Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny

Sv: Forumrangering

Startet av Sonus, søndag 11. august 2013, klokken 17:42

« forrige - neste »

LMOR

Sitat fra: Vind på torsdag 06. mars 2014, klokken 14:56
- men jeg parkerer raskere og på trangere plass selv.  Den har noen "krav" til parkeringsplasser - som at de er ordentlig måkt, at det helt er en bil på hver side, at det ikke er i en sving osv.
Det skulle jeg gjerne sett :-)
Men du har sikkert rett på vinterstid. Det har ikke jeg prøvd. Og hvis det er OK plass, så parkerer jeg raskere selv.

Den jeg har nå trenger bilens lengde + ca 80cm. Med 80cm må du typisk bruke 5-7 frem-tilbake manøvre med en 5 serie. i3 trenger bare ca 50+ cm.. Tror i så fall du ikke er helt representativ for gjennomsnittet av norske førere hvis du klarer det raskere med 50cm å gå på totalt.

Ulempen enten du gjør det selv eller med automatikk, er at det tar for lang tid i en travel by. Derfor må jeg ofte kjøre videre til neste parkeringsplass likevel.
Leter fremdeles etter ny elbil med tilhengerfeste ++
2019 i3 120Ah
2017 i3 94Ah (solgt)
2014 i3 60Ah (solgt)

LMOR

Sitat fra: Klykken på torsdag 06. mars 2014, klokken 15:23
Siterer svar fra forrige side. Det jeg valgte bort blir alt for mye å nevne. :p
Jeg tror du kommer til å angre hvis du kjøper en bil uten kamera, og sensor foran.
Tror også bruktbilverdien faller rakst med mer enn det 5DU koster deg.
i3 er først og fremst en bybil, og da er sensorene viktige.
Leter fremdeles etter ny elbil med tilhengerfeste ++
2019 i3 120Ah
2017 i3 94Ah (solgt)
2014 i3 60Ah (solgt)

Thomas81

Ser den ja, tror jeg snart er i mål da, bare usikker på felger, standard på vinter, men fortsatt usikker på sommer, lyst på 20", men synes også den 5 ekede 19"  turbinfelgen ser bra ut. Bilen blir hvit.
BMW i3 Capparis white
BMW 116d M-sport alpine white

Vind

Sitat fra: Thomas81 på torsdag 06. mars 2014, klokken 15:48
Ser den ja, tror jeg snart er i mål da, bare usikker på felger, standard på vinter, men fortsatt usikker på sommer, lyst på 20", men synes også den 5 ekede 19"  turbinfelgen ser bra ut. Bilen blir hvit.
De fleste er ikke i tvil om at 20" ser utrolig bra ut.  Men etter å ha kjørt i3 i noen måneder nå så er jeg veldig fornøyd med at jeg holdt meg til 19" på sommerdekkene.  Det er ikke akkurat luftfæring i utganspunktet - så man kjenner godt når man dumper opp i ett hull (med 19" ), og hvordan det føles med 20" tør jeg ikke tenke på.  I følge min selger som har prøvd 20" er det ganske hardt.
BMW i3 (60Ah) (EL) 16/1 2014 - Juli 2016
BMW i3 (94Ah) (EK) September 2016 - November 2019
BMW i3s (120Ah) (EB) November 2019 -
Jaguar I-Pace HSE (EV) Oktober 2018 -

Klykken

Sitat fra: LMOR på torsdag 06. mars 2014, klokken 15:33
Sitat fra: Klykken på torsdag 06. mars 2014, klokken 15:23
Siterer svar fra forrige side. Det jeg valgte bort blir alt for mye å nevne. :p
Jeg tror du kommer til å angre hvis du kjøper en bil uten kamera, og sensor foran.
Tror også bruktbilverdien faller rakst med mer enn det 5DU koster deg.
i3 er først og fremst en bybil, og da er sensorene viktige.
njææ.. Jeg bor i utkanten og pendler inn til Namsos. Ikke akkurat trafikkerte veier det er snakk om her. Annenhåndsverdi kan så være, jeg kjøper bil til meg og mine behov. Jeg kunne ikke lagt mer penger i den, så ville ikke ta kompromiss som ødelegger for mine ønsker.
BMW i3 fra 26.06.2014
Reservert TM3 22.03.17
Tesla Model S85D April 2015, kjøpt juli 2018
Helelektrisk bilpark <3

LMOR

Sitat fra: Klykken på torsdag 06. mars 2014, klokken 17:08
jeg kjøper bil til meg og mine behov.
Enig i det, og jeg blandet deg sammen med den som spurte om råd. Sorry.
Leter fremdeles etter ny elbil med tilhengerfeste ++
2019 i3 120Ah
2017 i3 94Ah (solgt)
2014 i3 60Ah (solgt)

pberg

Jeg droppet lett parkeringspakken.  Bilen er liten og har veldig god svingradius, samt veldig god fartsregulering i lav fart.  Klarer du ikke å parkere denne uten å dunke, bør du nok vurdere å basere deg på Taxi...

8)
BMW i3
BMW 530e
BMW M3 3.0

Klykken

#172
Sitat fra: LMOR på torsdag 06. mars 2014, klokken 17:18
Sitat fra: Klykken på torsdag 06. mars 2014, klokken 17:08
jeg kjøper bil til meg og mine behov.
Enig i det, og jeg blandet deg sammen med den som spurte om råd. Sorry.
hehe, såså, jeg har fortsatt muligheter til å endre på bestillingen så jeg setter pris på alle innspill. Positive som negative. Og så er det jo andre som kan ha godt av svarene dine i tillegg til meg. Kjør på! :)

Når det gjelder parkeringspakken så hadde jeg opprinnelig valgt den, men ikke navi pro. Det var noen runder frem og tilbake før jeg bestemte meg for navi pro. Men skulle gjerne hatt begge deler, hadde det ikke vært for et sprukket budsjett..  :P
BMW i3 fra 26.06.2014
Reservert TM3 22.03.17
Tesla Model S85D April 2015, kjøpt juli 2018
Helelektrisk bilpark <3

LMOR

Sitat fra: Klykken på torsdag 06. mars 2014, klokken 17:48
Det var noen runder frem og tilbake før jeg bestemte meg for navi pro.
Enig i det valget!
Leter fremdeles etter ny elbil med tilhengerfeste ++
2019 i3 120Ah
2017 i3 94Ah (solgt)
2014 i3 60Ah (solgt)

LMOR

Sitat fra: pberg på torsdag 06. mars 2014, klokken 17:34
Jeg droppet lett parkeringspakken.  Bilen er liten og har veldig god svingradius, samt veldig god fartsregulering i lav fart.  Klarer du ikke å parkere denne uten å dunke, bør du nok vurdere å basere deg på Taxi...
8)
Håper det var ment som en spøk. Hvis ikke så har du ikke prøvd forskjellen, eller ikke prøvd å parkere med 25 cm klaring foran og 25 cm bak. Den kan parkere på like liten plass som den vanlig bil er lang. Selvfølgelig får vi det til men jeg stiller meg litt tvilende til at de fleste for det første velger en så liten luke, og for det andre klarer det raskere.
Leter fremdeles etter ny elbil med tilhengerfeste ++
2019 i3 120Ah
2017 i3 94Ah (solgt)
2014 i3 60Ah (solgt)

Vind

For de fleste av oss er jo dette en nr to bil, og for min egen del satt jeg ett beløp jeg ikke ville over, og så prioriterte jeg ekstrautstyret i Excel, og lekte litt frem og tilbake.  Denne prioriteringen vil jo være forskjellig for oss alle, og det er det fine med ekstrautstyr og ikke  pakker, som man f.eks har på Leaf, eller på i3 i USA.

Etter en del opp og ned i listen så var nok parkeringssensor det som var nærmest å bli prioritert bort, sammen med mørke bakvinduer (som ble prioritert bort)

Metallic lakk kom også langt ned på listen.  Jeg ville heller hatt bilen i standard sort enn å f.eks velge bort skinninteriøret, som jeg synes er helt fantastisk.  Led lysene blir man også glad i, parkerte ved siden av en i3 med standard lys i dag, og det første han sa var: "jeg angrer jeg ikke tok LED lys"

Men har man først valgt i3, og alle pakkene + hurtiglading, så har man det viktigste.  Alt det andre kan man greie seg uten (men det gjør bare litt vondt)

..og slik kan man fortsette.

BMW i3 (60Ah) (EL) 16/1 2014 - Juli 2016
BMW i3 (94Ah) (EK) September 2016 - November 2019
BMW i3s (120Ah) (EB) November 2019 -
Jaguar I-Pace HSE (EV) Oktober 2018 -

pberg

Jeg kjører i dag en Renault Espace med delvis virkende parkeringssensorer,  alt etter dagsform....  Tenker at i3 er noe enklere å parkere...

Anbefaler ellers å se hvordan spanjoler lukeparkerer.  De ler seg fillete av oss parkeringsamatører her oppe.
BMW i3
BMW 530e
BMW M3 3.0

Thomas81

Endelig fått bestilt min i3:

Capparis hvit
Loft interiør
Parkeringspakke
Comfort advanced
Driver assist
Led frontlys
DAB
Navi pro
Hurtiglading
Soltak
19" turbin vinter
20" sommer, selv om mange sier de er harde, kunne ikke motstå hvor rå bilen ser ut med disse.

Blir lange uker frem til juli/august.
BMW i3 Capparis white
BMW 116d M-sport alpine white

Sirka

Ser ut som du får en super utgave, gled deg! Gode fargevalg ...! 8)
Mangeårig fornøyd medlem av Bildeleringen i Bergen - i3 fra 05.03.14 - venter på Polestar 2-levering i juli. :)

MortenR

Solar Orange
Suite interiør
Soltak
19" Turbine Eiker Vinter
20" Sommer
Park assistant pakke
Driving assistant plus
Dab+
Harmon/Kardon
Navipro/Bluetooth pro
LED frontlykter

Føler jeg krysset av litt for mye på den listen  :o

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA