Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny

Sv: Dekk og felger

Startet av Celter, mandag 12. august 2013, klokken 08:47

« forrige - neste »

Stellar

Jeg og synes det var rart at han var så bastant, men som du sier, aldri si aldri.  :D
P85 Hvit, Panorama, Tech, Carbon, Lyd, Lys, Park, Hylle, Barneseter. RN3404**,VIN2018* Bestilt 2. August, In production 1.november, in transit 6. november.

Teslanewbie

Sitat fra: Stellar på onsdag 21. august 2013, klokken 17:27
Prøvekjørte Model S idag, og nevnte da dette med firehjulstrekk. Han svarte kontant at dette er usanne rykter fra Vergo, og at det aldri ville komme firehjulstrekk på Model S. Dette hadde han fått bekreftet fra hovedkontoret, etter flere spørsmål rundt dette.

Da løfter vi denne frem
P85 2014 solgt
P85D 2015 solgt
90D 2016 Solgt
TMX60D AP1 2016 avbestilt
TMX75D AP2 2017
M3 reservert 31/3-16

Trustno1

Sitat fra: Teslanewbie på fredag 17. oktober 2014, klokken 10:36
Da løfter vi denne frem

Og hva er poenget ditt? At en eller annen i Tesla kom med ett løst rykte uten kilder?

Lokführer

@Teslanewbie
Når Tesla kom med det første utkastet/prototypen av TMS, så skulle jeg gå fra 0-100 på 5.6sek. De lyver her også! Jævla drittsekker som lanserte en bil som gikk sekundet fortere! Tesla må stoppes, sånn kan de ikke drive på. #ironi #personangrep_på_teslanewbie #jeg_synes_helt_ærlig_at_du_oppfører_deg_som_en_dust
Elbilist som unnlater å bruke kollektivfelt.

Thomas Parsli

Jeg tror Teslanewbie enten troller eller prøver å prate ned prisen på Tesla.

Formen er så lik gærningene på forum.hegnar.no at jeg påkaller en omvendt Hanlon's razor!

Thomas
2019 Tesla Model X 100D 6 seter
2012 Nissan Leaf (128000km, mistet to streker på batteriet hittil)
1999 Peugeot 106 (solgt ved 99900km pga. batteriproblemer)

Amoss

Sitat fra: Lokführer på fredag 17. oktober 2014, klokken 12:08
@Teslanewbie
Når Tesla kom med det første utkastet/prototypen av TMS, så skulle jeg gå fra 0-100 på 5.6sek.

... og firehjulstrekk....
"Your Model 3 was reserved on 31/03/2016."
ReservationId 364902

Teslanewbie

Sitat fra: Thomas Parsli på fredag 17. oktober 2014, klokken 13:03
Jeg tror Teslanewbie enten troller eller prøver å prate ned prisen på Tesla.

Formen er så lik gærningene på forum.hegnar.no at jeg påkaller en omvendt Hanlon's razor!

Thomas

Jada... argumentum ad hominem er jo lurt og brukes når :
1) man er veldig frustrert
2) man har gått tom for argument

Nå ser det ut til at flere reagerer og det tilbys nå retrofit i bland annet Australia og jeg ser ikke vekk fra at kunder i USA også får retrofit ..

God dag videre .
P85 2014 solgt
P85D 2015 solgt
90D 2016 Solgt
TMX75D AP2 2017
M3 reservert 31/3-16

HåkonE

Hvor mange ulike tråder trenger du om dette emnet, Teslanewbie?

Teslanewbie

Sitat fra: Haknys på fredag 17. oktober 2014, klokken 13:39
Hvor mange ulike tråder trenger du om dette emnet, Teslanewbie?

Dette var ikke min tråd men en gammel som ble løftet opp for å synliggjøre de ulike info som har blitt gitt og som har legat til grunn for manges beslutt for å kjøpe bilen .
P85 2014 solgt
P85D 2015 solgt
90D 2016 Solgt
TMX75D AP2 2017
M3 reservert 31/3-16

Twowheels

Sitat fra: Teslanewbie på fredag 17. oktober 2014, klokken 13:38
[

Nå ser det ut til at flere reagerer og det tilbys nå retrofit i bland annet Australia og jeg ser ikke vekk fra at kunder i USA også får retrofit ..

God dag videre .

er dette sant ? hvem har sagt det
_________

Amoss

Sitat fra: Twowheels på fredag 17. oktober 2014, klokken 13:52

Etter som jeg har forstått: Nei.

Det som skjer er at Model S lanseres i Australia i disse dager. En tre/fire Signaturer var vistnok produsert før omleggingen. Disse eierene har fåẗt tilbud om at de får ekspressprodusert nye biler som erstatning, så de ikke skal bli sittende som de eneste eierne i Australia uten sensorer. Det er altså snakk om nyproduserte biler, ikke ombygging av gamle.
"Your Model 3 was reserved on 31/03/2016."
ReservationId 364902

Teslanewbie

Sitat fra: Amoss på fredag 17. oktober 2014, klokken 14:02
Sitat fra: Twowheels på fredag 17. oktober 2014, klokken 13:52

Etter som jeg har forstått: Nei.

Det som skjer er at Model S lanseres i Australia i disse dager. En tre/fire Signaturer var vistnok produsert før omleggingen. Disse eierene har fåẗt tilbud om at de får ekspressprodusert nye biler som erstatning, så de ikke skal bli sittende som de eneste eierne i Australia uten sensorer. Det er altså snakk om nyproduserte biler, ikke ombygging av gamle.

Det er snakk om autopilot ikke awd :

Sitat fra: ellholt på fredag 17. oktober 2014, klokken 12:19
Litt spesielle forhold I Australia.
" In Australia we dodged a bullet, and ALL cars to be sold here will have the sensors. The factory offered rebuilds to those of us whose production was complete, me included. My car came off the line on 20th August but as there has not been a launch here, and it is not due for at least another 4 to 6 weeks or more, they would have been delivering a few sigs that were seriously outdated, and that certainly would not have been fair. So, they also allowed me to change my order and get black headliner, as well as prioritized construction. New order on 3rd October, VIN 4th October, construction began 9th October. with luck, the first sigs will be delivered here end November."

Står på http://www.teslamotors.com/blog/dual-motor-model-s-and-autopilot  litt lenger nede i tråden
P85 2014 solgt
P85D 2015 solgt
90D 2016 Solgt
TMX75D AP2 2017
M3 reservert 31/3-16

JohanH

Hva er poenget med å quote denne gamle tråden newbie? Jeg mener det ikke kritisk, men lurer på om det var en mening med det som jeg ikke catcher.

HåkonE

Denne var løftet opp av deg. Dette i tillegg til 2 andre tråden du startet, og enda et noen tråder der du klager om mer eller mindre det samme....på repeat.

-lovnader om nytt utstyr
-ettermontering av nytt utstyr
-bruktverdi fordi man ikke får ettermontert nytt utstyr
-innbytte fordi man ikke får ettermontert nytt utstyr

Det hadde vært mye ryddigere for den jevne leser om du hadde forholdt deg til 1-2 tråder.

Teslanewbie

Sitat fra: Haknys på fredag 17. oktober 2014, klokken 14:07
Denne var løftet opp av deg. Dette i tillegg til 2 andre tråden du startet, og enda et noen tråder der du klager om mer eller mindre det samme....på repeat.

-lovnader om nytt utstyr
-ettermontering av nytt utstyr
-bruktverdi fordi man ikke får ettermontert nytt utstyr
-innbytte fordi man ikke får ettermontert nytt utstyr

Det hadde vært mye ryddigere for den jevne leser om du hadde forholdt deg til 1-2 tråder.

Anledning til oppløft var dette som mange hevder aldri har skjedd . Men faktum er at mange kjøpte bilen etter grunnlig research og på info gitt av tesla representanter.

Sitat fra: Stellar på onsdag 21. august 2013, klokken 17:27
Prøvekjørte Model S idag, og nevnte da dette med firehjulstrekk. Han svarte kontant at dette er usanne rykter fra Vergo, og at det aldri ville komme firehjulstrekk på Model S. Dette hadde han fått bekreftet fra hovedkontoret, etter flere spørsmål rundt dette.
P85 2014 solgt
P85D 2015 solgt
90D 2016 Solgt
TMX75D AP2 2017
M3 reservert 31/3-16

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA