Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Sv: Undersøkelse-Hvilken farge velger du? (stem på nytt!)

Startet av ebbrey, mandag 12. august 2013, klokken 19:02

« forrige - neste »

ebbrey

Jeg har sett de på alna som er merket med P85 og P85+, og på TMC forumet har jeg sett enkelte biler uten "type merking" eller badge på bakluka. Dette kan være fordi tesla har manglet deler men..

Har noen her som har bestillt eller sendt mail om at de ikke ønsker dette?
11/2013 - S85KW Sort/Sort 19" med alt u/barneseter

petersv

Man kan ta de av, er limt med dobbeltsidig teip visstnok.

Muffinman

Hmm, hadde helt glemt at jeg ønsker bilen uten disse. Noen som har sendt mail og bedt om at de ikke blir montert i utgangspunktet?

Harlex

Sitat fra: Muffinman på tirsdag 06. august 2013, klokken 16:11
Hmm, hadde helt glemt at jeg ønsker bilen uten disse. Noen som har sendt mail og bedt om at de ikke blir montert i utgangspunktet?
Mener dette har vært diskutert for en god stund siden her på forumet og at svaret var at de leveres med badge uansett og det blir opp til hver enkelt å fjerne det evt. betale noen for å fjerne det....
Model s 90D Hvit perlemor 2017
VW Golf GTE 2016
BMW 320 DAT BSR 2005
Suzuki GSX 1400 2008
Suzuki GSF 600 2003

D.O

j
Jepp, kunne fjernes på service senter. Kunne ikke leveres uten. Spoiler kunne leveres uten, men ettermonteres på service senter og kun betale for arbeidstiden. Endte med å beholde spoiler og fjerner merking ved henting av bilen.
Nå:Model S85P , BMW M5, Fox Mustang og el sykkel
Bestilt:
Model 3 reservert
Før:
Model X-reservert (Ble dessverre kansellert til fordel for P85D)
Model P85D(solgt, ble ikke fornøyd)

Sitering av D.O sine poster utenfor elbilforum.no tillates ikke uten samtykke.

ebbrey

Sitat fra: D.O på tirsdag 06. august 2013, klokken 16:23
j
Jepp, kunne fjernes på service senter. Kunne ikke leveres uten. Spoiler kunne leveres uten, men ettermonteres på service senter og kun betale for arbeidstiden. Endte med å beholde spoiler og fjerner merking ved henting av bilen.

Supert!

Oreo

Sendte Mail ang dette for en uke eller to siden. Her er svaret jeg fikk:

Hei Ørjan,

Takk for e-posten.
Vi kan ikke fjerne disse merkene før produksjon, men hvis du er villig til å betale et lite service fee for å få de fjernet etter leveranse kan vi ordne det.
Du kan også fjerne de selv da det ikke er veldig vanskelig.

Med vennlig hilsen

Kind Regards

Heidi Torgnes | European Ownership Experience Advocate

Jeg kommer til å fjerne disse selv. De er nok bare limt på.
Sør-Trøndelag, x-Hvit Nissan LEAF, 19.01.12-13.05.13
Tesla Model S, P85+ #P12xx/VIN 14 4xx 11.09.13
Tesla Model X, 100D 17.12.2017

Veggen

En stump tanntråd til å sage gjennom tapen gjør nok susen

Jimpec

Varmepistol og svak oppvarming - deretter et godt (tynt) fiskesnøre som dras bak teksten. Lim som blir værende igjen fjernes enkelt med citrusrens.
2015 Model S P85D
X - 2013 Model S P85+

Muffinman

Sitat fra: Jimpec på tirsdag 06. august 2013, klokken 16:53
Varmepistol og svak oppvarming - deretter et godt (tynt) fiskesnøre som dras bak teksten. Lim som blir værende igjen fjernes enkelt med citrusrens.
Dette er en god oppskrift. Har selv brukt den med tilfredsstillende resultat.

Balrog

Skal man være helt sikker på å få av emblemet kan man bruke skjærebrenner

(vær litt forsiktig med varme/avstand)
og deretter gå over med vinkelsliper

for å fjerne alt av limrester. Eventuelt kan man til slutt gå over med slipepapir (40 eller 50) for å få overflaten helt fin og glatt:

Tesla S P85 fra 270913
Japanskprodusert Nissan Leaf importert fra USA i 2013 og derfor bannlyst av Nissan Norge.
Tesla Model 3 LR AWD solgt.
Tesla Model S 75D.
Zero SR elektrisk motorsykkel.

ebbrey

Sitat fra: Balrog på tirsdag 06. august 2013, klokken 17:59
Skal man være helt sikker på å få av emblemet kan man bruke skjærebrenner

(vær litt forsiktig med varme/avstand)
og deretter gå over med vinkelsliper

for å fjerne alt av limrester. Eventuelt kan man til slutt gå over med slipepapir (40 eller 50) for å få overflaten helt fin og glatt:

Hehehe

Muffinman

Hehe, kanskje det stemmer at grovsmeder gjerne kjører Harley  ;D

Brødbilsjåfør

Anbefaler mye heller dampvasker/tapetfjerner. Mye mye mye mere skånsomt mot lakk.
HELL:)
har kjøpt Elbil:)
Ækte bila går på Bænsin:)

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA