Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny

Sv: Tesla Store i Drammen?

Startet av Nordtroms, mandag 12. august 2013, klokken 14:19

« forrige - neste »

Nordtroms

Jippiiiii!!! Har fått bekreftelse på at jeg slipper til når Fredrik er i Tromsø. Faen dette kommer til å koste mye. ;D ;D ;D håper jeg husker å spørre om fremtidige hurtigladere nord for Trondhjem, Dettan blir gøy! Er det noen flere her på forumet som skal dit eller til Narvik? Det blir morsomt å se om det er stor pågang det er jo ikke akkurat noen overflod av elbiler i Nord.
P85 rød, alt untatt utvidet alarm og bakovervendte seter.

Ladefabrikken

Tror ikke det blir mye pågang. Etter å ha lest i diverse nornorske nettaviser virker mange norlendinger ekstremt skeptisk til elbil. Må nesten 5 år tilbake for å lese de samme komentarene i østlanske nettaviser.
1 Stk sort Leaf
1 Stk Citroen 2EL 84 mod Norges første registrerte elektrisk 2CV (Med lithium ion batterier) Kjørt over 10000km
1 1/2Stk Clio electric
Reservert Model 3 31.03.16
http://www.ladefabrikken.no
Salg av ladekabler

OddB

Sitat fra: Nordtroms på tirsdag 06. august 2013, klokken 13:04
;D ;D ;D håper jeg husker å spørre om fremtidige hurtigladere nord for Trondhjem, Dettan blir gøy!

Jeg snakket med Frederic i Kabelvåg på lørdag, og da jeg klaget min nød over manglende superladere nordpå smilte han lurt og ba meg vente til 31.august... Du kan jo fiske litt videre på det :D
Roxy -(rød S85) mottatt 19. mars 2014 kl 18:00
Styremedlem i Tesla Owners Club Norway

ebbrey

Sitat fra: 2EL på tirsdag 06. august 2013, klokken 13:26
Tror ikke det blir mye pågang. Etter å ha lest i diverse nornorske nettaviser virker mange norlendinger ekstremt skeptisk til elbil. Må nesten 5 år tilbake for å lese de samme komentarene i østlanske nettaviser.

Ja jeg så noen kommentarer nå nylig, og var rett før jeg heiv meg inn i diskusjonen men like greit å la være. Bra han kjører opp og ordner til med prøvekjøring da. Dere har jo strøm hjemme oppe i nord også. (ikkesant? :P) 1 liten chademo overgang til jul så blir det langtur uansett.
11/2013 - S85KW Sort/Sort 19" med alt u/barneseter

Nordtroms

Sitat fra: ebbrey på tirsdag 06. august 2013, klokken 14:11

Ja jeg så noen kommentarer nå nylig, og var rett før jeg heiv meg inn i diskusjonen men like greit å la være. Bra han kjører opp og ordner til med prøvekjøring da. Dere har jo strøm hjemme oppe i nord også. (ikkesant? :P) 1 liten chademo overgang til jul så blir det langtur uansett.

Jo jeg tror det er stor interesse for bilen her oppe også og jeg forventer mange skuelystne. Strøm har jeg og nok av, har fått klargjordt med 3x32A 400 v kurs til garasjen så det bør holde til å koke kaffekjelen.

ebbrey

Sitat fra: Nordtroms på tirsdag 06. august 2013, klokken 15:05
Sitat fra: ebbrey på tirsdag 06. august 2013, klokken 14:11

Jo jeg tror det er stor interesse for bilen her oppe også og jeg forventer mange skuelystne. Strøm har jeg og nok av, har fått klargjordt med 3x32A 400 v kurs til garasjen så det bør holde til å koke kaffekjelen.

Så bra :) Da er du jo klar! Skulle ønske jeg hadde 400v selv ;)

Lykke til med prøvekjøringen
11/2013 - S85KW Sort/Sort 19" med alt u/barneseter

Dr.Ling

Jeg har på følelsen at vi er flere her nord som har bestilt Model S enn det som vises på det kartet, eller som åpenbarer seg her på forumet. Her i Bodø ser jeg veldig mange Leaf og MiEV, og "alle" har hørt om Model S.
P85, P2206 (bestilt 05.12.12), INVOICE 0428 (07.05.13), VIN 16899. I produksjon 20.09.13, ferdig 27.09.13. fikk bilen 06.11.13 :)

Oreo

Sitat fra: OddB på tirsdag 06. august 2013, klokken 14:07
Sitat fra: Nordtroms på tirsdag 06. august 2013, klokken 13:04
;D ;D ;D håper jeg husker å spørre om fremtidige hurtigladere nord for Trondhjem, Dettan blir gøy!

Jeg snakket med Frederic i Kabelvåg på lørdag, og da jeg klaget min nød over manglende superladere nordpå smilte han lurt og ba meg vente til 31.august... Du kan jo fiske litt videre på det :D
Hm, er det utført noe detektivarbeid nord for bartebyen?
Sør-Trøndelag, x-Hvit Nissan LEAF, 19.01.12-13.05.13
Tesla Model S, P85+ #P12xx/VIN 14 4xx 11.09.13
Tesla Model X, 100D 17.12.2017

Nordtroms

Da var det unnagjort. Stod det til forventningene? Jaaaaaaa! Hadde på forhånd tenk at en halv time ikke er allverden med tid så jeg ville ikke gå meg bort i detaljer med betjeningen menn heller kjenne på følelsen av å kjøre. Jeg tror det var lurt. Når jeg prøver en bil så er det alltid den første følelsen av å sette seg inn i bilen som er avgjørende for om jeg liker den eller ikke så jeg var veldig spent på hvordan akkurat det ville være. Det innfridde fra første sekund. Jeg har lest endel om at interiøret ikke holder helt Tysk standard og at setene ikke er av de beste. Det skjønner ikke jeg noe av. Fast og fine i både sete og rygg med en veldig god korsryggsøtte. Styringen var presis og fjæringen helt konge. Og .... Akselreasjonen selvfølgelig. Langt inne i det absurde til bil å være. (MC er en annen sak). Likevel føles bilen utrolig lettkjørt og du har aldri følelsen av å ratte et monster som har lyst til å overfalle deg og sende deg til skogs ved første anledning. Konklusjonen er at jeg er solgt, nå gjenstår det bare å sjenke GT og rødvin til kona og snike Mastercardet når hun har slokna. Visj mi gudd løkk!  ;)

Zneip

Sitat fra: Nordtroms på fredag 09. august 2013, klokken 21:44
Da var det unnagjort. Stod det til forventningene? Jaaaaaaa! Hadde på forhånd tenk at en halv time ikke er allverden med tid så jeg ville ikke gå meg bort i detaljer med betjeningen menn heller kjenne på følelsen av å kjøre. Jeg tror det var lurt. Når jeg prøver en bil så er det alltid den første følelsen av å sette seg inn i bilen som er avgjørende for om jeg liker den eller ikke så jeg var veldig spent på hvordan akkurat det ville være. Det innfridde fra første sekund. Jeg har lest endel om at interiøret ikke holder helt Tysk standard og at setene ikke er av de beste. Det skjønner ikke jeg noe av. Fast og fine i både sete og rygg med en veldig god korsryggsøtte. Styringen var presis og fjæringen helt konge. Og .... Akselreasjonen selvfølgelig. Langt inne i det absurde til bil å være. (MC er en annen sak). Likevel føles bilen utrolig lettkjørt og du har aldri følelsen av å ratte et monster som har lyst til å overfalle deg og sende deg til skogs ved første anledning. Konklusjonen er at jeg er solgt, nå gjenstår det bare å sjenke GT og rødvin til kona og snike Mastercardet når hun har slokna. Visj mi gudd løkk!  ;)

Velkommen i klubben ;)
Nord Trøndelag | X90D

laumb

Haha! Jeg går aldri lei av at folk prøvekjører.
Enda ikke møtt en som i hovedvekt er annet enn positiv. :)

glaserud

Sitat fra: laumb på lørdag 10. august 2013, klokken 00:53
Haha! Jeg går aldri lei av at folk prøvekjører.
Enda ikke møtt en som i hovedvekt er annet enn positiv. :)

Nå slår det meg plutselig at jeg aldri har prøvekjørt den annet enn på ordentlig vinterføre. Og nå tror jeg at jeg venter til jeg får den.  8)
P85+, Pearl white, 21" Grey, Black leather. Alt unntatt barneseter.
Innlegg kan ikke gjengis utenfor forumet elbilforum.no uten eksplisitt godkjennelse.

jvrosnes

Jeg prøvekjørte fredag 9.august i Tromsø kl 1630. Status da, var at Tromsø var fullbooket og Narvik hadde "noen" plasser igjen. Bilen var den røde "Fredric-bilen", dvs. Tesla S Performance Plus.

Jeg fikk info om prøvekjøringen 2.august, via epost. Sannsynligvis fordi jeg har registrert meg hos Tesla.

Prøvekjøringen var bare helt fantastisk. Brutal og sømløs akselerasjon (i Sentrumstangenten og Breivikatunnelen).
Runden var fra SAS-hotellet -> Polaria-krysset -> tunnel til Breivika -> Stakkevollveien tilbake.
Tromsø, fossilbil. Prøvekjørt Tesla S P85+ 9.august 2013 1630-1700 ("Fredric"-bilen).

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA