Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny

Sv: Tesla i norske medier

Startet av Ladefabrikken, tirsdag 13. august 2013, klokken 10:25

« forrige - neste »

Øyvind.h

Kanskje diskusjonen rundt uryddig leveringsrekkefølge og verdien ved signatur-biler kan flyttes til en egen tråd kalt "Signatur - et eller annet"? På TMC er en tilsvarende tråd kalt "Signature angst".

Mercedes EQC AMG 2020
Model Y Performance bestilt
x Tesla Model X90D 2016
x Kia eNiro 2019
x Tesla Model S 90D 2016
x Nissan Leaf mars 2012
x Model S aug 2013

P85_Norway

Tesla M3 Performance

Wicky124

Seriøst? Dette forumet er virkelig "buhuuu jeg vil være føøøørst"...Dere klager på INGENTING!!!

Alle varemerker i Norge prioriterer kjendiser. Er en grunn til at det finnes "freebies" til kjendisene.. Hva som om noen fikk denne bilen først?

Har snoket rundt her på forumet i ca 6mnd, og jeg må dessverre si at det er såå mange grinete folk her... Menmen :)
Oslo beboer med fossilebiler:
✔Mercedes C220cdi 2009
✔Mercedes E220cdi 2007
✔Mercedes S320     1999
✔Audi A3 1.8T S-line 1999

SimenT

Jeg logget meg på forumet for å få noe saftige nyheter og bilder av de første utleveringene i dag!

Men det var heller dårlig stemning på forumet.
Lett å bli lei seg over å ikke ha fått bilen sin, men alle skal få! Alle skal få!
Depositum Model X
Bestilt P85D sent mars lev.

Larvik

En del dårlig stemning her ja...  Noen som vet hvor lenge de holder det gående med utlevering i dag?
Sitering av Larviks innlegg andre steder enn elbilforum tillates kun etter skriftlig godkjennelse.
Nissan Leaf 2011 solgt
Model S85 2013.09-2016.10
Model X90

Nordtroms

Det skulle vel være en seanse kl 1500 også om jeg har forstått det rett.
P85 rød, alt untatt utvidet alarm og bakovervendte seter.

Gjermund

Sitat fra: atta på onsdag 07. august 2013, klokken 10:40
Sitat fra: Espen Hugaas Andersen på onsdag 07. august 2013, klokken 10:30
Det er absolutt muligheter for negativ publisitet. Selv denne tråden er grunnlag for artikler i noen aviser.

"Lanseringen av Tesla Model S skuffer kundene"

+1

Har ikke levering før i desember, men kjenner jeg blir litt flau på Teslas vegne nå.

Tror ikke det blir noen avisoverskrifter av "Noen få sutrer på et forum over at Hauge og Astrup fikk Tesla Model S først."

Er det virklig mulig? De som har bestilt signatur har betalt for å få en litt spesiell utgave og å få den tidlig, men å tro at Tesla kommer til å slavisk dele ut bilene etter nummer blir for dumt.

OW

Sitat fra: Gjermund på onsdag 07. august 2013, klokken 15:09
Sitat fra: atta på onsdag 07. august 2013, klokken 10:40
Sitat fra: Espen Hugaas Andersen på onsdag 07. august 2013, klokken 10:30
Det er absolutt muligheter for negativ publisitet. Selv denne tråden er grunnlag for artikler i noen aviser.

"Lanseringen av Tesla Model S skuffer kundene"

+1

Har ikke levering før i desember, men kjenner jeg blir litt flau på Teslas vegne nå.

Tror ikke det blir noen avisoverskrifter av "Noen få sutrer på et forum over at Hauge og Astrup fikk Tesla Model S først."

Er det virklig mulig? De som har bestilt signatur har betalt for å få en litt spesiell utgave og å få den tidlig, men å tro at Tesla kommer til å slavisk dele ut bilene etter nummer blir for dumt.

Jeg tror egentlig ikke at de som har bestilt Signature nødvendigvis er sååå skuffet over at de ikke før bil så lenge før alle andre. Det jeg tror er at når ikke Tesla holder seg til rekkefølgen, som nok er vanskelig i praksis, så er det dette som kanskje får begeret til å renne over for enkelte.

Det er mange som har lånt Tesla penger i mange år som føler de ikke har fått den ekstra service / behandlingen de ble forespeilet. Når man tar en så stor risiko at man låner et selskap en kvart million så er det ikke rart at man forventer at behandlingen er litt bedre eller at man får litt mer for pengene når man først får bilen. De føler seg nok litt glemt av Tesla sånn det blir nå, og det er ikke Tesla spesielt tjent med.

Det er ikke sikkert at det er så mye som skal til for å snu hele denne saken, og der burde Tesla ta et tak. For ordensskyld - jeg har ikke Signatur reservasjon og har selv valgt å vente på min Performanse til våren 2014, men jeg skjønner godt at noen føler seg litt skuffa. En ting denne "saken" har lært meg er at hadde jeg vurdert å bli Signatur-reservasjonsholder på Model X så hadde jeg droppet det.... Igjen, det er ikke Tesla tjent med....

Når det er sagt så er det utrolig kult at de første får bilene sine i dag! Jeg gleder meg skikkelig til å se flere og flere Tesla Model S i trafikken. Håper de som nå får bilene sine kjører pent, og viser frem bilen fra sin beste side  :)
Model S P85 perlehvit, 19", sort og CF interiør, CF spoiler, panorama, tech-pakke, parkeringssensor, lydstudio, sikkerhetspakke, lyspakke og pakkehylle.

tullball

Herregud for en surmuling her då! At Tesla kommer til Norge burde være en gledens dag.
Flaut å lese trådene her. At Tesla velger å gi bilen til en Høyre-mann er pga de vil distansere seg
fra at det bare er venstresiden som er miljøvennlige. At Høyre også nå vil forbinde seg med Tesla
gjør det bare bedre for El-bil i framtiden! Er 100% enig i at de første som bestilte burde få først, men
TV2 sitt intervju ville blitt langt kortere, og en kunne ikke stilt Høyre til veggs som i dag.

Amoss

Håper noen tok opp sendingen og kan legge den ut ett sted så andre også kan se den...
"Your Model 3 was reserved on 31/03/2016."
ReservationId 364902

Thomas Parsli

TV2 har den tilgjengelig (tror jeg), men da må du betale for Sumo.
Og da tror jeg ikke TV2 synes det er greit at man legger ut opptak...

Thomas
2019 Tesla Model X 100D 6 seter
2012 Nissan Leaf (128000km, mistet to streker på batteriet hittil)
1999 Peugeot 106 (solgt ved 99900km pga. batteriproblemer)

Dr.Ling

Sitat fra: tullball på onsdag 07. august 2013, klokken 15:49
....At Tesla velger å gi bilen til en Høyre-mann er pga de vil distansere seg
fra at det bare er venstresiden som er miljøvennlige.

Hæ?

Jeg sympatiserer med signatur-folket. Hvorfor kunne ikke Tesla både gjøre stas på Sig.1-5 f.eks, OG plukke ut noen verdige kjendiser med signatur-reservasjon som fikk bilen på samme event i dag? Skulle ikke være så vanskelig.
P85, P2206 (bestilt 05.12.12), INVOICE 0428 (07.05.13), VIN 16899. I produksjon 20.09.13, ferdig 27.09.13. fikk bilen 06.11.13 :)

takktakk

Sitat fra: Wicky124 på onsdag 07. august 2013, klokken 13:43
Seriøst? Dette forumet er virkelig "buhuuu jeg vil være føøøørst"...Dere klager på INGENTING!!!

Alle varemerker i Norge prioriterer kjendiser. Er en grunn til at det finnes "freebies" til kjendisene.. Hva som om noen fikk denne bilen først?

Har snoket rundt her på forumet i ca 6mnd, og jeg må dessverre si at det er såå mange grinete folk her... Menmen :)

+1

Jeg er SÅ enig. Leveringene er i gang folkens. Klapp igjen og heis flagget!
P85+ Levert i uke 37 2013 - Solgt
90D Levert høsten 2015

Patosan

Sitat fra: takktakk på onsdag 07. august 2013, klokken 17:34
Sitat fra: Wicky124 på onsdag 07. august 2013, klokken 13:43

+1

Jeg er SÅ enig. Leveringene er i gang folkens. Klapp igjen og heis flagget!
VIN 15026

LinkedIn

glaserud

Har P. Så jeg er glad for out-of-sequence. Samtidig har jeg forståelsefor misnøyen, og ville nok kjent litt på den selv om det var meg.
P85+, Pearl white, 21" Grey, Black leather. Alt unntatt barneseter.
Innlegg kan ikke gjengis utenfor forumet elbilforum.no uten eksplisitt godkjennelse.

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA