Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Sv: Elbilforsikring for førstegangseiere

Startet av Blarg, lørdag 10. mai 2008, klokken 19:11

« forrige - neste »

Rymegnal

Hei!

Får ta en oppfølger påmeg selv.

Sitat fra: Rymegnal på onsdag 30. april 2008, klokken 22:08
Jeg gikk for tilbudet fra Elbil Norge, White Label Insurance som tilbyr egen elbil forsikring, den var på ca. 4 000 kr sist, koster omtrent det samme som om du er meldlem av Norstart. Generellt greie betingelser, for min del tjenete jeg vel på at at det ikke var noe max på antall km. Kjørte 12 000 første året... ;) Nå er det mye mindre siden jeg har byttet jobb.

Av ymse årsaker, bla samling av alle forsikringer har vi byttet til Storebrand på alle biler og to-hjulinger. Prisen for elbilen ble 2 800 kr og de ga 50 % bonus. White Label Insurance tilbø ikke bonus eller lavere pris når jeg konfronterte de med at jeg ville bytte. Eneste ulempen er vel max 12 000 km i året.... ;) Og at du måtte være medlem i hussierenes forening eller hva de het. De andre selskapene var like høye i pris som sist...
--
Ole Andreas
Buddy 2006 Mod.
22 600 km pr. 10/8-2010 og byttet batterier da.
37 000 km pr. 18/2-2015, og solgt da.

Elmo

Jeg betalte 3950,- de to første årene jeg hadde Elbilforsikringen fra White Label, men i 2008 økte premien til 4100,-
Bor i Asker. Elbilist siden 2005. Div. Saxo/P106 som vi har kjørt tilsammen ca 165.000 km. Kun en kjørbar nå.
Har også en eUp 2015, gått 82.000 km, Tesla Model3 2019 og Seat Mii 2020.

Laban

Sitat fra: Elmo på onsdag 25. mars 2009, klokken 21:39
Jeg betalte 3950,- de to første årene jeg hadde Elbilforsikringen fra White Label, men i 2008 økte premien til 4100,-
Det var dyrt. Jeg betaler 1.617.- for Thinken (delkasko) og 2.978.- for Buddyen (kasko).
(Har riktignok 70% og 75% bonus på disse.)
Trondheim
Metro-Buddy 2010
Wisper 905se city (elsykkel)
Tesla X 90D Nov-16

Ex: Think - 2002 (kjøpt ny, solgt 2012)
Ex: BUDDY - 2006

Siffen

Jeg har en P106 -99 og er totalkunde hos Gjensidige. Jeg betalte sist 3200,- for full kasko med 75 % bonus. Jeg er også medlem i NAF og slipper dermed egenandel for en skade hvert år. Bonusen blir også den samme etter første skade, men jeg må ha fem nye opptjeningsår for å slippe bonustap neste gang. Jeg hadde en skade i vinter og opplevde meget god behandling fra Gjensidige og NAF. Bilen ble hentet, taksert hos NAF og sendt direkte på verksted. Jeg gjorde ingenting. Etter reparasjon kunne bilen hentes hos det lokale NAF kontoret. Ingen egenandel og alt ordnet. :)
Bergen:
Har hatt P106, men er desverre ikke elbileier lenger.

Elmo

#34
Sitat fra: Laban på onsdag 25. mars 2009, klokken 22:05
Det var dyrt. ....
Første året som elbil-eier hadde jeg forsikringen i IF sammen med fossilbilen. Med 70% bonus var IF på det tidspunktet dyrere enn Elbilforsikringen, særlig fordi jeg kjørte over 8000km og sistnevnte har fri kjørelengde.
Jeg konfronterte IF med faktum, men de sa at de (da iallefall) ikke hadde noen egen klasse for elbil, så det gikk som fossil Saxo.
Bor i Asker. Elbilist siden 2005. Div. Saxo/P106 som vi har kjørt tilsammen ca 165.000 km. Kun en kjørbar nå.
Har også en eUp 2015, gått 82.000 km, Tesla Model3 2019 og Seat Mii 2020.

hkaspenberg

Storebrand, Think, Oslo, 3201.- per år med 75% bonus, 4000.- i egenandel. Forsikringens kasko-del dekker "Smelteskade på elektrisk anlegg etter kortslutning" og det står ingen ekstra vilkår for elbil og batterier, så kanskje de dekker evt. batterihavari/eksplosjon?

;-D Hans
Oslo: Kewet5 ("Knerten") 1999-2007 (85k km) == P106E ("Dorsken") 2007-2009 (25k km) == Think Classic ("Tupper") 2009-2012 (ca 40k km) == P iOn ("LilleSvarten") 28/3-2012-29/5-2019 (60k km) == TM3DLR ("Justin E") 8/3-2019- (6500 km)

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA