Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny

Sv: Tesla i norske medier

Startet av Ladefabrikken, tirsdag 13. august 2013, klokken 10:25

« forrige - neste »

Ladefabrikken

1 Stk sort Leaf
1 Stk Citroen 2EL 84 mod Norges første registrerte elektrisk 2CV (Med lithium ion batterier) Kjørt over 10000km
1 1/2Stk Clio electric
Reservert Model 3 31.03.16
http://www.ladefabrikken.no
Salg av ladekabler

sindrej

Sitat fra: kimlillebo på onsdag 07. august 2013, klokken 10:17
Tesla for gjøre det de mener er best for firma. At vi som kunder, og spess de som er sig kunder mener noe annet er kanskje ikke så rart da ALLE vil ha bilen sin NÅ!

Hvilken prioritering hadde "mannen i gata" fått ved en nylansering fra BMW, Mercedes etc?

Vi alle kommer til å få bilene vår om ikke så lenge. Sig vil få bilene sine før de aller fleste andre.
At de lager en liten blest rundt overlevering av de aller første, og at disse går til noen kjendiser for dere klare å leve med. Storm i vannglass!

K.
Synes du virkelig ikke dette er lavmål ?  "Helt ok liksom ?"  Ved en hvilken som helst nylansering hadde jeg forventet av "mannen i gata" fikk bilen først, om han var først ute med å bestille den.  Du sier at Tesla gjør det som er best for Tesla, da spørs det jo da om dette er så lurt for Tesla.  Hvor mange TMS Sig holdere kommer til å bestille en Signatur bil igjen da tror du ?  TMS er jo ikke den siste bilen Tesla skal levere.

DonPedro

Sitat fra: executive på onsdag 07. august 2013, klokken 10:22En sak for mediene å grave litt i. Noen "ballanserende" overskrifter bør redusere Tesla hypen og fortelle oppblåste kjendiser og amerikanske ledere at en skal behandle sine kunder med respekt uansett.

Er redd for at overskriften "Fikk bilen en måned etter en annen som hadde bestilt senere" ikke interesserer så mange andre enn dem som vanker her på forumet. De fleste vil se på dette som en bagatell.
Det jeg skriver på Elbilforum kan kun siteres på dette forumet, med mindre jeg gir tillatelse

Kjører Model S siden 21.11.13
BMW i3
Model X leveres august 2016 (sier Tesla)

teslaslaven

Sitat fra: DonPedro på onsdag 07. august 2013, klokken 10:24
Er redd for at overskriften "Fikk bilen en måned etter en annen som hadde bestilt senere" ikke interesserer så mange andre enn dem som vanker her på forumet. De fleste vil se på dette som en bagatell.

+1. Dette er definisjonen på storm i vannglass.

Og hvem synes synd på folk som har 700K å blåse av på en elbil?  :D

Janteloven bites back.

Harlex

Dette var totalt mislykket for alle parter. Tesla vinner lite på å trekke frem en overklasse høyremann og en overklasse miljøfrik fremfor å levere til "vanlige" folk og ikke minst dem som var fremst i køen.
Høyre har garantert jobbet særs kraftig i kulissene for å få til dette valgstuntet... Mislykket spør du meg... Slik det fremstod (og det er det ikke bare Astrup som stod for) så distanserer de seg enda mer fra "vanlige" folk. Fremsto som harskt valgflesk.
Hauge er no Hauge. Men fokuset på pris på bil gjør nok at han ikke blir mer populær for å si det sånn...Miljøsnobb...
Oppsummert fra min side ble det hele litt pinlig for alle det innslaget der. Ingen gjorde god reklame for sine organisasjoner.
Men så er jeg er jeg hyperallegisk for valgflesk og dårlig tilgjort PR då...

Skal forresten forhåndsstemme idag... Så slipper jeg å ta stilling til mengdene av "flesk" som kommer fremover....
Model s 90D Hvit perlemor 2017
VW Golf GTE 2016
BMW 320 DAT BSR 2005
Suzuki GSX 1400 2008
Suzuki GSF 600 2003

Espen Hugaas Andersen

Det er absolutt muligheter for negativ publisitet. Selv denne tråden er grunnlag for artikler i noen aviser.

"Lanseringen av Tesla Model S skuffer kundene"
Model X 100D.
Cybertruck reservasjon.

kimlillebo

Sitat fra: sindrej på onsdag 07. august 2013, klokken 10:24
Sitat fra: kimlillebo på onsdag 07. august 2013, klokken 10:17
Tesla for gjøre det de mener er best for firma. At vi som kunder, og spess de som er sig kunder mener noe annet er kanskje ikke så rart da ALLE vil ha bilen sin NÅ!

Hvilken prioritering hadde "mannen i gata" fått ved en nylansering fra BMW, Mercedes etc?

Vi alle kommer til å få bilene vår om ikke så lenge. Sig vil få bilene sine før de aller fleste andre.
At de lager en liten blest rundt overlevering av de aller første, og at disse går til noen kjendiser for dere klare å leve med. Storm i vannglass!

K.
Synes du virkelig ikke dette er lavmål ?  "Helt ok liksom ?"  Ved en hvilken som helst nylansering hadde jeg forventet av "mannen i gata" fikk bilen først, om han var først ute med å bestille den.  Du sier at Tesla gjør det som er best for Tesla, da spørs det jo da om dette er så lurt for Tesla.  Hvor mange TMS Sig holdere kommer til å bestille en Signatur bil igjen da tror du ?  TMS er jo ikke den siste bilen Tesla skal levere.
Nei, jeg reagerer ikke så mye på det som enkelte her i forumet gjør. Jeg sier at Tesla for gjøre det de mener er best. Hadde de ment at det beste var å gi de første bilene til de første reservasjonsholderne så hadde de gjort det, men de har altså valgt annerledes.
Nå har vel hele SIG konseptet til Tesla dreid seg om å få gratis lån med kundene sine. Kanskje har de ikke så stort behov for dette på Model X da salget av MS går som hakka møkk.
Jeg er ikke Sig kunde, men hadde jeg vert det så hadde jeg vert fornøyd så lenge jeg fikk bilen blandt de første i Norge, noe som ser ut til å være dagens situasjon.
K.
Sitering av kimlillebo sine poster utenfor elbilforum.no tillates ikke uten samtykke.

Model S Performance #1697, VIN 15313
Mottok bilen 16.09.2013, strålende fornøyd. Blå, sort skinn, morbær int., pano, dobbel lader, tech, park sensor, lys, sikkerhet, 21" grå
Ikke P+ og barne seter bak

ELbilist1

Hva med Petter Stordalen.
Har jo en Roadster fra tidligere (konebil). :) :) :) :)
:) Ren nytelse, hvær dag!

atta

Sitat fra: Espen Hugaas Andersen på onsdag 07. august 2013, klokken 10:30
Det er absolutt muligheter for negativ publisitet. Selv denne tråden er grunnlag for artikler i noen aviser.

"Lanseringen av Tesla Model S skuffer kundene"

+1

Har ikke levering før i desember, men kjenner jeg blir litt flau på Teslas vegne nå.

RunarBT

Sitat fra: hybridslaven på onsdag 07. august 2013, klokken 10:29
Sitat fra: DonPedro på onsdag 07. august 2013, klokken 10:24

+1. Dette er definisjonen på storm i vannglass.

Og hvem synes synd på folk som har 700K å blåse av på en elbil?  :D

Janteloven bites back.
+1

Om 4-5 utvalgte får bilen tidligere enn de strengt tatt burde fått, betyr da ikkje ein dritt? 4-5 biler forsinker ikkje utlevering av andre biler overhodet.. (eller det er snakk om timer).

Om det er pga. prinsippet, så greit nok, det er subjektive følelser med i bildet. Da bør dere kanskje tenke litt om kva som betyr noke i livet.. vil påstå at om noken andre får bilen før meg, og det ikkje påvirker levering av min egen bil.. så betyr det da veldig lite. Eg får uansett bilen eg har bestillt på datoen eg er forespeila.

Har venta siden 2009, og no er det uker igjen. Da driter eg i om Fredric Hauge sniker ørelitegrann i køen. :-D Fokuset mitt er på egen bil, ikkje andres.

perbuhs

At hauge får bilen sin tidlig er vel ingen overaskelse, han har en tidelig roadster og gikk ut i media i mars 2009 at han hadde bestilt. Jeg er veil ikke overasket over at tidlige leveranser går til kjendiser, hvem andre har råd til å betale 250.000 for noe man i bestefall får om 4 år. Jeg er egentlig mest overasket over at Petter Stordalen ikke har fått sin, han har hatt 2 roadstere og bestilte tidleig hvis jeg ikke husker feil.

At Ferdinand motor ikke får sin først er vel mest av alt politisk i forbindelse med at Tesla ikke vil ha forhandlere, men det er selførgelig synd.

Jeg selv har bestilt i mars 2009 og har roadster, men har ikke tatt meg råd til å oppgradere til signatur. Jeg får bilen 30. August, 3 dager etter en som bestilte i fjor sommer også standard leveranse med roadster. Men, er ikke spessielt lei meg for det.

Forresten sjedde det samme med Leaf når den kom, så dette er ikke nytt.
Tesla Roadster 2.5 26000km - Selges
Nissan Leaf 25000km
Model S  85KwH 2000km
Fammilien har kjør 100% elektrisk siden februar 2011

Sigmund9000

Noterer meg at vi som har bestilt Signatur har gitt et rentefritt lån til Tesla i over tre år. Snakket med UK. Signatur er prikk lik vanlig bil der klistremerke er forskjellen. Levering skjer samtidig som de andre. Det er produksjonserie som teller, ikke fakturanummer eller noe annet.

MEN, bilen får vi håpe er bra. Er skuffet over konseptet Signatur.
Signature

cowboyroy

Hadde Tesla og Hauge virkelig brydd seg om "miljøet" så burde jo de som ikke allerede har elbil blitt prioritert!

el-fanboy

Sitat fra: Sigmund9000 på onsdag 07. august 2013, klokken 10:49
Signatur er prikk lik vanlig bil der klistremerke er forskjellen.

Stemmer vel ikke helt at Signatur nødvendigvis er prikk lik produksjonsmodellen - det var jo noen ekstra valg på farge og interiør. Men om man valgte bort det som gjorde Signatur spesiell, så blir den jo naturligvis prikk lik produksjonsmodell, med unntak av klistremerke.

Var det noe annet enn dette du ble forespeilet da du bestilte signatur? Mener å huske at da jeg vurderte signatur, fant jeg ut at rødfargen og det hvite interiøret ikke var verdt de ekstra pengene.

Ooops, sorry off topic.
Oslo. BH Emotion 29er, LEAF 2012 & TMS P #1964 VIN#16788, LEVERT september 2013 :D

Harlex

Sitat fra: Sigmund9000 på onsdag 07. august 2013, klokken 10:49
Noterer meg at vi som har bestilt Signatur har gitt et rentefritt lån til Tesla i over tre år. Snakket med UK. Signatur er prikk lik vanlig bil der klistremerke er forskjellen. Levering skjer samtidig som de andre. Det er produksjonserie som teller, ikke fakturanummer eller noe annet.

Produksjonsserie? Mener du da like biler som produseres i større kvanta? Og vin, kønummer, og fakt.nummer har ingen betydning? Det har du fått bekreftet fra UK?
Model s 90D Hvit perlemor 2017
VW Golf GTE 2016
BMW 320 DAT BSR 2005
Suzuki GSX 1400 2008
Suzuki GSF 600 2003

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA