Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny

Sv: Fast charging the Think (16A)

Startet av Spooz, tirsdag 13. august 2013, klokken 09:03

« forrige - neste »

Pilotech

Jeg synes det ville vært realt av Tesla å innrømme at Sinatureiere betaler ca 30000 mer for bilen enn andre. Glem renter, det er vår sponsing av Tesla. Dette har jeg tatt opp med Tesla i Norge og på TMC forum. Problemet er at Tesla ikke holder sin del av avtalen. Derfor burde de kompensert oss på annen måte. Fks med gratis service første 4 år.
Vi burde kanskje samlet oss og vært tydelige på en løsning for alle signatureiere. At #1 ikke får først er bare uforståelig uansett og bør ikke forstyrre faktumet om 30000 pr Signaturbil. Dette lukter.
Mvh Sig #229 EU (ca #20 i Norge)

orjan

Sitat fra: perbakken på onsdag 07. august 2013, klokken 12:20
3%? Hvor har du banklånet ditt? Jeg vil gjerne bytte bank!

Uansett så vil ikke ei slik vanlig bankrente avspeile den risikoen som ligger i et slikt lån - den risikoen var meget høy! Og i tillegg koster også Sig mer enn en tilsvarende fullspekket std...

Statens Pensjonskasse har 2.227% hvis man er så heldig å jobbe i stat/kommune. Er visstnok ca 850.000(!) av oss som jobber i offentlig sektor, så sjansen er jo nokså god for at man kan få benyttet seg av dette tilbudet.
Molde
2014 Model S P85 - Solgt
2016 Model S 90D
2019 Model ≡ LR AWD

Sigmund9000

@orjan

Tror du har misforstått litt her.
Signature

Sigmund9000

Hvis det er 400 Signatureiere i Norge utgjør det 256.000 x 400 = 102.400.000 i rentefritt lån.
Prøv å få det til 3% rente uten sikkerhet ....
Signature

Cirion

Sitat fra: Sigmund9000 på onsdag 07. august 2013, klokken 12:47
Hvis det er 400 Signatureiere i Norge utgjør det 256.000 x 400 = 102.400.000 i rentefritt lån.
Prøv å få det til 3% rente uten sikkerhet ....
Gidder du å låne meg en kvart mill rentefritt i 4 år, så jeg kan slenge dem i Tesla aksjer?
Jeg lover å betale dem tilbake om det går bra :o

Noen andre som også har lyst?
Kjører Model S Signature P85+ eller X100D 7s. X90D 5s solgt.

Sigmund9000

@cirion

Tror du har misforstått litt her. Rentefritt lån tilfaller aksjeeierne, ikke kundene. Bevares.
Signature

orjan

#51
Sitat fra: Sigmund9000 på onsdag 07. august 2013, klokken 12:45
@orjan

Tror du har misforstått litt her.

Eventuelt har du misforstått litt hvis du faktisk trodde mitt innlegg hadde noe som helst med ditt å gjøre?

Edit: Når det er sagt så synes jeg absolutt at dere Signaturholdere har blitt nokså dårlig behandlet av Tesla. Dere burde iallefall fått bilene først, slik dere var lovet.
Molde
2014 Model S P85 - Solgt
2016 Model S 90D
2019 Model ≡ LR AWD

drFloyd

Sitat fra: Pilotech på onsdag 07. august 2013, klokken 12:33
Jeg synes det ville vært realt av Tesla å innrømme at Sinatureiere betaler ca 30000 mer for bilen enn andre. Glem renter, det er vår sponsing av Tesla. Dette har jeg tatt opp med Tesla i Norge og på TMC forum. Problemet er at Tesla ikke holder sin del av avtalen. Derfor burde de kompensert oss på annen måte. Fks med gratis service første 4 år.
Vi burde kanskje samlet oss og vært tydelige på en løsning for alle signatureiere. At #1 ikke får først er bare uforståelig uansett og bør ikke forstyrre faktumet om 30000 pr Signaturbil. Dette lukter.
Mvh Sig #229 EU (ca #20 i Norge)

Det forslaget støttes av meg! Sig #85

Men, vi har nok støttet Tesla med betydelig mer enn 30 000. Vi har tatt en betydelig risiko ved å gå inn med risikovillig kapital (som Tesla var helt avhengig av - å kjøpe aksjer som moderator laumb foreslo, hadde ikke hjulpet Tesla stort på den tida) i tillegg til at Sig koster betydelig mer enn en std.utgave med samme utstyret samt at de aller fleste av oss som var tidlig ute også har drevet nærmest et aktivt salg for Tesla. Hva dette totalt har medført for Tesla kan vel knapt måles.

@orjan
Nei, jeg er ikke offentlig ansatt (det er vel stort sett de ansatte i Staten som nyter godt av lån i STP og ikke feks. de kommuneansatte?). Jeg er ansatt i det private næringslivet.

BogZog

Sitat fra: perbakken på onsdag 07. august 2013, klokken 12:59
Sitat fra: Pilotech på onsdag 07. august 2013, klokken 12:33
Jeg synes det ville vært realt av Tesla å innrømme at Sinatureiere betaler ca 30000 mer for bilen enn andre. Glem renter, det er vår sponsing av Tesla. Dette har jeg tatt opp med Tesla i Norge og på TMC forum. Problemet er at Tesla ikke holder sin del av avtalen. Derfor burde de kompensert oss på annen måte. Fks med gratis service første 4 år.
Vi burde kanskje samlet oss og vært tydelige på en løsning for alle signatureiere. At #1 ikke får først er bare uforståelig uansett og bør ikke forstyrre faktumet om 30000 pr Signaturbil. Dette lukter.
Mvh Sig #229 EU (ca #20 i Norge)

Det forslaget støttes av meg! Sig #85

Men, vi har nok støttet Tesla med betydelig mer enn 30 000. Vi har tatt en betydelig risiko ved å gå inn med risikovillig kapital (som Tesla var helt avhengig av - å kjøpe aksjer som moderator laumb foreslo, hadde ikke hjulpet Tesla stort på den tida) i tillegg til at Sig koster betydelig mer enn en std.utgave med samme utstyret samt at de aller fleste av oss som var tidlig ute også har drevet nærmest et aktivt salg for Tesla. Hva dette totalt har medført for Tesla kan vel knapt måles.




Støtter også Sig #229 EU på denne. Kan virkelig ikke se at merkosten på Sig kan forsvares lenger. I så fall må man være fryktelig glad i Signature red som farge.
Model S Signature Performance #60
Model X #177
Trøndelag

Sigmund9000

Støtter dette ... Sig #67. Det er ikke noe igjen av Signaturkonseptet. Det er bare et hype som har vist seg å ikke å ha fundament i virkeligheten. Dette gjelder både bilen, levering og pris. Bilen er god, men skuffelsen er større.
Signature

el-fanboy

#55
Sitat fra: Pilotech på onsdag 07. august 2013, klokken 12:33
Jeg synes det ville vært realt av Tesla å innrømme at Sinatureiere betaler ca 30000 mer for bilen enn andre. Glem renter, det er vår sponsing av Tesla. Dette har jeg tatt opp med Tesla i Norge og på TMC forum. Problemet er at Tesla ikke holder sin del av avtalen.

Mulig dette er et dumt spørsmål men... hvilken del av avtalen er det Tesla ikke holder?

Edit: Er det slik at de leverer ut ikke-Signatur biler før Signatur-biler?
Oslo. BH Emotion 29er, LEAF 2012 & TMS P #1964 VIN#16788, LEVERT september 2013 :D

SimenT

Var de ikke signatureiere de som fikk bilene i dag?
Vil det bli levert ut standard produksjonsmodeller før signatur?

Jeg er usikker, men hvis svaret er Jo og Nei så er det jo ikke noe å syte over.
Depositum Model X
Bestilt P85D sent mars lev.

drFloyd

Sitat fra: SimenT på onsdag 07. august 2013, klokken 14:31
Var de ikke signatureiere de som fikk bilene i dag?
Vil det bli levert ut standard produksjonsmodeller før signatur?

Jeg er usikker, men hvis svaret er Jo og Nei så er det jo ikke noe å syte over.

Det korte svaret er:
Jo
Ja

thoberre

Jeg gleder meg stort til å få min S433!

Når det gjelder merverdi av Signature kan jeg ikke se noen. Jeg ønsket heller ikke sig-red og havnet på sort. Da blir egentlig merkosten på Sig ennå høyere.

Jeg har i en rekke mailer og telefoner uttrykt lettere misnøye med både at det ser ut til å bli lite fordeler ved Sig. I tillegg har det vært en tendens av vi som har valgt ekstra pakker får kjernefunksjonalitet flyttet over i standard.

Jeg tror jeg løser dette best, for min egen del, ved å gi beskjed til Tesla fortløpende om mine tanker rundt dette. I tillegg har jeg en reservasjon på Model X inne samt intensjoner om tidlig bestilling av GenIII - skjer det ikke noe drastisk i forbindelse med utleveringen av min S, kommer ikke innbetalingen på X Sig upgrade til Tesla - og jeg nøyer meg med standard produksjonsserie - og får også fler fargevalg på X en :)
--

Model S Performance Signature S433 Black All-In
Model X TBD P206 upgrade til Signature på vei

toppi

Sitat fra: sindrej på onsdag 07. august 2013, klokken 11:46
Halvveis på side 3 i en kritisk tråd før sutrekortet kom ja ... hehe ... holdt lenger enn jeg trodde.

Nettopp fordi alle sig biler er produsert på kort tid så burde det være en smal sak å få de ut i nogenlunde rett rekkefølge pr land.

Jeg synes ikke rentefritt lån på en kvart mill i årevis er en filleting jeg da. En kvart mill er mye penger.

Sutring har vel vært temaet for hele denne tråden  :o
Oslo
Model S - Levert 09.09.13
Model X - #2395

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA