Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Sv: Hviket forsikringsselskap velger jeg for min TMS

Startet av Signature #280, tirsdag 13. august 2013, klokken 23:55

« forrige - neste »

navelso

Bare fint med noen lange innlegg her,  cairnz :-)

Sent from my GT-I9300 using Tapatalk

Elektrifisert:
USA Leaf 2012
S85 levert 22. mai 2014 - solgt august 2016
S70D facelift sept 2016 - S75D og uncork. Til salgs
Model 3 køplass reservert og avbestilt
S100D inventory kjøpt juni 2019
Rabattlink: http://ts.la/olav3716

Newbee

Model S "RAVEN" PERFORMANCE LUDICROUS MODE

KingKongKent

Da var turen kommet til meg, fikk bilen utlevert i Drammen i går.
Ganske presis kl 13 var de klar og jeg fikk en fin gjennomgang i kjelleren hvor de har fine lokaler. Å få bilen utlevert på Bursdagen sin er jo ikke helt feil.

Bilen virker strøken så langt, men har bare kjør 20 mil, så har ikke så mye grunnlag ennå.

Hadde med Michelin XI3 dekk som jeg skulle ha satt på Original felgene, da Tesla ikke gjør dette, så gikk turen de 150 meterne til Dekkmester´n bak tesla. 1200 ,- kr var litt dyrt syns jeg, men i total gledesrus orket jeg ikke engang å prute på det. ☺

Xi3 dekkene er etter min mening helt klart de beste Piggfrie dekkene til den bilen, har testet med Nokian R2 varianten de syns jeg danset mye mer.

Setene bak kunne med fordel vært litt bedre, ungene liker Honda CRV 2008 setene mye bedre. Der kan de legge ned midt-armlene legge ned ryggen.  ;)  Tipper jeg ikke kommer til å sitte så mye i de uansett..

Ladingen på 13 A, er jo ekstremt tregt, kjedelig dette med at vi ikke får med blå adapter nå.

Har satt bilen på lading 3 ganger så langt og alle gangene starter det som normalt. Jeg bor rett ikke så langt unna trafostasjonen som jeg er koblet til, så det har vel sikkert litt å si.

Homelink klarte vi ikke å til, mulig min Coop variant av en garasjeport åpner ikke fungerer her.  Men hva kan man vente når man kjøre Garasjeportåpner i Coop Brandet variant.

Wifi fungerte bra, men den er veldig følsom på nettverks styrke, så jeg måtte legge opp en repeater nærmere bilen. Da har bilen Sitt eget TESLA nett og kose seg med.

Samboeren ville ikke kjøre den i tåken som var i går kveld. Hun syns det var litt skummelt med alt dette som er så nytt. Da ble det ekstra kjøring på meg. :) :) :)


Her er det bare å glede seg til alle som får bilen snart, bilen er jo som en drøm å kjøre..
Finialized 22.08.13, In transit 22.12.13 VIN:28138 Levert Tesla Drammen 03.02.14

Tai

Gratulerer til enda en Tesla eier. Høres ut som om du er veldig fornøyd Kent. Nyt bilen, det er vel fortjent etter all ventingen ;)

Tai
Tesla Model S, grønn 85 Kwh,
Bestilt - 06/09-13
Finalized - 14/09-13
Bygget- 15/01-14
Transitt- 21/01-14
Klargjort- 28/02-14
Utlevering - 11/03 2014 kl 15:30!
Solgt - 25/08-17

-->Model X 75D, Midnight silver, 5 seter, premium, krem interiør, Oppgradert auto.
Bestilt 11/08-17
Kaos i Mytesla 02/09-17....
Ankommet Bergen  27/10-17
Utlevert 10/11-17

----------------------------------------------------------
"Ever notice that anyone going slower than you is an idiot, but anyone going faster is a maniac?" - George Carlin

Frodebo

Da har jeg fått kjørt  8 - 10 mil i nygliset, for det meste småkjøring, men også litt motorvei og svingete landevei. Det er vel ingen overraskelse at dette er en opplevelse av de sjeldne - vi snakker jo Bil 2.0, men det har virkelig vært en nytelse å få testet bilen mer enn det jeg rakk på prøvekjøringa. Tørr asfalt, 5 grader og fin-fine kjøreforhold. Superenkelt å kjøre inn vinterdekka. Om ikke de er raspet opp nå, så vet ikke jeg  ;)

Kort og godt: Fantastisk bra!

Av ting jeg må se litt nærmere på er følgende:
- Har ikke fått til programmering av HomeLink. Skal teste med programmering fra Frunken i morra, så får vi se
- Hadde laget meg en minnepinne med div. musikk, men den sliter med å lese enkelte filer. Kan se ut som det gjelder noen av filene kjøpt via iTunes. Sikkert noe Apple-kodeks som skal forhindre kopiering?
- Har så vidt litt subbing i venstre innerskjerm ved rygging/fullt ryggutslag. Subbinga skjer på dekkflaten, ikke på sidene, så det handler ikke om feil innpress e.l. To turer til så har vel dekkene slitt seg til tenker jeg  ;)
- FM er bedre enn DAB+. Som flere rapporterer skjemmes DAB av svak knitring. Ellers er jo utvalget i musikk/radiokanaler så enormt at det ikke er det store problemet, og for oss i Trondheim som har en del tuneller, blir jo DAB bare tull likevel.

Forøvrig er bilen prikkfri. Ikke en ulyd, verken fra soltak eller interiør - bare en nytelse å suse avgårde med krefter og veigrep i massevis. Bilen er kort og godt fantastisk og kjøre, jeg liker spesielt hvordan den tar svingene med litt inspirert kjøring (med styringa på Sport-innstilling).

Satte bilen til lading med lånt blått adapter i kveld. Klikk, klakk og alt på plass. Ingen problemer, ser nå på appen at bilen super i seg 8KW 236v/32A. Da er bilen klar til ny dyst igjen om 4 timer.

...også jeg da, som bruker sykle til jobb. Men OK - er det noen gang man skal benytte seg av unntaket til regelen er vel det i morra?  ;)
Trondheim. Model S P85 2/2014 Solgt 12/2016
Model X 90D. Levert 11/1-17 Solid hvit, 5-seter, AP2.0, Vossen 22"/PH 20". Signaturmedlem TOCN

BMW850

"Forøvrig er bilen prikkfri. Ikke en ulyd, verken fra soltak eller interiør - bare en nytelse å suse avgårde med krefter og veigrep i massevis. Bilen er kort og godt fantastisk og kjøre, jeg liker spesielt hvordan den tar svingene med litt inspirert kjøring (med styringa på Sport-innstilling). "

OK, så den er ikke blaut fordi om du ikke har P+ altså?
P85 delfin-grå, sort performance-interiør, grå 21", dobbeltlader.

Frodebo

Sitat fra: BMW850 på tirsdag 04. februar 2014, klokken 21:28
"Forøvrig er bilen prikkfri. Ikke en ulyd, verken fra soltak eller interiør - bare en nytelse å suse avgårde med krefter og veigrep i massevis. Bilen er kort og godt fantastisk og kjøre, jeg liker spesielt hvordan den tar svingene med litt inspirert kjøring (med styringa på Sport-innstilling). "

OK, så den er ikke blaut fordi om du ikke har P+ altså?

Det er vel avhengig av hva man sammenligner med, men jeg tok en liten runde på sommerdekka (21") før jeg byttet over til vinterdekk, og etter min vurdering er den så fast og fin i svingene den kan være uten at det begynner å gå på akkord med komforten. Legger til at jeg da definerer TMS som en sportslig sedan, ikke en sportsbil.

Med vinterdekka på, er nok opplevelsen betydelig mykere, men det vil den jo være med + på bakluka også. Har forøvrig 48 psi i vinterdekka (R2)
Trondheim. Model S P85 2/2014 Solgt 12/2016
Model X 90D. Levert 11/1-17 Solid hvit, 5-seter, AP2.0, Vossen 22"/PH 20". Signaturmedlem TOCN

Voll1

Frodebo:
"- Har så vidt litt subbing i venstre innerskjerm ved rygging/fullt ryggutslag."
Gjelder dette både for originale sommerhjul og vinterhjul? Har du originale felger til dine vinterdekk?
Model S  2013-2018
Model X  2017-

cairnz

Til info:
De som får levert nå (og utover) får vinterdekkene montert (hvis bestilt av Tesla) og sommerdekkene blir parkert gratis på dekkhotell fram til 30.04 - man får mail samme dag som man henter bilen om dette dekkhotellet. Så slipper man ha med seg fire dekk på første tur :)
Elbilist

Hyperstress

Sitat fra: cairnz på onsdag 05. februar 2014, klokken 10:17
Til info:
De som får levert nå (og utover) får vinterdekkene montert (hvis bestilt av Tesla) og sommerdekkene blir parkert gratis på dekkhotell fram til 30.04 - man får mail samme dag som man henter bilen om dette dekkhotellet. Så slipper man ha med seg fire dekk på første tur :)

Betyr dette at dekkene blir parkert på hotell, eller at hjulene inkl felger blir parkert på hotell? Jeg ønsker å ha med meg sommerhjulene ved levering fordi jeg skal selge dem, men om de ikke har nok felger så er vel det vanskelig?

Så PM meg om noen vil kjøpe orginal somerhjulpakke :)
e-tron 50 2020
e-golf FL 2017
Tidligere VW e-Up! 2013, TMS85 2014, TMS85 2015

cairnz

Sitat fra: Hyperstress på onsdag 05. februar 2014, klokken 10:25
Sitat fra: cairnz på onsdag 05. februar 2014, klokken 10:17
Til info:
De som får levert nå (og utover) får vinterdekkene montert (hvis bestilt av Tesla) og sommerdekkene blir parkert gratis på dekkhotell fram til 30.04 - man får mail samme dag som man henter bilen om dette dekkhotellet. Så slipper man ha med seg fire dekk på første tur :)

Betyr dette at dekkene blir parkert på hotell, eller at hjulene inkl felger blir parkert på hotell? Jeg ønsker å ha med meg sommerhjulene ved levering fordi jeg skal selge dem, men om de ikke har nok felger så er vel det vanskelig?

Så PM meg om noen vil kjøpe orginal somerhjulpakke :)

Akkurat dette spurte jeg ikke om, men med tanke på at bilen kommer til Drammen på besilte originalfelger inkl dekk så er det naturlig å anta at det er både felg og gummi som blir parkert der. Hvis du vil ha noe annet så bør du gi beskjed. Jeg så aldri sommerdekk/felg når jeg hentet min, fikk bare en mail etterhvert fra dekkhotell (hadde helt glemt å spørre om de også)
Elbilist

Hyperstress

Sitat fra: cairnz på onsdag 05. februar 2014, klokken 10:26
Sitat fra: Hyperstress på onsdag 05. februar 2014, klokken 10:25
Sitat fra: cairnz på onsdag 05. februar 2014, klokken 10:17
Til info:
De som får levert nå (og utover) får vinterdekkene montert (hvis bestilt av Tesla) og sommerdekkene blir parkert gratis på dekkhotell fram til 30.04 - man får mail samme dag som man henter bilen om dette dekkhotellet. Så slipper man ha med seg fire dekk på første tur :)

Betyr dette at dekkene blir parkert på hotell, eller at hjulene inkl felger blir parkert på hotell? Jeg ønsker å ha med meg sommerhjulene ved levering fordi jeg skal selge dem, men om de ikke har nok felger så er vel det vanskelig?

Så PM meg om noen vil kjøpe orginal somerhjulpakke :)

Akkurat dette spurte jeg ikke om, men med tanke på at bilen kommer til Drammen på besilte originalfelger inkl dekk så er det naturlig å anta at det er både felg og gummi som blir parkert der. Hvis du vil ha noe annet så bør du gi beskjed. Jeg så aldri sommerdekk/felg når jeg hentet min, fikk bare en mail etterhvert fra dekkhotell (hadde helt glemt å spørre om de også)

Har bare en mistanke om at de løser problemet med mangel på felger ved å være "snille" og tilby dekkhotell til sommerhjulene, men at de egentlig vrenger dekka av felgen og setter på vinterdekka. Da har de tid til å skaffe til veie flere felger før neste hjulskift. Vet ikke om dette er tilfelle da.
Jeg får be om begge setta, så får vi se hva som skjer ved levering  :)
e-tron 50 2020
e-golf FL 2017
Tidligere VW e-Up! 2013, TMS85 2014, TMS85 2015

Frodebo

Sitat fra: Voll1 på onsdag 05. februar 2014, klokken 08:11
Frodebo:
"- Har så vidt litt subbing i venstre innerskjerm ved rygging/fullt ryggutslag."
Gjelder dette både for originale sommerhjul og vinterhjul? Har du originale felger til dine vinterdekk?

Gjelder vinterdekkene. Har uoriginale felger, men så vidt jeg vet er innbress/bredde likt original. Det er jo utrolig lite klaring i hjulbuene, så marginene er små. Men jeg skal dobbeltsjekke data på de felgene jeg har (PT felger, Cyclon-kopi som så og si er identisk med Teslas egne).
Trondheim. Model S P85 2/2014 Solgt 12/2016
Model X 90D. Levert 11/1-17 Solid hvit, 5-seter, AP2.0, Vossen 22"/PH 20". Signaturmedlem TOCN

jonnerns

Sitat fra: Frodebo på onsdag 05. februar 2014, klokken 16:42
Sitat fra: Voll1 på onsdag 05. februar 2014, klokken 08:11
Frodebo:
"- Har så vidt litt subbing i venstre innerskjerm ved rygging/fullt ryggutslag."
Gjelder dette både for originale sommerhjul og vinterhjul? Har du originale felger til dine vinterdekk?

Gjelder vinterdekkene. Har uoriginale felger, men så vidt jeg vet er innbress/bredde likt original. Det er jo utrolig lite klaring i hjulbuene, så marginene er små. Men jeg skal dobbeltsjekke data på de felgene jeg har (PT felger, Cyclon-kopi som så og si er identisk med Teslas egne).

Hvor har du kjøpt disse felgene? og har du bilde på de?
S85 med alt foruten 21" - Bestilt 20/8-13 - finalized 02/9-13.

Frodebo

Sitat fra: jonnerns på torsdag 13. februar 2014, klokken 08:00
Sitat fra: Frodebo på onsdag 05. februar 2014, klokken 16:42
Sitat fra: Voll1 på onsdag 05. februar 2014, klokken 08:11
Frodebo:
"- Har så vidt litt subbing i venstre innerskjerm ved rygging/fullt ryggutslag."
Gjelder dette både for originale sommerhjul og vinterhjul? Har du originale felger til dine vinterdekk?

Gjelder vinterdekkene. Har uoriginale felger, men så vidt jeg vet er innbress/bredde likt original. Det er jo utrolig lite klaring i hjulbuene, så marginene er små. Men jeg skal dobbeltsjekke data på de felgene jeg har (PT felger, Cyclon-kopi som så og si er identisk med Teslas egne).

Hvor har du kjøpt disse felgene? og har du bilde på de?

Kjøpt hos Overaae i Trondheim. Heter PH Turbin. Forøvrig har som ventet subbinga gitt seg etter å ha kjørt de første 900 km nå. NB! Bildet er med påmonterte AllyGator

Trondheim. Model S P85 2/2014 Solgt 12/2016
Model X 90D. Levert 11/1-17 Solid hvit, 5-seter, AP2.0, Vossen 22"/PH 20". Signaturmedlem TOCN

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA