Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Sv: Hviket forsikringsselskap velger jeg for min TMS

Startet av Signature #280, tirsdag 13. august 2013, klokken 23:55

« forrige - neste »

Newbee

Sitat fra: daniel_mh83 på mandag 17. februar 2014, klokken 20:07
skikkelig fete felger Øggen, gratis med bil og håper gleden varer langt og lengre en langt for deg ;) nå kjenner jeg at jeg gleder meg mer og mer!!!!

hvordan str er det på felgene dine? hvor har du kjøpt?

;)

Ser det er 20" Polar Izar Gunmetal. Jeg skal ha de samme i 19" :-)

http://polarwheels.no/
Model S "RAVEN" PERFORMANCE LUDICROUS MODE

Lille Lance

Sitat fra: Øggen på mandag 17. februar 2014, klokken 18:00
Det gikk kjappt, kanskje litt kjappt da mekanikkern tydeligvis ikkje hadde vaska seg og lagt inn setetrekk. En del smørning på setetrekka. Heldigvis gikk det vekk med litt super middel  :-\

Åhhhhh ... det der hadde ikke hjertet mitt tålt  ;) Bra du fikk fjerna det
X75D med alt utstyr
TOCN medlem
Model S P85 mottatt februar 2014
Model X reservasjon 12. sept 2014 (kanselert)
Model 3 reservasjon 31. mars 2016 (kanselert)
Model S P85 solgt oktober 2018
Model X75D mottatt november 2018

ELTesla

Grattis Øggen!

Har du gjort deg noen formening om Hakka 8 dekkene?

Øggen

Sitat fra: Madboy på mandag 17. februar 2014, klokken 20:42
Grattis Øggen!

Har du gjort deg noen formening om Hakka 8 dekkene?

Tjaaaaa, ikke fått prøvd dei på snø/is men har sagt tidligere at støyen e akseptabel. Der naturligvis litt støy/ rumle lyd over 80, men langt mindre enn på V60 med Conti pigg dekk. Spora heldigvis ikkje, men bli spennende å sjå korsen det går med så breie dekk på snøføre.

Aikon74

OK, det tenkte jeg ikke på. Sa blir det vel en ekstra bilvask isteden.

Meringdal

Grattis Øggen..! Veldig bra skrevet. Tenkte å ta samme tur som du hjem fra trondheim neste mnd. Var det snø på veiene? Og vet du ca hvor mye juice du brukte fra trd til ålesund? For min del blir det vel å kjøre rett fra trd til ålebyen :) tenkte å sei dei måtte lade den til 100% :)

Øggen

Sitat fra: Meringdal på mandag 17. februar 2014, klokken 23:27
Grattis Øggen..! Veldig bra skrevet. Tenkte å ta samme tur som du hjem fra trondheim neste mnd. Var det snø på veiene? Og vet du ca hvor mye juice du brukte fra trd til ålesund? For min del blir det vel å kjøre rett fra trd til ålebyen :) tenkte å sei dei måtte lade den til 100% :)

Ingen snø nei, heller ikkje is oppe i høgda. grei strekning, men dårlige veia. Aldri kjørt der før og litt derfor vi tok den ruta. Hadde vel ett snitt på 212 ca, men må virkelig sei at ej kjørte som ej he gjort med fossilen. 10-20 over og lika å gasse på litt. Det e berre ikkje mulig å la være med en sånn bil ;D

cra

Sitat fra: Meringdal på mandag 17. februar 2014, klokken 23:27
For min del blir det vel å kjøre rett fra trd til ålebyen :) tenkte å sei dei måtte lade den til 100% :)

Du kan jo alltids kjøre via Superladeren på Dombås. Trd-Dombås 188km (42% rest), Dombås-AES 211km, 44% rest. (i følge jurassictest, Sport-kjøring. Da er turen ca 10 mil lenger enn Trd-AES (282km direkte, 20% rest), så du får mer tid til å lege, og du slipper ferger. (men da sparer du ikke de kronene på ferga, og må evt. finne svele andre steder på ruta) :)
Tesla Model S75D 30/6/17
Tesla Model S85 26/3/14-30/6-17, 82500km
Leaf 9/5/12
Think City, Har ACTIA diagnoseapparat.
Sykkylven (Sunnmøre)

Black P85+

Mx-5 (Svart)
Rx-8 (Svart)
M.L Evo8 (Rød(?!)
Hamann X3 3.0xd (Svart)
MB CLS (Svart)
P85+ (.....svart seff!.. ;)
Husquarna 350ccm bioklipper
Yardman 12hk snøfreser

Tai

Sitat fra: Black P85+ på tirsdag 18. februar 2014, klokken 09:37
Henter min idag..  :o :) :)

Gratulerer :). Men du er i feil tråd. Her poster du når du har hentet. Før du henter poster du her:http://elbilforum.no/forum/index.php/topic,8295.0.html

Gleder meg til å lese om doningen her inne om etpar dager ;D

Tai
Tesla Model S, grønn 85 Kwh,
Bestilt - 06/09-13
Finalized - 14/09-13
Bygget- 15/01-14
Transitt- 21/01-14
Klargjort- 28/02-14
Utlevering - 11/03 2014 kl 15:30!
Solgt - 25/08-17

-->Model X 75D, Midnight silver, 5 seter, premium, krem interiør, Oppgradert auto.
Bestilt 11/08-17
Kaos i Mytesla 02/09-17....
Ankommet Bergen  27/10-17
Utlevert 10/11-17

----------------------------------------------------------
"Ever notice that anyone going slower than you is an idiot, but anyone going faster is a maniac?" - George Carlin

jalias

Da har jeg rullet rundt i ca 50mil med min nye røde 85P. Bilen ble hentet sist fredag på Lade, en positiv opplevelse hvor adrenalin nivået var på overfload da jeg kjørte min førte kilometre til Tempe dekkservice for omlegging til Hakka 8 på orginale felger. Rial Lugano ble innkjøpt og sommerdekkene ble lagt på disse. Meget dedikerte gutter på Tempe, anbefales!!
Har egentlig bare en ting å si om bilen, den er helt rååå ;D Ingen feil og mangler, og en helt ny måte å ha en bilopplevelse på. Er egentlig ikke så høyt vant når det gjelde bilen fra før, men min siste før Tesla var en nykjøpt MB 200C. Vil nok aldri gå tilbake til fossilt kjøretøy etter dette.
Så til dere som venter på bil, DETTE ER GØY!! ;D

Lille Lance

Igår var det utlevering av Model S for mitt vedkommende. Ah ... det var så digg.
Datteren min var med og vi bestemte oss for å ta en omvei hjem. Ikke korteste vei fra Drammen til Bærum, men en liten omvei (via Sylling / Sollihøgda). Det var kjempefint vær igår, blå himmel og tørr asfalt. Etter å ha kjørt av E18 og satt nesa mot Sylling, så ble veien veldig smal og det var mye motgående trafikk. Og etter noen km så begyntre det å bli mye smeltevann og søle på veien. Jeg tenkte Herregud, bilen blir møkkete etter å ha hatt den i 10 minutter! No way! Det ble derfor en rask 180 graders turn midt i veien og komme oss fort tilbake på tørre E18. Puh .. da var det deilig å cruise innover mot Oslo. Litt trafikk men holdt oss selvsagt unna kollektivfeltet. Sparer det til når det virkelig trengs. En blå TMS passerte oss og vi vinket selvsagt (The Tesla nod  ;D ).  TuneIn fungeret fint og jeg kjørte litt 80's music  :D
Vel hjemme ble det tur med både moder & fader, og litt senere på kvelden ble det ny tur med kona & svigermor  ;) Alle var overveldet, så stille bil, så god plass, så elegant ... full jubel!
Lading ble igangsatt på kvelden og det var helt smertefritt. Kunne overvåke på Iphone og også via PC'n. Stod opp kl.05 imorges, måtte jo sjekke ladinga ... alt OK! 15 min før jeg dro på jobb satte jeg på varmen via app'n og kupèen var glodvarm da jeg kom ut. Perfekt. Kjørte til jobb med bombrikke liggende på dashbordet, jeg må få den inn i Nosecone. Så klarte jeg jo selvsagt å få et sår i den ene felgen. Skulle parkere langts noen kantstein og dermed skrapa felgen borti. Shit!  Felggutta sier den må hellakkeres eller Alloygators. Vi får se, bilen er jo ikke ødelagt akkurat  ;)
Så nå sitter jeg er etter ca 30 timer og vil egentlig bare ut å kjøre mer. Bilen er heeeelt fantastisk og jeg får en vanvittig frihetsfølelse når jeg kjører. Begynner å bli skikkelig TMS addict  8)
X75D med alt utstyr
TOCN medlem
Model S P85 mottatt februar 2014
Model X reservasjon 12. sept 2014 (kanselert)
Model 3 reservasjon 31. mars 2016 (kanselert)
Model S P85 solgt oktober 2018
Model X75D mottatt november 2018

Philip Marlowe

Gratulerer  ;)
Jeg synes det er rart du ikke tar deg et par dager ferie.

Synd med den felgen, men som du skriver, det var ikke bilen.
Model 3, hvit, dobbelmotor, langrekker. Fikk bil 6.4.19. EV65xxx.
Model S85, rød. Fikk bil 27.3.14. Solgt 6.4.19.

maxmekker

Herlig å lese Lille L. Om jeg noen gang får meg en ms er første tur jeg skal ta mot Sylling, enten via Egge eller forbi 'lyngås' og videre mot Hønefoss etter Sylling . Har tenkt på det mange ganger når jeg har kjørt kidsa til fotball kamp den veien at det må være artig å kruse med en ms her.

Longice

Sitat fra: Lille Lance på onsdag 19. februar 2014, klokken 18:23
Igår var det utlevering av Model S for mitt vedkommende. Ah ... det var så digg.
Datteren min var med og vi bestemte oss for å ta en omvei hjem. Ikke korteste vei fra Drammen til Bærum, men en liten omvei (via Sylling / Sollihøgda). Det var kjempefint vær igår, blå himmel og tørr asfalt. Etter å ha kjørt av E18 og satt nesa mot Sylling, så ble veien veldig smal og det var mye motgående trafikk. Og etter noen km så begyntre det å bli mye smeltevann og søle på veien. Jeg tenkte Herregud, bilen blir møkkete etter å ha hatt den i 10 minutter! No way! Det ble derfor en rask 180 graders turn midt i veien og komme oss fort tilbake på tørre E18. Puh .. da var det deilig å cruise innover mot Oslo. Litt trafikk men holdt oss selvsagt unna kollektivfeltet. Sparer det til når det virkelig trengs. En blå TMS passerte oss og vi vinket selvsagt (The Tesla nod  ;D ).  TuneIn fungeret fint og jeg kjørte litt 80's music  :D
Vel hjemme ble det tur med både moder & fader, og litt senere på kvelden ble det ny tur med kona & svigermor  ;) Alle var overveldet, så stille bil, så god plass, så elegant ... full jubel!
Lading ble igangsatt på kvelden og det var helt smertefritt. Kunne overvåke på Iphone og også via PC'n. Stod opp kl.05 imorges, måtte jo sjekke ladinga ... alt OK! 15 min før jeg dro på jobb satte jeg på varmen via app'n og kupèen var glodvarm da jeg kom ut. Perfekt. Kjørte til jobb med bombrikke liggende på dashbordet, jeg må få den inn i Nosecone. Så klarte jeg jo selvsagt å få et sår i den ene felgen. Skulle parkere langts noen kantstein og dermed skrapa felgen borti. Shit!  Felggutta sier den må hellakkeres eller Alloygators. Vi får se, bilen er jo ikke ødelagt akkurat  ;)
Så nå sitter jeg er etter ca 30 timer og vil egentlig bare ut å kjøre mer. Bilen er heeeelt fantastisk og jeg får en vanvittig frihetsfølelse når jeg kjører. Begynner å bli skikkelig TMS addict  8)

Gratulerer!! Hyggelig å lese:) Er bare en mnd til før min kommer også håper jeg.

Lurer på en ting, har du automatiske innfellbare speil? Eller i det hele tatt elektrisk innfellbare?

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA