Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Sv: Hviket forsikringsselskap velger jeg for min TMS

Startet av Signature #280, tirsdag 13. august 2013, klokken 23:55

« forrige - neste »

NilsG

Har ikke peiling, men et dumt spørsmål til dere som ikke får inn DAB, har dere dekning? Sjekk evt med en "vanlig" DAB-radio.....  :o
Hurum
Finalized grå S85 6. Januar, ønsket levering juni
I produksjon 19. april.....
Ferdig produsert 22. April!
Levert ut 11. Juni 2014 i Drammen
Venter utlevering TM3 21. Februar 2019
Model 3 reservert på Alnabru 31. mars 2016

eadie

Mange som tror de har DAB overalt. Det stemmer neppe. Garantert svak DAB dekning i områdene der de som klager bor. Men når det er sagt antennemottaket på Tesla kunne vært bedre
----------------------------------
S85, blå, alt utstyr.
Utlevert mars 2014 - innbyttet mars 2019.

Model 3, hvit, LR AWD, full pakke, EAP/FSD.
Utlevert 07.03.19.

OddB

Sitat fra: eadie på søndag 16. mars 2014, klokken 10:32
Mange som tror de har DAB overalt. Det stemmer neppe. Garantert svak DAB dekning i områdene der de som klager bor. Men når det er sagt antennemottaket på Tesla kunne vært bedre
Nå er ihvertfall NRK-kanalene bygd ut så godt at det burde ikke være NOEN problemer i bebygde strøk i Sør-Norge..
http://radio.no/dekning/
Roxy -(rød S85) mottatt 19. mars 2014 kl 18:00
Styremedlem i Tesla Owners Club Norway

Frodebo

Garantert? Det var vel å ta i litt mye vel.

Jeg har problemer med DAB og kjører for det meste i Trondheim og omegn. Ikke et sted som er kjent for dårlig DAB-dekning akkurat. DAB-radioen i TMS er ikke god nok, så enkelt er det.
Trondheim. Model S P85 2/2014 Solgt 12/2016
Model X 90D. Levert 11/1-17 Solid hvit, 5-seter, AP2.0, Vossen 22"/PH 20". Signaturmedlem TOCN

OddB

I Trondheim burde det ikke være ett eneste "plopp" å høre. ..
Elendige antenner fikser man ikke i software.
Noe annet er at selve brukergrensesnittet muligens er det mest håpløse som noen noen gang har laget.   Siden de ikke har DAB i USA har de tydeligvis skrevet det ut fra den tekniske beskrivelsen av DAB-systemet. Å belemre brukeren med hvilke multiplekser (fellesfrekvens for flere kanaler) er jo like tåpelig som om du måtte ha kunnet ip-adressen til VG for å få lest litt nyheter !
Eneste fornuftige brukergrensesnittet ville være å tilby en sortert liste (alfabetisk eller etter sjanger) av de til enhver tid tilgjengelige stasjoner.

tho

Hadde ingen problemer med DAB på min. Hørte på DAB omtrent hele veien fra Sandnes til Kristiansand. Falt ut i noen tunneler ellers virka det hele veien.
Blå Model S Performance Levert 14/3-2014 (P23235)
TOCN: Signature medlem

jkirkebo

Sitat fra: Frodebo på søndag 16. mars 2014, klokken 18:47

Garantert? Det var vel å ta i litt mye vel.

Jeg har problemer med DAB og kjører for det meste i Trondheim og omegn. Ikke et sted som er kjent for dårlig DAB-dekning akkurat. DAB-radioen i TMS er ikke god nok, så enkelt er det.

Disse DAB-problemene er merkelige. Jeg har absolutt null knitring, og perfekt dekning hele veien fra Fredrikstad til Lillehammer, tilbake til Vingrom og over fjellet mot Synnfjell samt helt inn til hytta. Eneste problemer er at den en sjelden gang bytter kanal på egen hånd og dessuten innimellom nekter å finne Klem FM eller NRK Jazz på 12D og istedenfor setter på RadioRock :(
Forhandler av ladestasjoner og ladekabler, se www.ladespesialisten.no
Kjører Tesla X75D fra mars 2017 og Model 3 SR+ fra oktober 2019.

jkirkebo

Sitat fra: OddB på søndag 16. mars 2014, klokken 19:21
I Trondheim burde det ikke være ett eneste "plopp" å høre. ..
Elendige antenner fikser man ikke i software.
Noe annet er at selve brukergrensesnittet muligens er det mest håpløse som noen noen gang har laget.   Siden de ikke har DAB i USA har de tydeligvis skrevet det ut fra den tekniske beskrivelsen av DAB-systemet. Å belemre brukeren med hvilke multiplekser (fellesfrekvens for flere kanaler) er jo like tåpelig som om du måtte ha kunnet ip-adressen til VG for å få lest litt nyheter !
Eneste fornuftige brukergrensesnittet ville være å tilby en sortert liste (alfabetisk eller etter sjanger) av de til enhver tid tilgjengelige stasjoner.

Jeg synes ikke brukergrensesnittet er problematisk, så lenge man tilbyr nok forhåndsvalg. Men dessverre er det bare 6 muligheter. Det trengs nok minst 3 rader med slike knapper, altså 18 kanaler. Da kan man legge alt man hører på inn på egen knapp.

Dette er heldigvis enkelt å fikse i software.

OddB

Det er over 40 kanaler i Oslo-området. ...fordelt på mange multipleks.  Det burde ikke være noe problem å få plass til 50 kanalknapper på en 17" skjerm.
Og hvilke andre DAB-radioer må du forholde deg til 12D og 13A for å finne de kanalene du vil høre på ??

Øggen

Jeg fatter ikke den hige etter DAB radio. Dårlig lyd i forhold til internett radioen. Og til gjengjeld ca 18000 kanaler å velge mellom

shb

Er ikke mine første timer men. Hadde en Lånebil Hvit 85P+ (Glad jeg gikk for vanlig P) i Bergen mens de endelig monterte tåkelysene. Den hadde mye dårligere DAB radio en min bil har. Min ble bedre etter de 2 siste oppdateringene. Men mister signal i tuneller. Prøvde FM på min bil for å sjekke, men det var jo for det meste skurring i bakgrunnen. Ikke brukendes selv midt i sentrum av Bergen.
Tesla Model S Signatur P85 og Leaf Tekna 2014, blir byttet i en e-Golf med VP.

jkirkebo

Sitat fra: Øggen på søndag 16. mars 2014, klokken 21:42
Jeg fatter ikke den hige etter DAB radio. Dårlig lyd i forhold til internett radioen. Og til gjengjeld ca 18000 kanaler å velge mellom

Dekningen er langt bedre og kanalbyttene langt raskere. Dessuten er det en del kanaler i TuneIn som ikke fungerer.

De jeg hører på finnes uansett på DAB.

jakobs1

Er det DAB i bilen så burde det jo virke uansett om Tunein er bra.

Problemet mitt er: Hvordan skal jeg stille inn kanaler ???
Bor på Skedsmokorset, så det burde jo være full DAB dekning.
Den bare ruller (aner ikke om den søker engang)

OddB

Kanskje du burde spørre Tesla ?
Eller du kan lete i Mux 12C og 12D, der ligger de fleste kanalene på Østlandet.
(Har ikke fått bilen enda,  så jeg kan ikke være til mere hjelp foreløpig   )

http://no.m.wikipedia.org/wiki/Digital_Audio_Broadcasting

shb

Ved å trykke på DAB søker den. Stasjoner lagres ved å trykke på grått hjerte oppe til venstre. Jeg veksler mellom stasjoner med knappene på venstre side av rattet. Eller med pilene på skjermen. Prøvde internet radioen, er blitt bedre. Men DAB har bedre lyd. Og mange veier jeg kjører sliter jo selv mobilen med dekning på vestlandet.
Tesla Model S Signatur P85 og Leaf Tekna 2014, blir byttet i en e-Golf med VP.

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA