Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Forslag: elbil-wiki

Startet av janhelge, søndag 11. mai 2008, klokken 17:48

« forrige - neste »

janhelge

Dette er ingen ny sak, bare av veldig stor interesse for mange.

Jeg kommer etterhvert til å bli veldig interessert i å kunne ha mulighet til å konvertere Think City NiCd original batteriutrustning til en ny og sveisen Li-ion type. Foreløpig er vel dette science fiction.  Jeg har merket meg at om man skal konvertere, blir dette en større operasjon idet man må skifte ut lader og muligens bygge om bms'en på et vis. Men likevel: Er det noen i kongeriket som jobber med en slik idé?

Har også lyst til å minne om at dersom noen går i gang med et slikt prosjekt, så er det sikkert mulig å regne at de gamle NiCd batteriene også har en viss restverdi, og at noen (boogie, pluto m.fl) sikkert kan ha glede av erstatningsbatterier.

Er det noen her som vet noe...
Først Th!nk, men nå iMiev.

Boogie

Arne Magnus Berge i Euromatic holder på med konvertering av Think til LiIon.

http://www.euromatic.no/Batteripakke_think.pdf

Jeg vet han skulle levere 4-5 stykker for en tid tilbake. Hvor langt han har kommet med dette vet jeg ikke.
Tønsberg:
Nissan Leaf 2012 EU
Nissan Leaf 2017 30 kW Norsk
Venter på Tesla M3...

Har kjørt elektrisk siden 2001, og har hatt ca 20 elbiler. Totalt ca 500 000 km.

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA