20:24
Ryggeprosjektet mitt endte med et knas i en 220-volts utendørs koblingsboks som stakk opp av bakken!

Fy faen! Håper dette er en meget bra skrevet 1. april post! Jeg ønsker ikke min værste fiende en sånn dag som det du (muligens) har opplevd med ny bil. Ønsker jeg deg lykke til med reprasjon og veien videre hvis dette er en sann historie!

Selv lagte jeg min første ripe på min femte dag med bilen(ikke aprilsnar). Tok selfølgelig borti en fortauskant med bilen (21" cyclone felger), men dette er heldigvis veldig lite synlig og blir ikke veldig dyrt å fikse. Men som jeg ser andre har skrevet her inne før, så kan det jo være litt "sunt" å få den første ripa, dog ikke i den grad du har!
Perlehvit P85, 21" grå turbine, vinterpakke, panoramatak, ultra Hi-Fi lydsystem, smart luftfæring, techpakke, sikkerhetspakke, dobbeltlader, parkeringsassistent, premium interiørbelysning, hattehylle og karbonfiber interiør.

Quintilian

#1172
Takk for omtanken folkens.... Dessverre ingen 1-april-spøk, selv om det hadde vært å foretrekke :-)

PS: Har laget en egen post om emnet.. Kunne tenkt meg å høre om andre har erfaringer med karroserieperasjoner og da er det dumt å "kløttre" denne fortreffelige tråden :)

BMW850

OMG, første dagen... min dypeste medfølelse, virkelig kjipt! Tenker du har vært innom tanken... faen hvorfor tok jeg den siste turen den kvelden  :-[
P85 delfin-grå, sort performance-interiør, grå 21", dobbeltlader.

cstromme

Tesla Model X 75
Tesla Model S 85 - Vin: 37234 (SOLGT)

Mr.Hansen

Får en tåre i øyekroken av å lese ditt innlegg Quintilian. Har selv en trang garasje, så jeg burte være ekstra forsiktig selv.
"When breaking the Laws of Nature the punishment occurs instantly. The punishment is known in advance and always sentenced unconditionally!"

Gusse


Tai

Helt grusom  lesing quint.  Håper videre bilhold byr på mer positive opplevelser.

Tai
Tesla Model S, grønn 85 Kwh,
Bestilt - 06/09-13
Finalized - 14/09-13
Bygget- 15/01-14
Transitt- 21/01-14
Klargjort- 28/02-14
Utlevering - 11/03 2014 kl 15:30!
Solgt - 25/08-17

-->Model X 75D, Midnight silver, 5 seter, premium, krem interiør, Oppgradert auto.
Bestilt 11/08-17
Kaos i Mytesla 02/09-17....
Ankommet Bergen  27/10-17
Utlevert 10/11-17

----------------------------------------------------------
"Ever notice that anyone going slower than you is an idiot, but anyone going faster is a maniac?" - George Carlin

ElViz55

Føler med deg ! :'(

Så nå begynte jeg å grue meg voldsomt. Jeg har fått 4 nye biler i mitt liv, 3 av dem har fått skade første uka. Ellers har jeg nesten ingen skader de siste 30 årene.

Bil1: Toyota Hilux, en kar kjørte i ræva på meg dag 2.
Bil2: Saab Lancia 600, En kar rygga opp på panseret mitt med en van, etter 5 dager.
Bil3: Alfa Romeo 159, kjørte på en stubbe skjult i noe høyt gress, frontfanger ødelagt, dag 1.
Bil4: Alfa Romeo MITO: Uskadet så langt etter ett år.

Fikk skikkelig knute i magan, får bil ca 22. april...


Morsomme x-er: 60'Fiat 1100, 60'Simca Vedette, 60 og 61 Plymouth (3), 76 Toyota Celica LB, 73 Buick Riviera, 81 Camaro,++
94 Toyota MR2

Quintilian

Takk for hyggelige svar alle sammen :-)

Har kommet greit over hendelsen nå, og er tilbake til å stortrives med bilen!

ElViz55: Du har vel brukt opp uhellskvoten din for lenge siden og kan nok se frem til uhellsfritt bilhold de neste par årene får vi håpe :-)

tk421

Da var Beistet overlevert, og HERREMINHATT dette er en morsom bil!
Selv uten P er dette virkelig noe av det beste jeg noen gang har kjørt. Aks'en er sykt bra!
Verken kona eller jeg så gleden i å betale for alt ekstra innvendig, så jeg forventet en del sort plast. Men neida, her var det forseggjort interiør med syntetisk skinn (vil jeg anta det er) interiør over dashboard. Trim-listene er i høyglans svart og er helt i tråd med bilens stilige interiør. Det ser lagt fra ut som det normale Plast interiøret man får i "normale" biler.

Første dagen som EL bilist gikk ut på å cruise hjemover. Kona var en solstråle og tok bilder i fleng for å legge ut på Facebook - tydeligvis ikke bare jeg som er stolt av ny bil :)

Henta ungen i barnehagen som ville ha med en venn hjem. Greit nok, tenkte jeg og foldet ut barnesetene bak. Jeg har aldri hørt så mye knising og hurrarop noen gang. "Kjør fort!" "En gang til!" var ordren fra bagasjerommet. All min frykt om bilsjuke føyk rett ut av vinduet. Dette blir bra.

På kvelden tok jeg med en kamerat på en tur. Han strålte når han fikk litt alenetid. Tre timer etter at vi gikk hver vår vei fikk jeg en SMS: "Fy F**N for en bil!"

Tesla setter sine inntrykk på folk, ja.

Dro videre på en langtur dagen derpå.
Med ca 340km på rekkevidden og etter en tur på ca 300km med 100-110 på E6 i sterk motvind og regn (og en og annen tung akselerasjonsfot for å vise meg frem :) ) så hadde jeg 25km igjen ved hjemkomst. Ikke dårlig, faktisk. Jeg hadde aldri rekkeviddeangst selv om jeg var lettere på gassfoten mot slutten av turen.
Det jeg merker meg er at jeg blir en roligere bilist med TMS'en. Jeg ligger ikke lenger i 120/130 i 100 sonen, men cruiser rundt fartsgrensen. Plutselig blir jeg mer oppmerksom på hvordan bilen bruker drivstoffet sitt, og en rar bieffekt er at jeg blir en roligere bilist... Å holde 100 i 100 sonen og ikke kontinuerlig fyke forbi i venstre felt (som jeg vanligvis har gjort).
Hvem ville trodd at ved å kjøpe en sportsbil, så blir man en roligere bilist. Vel, jeg skriver det av til det faktum at bilen er så sinnsykt god å kjøre at bare der blir man roligere helt automatisk.


Takk for følget i ventetiden. Dette forumet har gjort susen.
Mørk Grå metallic S85
Techpakke, Panotak, Parkassist, Ultra HiFi m/DAB, Luftfjæring, Vinterpakke, MiniMe-seter, Hattehylle

Bestilt: 02.12.13 | Bekreftet:07.12.13 | Tesla-fabrikken bygger din Model S: 19.02.14 | Ferdig bygget: 22.02.14| Leveranse 11.04.14

Thomas Parsli

Sitat fra: tk421 på mandag 14. april 2014, klokken 10:23
Det jeg merker meg er at jeg blir en roligere bilist med TMS'en. Jeg ligger ikke lenger i 120/130 i 100 sonen, men cruiser rundt fartsgrensen. Plutselig blir jeg mer oppmerksom på hvordan bilen bruker drivstoffet sitt, og en rar bieffekt er at jeg blir en roligere bilist...

Å bli bevist energiforbruk er en bieffekt man alt for sjelden snakker om, men som er en viktig konsekvens av å kjøre elbil. Elbilmotstanderene skjønner det neppe før de selv får elbil, men det er omtrent som når man resirkuerer og blir bevisst på hvor mye mat man kaster.

Thomas
2019 Tesla Model X 100D 6 seter
2012 Nissan Leaf (128000km, mistet to streker på batteriet hittil)
1999 Peugeot 106 (solgt ved 99900km pga. batteriproblemer)

Tjos

"Det jeg merker meg er at jeg blir en roligere bilist med TMS'en. Jeg ligger ikke lenger i 120/130 i 100 sonen, men cruiser rundt fartsgrensen."

Dette kalles rekkeviddeangst :-) Det samme skjer når man kjører fossilbil og bensinpumpesymbolet lyser i instrumentpanelet :-)
Hadde P85+ i ca 1 mnd. Er nå solgt.

cairnz

Sitat fra: Tjos på mandag 14. april 2014, klokken 11:04
"Det jeg merker meg er at jeg blir en roligere bilist med TMS'en. Jeg ligger ikke lenger i 120/130 i 100 sonen, men cruiser rundt fartsgrensen."

Dette kalles rekkeviddeangst :-) Det samme skjer når man kjører fossilbil og bensinpumpesymbolet lyser i instrumentpanelet :-)

Langt ifra. Det er bare rett og slett mer behagelig å slippe stresset med å blinke hit og dit og få sinte bilister opp i stumpen (de som vil kjøre i 130).. at det er litt mindre støy, litt mindre forbruk er bare bieffekten av det.

Cruisecontrol og god sittestilling, that's the way :)
Elbilist

Thor2014

Sitat fra: Tjos på mandag 14. april 2014, klokken 11:04
"Det jeg merker meg er at jeg blir en roligere bilist med TMS'en. Jeg ligger ikke lenger i 120/130 i 100 sonen, men cruiser rundt fartsgrensen."

Dette kalles rekkeviddeangst :-) Det samme skjer når man kjører fossilbil og bensinpumpesymbolet lyser i instrumentpanelet :-)

Helt uenig.
Det TK421 passer bra med min endring

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA