Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Sv: Forskjeller mellom S85 og P85?

Startet av hsalthe, tirsdag 13. august 2013, klokken 10:16

« forrige - neste »

hsalthe

Da jeg skulle starte bilen i dag var "hjelpebatteriet" flatt. Lyset på bilen stod av, og vi kjørte bilen senest i går, så jeg synes det var litt rart at det ikke var mer strøm igjen på det. Hva kan årsaken til det være?

bruisepristine

Tesla Model ≡  Reservert 01.04.2016

Vurderer ioniq eller ampera-e som ventepølse

hsalthe

Tviler på det, men skal dobbelsjekke. Kan hende ene døra ikke var 100% igjen, og at det derfor har stått på. Men er ikke det batteriet kraftigere enn at det lades ut av kupelys på er halvt døgn?

Focus

12 v batt er veldig lite. Hvis 1 lyspære på 15W står på i 12 timer bruker du 15a, det kan godt være at batt ikke r stærre og at det ikke var fulladet da du satte bilen fra deg.
Stavanger
Buddy 2006 solgt
I-MIEV 2011 solgt
Ford Focus 2013 solgt
Zoe 2019

sven erik

12 volts batteriet er en svakhet på disse bilene

Mr.Zero

Bilen lar seg ikke låse om døren ikke er skikkelig lukket.. Hint... ;-)
Ski

Citroën C-Zero 2012, 63.000km - "motvillig" solgt - leveres 6/7-16
Honda Transalp 2001 - første batteriskift i 2012!
BMW i3 Full Pakke Protonic blue
www.rekkeviddeangst.com ..her blir det liv - trodde jeg, men så kom hurtigladerne...

Snøkvit

Sjølv om bilen ikkje blir låst fordi dørane er ikkje skikkeleg igjen, så slår alle lys seg av.
På min bil blei 12V batteriet bytta etter berre 1,5 år. Den er jo pittesmå og så er det sikkert ein del elektronikk som er "på" sjølv om bilen er av.
Raud Leaf, 01/2014
"Snøkvit": kvit I-miev, 02/2011-01/2014, 34.000 km totalt

sven erik

tror heller det er problem med de har sjekket min å 0 som trekker strøm  men ikke bare få de til å bytte få de og til å sjekke lading under kjøring + når den står til lading

TB

Sitat fra: Snøkvit på onsdag 21. august 2013, klokken 09:27
Sjølv om bilen ikkje blir låst fordi dørane er ikkje skikkeleg igjen, så slår alle lys seg av.
Ved og ta ut nøkkel, skru på lysbryteren - så går lyset på. Men, det pip fram til førardøra blir stengt, så det skal litt til og gjere dette ved eit uhell. Etter min erfaring slår lyset seg ikkje av i denne situasjonen - har testa over ein time.
Sitat

På min bil blei 12V batteriet bytta etter berre 1,5 år. Den er jo pittesmå og så er det sikkert ein del elektronikk som er "på" sjølv om bilen er av.


Produksjonsfeil kan forekomme på alt av elektronikk (og andre ting..) Dette er eit standard blybatteri med 6 celler. Om ei av cellene sviktar, så vil batteriet raskt bli svakt, og batteri feile. Det er billigere for produsenten og byte eit lite antal batteri på garanti enn bruke betre kvalitet.
Det er fint mulig og kjøpe batteri og elektronikk med betre kvalitet, men prisen går då opp, som ikkje vil lønne seg totalt sett.

Det samme gjeld nok hovedbatteriet og, men her er det overvåking innebygd for og kontrollere status. Teknisk mulig med overvåking på cellenivå på eit blybatteri og, men det svarar seg ikkje.
Lørenskog
Hyundai KONA electric 2019 ( venteliste 2017 - 2019)
Citroen C-Zero 2012 med OVMS - 97 000 km - solgt 2019

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA