Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny

Sv: Fast charging the Think (16A)

Startet av Spooz, tirsdag 13. august 2013, klokken 09:03

« forrige - neste »

Sigmund9000

#75
Noterer meg at flere har fått telefoner om levering og tidligere har de fått invitasjoner til oppmerksomheter og mer. Aldri hørt noenting fra noen. Jeg har ringt selv til Oslo (og siden UK).Når jeg har ringt, har det meddelt meg at jeg vil få telefon "i morgen" og "neste uke" når det gjelder levering, informasjon og annet. Det har de gjort i hele 2013. Har aldri fått telefon tilbake. Dette sier meg at det er et sant rot med kundelister og alt er tilfeldig. I USA er dette en premiumbil. Det de klarer i Norge gjenspeiler ikke det.

Og så spør de om hvorfor vi er frustrert ..... Vi (Signaturreservasjonsholdere) har bidratt sterkt med på på å finanserie oppbyggingen av organisasjonen i Oslo.
Signature

Spooz

Sitat fra: Cirion på onsdag 07. august 2013, klokken 20:20
Fler enn meg som har merket at Hauge som fikk sin først, hverken har laveste VIN eller regnr?
Hva var skiltnr hans?

arnehelge

Model S, P85, brun med tech, pano, park, lyd, luft, 19".  Bestilte august 2011, fikk bilen 10.sept.2013.

ebbrey

#78
Vin 14204 det, ganske lavt. Ganske artig at det står 94 Hk i vognkortet. Må jo bli en rimelig forsikring.

Edit: Sjekker du skiltnummeret før, har det lavere VIN i tillegg. Samme med 4. Mens 3 har mye høyere VIN.
11/2013 - S85KW Sort/Sort 19" med alt u/barneseter

t0ffluss

Sitat fra: takktakk på onsdag 07. august 2013, klokken 20:12
Rolig gutta.

Det er ingen her som vet hvilken vei Maaseide har gått for å å til dette. Nå må dere virkelig slutte å fyre hverandre opp sånn...!

Det står i DN i dag at Leaseplan har flere ledige biler til relasjonskunder, og Ferdinand kan kanskje ha noe etc. Er det mulig å ikke fylle forumet med så mye særnorsk oppgulp?

+1
P85, grå, panorama, spoiler, 21", grå performance interiør, karbon, tech, park.assist, lydstudio, lyspakke, dobbeltlader, 3. seterad. VIN: 184xx Ferdig produsert 15/01/2014. - SOLGT oktober 2017.
X75D, grå, 7 seter, AP2 (APH3(?)). Bestilt 29. sep. Ferdig produsert 4-5. november 2017.

Zneip

#80
Sitat fra: ebbrey på torsdag 08. august 2013, klokken 02:12
Vin 14204 det, ganske lavt.

Jeg har VIN 13877 og levering en gang i oktober eller november (originalt sept/okt). Tror nok dere bare kan glemme å bruke VIN som noen som helst indikator på produksjon/levering folkens   :o
Nord Trøndelag | X90D

Cirion

Sitat fra: Zneip på torsdag 08. august 2013, klokken 08:14
Sitat fra: ebbrey på torsdag 08. august 2013, klokken 02:12
Vin 14204 det, ganske lavt.

Jeg har VIN 13877 og levering en gang i oktober eller november (originalt sept/okt). Tror nok dere bare kan glemme å bruke VIN som noen som helst indikator på produksjon/levering folkens   :o
Din kan ha blitt produsert tidlig, og er blant de 3 rekkene med norske biler utenfor fabrikken.
Min er 14196... Tror din er den laveste jeg har sett av EU kundebiler.
Kjører Model S Signature P85+ eller X100D 7s. X90D 5s solgt.

eclipse

Så lei av udokumenterte rykter med negativ tvist, og sutring om alt mulig. Måtte bare få sagt det.

Ha en super dag! :D
[/quote]

+1

Helt enig med deg, det skal alltid vris til det negative. At Tesla velger å levere først til et par profilerte personer er helt klart et PR fremstøt, det kommer oss alle til gode. Offentlig sutring får oss til å fremstå som tullinger.
Stavanger Tesla Model S

Levert September 2013

el-fanboy

Sitat fra: perbakken på onsdag 07. august 2013, klokken 16:52
Sitat fra: el-fanboy på onsdag 07. august 2013, klokken 15:15

Kunne du ha gitt et litt mer utfyllende svar på del to? Altså - hva kilden er, og hvor mange det gjelder?

Det er bare å lese på denne tråden (om du orker å gå gjennom alle sidene): http://elbilforum.no/forum/index.php/topic,8295.0.html

Og denne: https://docs.google.com/spreadsheet/ccc?key=0AkhbjTlSwONrdEdXaWJNXzZqV1ZzVmhhNi1MdnoxeHc#gid=0

Der vil du finne flere med P-utgaver i bestilling som allerede har fått telefon og beskjed om levering i både august og september.

Deretter kan du lese feks. i denne tråden (den du befinner deg i nå) og så ser du at det faktisk er noen med Sig i bestilling som fortsatt ikke har blitt kontaktet en gang. I og med at det er sagt at man skal bli kontaktet ca 30 dager før levering så vil det derfor være flere Sigeiere som ikke vil få sin bil før langt ute i september, vil jeg tro. Jeg har selv et "leveringsvindu" fra 24. aug til 7. sept.

Og dette er bare basert på de Sig-eierne og P-eierne som er inne på dette forumet og leser/skriver innlegg. Hvor mange som ikke skriver innlegg eller ikke en gang kjenner til dette forumet, vet jeg ikke, men vil tro det er ganske mange av dem.

Det google-arket er avhengig av at alle og enhver oppdaterer på egen hånd, så den er vel ikke HELT etterrettelig. Dessuten ser det jo definitivt ut til at hovedtyngden av "Production Complete" befinner seg blant Sig-kjøpere.

Det kan godt stemme som du sier, og som flere skriver i den andre tråden du nevner, at noen sig-holdere ikke har blitt kontaktet, og at noen ikke-sig-holdere har blitt kontaktet. Men faktum er jo at pr idag har 13 Sig-kjøpere fått bilene sine, mens ingen med vanlig reservasjon har fått bilene sine, om jeg har forstått det rett.

Å bli frustrert og lei seg over at noen ikke-Sig-kjøpere kanskje skal få bilen før Sig-kjøpere er vel å ta "sorgene" litt på forskudd?  :)
Oslo. BH Emotion 29er, LEAF 2012 & TMS P #1964 VIN#16788, LEVERT september 2013 :D

Spooz

Er vel ikke til å stikke under en stol at det kan være en fordel å ha family connections på innsiden også :) Satser på å få inn min datter før Model X, hehe.

silverwrx

Grattis! En stor dag!

Samtidig. En litt sørgelig dag. En dag man ser i speilet, og gjør seg noen tanker. Jeg var i Frankfurt på IAA i september 2009, lanseringen av en wrc2009 modell fra et visst merke, og havnet så på Tesla modelS på standen.  Sa "en slik SKAL jeg ha". Nydeligste jeg så på messen, og har fått info fra Tesla etterpå. At så model S kommer i norge 4år etter, og starter leveringer er stort.. Men. Ingen til meg. Og jeg kjører fortsatt Wrx sti og kona Leaf, noe som irriterende nok dekker behovet vårt. Vi får se.. Ble faktisk oppring av Tesla i dag, så jeg burde ta hintet..

Det er morsomt å se at det jeg trodde på i alle år, har blitt en realitet! Og spesielt morsomt at en kjenning har vært først.
2012 Leaf SL og Cannondale Elsykkel.
WRX Sti og Lotus Elise S2 111S

tokverne

Da har jeg nettopp fått telefon fra Tesla og dato for levering, i Stavanger. 26.08 kl. 12
Ordre ble plassert 14.mai 2009, og jeg har Signatur P #2.
Lang ventetid, ja.
Det har faktisk gått veldig greitt. Bilen ble bestillt utelukkende fordi den er helelektrisk og ikke minst BANEBRYTENDE på de fleste måter. Ikke fordi jeg skulle kjøre ut fra Alnabru som nr. 2 i køen bak Gunnar Birkenfeldt (nå ble det jo Fredrik Hauge da...).
Uansett så har jeg faktisk lest med interesse det som har blitt skrevet i denne tråden og fått et snev av irritasjon, skuffelse og faktisk litt forbannelse (les; medfølelse med de andre skuffede Sig-ene).
Toppledelsen i Tesla skulle ha informert om dette i forkant. Det er helt klart ikke i tråd med intensjonene de la opp til i starten, og heller ikke med planene fremover ("Creating the worlds best service program").
Som en tidligere viste, så har vi Signatur-ambassadører gjort mye for å skaffe kapital (hvor mye får en låne, dersom en har 100 mill i egenkapital????), samt være med å skape interesse og blest. Hvor mye er det i sparte markedføringskroner (det er sannsynligvis i samme størrelse som det rentefrie lånet???).

I starten fikk jeg julekort fra ELON, julegaver (radiostyrt bil, t-skjorte, kaffekrus m.m.) Knallbra. Har solgt inn Tesla som bare det i over 4 år.

Fortsatt anser jeg meg som en tålmodig sjel, men må faktisk innrømme at siste uka har vært noe tøffere, etter at jeg så bilder av de første som rullet ut, og jeg hadde ikke hørt et Jæ...a pip.
Så idag kom altså telefonen, og dato er satt.
Den 27.august er nok det meste glemt for min del.

Men jeg tror Tesla og Elon kunne strukket seg litt nå for å gi en forklaring, og kanskje som foreslått, en form for påskjønnelse.

Ha en fin helg. :)
Hilsen Tønnes Helge Kverneland
Signatur #2, Bryne
Think Classic, 2001 mod., 88000km
Peugeot Partner, 1998 mod., 42000km
Tesla Mod S Signatur Perf. ##2, 2013 mod(?), 0km

acschmi

Fikk da også omsider en mail i kveld om foreslått levering 26 aug. for min Signatur #118 (etter gjentatte purringer). Har ventet siden 29 Mai 2009, men oppgraderte til Signatur etter første prøvetur ved fabrikken høsten 2011. Har uttrykt min frustrasjon om manglende informasjon og prioritering av Signatur reservasjonsholdere tidligere i denne tråden så skal ikke kverne mer på det nå, men støtter fullt ut Tønnes i forrige innlegg. Håper et godt produkt og god Tesla oppfølging fremover retter opp i siste tids negativ ladet bilde.

Signatur rød P+ med full pakke kommer til Stavanger!

Audun

shb

Hei.
Jeg har 117. Ble etter flere e post purringer nå nevnt 3 til 4 uker ikke noen konkret dato :(. Ble for 4 gangen lovet telefon om noen dager. Har dere andre Signatur eiere fått noe til jul? Ser flere nevner radiostyrt bil, julekort osv. Jeg har ikke fått så mye som en julehilsen på e post engang. Men nå får vi bare håpe bilen kommer og fungerer fint. Med adapter til 400V 16A hadde vert fint å få med :). Kontakten har vert klar lenge den. Noen fordeler må vel vi som venter få.
Tesla Model S Signatur P85 og Leaf Tekna 2014, blir byttet i en e-Golf med VP.

acschmi

Ja, jeg fikk tilsvarende som Tønnes (over) til jul de to første år. Det ga hvertfall et signal om anerkjennelse!

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA