Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Sv: Hviket forsikringsselskap velger jeg for min TMS

Startet av Signature #280, tirsdag 13. august 2013, klokken 23:55

« forrige - neste »

Norleif

#1035
Min P85+ var klar for utlevering på Svanholmen 11. Februar kl. 10:00.
Bilen stod klar med piggfrie vinterdekk på Tesla 19" originalfelger og 85% "optimal charge" på batteriet.
Tesla stilte mannsterke opp med en erfaren DS og to håpefulle under opplæring. Selv var jeg rustet med minnepinne med musikk (fra Need for Speed 2 og Lotus III ++) i FLAC format, smarttelefon og diverse sjekklister blant annet fra en annen tråd i dette forumet.
Det var ingen ting å pirke på verken på bilen eller gjennomgangen jeg fikk av den ene "lærlingen" og jeg klarte (for det meste) å holde meg fra å stille vanskelige spørsmål. Rødt og blått adapter skulle ettersendes så snart de var ferdige, en gang i April-Mai, trodde de...
Sommerhjulene lå et sted "midt i stabelen" så Tesla tilbød seg å være dekk-hotell frem til våren. Like greit, siden et bagasjerom fullt av løse hjul og lang vei hjem ikke er optimalt når nytt leketøy skal testes for første gang.

Jeg fikk ganske kort tid etter avreise fra Svanholmen bekreftet at akselerasjonen på vinterdekk ikke kommer ned i 4.2, men fikk samtidig oppleve hvor bra anti-spinn funksjonen faktisk fungerer. Inntrykket er at den ligger heeeelt på knivseggen uten at det faktisk glipper. Imponert.

For anledningen hadde jeg hele dagen fri fra jobb, så jeg tok turen innom broderen, som ikke jobber så langt fra Tesla Stavanger. Det var tross alt han som "lurte" meg med på prøvekjøring i sommer, så det skulle bare mangle at han fikk sjekke resultatet av sin innsats.

Etter litt utforsking av veinettet på og rundt Forus med temmelig lave (men festlige) km/kW-tall var det på tide å finne en superlader. 15 mil retning sør.
Det er først når man kommer litt bort fra trafikken og får litt albuerom at man merker hva slags milsluker Model S virkelig er. Selv med P+ pakken er den utrolig behagelig å kjøre på norske veier.
Jeg lot meg også imponere av hvor aggressiv og presis cruice-kontrollen er på denne bilen. Tidligere erfaring med slikt har vært +/- 10km/t på flatmark mens i model S så jeg den aldri mer en en over eller under det jeg hadde valgt. Selv ikke i bratte motbakker eller utforbakker lot den seg rikke.

Pistolen og kabelen til superladeren er voksne saker. Det var ikke før jeg hadde koblet til og så ampere-meteret rase opp mot 300A med spenning på nesten 400V at det virkelig gikk opp for meg hvor mye energi det faktisk dreier seg om. Effekten av 50 varmtvannsberedere på full spiker kanalisert inn i en pakke ikke mye større enn en madrass. Helt uten dramatikk. Imponert. Igjen.
Etter påfyll av mat og drikke hadde ladeeffekten falt til "fattige" 40kW så da var det på tide å kjøre videre (med 53kWh ekstra i batteriet).

På veg ut av en tunnel la jeg merke til at alle speilene var grønne som tranflasker. Ikke før jeg hadde fått tenkt at det var rart jeg ikke hadde lagt merke til det tidligere så var de tilbake til å være like klare som resten av kromen på bilen. Det tok litt tid før jeg skjønte hva som gikk for seg men når det begynte å bli mørkt var det åpenbart at speilene sotet seg selv når det lå biler bak. Vet ikke om dette er unikt for Tesla, men jeg har aldri sett det før. Tøft.

Vel hjemme i garasjen var batteriet i kjelleren og jeg hadde nesten 50 mil på telleren.
Takk for en fin dag og god natt.

eadie

Moderator, ta takk i offtopic gjengen her. Klarte å spamme ihjel denne tråden og
----------------------------------
S85, blå, alt utstyr.
Utlevert mars 2014 - innbyttet mars 2019.

Model 3, hvit, LR AWD, full pakke, EAP/FSD.
Utlevert 07.03.19.

Tai

Endelig en tilbakemelding fra noen som har fått bilen utlevert!!

Gratulerer masse Norleif, gleder meg til min bil kommer om...snart!

Tai
Tesla Model S, grønn 85 Kwh,
Bestilt - 06/09-13
Finalized - 14/09-13
Bygget- 15/01-14
Transitt- 21/01-14
Klargjort- 28/02-14
Utlevering - 11/03 2014 kl 15:30!
Solgt - 25/08-17

-->Model X 75D, Midnight silver, 5 seter, premium, krem interiør, Oppgradert auto.
Bestilt 11/08-17
Kaos i Mytesla 02/09-17....
Ankommet Bergen  27/10-17
Utlevert 10/11-17

----------------------------------------------------------
"Ever notice that anyone going slower than you is an idiot, but anyone going faster is a maniac?" - George Carlin

oroeltoro

Da var det endelig min tur til å hente bilen, nøyaktig 6 måneder etter finalize. Fikk telefon på morgenen i dag med spørsmål om når jeg ville hente bilen. Jeg svarte selvfølgelig nå, men hadde litt jobb å gjøre først så vi ble enig om kl. 14:00.
Ble mottatt i de nye lokalene i Drammen av DS og en på opplæring, og ble ført ned i kjelleren hvor bilen sto pent innpakket i utleverings båsen. Sommerdekkene hadde blitt sendt til dekkhotellet på Ensjø, men siden jeg ønsket å ha de med, hadde de ens ærende kjørt opp og hentet de tilbake (det kaller jeg bra service).
Bilen var helt strøken, og gjennomgangen gikk fint med to særdeles hyggelige karer.
Har tidligere bare lånt/kjørt P85+ med Hakka R2, min er en S85 med Pirelli. Merket at aksen ikke var like sinnsyk, men var godt fornøyd med dekkene som virket litt hardere og stødigere enn R2  på en våt E-18. (Vet at ting blir annerledes på snø)
Har tidligere vært bortskjemt med gode lydanlegg i XC90 og Q7, men dette var en god del vassere, spesiellt bluetooth streamingen hvor jeg ikke har vært i nærheten og få ut så god lyd tidligere. DAB synes jeg knitrer og faller litt ut, artig med internett radio men vet ikke helt hvilken kanal det er verdt å høre på.
Fikk kjørt ca 17 mil i dag, med ett snitt på 296 kw. Har skrudd av energy saver og range mode.
Gleder meg til å pendle på jobb i morgen  :D
Model S 85 2014 solgt, Model X 100D i transitt. BMW i3 som konebil. Model 3 er reservert.

Aikon74

Gratulerer ! Er det et trekk som følger med? Hadde vært genialt å hatt når min blir stående På hytta om sommeren. Selv har jeg trolig levering i mai.

oroeltoro

Takk, trekket følger dessverre ikke med, men tror de er å få kjøpt på Teslashop.
Model S 85 2014 solgt, Model X 100D i transitt. BMW i3 som konebil. Model 3 er reservert.

rene

Sitat fra: Norleif på torsdag 13. februar 2014, klokken 17:57
Min P85+ var klar for utlevering på Svanholmen 11. Februar kl. 10:00.
Vet ikke om jeg får lov av Eadie å spørre om dette, men det får så være siden andre har sluppet unna med spørsmål relatert til utlevering i denne tråden.

Fikk du med blått adapter? Sa de noe om rødt adapter? Hvis du ikke fikk med blått, sa de noe om dette?

SK901

Sitat fra: Aikon74 på torsdag 13. februar 2014, klokken 22:05
Gratulerer ! Er det et trekk som følger med? Hadde vært genialt å hatt når min blir stående På hytta om sommeren. Selv har jeg trolig levering i mai.

Hei,
vil ikke anbefale deg å bruke slike trekk om bilen ikke er 100% ren. Skitt på innsiden av trekket vil gnisse seg mot lakken, som vil resultere i større frustrasjon...

Teslanewbie

Sitat fra: oroeltoro på torsdag 13. februar 2014, klokken 21:51
Da var det endelig min tur til å hente bilen, nøyaktig 6 måneder etter finalize. Fikk telefon på morgenen i dag med spørsmål om når jeg ville hente bilen. Jeg svarte selvfølgelig nå, men hadde litt jobb å gjøre først så vi ble enig om kl. 14:00.
Ble mottatt i de nye lokalene i Drammen av DS og en på opplæring, og ble ført ned i kjelleren hvor bilen sto pent innpakket i utleverings båsen. Sommerdekkene hadde blitt sendt til dekkhotellet på Ensjø, men siden jeg ønsket å ha de med, hadde de ens ærende kjørt opp og hentet de tilbake (det kaller jeg bra service).
Bilen var helt strøken, og gjennomgangen gikk fint med to særdeles hyggelige karer.
Har tidligere bare lånt/kjørt P85+ med Hakka R2, min er en S85 med Pirelli. Merket at aksen ikke var like sinnsyk, men var godt fornøyd med dekkene som virket litt hardere og stødigere enn R2  på en våt E-18. (Vet at ting blir annerledes på snø)
Har tidligere vært bortskjemt med gode lydanlegg i XC90 og Q7, men dette var en god del vassere, spesiellt bluetooth streamingen hvor jeg ikke har vært i nærheten og få ut så god lyd tidligere. DAB synes jeg knitrer og faller litt ut, artig med internett radio men vet ikke helt hvilken kanal det er verdt å høre på.
Fikk kjørt ca 17 mil i dag, med ett snitt på 296 kw. Har skrudd av energy saver og range mode.
Gleder meg til å pendle på jobb i morgen  :D

Pent, er det ditt garasje eller var dette ved utlevering?
P85 2014 solgt
P85D 2015 solgt
90D 2016 Solgt
TMX60D AP1 2016 avbestilt
TMX75D AP2 2017
M3 reservert 31/3-16

DaX

Sitat fra: Teslanewbie på søndag 16. februar 2014, klokken 12:50
Sitat fra: oroeltoro på torsdag 13. februar 2014, klokken 21:51
Ble mottatt i de nye lokalene i Drammen av DS og en på opplæring, og ble ført ned i kjelleren hvor bilen sto pent innpakket i utleverings båsen.

Pent, er det ditt garasje eller var dette ved utlevering?
Let's imagine we're in the early 1900s, there are no paved roads, no gas stations, and you've just been introduced to the Model T. What do you think? It sure is difficult to travel as far as you can by horse and buggy. Food for the horse is everywhere and the bumpy roads aren't a problem. So, do you dismiss the T as a folly? Many did. Some recognized it for not merely what it was (which by existing standards was pretty slick), but what it could be. So, when the next revolution in transportation begins, will you recognize it?
Konnerud, Drammen

Teslanewbie

Sitat fra: DaX på søndag 16. februar 2014, klokken 13:21
Sitat fra: Teslanewbie på søndag 16. februar 2014, klokken 12:50
Sitat fra: oroeltoro på torsdag 13. februar 2014, klokken 21:51
Ble mottatt i de nye lokalene i Drammen av DS og en på opplæring, og ble ført ned i kjelleren hvor bilen sto pent innpakket i utleverings båsen.

Pent, er det ditt garasje eller var dette ved utlevering?

ja .. da var det det å lese teksten ordentlig... :) Takk
P85 2014 solgt
P85D 2015 solgt
90D 2016 Solgt
TMX60D AP1 2016 avbestilt
TMX75D AP2 2017
M3 reservert 31/3-16

#1046
Tesla gutten.
eit eventyr uten troll
Det var en gang en gut som ville så gjerne ha seg ein bil. Men det var smått om peng så guten måtte jobbe hardt og lenge. Endeleg ein dag syns han kontoen vart stor nok og bestellde seg et elektrisk monster. Det gjekk langt om lenge og endelig var dagen komen då guten kunne hente sitt nye monster. Guten strålte frå øyre til øyre, og verda var ikkje til å tru når skatten kom for augene, ja eg trur eg såg ei tåre i augekroken på guten. Gliset vart ikkje minder i det guten skulle kjøyre ut for fyste gong........

Nok tull ;-)

Fredag den 14 var det endelig min tur å hente valentines gava mi. DÆGEN kor deilig. (Så deilig va det, at det blei utsatt en dag å hente vinterdekk, måtte berre "Gæsse" litt veit du uten pigg i hjula ;-)
Levering gikk fint.Blei henta av Thomas på Værnes og "lærlingen" stod klar for gjennomgang. Han svarte på det meste av spørsmål, og resten tok Thomas. Ingen nevneverdige feil å finne, for uten hakk i felg, men det var ubetydelig. Lakk, spalter og interiør såg j..... bra ut.
Nøkkla, matter, takbøyler og t-skjorte fikk ej kjøpt, men adapter va det dårlig med.
Bilen var 100% ladda som bestillt da ferden til Ålesund stod for tur, meeeeeen vi bestemmte oss for å frese litt rundt i tr.heim og ta oss ei skikkelig fyllekule først (spontant som resten av livet)
Fikk ikkje ladda over natt da det berre va 3 timers muligheter i nærheten, men håpte det gikk.
Lørdag morgen kl 12 bar det laust opp på Dekk1 ladefor å legge på Polar og hakka8. Det gikk kjappt, kanskje litt kjappt da mekanikkern tydeligvis ikkje hadde vaska seg og lagt inn setetrekk. En del smørning på setetrekka. Heldigvis gikk det vekk med litt super middel  :-\
Turen til Ålesund gikk via Halsa-Kristiansund- Averøy der ej satte av min ledsager (Bror) og henta Junior som va plassert der hos Besta. Det blei litt mykje aggressiv kjøring og på ferga til Vestnes greip panikken meg og tok Forumet fatt for å få tips. Dei fleste tips va allerede tatt ibruk (klima av, null varme, null radio......) men det beste tipset (Takk Lanber) var å kjøre med fiktivt øllglass på dash``en  ;D
Det gikk, ej kom meg heim, dog litt forfrossen va vi begge to med 1 grad ute og 10 i kupe. Men heim kom vi. Og deilig va det. Tesla``en fikk da mat iform av små karnape``er 5A på skjøteledning ut stuevindu da det blå stikket må stå urørt inntil videre.
Alt i alt VELDIG fornøyd, ingen feilskjær og ladding fungera overalt. Stopp/start med app e også intet problem. Ej he kun en ting å klage på:  Ej vil virkelig slå opp med ho navi dama, ho e alt for streng og vanskelig. Ej e vandt til å få det slik ej vil men ho ropa ut: Snu NÅÅÅ   :-\ :'(

FANTASTISK BIL

Lille Lance

X75D med alt utstyr
TOCN medlem
Model S P85 mottatt februar 2014
Model X reservasjon 12. sept 2014 (kanselert)
Model 3 reservasjon 31. mars 2016 (kanselert)
Model S P85 solgt oktober 2018
Model X75D mottatt november 2018

Tai

Gratulerer masse Øggen!

Litt morsomt når jeg navnene på de som får utlevert bil er folk som har ventet på og diskutert på forumet om når vi får bilene våre. Det er da jeg merker at det nærmer seg.

Var forøvrig veldig pene felger, de sto ut og jeg lå merke til dem.

Tai
Tesla Model S, grønn 85 Kwh,
Bestilt - 06/09-13
Finalized - 14/09-13
Bygget- 15/01-14
Transitt- 21/01-14
Klargjort- 28/02-14
Utlevering - 11/03 2014 kl 15:30!
Solgt - 25/08-17

-->Model X 75D, Midnight silver, 5 seter, premium, krem interiør, Oppgradert auto.
Bestilt 11/08-17
Kaos i Mytesla 02/09-17....
Ankommet Bergen  27/10-17
Utlevert 10/11-17

----------------------------------------------------------
"Ever notice that anyone going slower than you is an idiot, but anyone going faster is a maniac?" - George Carlin

daniel_mh83

skikkelig fete felger Øggen, gratis med bil og håper gleden varer langt og lengre en langt for deg ;) nå kjenner jeg at jeg gleder meg mer og mer!!!!

hvordan str er det på felgene dine? hvor har du kjøpt?

;)

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA