Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Sv: Hviket forsikringsselskap velger jeg for min TMS

Startet av Signature #280, tirsdag 13. august 2013, klokken 23:55

« forrige - neste »

Quintilian

Sitat fra: Øggen på tirsdag 25. mars 2014, klokken 14:36
""På den litt tekniske siden så fikk jeg med to ting jeg ikke forventet: Elektrisk innfellbare speil og autokanselering på blinklys!""

Hva i huleste er : autokanselering på blinklys????

Jeg gjetter på at han omtaler funksjonaliteten hvor man kan vippe raskt opp eller ned på blinklyshendelen og så blinker den 3 ganger før den stopper igjen automatisk.... Hyundaikjerra jeg kjører nå mangler dette og det plager meg grenseløst!

cra

Filskift-indikator, ja. Snerten funksjon ved filskifte og i rundkjøringer der trafikken glir greit. :)  Hvis ikke kan det jo være at han mener at lampa skrur seg av og på automatisk (i motsetning til mange biler jeg ser der den aldri skrur seg på i det heletatt)  ;D
Tesla Model S75D 30/6/17
Tesla Model S85 26/3/14-30/6-17, 82500km
Leaf 9/5/12
Think City, Har ACTIA diagnoseapparat.
Sykkylven (Sunnmøre)

sisc1337

#1142
Sitat fra: Quintilian på tirsdag 25. mars 2014, klokken 14:37
Sitat fra: Øggen på tirsdag 25. mars 2014, klokken 14:36
""På den litt tekniske siden så fikk jeg med to ting jeg ikke forventet: Elektrisk innfellbare speil og autokanselering på blinklys!""

Hva i huleste er : autokanselering på blinklys????

Jeg gjetter på at han omtaler funksjonaliteten hvor man kan vippe raskt opp eller ned på blinklyshendelen og så blinker den 3 ganger før den stopper igjen automatisk.... Hyundaikjerra jeg kjører nå mangler dette og det plager meg grenseløst!

Nei. Dette har vel alle? Når jeg var å kjøte demobil, så klagde jeg på nettop dette med at når jeg blinket til høyre, så måtte jeg selv manuelt kanselere blinkingen etter jeg var ferdig med svingen. Hvis jeg ikke gjorde dette, så ville jeg blinke til høyre resten av kjøreturen. Fikk svar av selger at dette var en "feature" og at jeg kun måtte vippe den forsiktig (3blink) og ikke helt over. Men til min positive overaskelse så slipper jeg dette problemet i min bil! Kanskje det kun var demobilen jeg kjørte som ikke hadde denne autokanseleringen ut av svinger. Noen andre som har/ikke har denne funksjonen? Håper forklaringen min var grei. Dette er jo en sak min gamle volvo S40 96 model (sammen med 95% av alle andre biler) også har, en enkel mekanisk bryter!
Perlehvit P85, 21" grå turbine, vinterpakke, panoramatak, ultra Hi-Fi lydsystem, smart luftfæring, techpakke, sikkerhetspakke, dobbeltlader, parkeringsassistent, premium interiørbelysning, hattehylle og karbonfiber interiør.

Øyvind.h

Kan ikke huske sist jeg kjørte en bil uten automatisk kanselert blinklys. Alle model s jeg har testet har dette. Alt fra gammel US demobil til nye biler levert i dag.
Mercedes EQC AMG 2020
Model Y Performance bestilt
x Tesla Model X90D 2016
x Kia eNiro 2019
x Tesla Model S 90D 2016
x Nissan Leaf mars 2012
x Model S aug 2013

sisc1337

Sitat fra: Øyvind.h på tirsdag 25. mars 2014, klokken 17:42
Kan ikke huske sist jeg kjørte en bil uten automatisk kanselert blinklys.

Nå har ikke jeg kjørt så forferdelig mye biler, men det var et førsteganstilfellet for meg da jeg kjørte demobilen. Sikkert derfor jeg reagerte på det!:)
Perlehvit P85, 21" grå turbine, vinterpakke, panoramatak, ultra Hi-Fi lydsystem, smart luftfæring, techpakke, sikkerhetspakke, dobbeltlader, parkeringsassistent, premium interiørbelysning, hattehylle og karbonfiber interiør.

janmb

Sitat fra: sisc1337 på tirsdag 25. mars 2014, klokken 16:53
Når jeg var å kjøte demobil, så klagde jeg på nettop dette med at når jeg blinket til høyre, så måtte jeg selv manuelt kanselere blinkingen etter jeg var ferdig med svingen. Hvis jeg ikke gjorde dette, så ville jeg blinke til høyre resten av kjøreturen. Fikk svar av selger at dette var en "feature" og at jeg kun måtte vippe den forsiktig (3blink) og ikke helt over. Men til min positive overaskelse så slipper jeg dette problemet i min bil!

Det var en feil og definitivt ikke en feature - og den ble rettet i.l.a sommeren 2013.

Jeg tok opp dette da jeg selv hadde prøvekjøring i juli og de var da helt åpne på at det var rettet - noe det da også var.
P85+, Multilayer hvit (sort/carbon int), 21", Tech, Pano, Luft, Lyd, Lys, Park, Hattehylle

Orcuz

Da er min første dag og mine første 45 mil overstått.

Ble møtt av en hyggelig kar på tog stasjonen i drammen som fraktet meg til Tesla sine lokaler. Var der ca 40 min for tidlig, men ble møtt av en hyggelig amerikaner med kaffekopp i hånda som lovet at før kaffen var tom skulle det komme en DS å hjelpe meg. Veldig sant, noen få min etter sto ei koselig frøken der som guidet meg igjennom. Jeg kunne forsåvidt mer enn hun på flere av punktene, men det er ikke så rart etter å ha "bodd" her i flere måneder ;)
Eneste feil på bilen var en bitte bitte liten ripe nederst ved ene bakhjulet, den ble notert ned og fikses på neste service. Bortsett fra det var detailingen PERFEKT og mye mye bedre en noen av "skrekk bildene" jeg har sett folk legge ut.

Dro så videre til scandanio (eller noe..?) som sotet rutene mine på noen få timer mens vi var på kjøpesenter og fikk i oss noe frokost.

Neste stopp ble NoFuel på lysaker hvor jeg hentet parkeringsur (var mye større en jeg trodde, men overlevere vel) og type 2 kabel 8 meter.

Svingte så innom den nye powerparken på skøyen for å teste dobbeltlader. De laderne med fast kabel sto det at var 35 min ventetid på (var ingen bil der) så måtte bruke den uten kabel og fikk da testen den jeg hentet noen min før også. Ladet helt fint på ca 18kw/h i ca 15-20 min før vi dro videre.

Dro fra Skøyen med 250 typical km på "tanken" og satt kursen mot Lillehammer. Var en tur innom muttern og fikk vist bilen på veien og kjørte som om jeg skulle kjørt helt vanlig bil (fartsgrense +mva, god og varm bil, musikk på full guffe) og kom frem med 17 typical km. Rekkeviddeangst fantes ikke.

Før jeg rakk å spise opp maten min på Esso var bilen 85% igjen så da var det bare å kjøre hjemover. Dro fra Lillehammer rundt 11:30 tiden så begynte å bli lite trafikk og fine bare veier, fikk derfor testet bilen litt skikkelig. Går ikke i detaljer, men å tømme en tank (hadde ca 32km igjen) fra Lillehammer til Lillestrøm er null problem om man vil ;)

Når jeg kom hjem hadde jeg litt problemer med lading. For det første har noen tatt plassen min så må lade med 5 fosilbilen imellom meg og kontakten (takk til kirkebø som lager skjøtekabler!) og bilen var litt uenig i starten. Fikk opp "car needs service", "low 12v" osv, men en kjapp restart så funket alt som en drøm.

Nå er det bare 4 timer til jeg skal dra igjen så mye strøm blir det ikke, men holder i massevis til å komme meg tur/retur hotellet jeg skal på imorgen og der blir nok bilen stående på shucko rundt 24 timer før jeg skal hjem igjen.

Ble veldig lang post, men kort oppsumert er det noe av det herligste jeg har vært med på. Anlegget er bra, setene er gode å sitte i (til tross for 45 mil nesten sammenhengende kjøring), bilen går som en rakett på speed og ligger limt fast på veien, skjermen er fantastisk å navigere på (bortsett fra nettleser som er treeeeg)
Jeg er frelst!

Orcuz

Glemte:
Fikk med elektrisk innfellbare speil og rødt+blått adapter og kjøpte meg frunknett og trunkbag.
De kunne også bekrefte at det var ekte nappaskinn interiør i min, samme som nå kan kjøpes som "utvidet skinnpakke". De ringte Amsterdam (eller noe) for å dobbeltsjekke og oppga mitt VIN nummer osv og fikk da bekreftet at jeg hadde ikke kunstig skinn, men utvidet skinnpakke :)

atleten

På mandag hentet jeg ut mitt sorte glis:) Ble også fraktet fra togstasjonen av en hyggelig mann fra Tesla. Tror jeg var blandt de som brukte kortest tid på utlevering, (totalt 10 minutter eller noe), for jeg ville ut på veien:) Tok selvfølgelig en rask titt over, men den så strøken ut i mine øyne og virker som om de har fått en god detailer på jobb der nå. Startet med 250 typical og kjørte via hønefoss til oslo og rundt og rundt før jeg testet 22 kw punktet på mathallen. Drakk en kaffe og fikk 100 km ekstra, før jeg spant videre.
Kjørte totalt 22 mil første dag, og tenkte ikke en eneste gang på rekkevidde. Hentet type 2 kabel på salto i går, og klar for det meste:)

En ting jeg må si. Jeg har lest absolutt alle artikler, tester, blogger , forum etc og brukt usunne mengder tid på denne bilen før jeg fikk den. Det førte til at man selvfølgelig var bevist på alle merknader om dårlige seter, paneltilpassninger, detailing, amerikansk interiør osv.. og jeg må si at jeg hadde meeeget høye forventninger i utgangspunktet, men absolutt alt ble blåst avsted ! Kan ikke fatte hvorfor man vil kjøpe en annen bil. Så nå må jeg selge A6 min, det blir relativt mye enklere følelsesmessig etter at jeg har fått teslaen en jeg tenkte det skulle være...

Gled dere!

Jærbuen

Duggproblem er fortsatt en issue, jeg fikk min 5 Mars, dugg i venstre baklys.
Og innerst i begge forlyktene ved kjøring i regn, men dette forsvinner raskt
Hvit 2012 Leaf  solgt
2014 TMS 85, sort med pano, 22" , techpakke, lydpakke, sort skinn ,twin-lader, lyspakke og luftfjæring. Solgt med 130' km :)
2015 Zoe 210 solgt
X75D solgt
Hvit 2019 TM3 Long Range AWD

Ofolde

Fikk min bil i går på Forus. :) Nydelig bil på alle måter. Litt overrasket over at det ikke følger med noe utstyr med tanke på punktering.
En deilig følelse når jeg i dag kunne slette appen BensinPris fra telefonen. ;)
TMS85

RaBalder

Sitat fra: Ganddal på torsdag 27. mars 2014, klokken 11:39
En deilig følelse når jeg i dag kunne slette appen BensinPris fra telefonen. ;)

Den skal ikke jeg slette  ;D

Thor2014

Jeg fikk bilen i dag og er meget fornøyd. Fikk el speil.
Av det jeg kunne se var bilen helt fin, men litt skeptisk til at det ikke var noe klatring mellom bakfanger og platen over. Det blir sikkert gnikking og borte lakk på det punktet.
Ellers får jeg ikke opp bildene fra telefonen på displayet.

Sett bort fra dette var hele opplevelsen veldig bra. Hyggelig DS fra Nerderland som snakket veldig bra engelsk.
Angrer ikke på at jeg valgte standard. Den er mer enn rask nok.

kennethl

Hentet i dag i Drammen, norsk DS fra nederlandske service/supportsenteret. El-innfellbare speil og Rdio eller hva det nå heter. Sistnevnte ligger bare der i "gratisversjon" per nå - kommer login etc. senere slik at den blir mulig å lage spillelister i.

Kjenner at jeg kunne tenkt meg Performance-utgaven ja, men får vel slite med standard 85 - overlever nok det også.

Kjørt litt og den oppfører seg jo som en bil, en ganske rask en, men tight og fin. Ingen bugs så langt.

Daniel.B

Sitat fra: kennethl på torsdag 27. mars 2014, klokken 21:45
Hentet i dag i Drammen, norsk DS fra nederlandske service/supportsenteret. El-innfellbare speil og Rdio eller hva det nå heter. Sistnevnte ligger bare der i "gratisversjon" per nå - kommer login etc. senere slik at den blir mulig å lage spillelister i.

Kjenner at jeg kunne tenkt meg Performance-utgaven ja, men får vel slite med standard 85 - overlever nok det også.

Kjørt litt og den oppfører seg jo som en bil, en ganske rask en, men tight og fin. Ingen bugs så langt.

Mye vil ha mer.  8) Får aldri nok effekt.

Håper du blir fornøyd. Er kjekt å kjøre en vanlig bil en gang i mellom, DA merker man hvor godt Model S faktisk går.

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA