Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Sv: Superchargers i Nord-Norge??????

Startet av Balrog, søndag 11. august 2013, klokken 17:49

« forrige - neste »

knutgrr

Nu er vel påske over. Noen lokale helter som kan bekrefte drift av hurtigladere?
Leaf levert desember 2013. Stavanger/Sola.

knutgrr

Hvis noen ikke har fått det med seg i de andre trådene, er altså flekkefjord åpen nå.
Uvisst hva som skjer på Helleland/Egersund.

odahle

Mulig jeg kanskje skulle opprettet en egen tråd. Men jeg lurer på om noen har informasjon når det gjelder TYPE2/Combo utbygging i fylket? Jeg savner virkelig en slik tilgjengelig mot nordfylket. Jeg vet Lyse skal oppdatere sine hurtigladere i løpet av året, men ellers virker det utrolig stille. Den hurtigladeren som skulle settes opp ved Amanda Storsenter i Haugesund drøyer virkelig.
Elbilist siden 2013, kjører nå 2018 Tesla Model X75D og 2016 VW e-golf.

Tidligere 2013 e-up! og 2017 BMW i3.

knutgrr

odahle

Fikk forøvrig svar fra Haugaland Kraft. De har planer om å bygge ut deres nåværende hurtigladestasjon i Aksdal i løpet av 2014.

pberg

Hmm. Da har de endret svar i det siste. Jeg fikk som svar at de ikke hadde noen planer om å tilby combo.
BMW i3
BMW 530e
BMW M3 3.0

DeadLock

Heisann..

Var innom Åsen Hurtiglader tidligere i ettermiddag, og der var jammen Combo-laderen operativ. :)

En Peugeot Partner Electric ladet med CHAdeMO uten problemer.

Oppdatering 11.07.2014: Ladet min samboers e-Up! på Combo uten problemer. :)

Ser at AC + CHAdeMO eller AC + Combo går an samtidig.

Her er bilde av en stolt dame som hurtlglader for første gang: VW e-UP! hurtiglades

Spre det gode budskap. :)

Mvh,
Thomas.
Sitering av DeadLock sine poster utenfor elbilforum.no tillates ikke uten skriftlig samtykke

odahle

Sitat fra: DeadLock på torsdag 10. juli 2014, klokken 19:59
Heisann..

Var innom Åsen Hurtiglader tidligere i ettermiddag, og der var jammen Combo-laderen operativ. :)

En Peugeot Partner Electric ladet med CHAdeMO uten problemer.

Oppdatering 11.07.2014: Ladet min samboers e-Up! på Combo uten problemer. :)

Ser at AC + CHAdeMO eller AC + Combo går an samtidig.

Her er bilde av en stolt dame som hurtlglader for første gang: VW e-UP! hurtiglades

Spre det gode budskap. :)

Mvh,
Thomas.
Gode nyheter. Da må jeg nesten ut å sjekke om Randaberg også er operativ for Combo. Det hadde vært nydelig!

Sandpusher

Sitat
Gode nyheter. Da må jeg nesten ut å sjekke om Randaberg også er operativ for Combo. Det hadde vært nydelig!

Kan bekrefte at Randaberg er operativ, testet den på søndag. Gratis foreløbig og fungerte utmerket!
BMW i3
Scott E20 Sportster el-sykkel
Scott trøsykkel
Apostlenes hester

Careka

fikk vår nye E-up i går.  og må si at jo mer eg lese jo mer forvirra blir eg.
Hva slags kontakter jeg kan bruke for å lade vår E-up. ?
Hva heter disse. ?
Så skal jeg ta turen til Helleland og sjekke om laderen er oppe å går der nå.
E-up,2015mod
P 85, 2014 mod

Finnøy (Arne Johan Larsen)

Sitat fra: Careka på onsdag 06. august 2014, klokken 07:48
Hva heter disse. ?

e-UP:

Vanlig lading: vanlig hjemmekontakt (schucko) eller type 2 (Mennekes).
Hurtiglading: CCS (combined charging system) som ser ut som type 2 med to ekstra pinner under.

Kjelli

Sitat fra: Careka på onsdag 06. august 2014, klokken 07:48
Hva heter disse. ?

Hvis det er grønn kontakt sin lader du mener så er den ikke operativ på Helleland.

Careka

E-up,2015mod
P 85, 2014 mod

Rapid

Det er noe graving på gang på Helleland. Planen var vel å ha den oppegående i løpet av august. Tror ikke de klarer det :P

Tipper vi ser oktober - november før noe virker der. Som vanlig preges ladeubyggingen av forsinkelser.

odahle

Informasjon mot nord-fylket: Haugaland Kraft har fortsatt ikke satt noen dato for oppdatering av sin lader i Aksdal. Rimelig elendig at det fortsatt bare finnes en hurtiglader i/rundt Haugesund, som ikke engang dekker alle typene.

© 2025, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA