Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny

Sv: Fast charging the Think (16A)

Startet av Spooz, tirsdag 13. august 2013, klokken 09:03

« forrige - neste »

Trøndertesla

Det er oppsiktsvekkende å se at de første investorene (les Signature kjøperne) blir så lite verdsatt - føler med dere. Ikke bare er det skuffende sett med Signaturøyne, men Tesla går jo også glipp av mange PR muligheter om de hadde spilt kortene riktig. For ordens skyld - jeg har Performance-øyne og blir ikke påvirket av dette, men det er noen grunnleggende verdier som kommer til syne gjennom slike beslutninger - og jeg liker det ikke.

Det virker på meg som om Tesla har hatt Apple som forbilde mtp kommunikasjonsstrategi og kundebehandling - og etter en enestående start hvor det var hallelujastemning over hele kloden så virker det som om vinden nå er i ferd med å snu som følge av dårlig kommunikasjon over lang tid ift levering, nyheter, prising (USA), m.m.

En av Teslas viktigste assets er alle Tesla-ambasadørene, og når man ikke verdsetter ambassadørene da stopper alle overivrige fremtidige Teslaeiere (Teslaselgere) å selge biler til alle de ser. Om jeg hadde vært Mr. Musk så hadde jeg tuppet sjefen for kundehandling på hue og ræva ut i dag - fått i en ny kar - og rettet opp i dette i løpet av 30 dager. De klarer å lage verdens beste bil fra scratch - men de har store utfordringer med ikke elementære ting som å kommunisere med kundene sine på en fornuftig måte.





Trondheim. Har kjørt en svart P85 siden 9. september

Spooz

Oisann, ikke meningen å lage den mest grumpy tråden på denne siden av krigen ;) Per fikk sagt det meste, hele prinsippet med signaturprogrammet må jo være å gi noe tilbake. Det burde ikke kostet Tesla stort å klare å levere de første 20 i rett rekkefølge. Eller 10. Eller 5. Eller på noe som helst vis vise de aller første takknemlighet, en form for annerkjennelse. Det leveres faktisk signaturbiler i dag som ble bestilt i 2012..

Må ikke la dette overskygge den store begivenheten som faktisk finner sted i dag. Dette har vi ventet lenge på, gratulerer til Tesla og de
som får sine biler i dag! To av våre kunder skal få sine biler, woop woop og weeeeeh!! :)

Muffinman

Enig i at dette er uheldig for kunden og for Tesla selv. Å levere den først bestilte bilen først har en enorm symbolverdi. Potensialet for negativ PR om mediene velger å slå dette opp er større en potensialet for tilsvarende god slik jeg ser det. Men velger å tro at dette er et symptom på rot og ikke på en negativ holdning til kundene.

BogZog

Mange takk til Gunnar som startet denne tråden. Mye frustrasjon fra oss Signature eiere, og med god grunn synes jeg. Har selv #60 og etter å ha ventet på bilen i flere år, kan man si seg svært forundret over den behandlingen vi har fått. Forstår særlig Gunnar som reservasjonsholder nr 1 at man finner det merkelig å bli forbigått på denne måten. Selv er jeg mer forundret av at vi som Signature holdere sitter igjen med en dyrere bil enn tilsvarede spesifisert Model S utgave. I tillegg har vi fått mindre valgmuligheter når vi skulle spesifisere bilene. Dette var jeg fullstendig klar over når prisene ble offentliggjort, men valgte å opprettholde Signature reservasjonen da vi fortsatt fikk signaler om at leveransen av Signature bilene ville foregå flere måneder før de vanlige modellene. Vi som da allerede hadde ventet lenge ønsket ikke å sitte med svarteper og bli sist i køen igjen. Er også meget skuffet over den tilbakemelding vi får fra Tesla sine representanter når dette tas opp. Det kommer stort sett intetsignede forklaringer, med en typisk avslutning om at "du blir sikkert fornøyd til slutt". Det siste utelukker jeg ikke, men har i likhet med andre her på forumet sluttet å promotere Tesla slik jeg har gjort i tre år nå, og som har ført til en rekke reservasjonsholdere for Tesla. For dere som ønsker en Signature Performance Red, med full pakke så blir den snart tilgjengelig på Finn.no.
Model S Signature Performance #60
Model X #177
Trøndelag

Havebigfun

Jeg er enig i at de første burde ha fått bilene først! >:(
Årsakene til at det ikke er slik er muligens følgende:
1: Man velger de kundene som gir størst publisitet. Noen kunder har allerede disponert prøvekjøringsbiler til "egne" prosjekt, eks Hauge som kjører til Nordkapp...
2: Jeg har ikke vært med lenge nok til å forstå hva som ligger bak men Gunnar har utvilsomt fått en kald skulder på tross av sitt sterke engasjement for å skaffe kunder og #1 har derfor blitt forskøvet bakover- muligens som en slags avstraffelse- det er ren spekulasjon fra min side men det virker ikke bra  at #1 kommer langt bak- mulig er det noen "barnslige" reaksjoner inne i bildet...
3: Rot-rot-rot- etter min mening en alvorlig trussel mot hele Teslaorganisasjonen- ansatte sitter med ulik eller lite informasjon ovenfra og overlates til kundene med lite kunskap slik at svarene vi får tildels blir rent oppspinn.

Når det er sagt er det en trøst at tilsynelatende noen normale kunder får biler nå også, eks Gunnars to kunder.

OW

Sitat fra: Trøndertesla på onsdag 07. august 2013, klokken 08:58
Det er oppsiktsvekkende å se at de første investorene (les Signature kjøperne) blir så lite verdsatt - føler med dere. Ikke bare er det skuffende sett med Signaturøyne, men Tesla går jo også glipp av mange PR muligheter om de hadde spilt kortene riktig. For ordens skyld - jeg har Performance-øyne og blir ikke påvirket av dette, men det er noen grunnleggende verdier som kommer til syne gjennom slike beslutninger - og jeg liker det ikke.

Det virker på meg som om Tesla har hatt Apple som forbilde mtp kommunikasjonsstrategi og kundebehandling - og etter en enestående start hvor det var hallelujastemning over hele kloden så virker det som om vinden nå er i ferd med å snu som følge av dårlig kommunikasjon over lang tid ift levering, nyheter, prising (USA), m.m.

En av Teslas viktigste assets er alle Tesla-ambasadørene, og når man ikke verdsetter ambassadørene da stopper alle overivrige fremtidige Teslaeiere (Teslaselgere) å selge biler til alle de ser. Om jeg hadde vært Mr. Musk så hadde jeg tuppet sjefen for kundehandling på hue og ræva ut i dag - fått i en ny kar - og rettet opp i dette i løpet av 30 dager. De klarer å lage verdens beste bil fra scratch - men de har store utfordringer med ikke elementære ting som å kommunisere med kundene sine på en fornuftig måte.

+1
Model S P85 perlehvit, 19", sort og CF interiør, CF spoiler, panorama, tech-pakke, parkeringssensor, lydstudio, sikkerhetspakke, lyspakke og pakkehylle.

Spooz

Det er nok ingen "avstraffelse". Min oppfatning er at det er ren og skjær tilfeldighet hvem som får biler i dag. Det er hastesendt et knippe biler som tilfeldigvis stod klare. På denne måten kommer de raskest mulig i gang. Er det også slik at Q2 legges fram i dag forstår jeg rushet. Betydningen av å trykke Finalize var åpenbart langt større enn noen visste og ville fortelle. Det ble satt en frist men aldri varslet om at man i vinduet også rykket bakover etterhvert som dagene gikk.

Jeg har invitert flere av de aller første signaturholderne til å bli med på giggen i dag likevel, forståelig nok er det lite interesse for å se på at andre får sine biler først.

På denne tiden for 7 mnd siden stod jeg på toppen av Hemsedalsfjellet med den alleraller første Model S'n, så meg er det ikke synd på. Men jeg er oppriktig lei meg for den måten øvrige signaturholdere nå blir behandlet. Dette var på ingen måte slik det skulle være.

Når det er sagt ser det for meg ut som at den generelle rekkefølgen i leveransen (etter batch #1) stemmer sånn nogenlunde.

Oreo

Synes Tesla "skylder" en forklaring på hvordan leveransene blir gjort.
Ser nesten ut som et luksus problem for en fersk bilfabrikant, at de har så mange kunder at de har problemer med å levere, og i så måte er nesten rekkefølgen egentlig ikke sååå viktig. Når de på den andre siden aktivt markedsfører Signaturbilene som de første leveransene, bør de leve opp til dette.
Sør-Trøndelag, x-Hvit Nissan LEAF, 19.01.12-13.05.13
Tesla Model S, P85+ #P12xx/VIN 14 4xx 11.09.13
Tesla Model X, 100D 17.12.2017

Lokführer

Det positive med dette er jo at man kan drite i å være signatur-reservasjonsholder på Model X i lange tider og heller reservere når alle ting er på plass. Da slipper man hvertfall å bli skuffet.
Elbilist som unnlater å bruke kollektivfelt.

Muffinman

Ikke sikkert det. Regner med Tesla sitter med erfaringer fra prosessen med Model S når X skal ut på markedet, og jeg tviler på at de gjentar dette om det kan unngås.

Når det er sagt, skaden er muligens allerede skjedd. Ikke mange som vil hoppe på Signature X etter dette, med mindre Tesla velger å sukre pillen noe.

Oreo

Kremt, skulle tro de hadde erfaring fra leveransene i USA.
Sør-Trøndelag, x-Hvit Nissan LEAF, 19.01.12-13.05.13
Tesla Model S, P85+ #P12xx/VIN 14 4xx 11.09.13
Tesla Model X, 100D 17.12.2017

drFloyd


teslAudun

Sitat fra: Trøndertesla på onsdag 07. august 2013, klokken 08:58
Det er oppsiktsvekkende å se at de første investorene (les Signature kjøperne) blir så lite verdsatt - føler med dere. Ikke bare er det skuffende sett med Signaturøyne, men Tesla går jo også glipp av mange PR muligheter om de hadde spilt kortene riktig. For ordens skyld - jeg har Performance-øyne og blir ikke påvirket av dette, men det er noen grunnleggende verdier som kommer til syne gjennom slike beslutninger - og jeg liker det ikke.

Det virker på meg som om Tesla har hatt Apple som forbilde mtp kommunikasjonsstrategi og kundebehandling - og etter en enestående start hvor det var hallelujastemning over hele kloden så virker det som om vinden nå er i ferd med å snu som følge av dårlig kommunikasjon over lang tid ift levering, nyheter, prising (USA), m.m.

En av Teslas viktigste assets er alle Tesla-ambasadørene, og når man ikke verdsetter ambassadørene da stopper alle overivrige fremtidige Teslaeiere (Teslaselgere) å selge biler til alle de ser. Om jeg hadde vært Mr. Musk så hadde jeg tuppet sjefen for kundehandling på hue og ræva ut i dag - fått i en ny kar - og rettet opp i dette i løpet av 30 dager. De klarer å lage verdens beste bil fra scratch - men de har store utfordringer med ikke elementære ting som å kommunisere med kundene sine på en fornuftig måte.

+ 1
Jan.17  Model S 60, rød

I bestilling: M3
x Nov.13 Model S 85, rød med alt
x Sept.15 Nissan Leaf

teslaslaven

For all del, min sympati med trådstarter og alle andre som har vært svært tidlig ute. Jeg er selv en tidlig P, og ut fra en del poster her inne ser det ut til at jeg kan komme til å få min bil etter mange som har reservert lenge etter meg, ergerlig er det.

På en annen side er det viktig å tenke på at Tesla først og fremst skal drive butikk. Når de laver bilene på fabrikken er det mange hensyn som skal tas mtp. deletilgang, logistikk, utstyrsnivåer etc. Det hadde jo unektelig vært rart om de skulle holdt igjen biler bare for å få levert i rett rekkefølge?

Lanber

All respekt for det bedriftmessige.
Men det blir feil med det prinsippet på SIG bilene.

Skjønner folk er muggne.   
Igjen, det ser ut som FINALIZE tidspunktet har mye å si for produksjonsrekkefølgen.

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA