Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny

Sv: Superchargers langs E134 !! ??

Startet av HenningH, søndag 11. august 2013, klokken 18:47

« forrige - neste »

HenningH

Tenkte denne kunne være av interesse for andre også. Svar fra Tesla på spørsmål om mulighet for å få levert med noen av de US options som nå er dukket opp på hjemmesiden. (min har fortsatt status "sourcing parts")

"We have responded to customer requests and have carefully chosen to introduce items such as Parking Sensors, the Lighting Package, and Cold Weather Package earlier in Europe than the U.S. Other options such as the 19" Turbine wheel and 19" Aero wheel, Fog Lamps, and the Interior Trims will be introduced to the European Market. Tesla will communicate the introduction of the latter in due time and will give you the option of potential retro-fits if feasible. Therefore please bare with us until this is available for the European Market."
P85 Doplhin grey

Muffinman

#1
"Fog lamps introduced" på det europeiske markedet? Ikke det at tåkelys er så viktig for meg, men jeg tegnet kontrakt på en bil med disse lysene hvorpå de ble fjernet uten varsel. Hvis de så blir "introdusert" og jeg får tilbud om å kjøpe dem en gang til blir jeg en smule muggen.

Stig O

Gode nyheter. Ble veldig skuffet over at led og tåkelys var fjernet. Glad jeg har utsatt leveringen til feb/mars. Da blir det kanskje både tåkelys og adapliv fartsholder.





Odda Hardanger


P85 Pearl white,Tan,Carbon,Pano,Park,Lys,Tech,Lyd,Hattehylle,Dobbeltlader. Midtkonsoll og TSW Nurburgring 20" R2 255/35-20 og 21" 
Byttet Breyton til Work Gnosis 9x22 og 10.5x22 med 245/30-22 og 285/25-22

Bilder
Instagram / stigtronvold

Lokführer

Hvis min bil ikke har de tingene jeg har betalt for, så hever jeg kjøpet. Så enkelt er det.
Elbilist som unnlater å bruke kollektivfelt.

Johnny

De har panikk for at noen skal kjøpe felger og dekk andre steder. Da bør de de nye opsjonene på den fronten være gjeldene for oss pronto!
TMS og eGolf.

laumb

Note: innlegg om angrerett er dumpa i OT-tråden.

laumb

Note: Sutring er også flyttet til OT-tråden.
Beklager til de som eventuelt var delvis på rett spor.

tesx47

Sitat fra: laumb på tirsdag 06. august 2013, klokken 08:54
Note: Sutring er også flyttet til OT-tråden.
Beklager til de som eventuelt var delvis på rett spor.

  ;D
Levering Juli 2014!

Kallagtunet

Sitat fra: laumb på mandag 05. august 2013, klokken 23:45
Note: innlegg om angrerett er dumpa i OT-tråden.

Kontrakt og rettighetstiskusjon burde kanskje ha en egen tråd. Tror det var en gammel som omhandlet det. Det burde heller dit enn i OT dumpen.

ebbrey

Sitat fra: HenningH på mandag 05. august 2013, klokken 18:28
Tenkte denne kunne være av interesse for andre også. Svar fra Tesla på spørsmål om mulighet for å få levert med noen av de US options som nå er dukket opp på hjemmesiden. (min har fortsatt status "sourcing parts")

"We have responded to customer requests and have carefully chosen to introduce items such as Parking Sensors, the Lighting Package, and Cold Weather Package earlier in Europe than the U.S. Other options such as the 19" Turbine wheel and 19" Aero wheel, Fog Lamps, and the Interior Trims will be introduced to the European Market. Tesla will communicate the introduction of the latter in due time and will give you the option of potential retro-fits if feasible. Therefore please bare with us until this is available for the European Market."

Fikk samme copy paste svar selv idag
11/2013 - S85KW Sort/Sort 19" med alt u/barneseter

Cobos

Jeg fikk selv et lengre svar fra Heidi idag og det ser ut som vi ikke får tilgang til pakkene nå men muligens mulighet for ettermontering. Min S60 virker til å ha det jeg forventer den skal utifra det som er blitt kommunisert tidligere. Dashbord og dører og slikt får syntetisk lær, mens setene har ekte lær. Mistenker at dette er en av forskjellene på Signatur modellene og de vanlige Prod modellene. De har utelukkende ekte lær. Prinsippet blir vel det samme som mange skinnsofar som er en kombinasjon av ekte lær der du sitter og har kontakt med og syntetisk lær på baksiden og slikt.

Når det gjelder de estestiske valgene som P seter, midtkonsoll dekke, karbonfiber interiør osv er disse ikke tilgjengelig nå, mne mistenker Tesla gjerne tar betalt for å ettermontere dette.

Cobos
Oslo
Model S60
Fantastisk bil i over 2 år, som jeg fortsatt gleder meg til å kjøre.

ebbrey

Sitat fra: Cobos på tirsdag 06. august 2013, klokken 15:46
Jeg fikk selv et lengre svar fra Heidi idag og det ser ut som vi ikke får tilgang til pakkene nå men muligens mulighet for ettermontering. Min S60 virker til å ha det jeg forventer den skal utifra det som er blitt kommunisert tidligere. Dashbord og dører og slikt får syntetisk lær, mens setene har ekte lær. Mistenker at dette er en av forskjellene på Signatur modellene og de vanlige Prod modellene. De har utelukkende ekte lær. Prinsippet blir vel det samme som mange skinnsofar som er en kombinasjon av ekte lær der du sitter og har kontakt med og syntetisk lær på baksiden og slikt.

Når det gjelder de estestiske valgene som P seter, midtkonsoll dekke, karbonfiber interiør osv er disse ikke tilgjengelig nå, mne mistenker Tesla gjerne tar betalt for å ettermontere dette.

Cobos

Regnet egentlig med dette ble utfallet så nærme produksjon for de fleste av oss. Det er klart at en del av disse tingene kan ettermonteres, men hadde håpet de kunne selge de nye felgene med bilen, da blir de jo billigere eller hur? :)
11/2013 - S85KW Sort/Sort 19" med alt u/barneseter

Tesladigger

Jeg sende en mail vedr. noen av de nye options som vi kan se på US sidene.
Fikk følgende svar:

Ja det er riktig. På grunn av tidligere stor etterspørsel av visse aspekter på Model S valgte vi etter nærmere vurdering å svare på slike etterspørseler ved å introdusere nye tilleggspakker som Parkeringsassistent, Lyspakke og vinterpakke mye tidligere i Europa enn i USA. Andre pakker som 19" Turbine og 19" Aeor hjul, tåkelys og Interior Trims vill bli introdusert til det europeiske markedet etter hvert. Tesla vil da kommunisere introduksjonen av disse pakkene når det blir klart og vil gi våre kunder muligheten for etterinstallasjon hvis mulig. Men det vil nok ikke bli med det første.

Tåkelys er ikke innkludert som standard på Model S, men i Techpakken vil du få hjørnelys på nedre del fremme på bilen som gir bedre side syn når sikten ikke er optimal. Som nevnt ovenfor vil vi se på  mulighetene for å kunne tilby en etterinstallsjon av dette i europa.


Lykkelig eier av Tesla Model S 85 siden nov 2013
Tesla Model ≡ reservert

ebbrey

Sitat fra: Tesladigger på tirsdag 06. august 2013, klokken 20:37
Jeg sende en mail vedr. noen av de nye options som vi kan se på US sidene.
Fikk følgende svar:

Ja det er riktig. På grunn av tidligere stor etterspørsel av visse aspekter på Model S valgte vi etter nærmere vurdering å svare på slike etterspørseler ved å introdusere nye tilleggspakker som Parkeringsassistent, Lyspakke og vinterpakke mye tidligere i Europa enn i USA. Andre pakker som 19" Turbine og 19" Aeor hjul, tåkelys og Interior Trims vill bli introdusert til det europeiske markedet etter hvert. Tesla vil da kommunisere introduksjonen av disse pakkene når det blir klart og vil gi våre kunder muligheten for etterinstallasjon hvis mulig. Men det vil nok ikke bli med det første.

Tåkelys er ikke innkludert som standard på Model S, men i Techpakken vil du få hjørnelys på nedre del fremme på bilen som gir bedre side syn når sikten ikke er optimal. Som nevnt ovenfor vil vi se på  mulighetene for å kunne tilby en etterinstallsjon av dette i europa.


Ordrett samme mail som jeg fikk :p
11/2013 - S85KW Sort/Sort 19" med alt u/barneseter

Tesladigger

Sitat fra: ebbrey på tirsdag 06. august 2013, klokken 20:38
Sitat fra: Tesladigger på tirsdag 06. august 2013, klokken 20:37
Jeg sende en mail vedr. noen av de nye options som vi kan se på US sidene.
Fikk følgende svar:

Ja det er riktig. På grunn av tidligere stor etterspørsel av visse aspekter på Model S valgte vi etter nærmere vurdering å svare på slike etterspørseler ved å introdusere nye tilleggspakker som Parkeringsassistent, Lyspakke og vinterpakke mye tidligere i Europa enn i USA. Andre pakker som 19" Turbine og 19" Aeor hjul, tåkelys og Interior Trims vill bli introdusert til det europeiske markedet etter hvert. Tesla vil da kommunisere introduksjonen av disse pakkene når det blir klart og vil gi våre kunder muligheten for etterinstallasjon hvis mulig. Men det vil nok ikke bli med det første.

Tåkelys er ikke innkludert som standard på Model S, men i Techpakken vil du få hjørnelys på nedre del fremme på bilen som gir bedre side syn når sikten ikke er optimal. Som nevnt ovenfor vil vi se på  mulighetene for å kunne tilby en etterinstallsjon av dette i europa.


Ordrett samme mail som jeg fikk :p

De har tydeligvis noen ferdigtygde mail som de sender rundt etter hvert som vi spør ;)
Lykkelig eier av Tesla Model S 85 siden nov 2013
Tesla Model ≡ reservert

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA