Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny

Sv: Fast charging the Think (16A)

Startet av Spooz, tirsdag 13. august 2013, klokken 09:03

« forrige - neste »

el-fanboy

Sitat fra: perbakken på onsdag 07. august 2013, klokken 14:37
Sitat fra: SimenT på onsdag 07. august 2013, klokken 14:31
Var de ikke signatureiere de som fikk bilene i dag?
Vil det bli levert ut standard produksjonsmodeller før signatur?

Jeg er usikker, men hvis svaret er Jo og Nei så er det jo ikke noe å syte over.

Det korte svaret er:
Jo
Ja
Kunne du ha gitt et litt mer utfyllende svar på del to? Altså - hva kilden er, og hvor mange det gjelder?
Oslo. BH Emotion 29er, LEAF 2012 & TMS P #1964 VIN#16788, LEVERT september 2013 :D

drFloyd

Sitat fra: el-fanboy på onsdag 07. august 2013, klokken 15:15
Sitat fra: perbakken på onsdag 07. august 2013, klokken 14:37
Sitat fra: SimenT på onsdag 07. august 2013, klokken 14:31
Var de ikke signatureiere de som fikk bilene i dag?
Vil det bli levert ut standard produksjonsmodeller før signatur?

Jeg er usikker, men hvis svaret er Jo og Nei så er det jo ikke noe å syte over.

Det korte svaret er:
Jo
Ja
Kunne du ha gitt et litt mer utfyllende svar på del to? Altså - hva kilden er, og hvor mange det gjelder?

Det er bare å lese på denne tråden (om du orker å gå gjennom alle sidene): http://elbilforum.no/forum/index.php/topic,8295.0.html

Og denne: https://docs.google.com/spreadsheet/ccc?key=0AkhbjTlSwONrdEdXaWJNXzZqV1ZzVmhhNi1MdnoxeHc#gid=0

Der vil du finne flere med P-utgaver i bestilling som allerede har fått telefon og beskjed om levering i både august og september.

Deretter kan du lese feks. i denne tråden (den du befinner deg i nå) og så ser du at det faktisk er noen med Sig i bestilling som fortsatt ikke har blitt kontaktet en gang. I og med at det er sagt at man skal bli kontaktet ca 30 dager før levering så vil det derfor være flere Sigeiere som ikke vil få sin bil før langt ute i september, vil jeg tro. Jeg har selv et "leveringsvindu" fra 24. aug til 7. sept.

Og dette er bare basert på de Sig-eierne og P-eierne som er inne på dette forumet og leser/skriver innlegg. Hvor mange som ikke skriver innlegg eller ikke en gang kjenner til dette forumet, vet jeg ikke, men vil tro det er ganske mange av dem.

Kallagtunet

Hvis markedsføringen for model S sig var den samme som for model X så er det den villedende, det er ulovlig i Norge. Hvis sig S markedsføringen var den samme noen vil kjøre en sak på denne så vil jeg tro at en vil vinne frem.

'MODEL X SIGNATURE
BLI DEN FØRSTE TIL Å EIE MODEL X
Fantastisk utstyrt
Eksklusive utstyrsalternativer og farger
Leveranser begynner i 2014
'

ebbrey

Sitat fra: Kallagtunet på onsdag 07. august 2013, klokken 18:07
Hvis markedsføringen for model S sig var den samme som for model X så er det den villedende, det er ulovlig i Norge. Hvis sig S markedsføringen var den samme noen vil kjøre en sak på denne så vil jeg tro at en vil vinne frem.

'MODEL X SIGNATURE
BLI DEN FØRSTE TIL Å EIE MODEL X
Fantastisk utstyrt
Eksklusive utstyrsalternativer og farger
Leveranser begynner i 2014
'

Hvordan kan du bli den første nå? SX1 gikk vel for flere måneder siden :P
11/2013 - S85KW Sort/Sort 19" med alt u/barneseter

AttackOfTheMac

http://www.dn.no/dnBil/article2659779.ece

SitatMaaseide slo til etter en prøvetur i USA.

– Jeg gikk nedover gata i Miami i midten av juni og så en Tesla-butikk som annonserte med prøvekjøring. 20. august får jeg bilen levert, forteller han fornøyd.

Han måtte ikke vente lenge... 2 mnd fra bestilling...

ebbrey

Sitat fra: Thorbjorn på onsdag 07. august 2013, klokken 18:33

– Jeg gikk nedover gata i Miami i midten av juni og så en Tesla-butikk som annonserte med prøvekjøring. 20. august får jeg bilen levert, forteller han fornøyd.

Uhm.. Bestille i midt i juni og få bilen 20 august ja. Skulle likt å sett det P# NR
11/2013 - S85KW Sort/Sort 19" med alt u/barneseter

OleJA

Sitat fra: ebbrey på onsdag 07. august 2013, klokken 18:36
Sitat fra: Thorbjorn på onsdag 07. august 2013, klokken 18:33

Uhm.. Bestille i midt i juni og få bilen 20 august ja. Skulle likt å sett det P# NR

Fra samme artikkel:

Batista avviser at kjendiser har fått snike i køen for å få S-modellen først.

– Vi har gjort vårt beste for å være ekstremt rettferdige, sier han.

Jadda ....
Perlehvit P85, VIN P15981
Reservert 2 x Model Y

PHsigP85

Klarer ikke fri meg fra tanken på at jeg på denne gledens dag føler meg lettlurt og/eller forledet.

Bestilte Signature ettersom det var tydelig kommunisert at vi skulle få bilene tidlig. Levering rundt nyttår 2012 ble nevnt, 1. kvartal virket åpenbart. Vanlige biler ville sannsynligvis bli levert f.o.m. forsommeren 2013. Risikoen så jeg som akseptabel ettersom produksjon av us-biler snart ville komme i gang (bestilte apr.'12 så finansuroen var mindre relevant).

Som andre på forumet var jeg mest bekymret over hva politikerne skulle gjøre. Tidlig levering var derfor viktig.

Ender med å få bilen "et kvarter" før standard produksjon uten annet igjen enn mindre valgfrihet og dyrere prislapp. Dette var noe ganske annet enn forespeilet.

At ikke Tesla skjønner dette og gir tidlige supportere en reell feel-good-følelse nå skjønner jeg ikke noe av. Fri service de første 4 årene er nevnt. Det var et godt forslag....

...men mest av alt gleder jeg meg til snart å få bil som jeg har ventet på i halvannet år!! Hipp hurra for oss og medfølelse til de tidligste signatureholderne.

Lykkelig eier av Model S Signature siden aug 13.
Spent og utålmodig Model X #114.

shb

Ja fri service avtale og matter. At de gar fulgt utleverings følgen er jo Gunnar sin Sig 1 ett godt eksempel på at det er fei. Han har jo ventet mange år, ikke siden juni.
Tesla Model S Signatur P85 og Leaf Tekna 2014, blir byttet i en e-Golf med VP.

RunarBT

Sitat fra: PHsigP85 på onsdag 07. august 2013, klokken 19:09

Ender med å få bilen "et kvarter" før standard produksjon uten annet igjen enn mindre valgfrihet og dyrere prislapp. Dette var noe ganske annet enn forespeilet.

.......

...men mest av alt gleder jeg meg til snart å få bil som jeg har ventet på i halvannet år!! Hipp hurra for oss og medfølelse til de tidligste signatureholderne.

Forventet du virkelig at Tesla hadde satt produksjon av standard bilene på vent, for at signature eiere skulle fått en periode å være eksklusive på? Det er i så fall ganske så urealistiske forventninger.

Du hoppet 3år fram i køen, og får bilen samtidig/litt før de som reserverte i 2009. Noke anna enn det har da aldri tesla lovet?

Men forstår at sig holdere som får bilen etter standard prod. biler kan være litt snurt, det hadde eg og vert. Dette er nok prod. Tekniske årsaker vil eg tru, og ikkje annet.

La oss glede oss over at bilene kjem, fortløpende så raskt tesla får dei produsert og ut.:-)

takktakk

Rolig gutta.

Det er ingen her som vet hvilken vei Maaseide har gått for å å til dette. Nå må dere virkelig slutte å fyre hverandre opp sånn...!

Det står i DN i dag at Leaseplan har flere ledige biler til relasjonskunder, og Ferdinand kan kanskje ha noe etc. Er det mulig å ikke fylle forumet med så mye særnorsk oppgulp?

KMM (Kos Med Misnøye) er en norsk folkesport, der hensikten utelukkende er å hegne om negative tankesett i alle retninger. Det er ikke, og kan aldri bli, konstruktivt. Og mer: Det kommer ikke til å forandre noe som helst.

Hva med å glede seg over alt det gode som skjer, vel vitende om at i fall en håndfull mennesker har kommet litt greit til det, så påvirker det null og niks i forhold til din bil?

Jeg bestilte for ett år siden, og får bilen i september. Dette vet jeg, og det er godt nok! Fokuser på målet, og ikke på veien dit. Det frigjør sannsynligvis mental kapasitet. Et lysere sinn kommer på kjøpet.

Så lei av udokumenterte rykter med negativ tvist, og sutring om alt mulig. Måtte bare få sagt det.

Ha en super dag! :D
P85+ Levert i uke 37 2013 - Solgt
90D Levert høsten 2015

Cirion

Fler enn meg som har merket at Hauge som fikk sin først, hverken har laveste VIN eller regnr?
Kjører Model S Signature P85+ eller X100D 7s. X90D 5s solgt.

takktakk

Sitat fra: Cirion på onsdag 07. august 2013, klokken 20:20
Fler enn meg som har merket at Hauge som fikk sin først, hverken har laveste VIN eller regnr?

Skiltene er så vidt jeg vet spredd rundt på alle landets biltilsyn eller butikker med reg rettigheter. Hauges nummer kan i så fall ikke brukes til noe i den sammenhengen.
P85+ Levert i uke 37 2013 - Solgt
90D Levert høsten 2015

Havebigfun

Sitat fra: Cirion på onsdag 07. august 2013, klokken 20:20
Etter det jeg vet er han en av de aller første sig-tegnere! ;)

Vin og Reg sier vel unsett ikke så mye

sindrej

Sitat fra: RunarBT på onsdag 07. august 2013, klokken 19:49
Men forstår at sig holdere som får bilen etter standard prod. biler kan være litt snurt, det hadde eg og vert. Dette er nok prod. Tekniske årsaker vil eg tru, og ikkje annet.
I så fall stemmer det jo ikke at alle Sig bilene var ferdig før shipping.  Det var jo selve logistikken rundt shipping av var årsak til forsinkelsene i følge Tesla.  Dermed var alle bilene ferdig produsert før de første ble sendt.  Ergo kan det umulig være produksjonstekniske årsaker.  Jeg har imidlertid full forståelse for at P bilene som kommer fortløpende vil variere litt i rekkefølge pga produksjonstekniske grunner.

Kan forøvrig trøste de som måtte synes jeg er en jævla sutrepave med at jeg nå har konsekvent latt være å bruke m-ordet, og jeg gleder meg over at en viktig milepel er nådd i dag, samt at jeg er veldig happy med at My Tesla nå sier at bilen min er i produksjon.  Håper også å lese kunderapporter i nær fremtid der de skryter av markante forbedringer ift demobilene.

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA